Strona 1 z 7

WSK M06B3 Pak 125

: 2007-02-06, 19:47
autor: Kapiii
Znalazłem ciekawe fotki PAK-a na necie:
motory013.jpg
Z tego co mi wiadomo to ten motocykl niema za dużo wspólnego z pakiem aczkolwiek mogę sie mylić . Swego czasu ten motocykl był na allegro i sprzedający wyraźnie napisał że jest to składak gdyż jego ojciec pracował w Świdniku i miał dostęp do części które były montowane w exportach .

Różnice są zauważalne. Z tego co mi wiadomo bak jest od exporta, Pak posiadał taki sam, jaki był stosowany swego czasu w Kobuzie (np. 77r.), inny tłumik, zwężony na końcu, kierunki z Dudka (okrągłe, chromowane). Moje oko tyle zauważyło, poprawić jeśli się myle... :cwaniak:
Foto prospektowe:
pak125ccm1975.jpg
Ja czekam na dal na zdjęcia Paka Sami Wiecie Kogo... :hyhy:

: 2007-02-11, 10:52
autor: Marcin
wrzucam oryginalne osłony boczne do PAK'a są one od WSK-i, która jest na zdjęciach wrzucone przez Firewall'a, ( nie mam pozwolenia na pokazywanie tych zdjęć gdyż straciłem kontakt z tym człowiekiem, ale mam nadzieje ze sie nic nie stanie, jeśli jakość to ma pomóc w rozszyfrowaniu tego modelu ) jak koledzy wcześniej pisali to jest składak, ja to nazwałem tuning z PRL-u, gdyż był ulepszany w tamtych czasach...., wracając do tych osłon prawa jest zamalowana ale prześwituje napis PAK natomiast lewa jest idealna nawet oznaczenie poj. jest na swoim miejscu.

: 2007-04-22, 20:25
autor: V BIEG
Dzień dobry,

Może włożę "kij w mrowisko" ale moim zdaniem model PAK to mit. Nigdy takiego nie było , a napis PAK uzyskuje się w "oryginale" :-D przez delikatną przeróbkę napisu BĄK.

Jeżeli zaś taki model istniał to bardzo proszę o wskazanie materiałów źródłowych dotyczących takiego motocykla.

: 2007-04-22, 20:28
autor: Sobi
Są nawet fabryczne zdjęcia tego motocykla wiec jak mógł nie istnieć.....?

: 2007-04-22, 20:47
autor: Marcin
V BIEG pisze:
Może włożę "kij w mrowisko" ale moim zdaniem model PAK to mit. Nigdy takiego nie było , a napis PAK uzyskuje się w "oryginale" :-D przez delikatną przeróbkę napisu BĄK.



-
kompletnie nie rozumiem - jaka przeróbka, zauważ ze WSK-i PAK miały osłony starego typu czyli te większe więc na takich osłonach nigdy nie było napisu BĄK :]

a co do autentyczności modelu to się zgadzam z Sobim, zdjęcia mówią same ze siebie

: 2007-04-22, 23:28
autor: ŻbiKu
No dokładnie dla mnie to też kompletna bzdura co Vbieg napisałeś, chyba sam jesteś jednym z tych jak to nazwałeś
innych "znafcóf" którzy to wiedzą

: 2007-04-25, 20:27
autor: Kapiii
Trzeba tu nadmienić że ta wersja M06 B3 była tylko przymiarką przedprodukcyjną i raczej niestety taką przed przymiarką (nie jak to mialo miejsce z Kraską czy Perkozem którego mimo przygotowań nie wdrożono do produkcji). Z pak-iem jest inaczej jest to tylko konfiguracja detali wlożona po to by uatrakcyjnić model, trzeba pamiętac w jakim to czasie się odbywa, czyli lata 74 -77 najlepsze dla fabryki i modeli i wersji. Co do dokumentacji oczywiście jest jej malo lub niewiele lecz jest, są zdjęcia i relacje pracownikow, niestety nieliczne i rozbierzne. Czasy konca lat 70 to liczne sukcesy fabryki i czasy propagandy sukcesu ery Gierka, oraz co najwazniejsze to czasy prób opanowania rynku dla zyskania dewiz (pieniedzy zachodnich). Kierunek Pakistan, Indie czy pobliskie kraje subkontynentu Indyjskiego to ten w którym miano już liczne sukcesy np. z shl czy wfm, osa więc nie dziwi mnie że próbowano się tam wepchac z WSK bo to dobry motocykl (solidnie wykonany na totalnie syfiaste drogi) sprawdzony na naszych wiochach i co najważniejsze tak zwane kraje trzeciego swiata mialy olbrzymi rynek do opanowania, przez tani motocykl. Dlatego mnie akurat nie dziwi i nie zaskakuje to ze próbowano PAK-a stworzyc.

: 2007-04-28, 09:41
autor: V BIEG
Witam

Dziekuję Kapiii za wyważoną opinię na temat Pak-a.

Oczywiście nie ma powodów abym watpił w zapewnienia o istnieniu modelu WSK PAK ale nie ma też powodów abym wierzył w jego istnienie ( lepiej powiedzieć - wiedział na pewno)

Cały czas pozostaje aktualna moja prośba: jeżeli macie dostęp do zdjęć z epoki lub jakichkolwiek materiałów pisanych z "tamtych lat" proszę dajcie znać lub zapodajcie na forum jakiś skan.

: 2007-05-13, 13:02
autor: Sławek
Mam kumpla który ma paka w oryginale więc ten model istnieje i wiadomo że malowano je na yellow bahama, licznik w milach itd.

: 2007-05-13, 20:31
autor: V BIEG
Dzień dobry,


Cały czas pozostaje aktualna moja prośba: jeżeli macie dostęp do zdjęć z epoki lub jakichkolwiek materiałów pisanych z "tamtych lat" proszę dajcie znać lub zapodajcie na forum jakiś skan.

Sławku, jeżeli twój kumpel ma PAK-a w oryginale zrób, proszę, zdjęcie tabliczki znamionowej i daj na forum.


Z góry dziękuję

Miłego dnia

: 2007-05-13, 22:17
autor: Sławek
Ok zrobie zdjęcia ale dopiero w przyszła niedziele bo będe do niego jechał w niedziele.

: 2007-07-09, 18:59
autor: golfer
Witam koledzy, znalazłem na necie ogłoszenie. WSK PAK moim zdaniem istnieje na prawdę. Może wyszło ich niewiele ale są. Na pewno jest to jakaś mieszanka pomiędzy częściami z Dudka a klasyczną wsk. Zamieszczam zdjęcia.

: 2007-07-10, 09:57
autor: Marcin
Moim skromnym zdaniem jest to WSK PAK :shock:

: 2007-07-11, 11:38
autor: 125 arek
tak to chyba pak wersja na eksport z licznikiem na mile

: 2007-07-11, 11:45
autor: Maciek
125 arek pisze:tak to chyba pak wersja na eksport z licznikiem na mile
Przeciez wszystkie Paki byly na eksport, według mnie to jest Pak

: 2007-07-20, 01:15
autor: Kapiii
V BIEG, ile ty masz lat?? 8?? Po twojej wypowiedzi śmiem tak twierdzić. Żałosne...
Co do PAK-a załączonego na poprzedniej stronie, zakupiłem go, jak wróce do domu napisze Wam czym się charakteryzował i czym różnił od reszty modeli. PAK jest bardzo ładny, i różni się zdecydowanie od typowych trójek :) Nie żałuje zakupu. Aktualnie to 5 model w mojej skromnej stajni ale Lelun niedlugo odlatuje... :P
Co do Twojej teorii na temat Paka tzn. rzekomego przekształcenia liter BĄK na PAK, polecam zapoznanie się z wyglądem obu napisów, a następnie napisać wniosek.

Wiesz coś na temat tego modelu prosto z fabryki? Podziel się z nami. Ja niestety nie mam chwilowo ani grama czasu, do tego nie mam tutaj gdzie jestem połączenia z netem i korzystam z uprzejmości mojej niuni, ale jak wróce do domu to się za to wezme.

PS. w celu uniknięcia dalszych problemów polecam zapoznanie się z regulaminem a następnie uzupełnienie wymaganych danych w profilu - wiek.

: 2007-10-15, 23:26
autor: wueskajarka
"Błogosławieni, którzy nie widzieli a uwierzyli" - minęło 2000 lat a hasło nadal aktualne (pozdrowionka dla kolegi niedowiarka).
A teraz (też z dedykacją dla kolegi) parę fotek :

PAK nr 1
918e199edffca78c.jpg
36c6e770447228a9med.jpg
f38a86fe67a1aa48.jpg
f1b99c82a259781e.jpg
PAK nr 2
2d00eee6dbda6cf1.jpg
6ffcf9c19491b950med.jpg
f74e327adf41b487med.jpg
ef8e28c84faad342.jpg
Niech PRAWDA zwycięży CIEMNOGRÓD :mrgreen:

Bajlamos kompanieros ...

: 2007-10-16, 23:53
autor: korba222
Witam . Trafiłem tu z konkurencyjneo forum gdzie poruszono ten wątek. Przedstawiam zdjęcie PAKA i PICa. Stere z jakiegoś folderu lub innych materiałó. I na koniec zdjcie mojego Paka. Chociaz jest on troche inny niż na zdjęciach i ktos mi sugerował że to zbieranina. To dodam że jescze że jestem trakcie zdrapywania farby z boczku i na początku ujrzałem P ale troche mniejsze niz na zdjeciach. Niestety nie a sie tego zrobic dokladnie bo zchodzi farba razem z napisem miejscami. Dajcie jakis sposub sprawdzony zeby to ladnie zlazło.

: 2007-10-18, 10:38
autor: V BIEG
dzień dobry,


Dzięki za piękne fotki!

Jeżeli PAK-a można uznac za zjawisko nadprzyrodzone to PIC jest już prawdziwym objawieniem ;)

Jako niedowiarek :-D muszę jednak skreślić parę słów więcej, oczywiście nie wychodząc ze swojej roli ;-)

Poniżej jest link do oficjalnej strony producenta motocykli WSK i historii fabryki tam zamieszczonej. Równiez słów kilka na temat produkcji motocykli w WSK ( chociaż moim zdaniem za mało) można sobie poczytać.

http://www.pzl.swidnik.pl/PL1000/03_his ... dnik_8.htm

Jako żywo w wykazie produkowanych modeli nie ma ani słowa o PAK-ach, PIC-ach , HYC-ach ( wersja crossowa :mrgreen: ).

Aby jednak wyjaśnić sprawę do końca bardzo proszę szcześliwych posiadaczy PAK-ów i PIC-ów o podanie numerów seryjnych ram swoich motocykli a ja obiecuję, że w formie pisemnej poproszę WSK o informacje do jakiego typu motocykla ta konkretna rama została zastosowana. Jak napiszą " do PAK-a, PIC-a,HYC-a" to grzecznie i pięknie przeproszę za moje wątpliwości a jak nie ....to czekam na propozycje :zdrowko:


PS. Prośba o podanie źródła pochodzenia "oryginalnych" zdjęć PIC-a i PAK-a

Miłego dnia

: 2007-10-18, 20:03
autor: wueskajarka
Ale się narobiło ! PRZYZNAJĘ ŻE SPREPAROWAŁEM ZDJĘCIA TYCH PAKÓW ! Proszę nie nasyłać na mnie CBA , ABW , CBŚ , ABC , XYZ , HÓJ i innych ! Pakuję plecak i zmykam za morze ! Nie mogę spać, jeść itd. A tak poważnie to musimy udowodnić teraz, że nie jesteśmy wielbłądami ... a nasze PAKi istnieją. Obawiam się jednak, że nawet jak podamy te numery (intrygujące żądanie) to i tak kolega napisze, że "nie ma takiego miasta Londyn" bo np. w archiwum coś się spaliło, zaginęło i chomiki zżarły. A tak naprawdę to więcej humoru niż w tym temacie to jest tylko na stronach z kawałami. A wy jak myślicie ? Podajemy mu te numery czy robimy mu numer i nie podajemy ? Pozdrawiam i zapewniam, że nieźle się bawię (przejechałem z Gorzowa do Zamościa i z powrotem 1400 km i kupiłem podróbkę ??). Zdjęcia są na Polmocie, wzory emblematów też. Jeden PAK z Zamościa od nowości (mam dowód rej. od pierwszego właściciela), drugi PAK ze Śremu (wielkopolska), trzeci, czwarty ... To jest jak liczenie baranów ... Naprawdę nieźle się bawię wbrew pozorom. A hoj jak mówią Indianie - nr ramy 1477501 , nr silnika 1109931 , M06B3 , prod. rok 1975 , 1 rej. 18.08.1976. Wykaż się kolego w interesie nas wszystkich i naszego zdrowia fizycznego i psychicznego a może nawet naszych potomków ... :lol: :lol: :lol: