Ciekawostki z życia WSK-i(wycinki prasowe)

Opis poszczególnych elementów i części zastosowanych w danym modelu/wersji
Awatar użytkownika
kowal460
Posty: 447
Rejestracja: 2016-06-19, 16:21
GG: 0
Moje maszyny: junak b20 1962 wfm mo6 1959
Kontaktowanie:

Re: Ciekawostki z życia WSK-i(wycinki prasowe)

Post autor: kowal460 » 2018-06-07, 05:28

Bez nazwy.jpg
h.jpg
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
kowal460
Posty: 447
Rejestracja: 2016-06-19, 16:21
GG: 0
Moje maszyny: junak b20 1962 wfm mo6 1959
Kontaktowanie:

Re: Ciekawostki z życia WSK-i(wycinki prasowe)

Post autor: kowal460 » 2018-06-07, 05:50

jak wiadomo WSK zaczynała od tego modelu opartego na WFM
1.jpg
W roku 1967 z taśmy zjeżdżały już setkami
2.jpg
Lecz zanim wyruszyły na drogi .........
3.jpg
ktoś musiał je skonstruować
4.jpg
5.jpg
ktoś musiał pospawać bak
6.jpg
a jak masz naklejkę krzywo przyklejoną na baku to pretensje do tej pani :)
7.jpg
ten pan wygiął twoje błotniki
8.jpg
9.jpg
10.jpg
11.jpg
12.jpg
13.jpg
14.jpg
15.jpg
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
kowal460
Posty: 447
Rejestracja: 2016-06-19, 16:21
GG: 0
Moje maszyny: junak b20 1962 wfm mo6 1959
Kontaktowanie:

Re: Ciekawostki z życia WSK-i(wycinki prasowe)

Post autor: kowal460 » 2018-06-07, 05:57

16.jpg
17.jpg
ta pani wstawiła pierwsze kapcie do twojej fury
18.jpg
19.jpg
20.jpg
21.jpg
22.jpg
23.jpg
24.jpg
25.jpg
26.jpg
Zdjęcia Z.Piasecznego E.Wesołowskiego T.Głowacza oraz tekst M.Kosa wykorzystał i przedstawił w dniu 07 06 2018 -kowal460
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
kowal460
Posty: 447
Rejestracja: 2016-06-19, 16:21
GG: 0
Moje maszyny: junak b20 1962 wfm mo6 1959
Kontaktowanie:

Re: Ciekawostki z życia WSK-i(wycinki prasowe)

Post autor: kowal460 » 2018-06-07, 06:03

A po wszystkim jak już wydasz odłożone pieniądz WSK życzy szerokiej drogi
27.jpg
28.jpg
29.jpg
32.jpg
33.jpg
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
Kosa
Posty: 1334
Rejestracja: 2016-07-30, 07:00
GG: 0
Moje maszyny: WSK Kos
WSK Z2
Motorynia
Komar
Lokalizacja: Poznań
Kontaktowanie:

Re: Ciekawostki z życia WSK-i(wycinki prasowe)

Post autor: Kosa » 2018-06-07, 07:21

Kowal Twoja robota jest naprawdę nieoceniona - kolejny raz dzięki:)

Mixol
Posty: 625
Rejestracja: 2014-08-19, 12:07
GG: 0
Moje maszyny: WSK M06-64 1965 r.
M06B3 1980 r.
Lokalizacja: Mazowsze
Kontaktowanie:

Re: Ciekawostki z życia WSK-i(wycinki prasowe)

Post autor: Mixol » 2018-06-07, 10:45

Tylko jeszcze więcej, więcej, więcej.

Awatar użytkownika
kowal460
Posty: 447
Rejestracja: 2016-06-19, 16:21
GG: 0
Moje maszyny: junak b20 1962 wfm mo6 1959
Kontaktowanie:

Re: Ciekawostki z życia WSK-i(wycinki prasowe)

Post autor: kowal460 » 2018-06-07, 18:18

Teraz jak znajdę chwilę wstawię art. o eksporcie w latach 60-70 dlaczego to tak słabo szło i co próbowano zmienić aby ta sytuację poprawić. Dziś natrafiłem na fajne zdjęcie CODa w wersji cross w krótkim artykule z tamtych lat , w cenie 16 000 zł . Co ciekawe nie miałem takiego w swej kolekcji , wszystkie były w wersjach rajdowych.
Słyszał może ktoś o eksporcie m04 do niemiec ? jeśli tak daj mi znać ,to by była dopiero ciekawostka , ciekawie przerobione maszyna na tamten rynek , nie piszę nic więcej chciałbym najpierw potwierdzenia.

sbanys
Posty: 909
Rejestracja: 2013-12-29, 20:10
GG: 0
Moje maszyny: WSK M06B,WSK M06B1,WSK M150,WSK M06-64,
WSK M06L,WSK M06Z2
Lokalizacja: Wolbrom
Kontaktowanie:

Re: Ciekawostki z życia WSK-i(wycinki prasowe)

Post autor: sbanys » 2018-06-07, 19:01

kowal460 pisze:
2018-06-07, 03:48
dobrze przyuważyłeś , a ja przegapiłem :-/ to raczej ten sam model . Najciekawsze że na innych zdjęciach tego modelu paski po bokach malowane są po skosie , o ile się nie mylę jest cały artykuł do tego zdjęcia .
...........na tym zdjęciu co wstawiłeś chyba inny błotnik (przód) ale to szczegół....
Błotnik ten sam. Co do pasków to widziałem malowane po skosie i w poziomie to już była chyba kwestia techniki malowania przy malowaniu szparunkaów. Możesz poszukać i wrzucić resztę tego artykułu.

halcik
Posty: 1618
Rejestracja: 2015-11-30, 09:25
GG: 0
Moje maszyny: WSK KOS 85 i inne
MZ ES 250/2 i inne
WFM OSA M52 i M50
Lokalizacja: Kutno
Kontaktowanie:

Re: Ciekawostki z życia WSK-i(wycinki prasowe)

Post autor: halcik » 2018-06-07, 19:41

Jak chcesz wrzucić zdjęcie m04 na amortyzatorach (sprezynach) z tyłu to dawaj śmiało

Awatar użytkownika
kowal460
Posty: 447
Rejestracja: 2016-06-19, 16:21
GG: 0
Moje maszyny: junak b20 1962 wfm mo6 1959
Kontaktowanie:

Re: Ciekawostki z życia WSK-i(wycinki prasowe)

Post autor: kowal460 » 2018-06-08, 03:51

z moich obserwacji to malowane w poziomie to wcześniejszy model M06 64 lux jest tu na forum jedno zdjęcie. Ale mogę się mylić.
M04 na sprężynach z tyłu to nie , większość to samoróbki gdzieś miałem taką starą ulotkę że dorabiają takie zawieszenie do tych modeli. Fabrycznie z wfm takie shlki były do celów sportowych i prototyp o którym mówisz , oraz wj2 i rj2 ale te chyba były jeszcze w kielcach. M04 o który mi chodzi ma bardzo głębokie błotniki tzn. poszerzone , coś jak w WFM m06 lux z lat 60-tych. Znam troszkę więcej szczegółów ale na razie to nie istotne.

Awatar użytkownika
kowal460
Posty: 447
Rejestracja: 2016-06-19, 16:21
GG: 0
Moje maszyny: junak b20 1962 wfm mo6 1959
Kontaktowanie:

Re: Ciekawostki z życia WSK-i(wycinki prasowe)

Post autor: kowal460 » 2018-06-08, 15:07

sbanys do tego zdjęcia nic nie mam , jednak było tylko to zdjęcie bez artykułu

Awatar użytkownika
kowal460
Posty: 447
Rejestracja: 2016-06-19, 16:21
GG: 0
Moje maszyny: junak b20 1962 wfm mo6 1959
Kontaktowanie:

Re: Ciekawostki z życia WSK-i(wycinki prasowe)

Post autor: kowal460 » 2018-06-08, 15:08

21.jpg
TURCJa
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
kowal460
Posty: 447
Rejestracja: 2016-06-19, 16:21
GG: 0
Moje maszyny: junak b20 1962 wfm mo6 1959
Kontaktowanie:

Re: Ciekawostki z życia WSK-i(wycinki prasowe)

Post autor: kowal460 » 2018-06-08, 15:13

22.jpg
23.jpg
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
kowal460
Posty: 447
Rejestracja: 2016-06-19, 16:21
GG: 0
Moje maszyny: junak b20 1962 wfm mo6 1959
Kontaktowanie:

Re: Ciekawostki z życia WSK-i(wycinki prasowe)

Post autor: kowal460 » 2018-06-08, 15:23

24.jpg
1973
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
kowal460
Posty: 447
Rejestracja: 2016-06-19, 16:21
GG: 0
Moje maszyny: junak b20 1962 wfm mo6 1959
Kontaktowanie:

Re: Ciekawostki z życia WSK-i(wycinki prasowe)

Post autor: kowal460 » 2018-06-08, 15:27

25.jpg
1976
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
kowal460
Posty: 447
Rejestracja: 2016-06-19, 16:21
GG: 0
Moje maszyny: junak b20 1962 wfm mo6 1959
Kontaktowanie:

Re: Ciekawostki z życia WSK-i(wycinki prasowe)

Post autor: kowal460 » 2018-06-08, 15:36

26.jpg
1975
27.jpg
1973
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
Marcin
Posty: 410
Rejestracja: 2007-01-02, 22:05
GG: 0
Moje maszyny: WSK M21W2S1
BARRON 125
WFM M06
M-72
Lokalizacja: Adelnau
Kontaktowanie:

Re: Ciekawostki z życia WSK-i(wycinki prasowe)

Post autor: Marcin » 2018-06-09, 23:37

Sporo tych artykułów wpadło w moje ręce. Zachęcam do współpracy nad książką ;)
https://www.facebook.com/polskiemotocykleeksportowe/

Awatar użytkownika
kowal460
Posty: 447
Rejestracja: 2016-06-19, 16:21
GG: 0
Moje maszyny: junak b20 1962 wfm mo6 1959
Kontaktowanie:

Re: Ciekawostki z życia WSK-i(wycinki prasowe)

Post autor: kowal460 » 2018-06-10, 03:51

mogę podrzucić ci co nie co, znalazłem coś o eksporcie w latach 60-tych ,jakie były problemy i co chciano z tym zrobić aby tą sytuację zmienić

Awatar użytkownika
kowal460
Posty: 447
Rejestracja: 2016-06-19, 16:21
GG: 0
Moje maszyny: junak b20 1962 wfm mo6 1959
Kontaktowanie:

Re: Ciekawostki z życia WSK-i(wycinki prasowe)

Post autor: kowal460 » 2018-06-10, 04:18

Zagadka dla forumowiczów -ile czasu potrzeba było w latach 70tych aby z linii montażowej zjechała gotowa WSKa? Ciekawe czy ktoś zgadnie bo sam nie wiedziałem.

Awatar użytkownika
kowal460
Posty: 447
Rejestracja: 2016-06-19, 16:21
GG: 0
Moje maszyny: junak b20 1962 wfm mo6 1959
Kontaktowanie:

Re: Ciekawostki z życia WSK-i(wycinki prasowe)

Post autor: kowal460 » 2018-06-10, 04:31

Bez nazwy.jpg
1973
Bez nazwy.jpg
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Odpowiedz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość