Dziwny numer silnika w Dudku - 059-2

Odpowiedz
MrPiter
Posty: 18
Rejestracja: 2017-01-23, 20:57
GG: 0
Moje maszyny: Z WSK to W2 '72, S1 '74, S2 '76, Dudek '76, Kobuz '76 i '84
Lokalizacja: Podbeskidzie
Kontaktowanie:

Dziwny numer silnika w Dudku - 059-2

Post autor: MrPiter » 2017-08-21, 22:13

Witam po dłuższej nieobecności,

Mam pytanie czy w jakiejkolwiek WSK 175 była kiedykolwiek wersja silnika oznaczona symbolem 059-2?

Bo jeśli to inwencja twórcza właściciela to po kiego grzyba wybijać błędny numer zamiast właściwego? Tu akurat jest Dudek i powinien być chyba nr 059-3?

Dzięki wielkie za pomoc!
Piotr
IMG_4885.JPG
IMG_4886.JPG
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
daroohd
Posty: 2305
Rejestracja: 2013-06-03, 18:58
GG: 0
Moje maszyny: Wsk Lelek.
Lokalizacja: Skała

Re: Dziwny numer silnika w Dudku - 059-2

Post autor: daroohd » 2017-08-22, 10:02

A jaki masz zaplon patrze na swoje 059>3 i cyfra 5 jak i 9 wygl troszke inaczej

MrPiter
Posty: 18
Rejestracja: 2017-01-23, 20:57
GG: 0
Moje maszyny: Z WSK to W2 '72, S1 '74, S2 '76, Dudek '76, Kobuz '76 i '84
Lokalizacja: Podbeskidzie
Kontaktowanie:

Re: Dziwny numer silnika w Dudku - 059-2

Post autor: MrPiter » 2017-08-22, 12:04

Hej,

zapłon zwykły i gaźnik też więc 059-1 na bank odpada... Sam nie wiem o co chodzi.

Dzieki!

franq87
Posty: 1096
Rejestracja: 2012-11-05, 20:52
GG: 0
Moje maszyny: KILKA ŚWIDNIKÓW, RESZTA NIEWAŻNA
Kontaktowanie:

Re: Dziwny numer silnika w Dudku - 059-2

Post autor: franq87 » 2017-08-22, 13:34

To nie jest numer nabity w fabryce. Nie ta wielkość, nie te numeratory.

MrPiter
Posty: 18
Rejestracja: 2017-01-23, 20:57
GG: 0
Moje maszyny: Z WSK to W2 '72, S1 '74, S2 '76, Dudek '76, Kobuz '76 i '84
Lokalizacja: Podbeskidzie
Kontaktowanie:

Re: Dziwny numer silnika w Dudku - 059-2

Post autor: MrPiter » 2017-08-23, 22:20

Dzieki za pomoc. Ciekawi tylko fakt dlaczego ktos zamiast 059-3 nabił 059-2... No cóż, bedzie nowy typ silnika;)!

Awatar użytkownika
daroohd
Posty: 2305
Rejestracja: 2013-06-03, 18:58
GG: 0
Moje maszyny: Wsk Lelek.
Lokalizacja: Skała

Re: Dziwny numer silnika w Dudku - 059-2

Post autor: daroohd » 2017-08-24, 08:47

Nabijaja xs i nr aby wziasc wiecej $$

marcin3ta
Posty: 417
Rejestracja: 2013-03-01, 12:07
GG: 0
Moje maszyny: wsk dudek bak kobuz exsport
Lokalizacja: Łańcut
Kontaktowanie:

Re: Dziwny numer silnika w Dudku - 059-2

Post autor: marcin3ta » 2017-08-24, 22:22

i ten spaw koło głowki ramy dziwny

MrPiter
Posty: 18
Rejestracja: 2017-01-23, 20:57
GG: 0
Moje maszyny: Z WSK to W2 '72, S1 '74, S2 '76, Dudek '76, Kobuz '76 i '84
Lokalizacja: Podbeskidzie
Kontaktowanie:

Re: Dziwny numer silnika w Dudku - 059-2

Post autor: MrPiter » 2017-08-25, 08:50

Hej,

Rama jest OK tylko na zdjęciu jakieś dziwne krople wyszły. Co do numerów silnika to najprawdopodobniej wielka chęć posiadania Dudka sprawiła że dałem siebie zrobić w dudka;).

Na szczęście moto kompletne więc po lekkiej kosmetyce będą z niego ludzie.

Dzięki wszystkim za pomoc!

halcik
Posty: 2230
Rejestracja: 2015-11-30, 09:25
GG: 0
Moje maszyny: WSK KOS 85 i inne
MZ ES 250/2 i inne
WFM OSA M52 i M50
Lokalizacja: Kutno
Kontaktowanie:

Re: Dziwny numer silnika w Dudku - 059-2

Post autor: halcik » 2017-08-25, 10:38

Polecam przeczytać ostatnią część historii - "Kupno nowego skutera i co z tego wynikło"
http://luni-strony.net/Opisy-anegdoty.html

halcik
Posty: 2230
Rejestracja: 2015-11-30, 09:25
GG: 0
Moje maszyny: WSK KOS 85 i inne
MZ ES 250/2 i inne
WFM OSA M52 i M50
Lokalizacja: Kutno
Kontaktowanie:

Re: Dziwny numer silnika w Dudku - 059-2

Post autor: halcik » 2017-08-25, 12:15

MI również utkwił w głowie i ten cytat "widziałem jak pijane operatorki wiertarek ustawiały byle jak maszyny do nawiercania tych otworów".

franq87
Posty: 1096
Rejestracja: 2012-11-05, 20:52
GG: 0
Moje maszyny: KILKA ŚWIDNIKÓW, RESZTA NIEWAŻNA
Kontaktowanie:

Re: Dziwny numer silnika w Dudku - 059-2

Post autor: franq87 » 2017-08-25, 15:26

Ale takich numeratorow nie było w zakladzie . Używano numeratorow wykonanych metodą szlifowania, a te są odkuwane. Najgorzej się naoglądać Barei i potem stulać jak by się tam było.
W tamtych czasach numer silnika musiał się zgadzać z numerem w dowodzie ,więc chyba nie zdajesz sobie sprawy jak bardzo trzeba było sie wysilać, aby to było zgodne.

halcik
Posty: 2230
Rejestracja: 2015-11-30, 09:25
GG: 0
Moje maszyny: WSK KOS 85 i inne
MZ ES 250/2 i inne
WFM OSA M52 i M50
Lokalizacja: Kutno
Kontaktowanie:

Re: Dziwny numer silnika w Dudku - 059-2

Post autor: halcik » 2017-08-25, 17:14

Najgorzej to pisać o dowodach, które wydawane są przy rejestracji pojazdu przez nowego właściciela, a mówić o etapie produkcji. Patrząc po innych motorach silniki miały jedną linie, a ramy drugą. Spotykały się w miejscu montażu silnika w ramę. Podchodził pracownik, brał z regalu silnik, montował, a na koniec szła tabliczka znamionowa.

franq87
Posty: 1096
Rejestracja: 2012-11-05, 20:52
GG: 0
Moje maszyny: KILKA ŚWIDNIKÓW, RESZTA NIEWAŻNA
Kontaktowanie:

Re: Dziwny numer silnika w Dudku - 059-2

Post autor: franq87 » 2017-08-25, 18:49

Numer silnika był nabijany w Dębie, nie w Świdniku. Dęba do znaczenia numeru silnika , selekcji cylindra ,oraz serii obudów używała tylko numeratorów szlifowanych i nie są to opowiadania pijanego Lesia. Wyobraź sobie ,że caly etap wykonania obudów silnika Wiatr był w pełni zautomatyzowany ,był tylko jeden człowiek do odbioru gotowego detalu. A np montaż zaczynał się z pieca, gdzie obudowy były wygrzewane. To ty masz błędne wyobrazenie o tym jak to wyglądało.

Awatar użytkownika
daroohd
Posty: 2305
Rejestracja: 2013-06-03, 18:58
GG: 0
Moje maszyny: Wsk Lelek.
Lokalizacja: Skała

Re: Dziwny numer silnika w Dudku - 059-2

Post autor: daroohd » 2017-08-25, 20:54

Tak jak pisalem wczesniej nr w moim 059>3 maja taki sam wyglad jak gorne i cyfra 5 jak i 9 ma ladne wygiecia nie takie jak wspolczesne numeratory. Wiec na pewno ktos jak zmienial silnik albo skladal motor to ingerowal w to aby wygladal jak ma byc.

franq87
Posty: 1096
Rejestracja: 2012-11-05, 20:52
GG: 0
Moje maszyny: KILKA ŚWIDNIKÓW, RESZTA NIEWAŻNA
Kontaktowanie:

Re: Dziwny numer silnika w Dudku - 059-2

Post autor: franq87 » 2017-08-25, 22:06

No to jeszcze żeby nieco rozjaśnić sytuację.
Ktoś zapyta czemu akurat numerator szlifowany?
A no odpowiadam- bo ma możliwość wielokrotnego ostrzenia.
Jutro postaram się dodac zdjęcie jak to wygląda, to będzie widać jak to rozpoznać.
W fabryce było bardzo dużo kompletów numeratorów ,i nie chodzi o to że mieli jeden ,tylko o to że traktowane były jako narzędzia .
Trzeba sobie wyobrazić, że w okresie produkcji silnika ze zdjęcia na godzinę z linii schodziło ponad 300 S-01 , drugie tyle motorowerowych pięćdziesiątek i jeszcze ok 70 W-2. Więc taki numerator miał co robić i musiał dawać się osyrzyć.
Do nabijania typu silnika 059 i później 060 były stosowane numeratory okuwane ,bo tego nie schodziło dużo i z resztą nie było to przewidziane . Zauważcie, że każdy inny typ silnika nabijany był tymi samymi co numer a jako jedyna 175 tka w ostatnich wersjach tymi czteromilimetrowymi odkuwanymi, a ten na zdjeciu jest ewidentnie większy.

MrPiter
Posty: 18
Rejestracja: 2017-01-23, 20:57
GG: 0
Moje maszyny: Z WSK to W2 '72, S1 '74, S2 '76, Dudek '76, Kobuz '76 i '84
Lokalizacja: Podbeskidzie
Kontaktowanie:

Re: Dziwny numer silnika w Dudku - 059-2

Post autor: MrPiter » 2017-08-26, 23:55

Witam,

Jeszcze raz dziekuje wszystkim za pomoc. Nawet jesli numery na silniku nie są oryginalne to i tak cieszę sie w ogóle z posiadania Dudka. A myślę, że chyba lepiej zeby ocalony został kolejny motocykl nawet jesli jego silnik nie będzie oryginalny niż żeby miał iść na części czy w najgorszym wypadku na złom. A co do numeratorów uzywanych w fabryce to patrząc po moich modelach widzę też, że inna była czcionka używana do nabijania numerow ramy w latach 70 i pózniej w 80tych, wiec różnice mogą być.

Pozdrawiam

lukasz1155
Posty: 7
Rejestracja: 2017-11-04, 22:46
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 1977r.
WSK 175 1985r.
Kontaktowanie:

Re: Dziwny numer silnika w Dudku - 059-2

Post autor: lukasz1155 » 2018-03-11, 21:45

Witam Mam pytanie czy to oznaczenie silnika pod numerem jest konieczne w Dudku ?

Texas Ranger
Posty: 1444
Rejestracja: 2014-06-30, 12:40
GG: 0
Moje maszyny: szukam WSK Lelek
Lokalizacja: Chrzęsne
Kontaktowanie:

Re: Dziwny numer silnika w Dudku - 059-2

Post autor: Texas Ranger » 2018-03-11, 22:24

Za prawidłową pracę silnika to ono nie odpowiada, więc idąc tą drogą, to nie jest konieczne.

Odpowiedz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości