WSK M06B3 125

Opis poszczególnych elementów i części zastosowanych w danym modelu/wersji
Odpowiedz
Awatar użytkownika
BikerDS
Sponsor
Posty: 743
Rejestracja: 2013-07-17, 07:44
GG: 4533379
Moje maszyny: WSK M06B3 1977
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B3 125

Post autor: BikerDS » 2015-09-20, 21:24

Zrób jeszcze raz :D

rolecki
Posty: 223
Rejestracja: 2014-01-22, 22:28
GG: 0
Moje maszyny: Wsk M06B3
Jawa Ts 350
Honda CBF
600SA
Lokalizacja: Halinów
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B3 125

Post autor: rolecki » 2015-09-21, 14:43

Savier pisze:
rolecki pisze:Fajny film dużo się można dowiedzieć ;-) .Małe sprostowanie to że kwadratowe błotniki z odblaskami po bokach weszły w połowie 82 roku ,można jeszcze było wspomnieć że zmieniła się tabliczka znamionowa na taką bez numeru ramy bodajże 1978 roku i takie duperele jak kolor klaksonu z czarnego na stalowy ,ale chyba ta zmiana wystąpiła w 80 roku .
Dzięki za wskazówki. Masz rację, nawet o tabliczce wiedziałem, ale przy tylu elementach wypadło mi z głowy. Szkoda, że nie bardzo jest jak zedytować
Zrób erratę na końcu filmu :-) albo wersję drugą poprawioną :-)

Awatar użytkownika
Savier
Administrator
Posty: 6351
Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
GG: 0
Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75
Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B3 125

Post autor: Savier » 2015-09-21, 14:50

rolecki pisze:
Savier pisze:
rolecki pisze:Fajny film dużo się można dowiedzieć ;-) .Małe sprostowanie to że kwadratowe błotniki z odblaskami po bokach weszły w połowie 82 roku ,można jeszcze było wspomnieć że zmieniła się tabliczka znamionowa na taką bez numeru ramy bodajże 1978 roku i takie duperele jak kolor klaksonu z czarnego na stalowy ,ale chyba ta zmiana wystąpiła w 80 roku .
Dzięki za wskazówki. Masz rację, nawet o tabliczce wiedziałem, ale przy tylu elementach wypadło mi z głowy. Szkoda, że nie bardzo jest jak zedytować
Zrób erratę na końcu filmu :-) albo wersję drugą poprawioną :-)
Materiał ważył ponad 2gb i wysyłałem go 1,5 dnia (prędkość wysyłania 15...25kb/s) na zmianę wifi i transfer danych. Chyba sobie daruję reupload :D.

gg allin

Re: WSK M06B3 125

Post autor: gg allin » 2015-09-30, 16:15

Witam, proszę o pomoc w ustaleniu czy jest to oryginał WSK M06B3 125 czy składak, w dowodzie mam 82 rok
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

rolecki
Posty: 223
Rejestracja: 2014-01-22, 22:28
GG: 0
Moje maszyny: Wsk M06B3
Jawa Ts 350
Honda CBF
600SA
Lokalizacja: Halinów
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B3 125

Post autor: rolecki » 2015-09-30, 18:27

Wygląda na oryginał ,raczej nic tam nie było zmieniane.

Awatar użytkownika
1angel
Posty: 1113
Rejestracja: 2007-01-19, 18:14
GG: 10200026
Moje maszyny: Kilka legend PRLu
Lokalizacja: WGR
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B3 125

Post autor: 1angel » 2015-09-30, 18:43

Według mnie powinno być siedzenie bez ramki i inne mocowanie tylnej lampy .
no stop signs, speed limit, nobody’s gonna slow me down

Awatar użytkownika
brobmw
Posty: 432
Rejestracja: 2014-10-15, 20:30
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 Kos
WSK 175 Kobuz
Lokalizacja: Piaseczno
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B3 125

Post autor: brobmw » 2015-09-30, 19:19

1angel pisze:Według mnie powinno być siedzenie bez ramki i inne mocowanie tylnej lampy .
Jestem tego samego zdania.
Ostre zakręty Ty lecisz nieugięty.

gg allin

Re: WSK M06B3 125

Post autor: gg allin » 2015-09-30, 21:38

Kupiłem go od pana w podeszłym wieku, miał go od nowości to raczej wieś tuningu nie przeszła. A siedzenie od jakiego modelu jest teraz, szkoda mi wyrzucać bo jest w stanie idealnym. Chcę odrestaurować i zarejestrować na żółte tablice dlatego pytam znawców tematu, ja jestem laikiem a WSKi pamiętam z dzieciństwa (tata jezdził:)

Awatar użytkownika
Monter
Posty: 18
Rejestracja: 2015-07-07, 14:19
GG: 0
Moje maszyny: WSK SHL MZ ROMET
Lokalizacja: Pomorskie
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B3 125

Post autor: Monter » 2015-11-06, 00:00

Napisano tu że roczniki 76' miały ocynkowany pedał hamulca tył, ja mam chrom.
Myślicie że ktoś wcześniej go wymienił, czy raczej fabryka?

Awatar użytkownika
Savier
Administrator
Posty: 6351
Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
GG: 0
Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75
Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B3 125

Post autor: Savier » 2015-11-06, 00:06

Ciesz się, że masz ładniejszy :-D .

Awatar użytkownika
max
Posty: 21
Rejestracja: 2015-11-12, 11:24
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B3 125

Post autor: max » 2015-11-18, 22:39

Savier pisze:Miałem napisać duży artykuł, ale chciałem spróbować czegoś nowego ;-)

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=4BSNPMmv1Ao[/youtube]

Wszystko co udało mi się ustalić i pamiętałem na daną chwilę na temat oryginalności.
Świetny materiał!

marcinw88
Posty: 22
Rejestracja: 2015-11-13, 22:44
GG: 0
Moje maszyny: wsk 125
HondaVaradero 125
Lokalizacja: Oświęcim
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B3 125

Post autor: marcinw88 » 2015-11-22, 16:30

Witam wszystkich jestem na forum od niedawna. Postanowiłem odnowić starą WSK 125 która jest od nowości w naszym garażu. Pierwsza rejestracja to maj 1979. Na tabliczce widać rok produkcji 1978. Jednak przeglądając cały wątek łącznie z filmem nie znalazłem takiego modelu jak jest mój. Albo są modele które mają bak okrągły i amortyzatory zakryte czarne lub tak jak moja ma amortyzatory chrom ale bak nowy wąski, a w mojej jest bak okrągły. Na pewno wszystko jest od nowości nic nie jest grzebane.
Tata ją wyrejestrował w 1982 z przebiegiem 5600. Obecnie będę chciał ją zarejestrować. Zapodaje fotki może ktoś określi co to za przejściówka bo nigdzie nie znalazłem podobnego zdjęcia.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

rolecki
Posty: 223
Rejestracja: 2014-01-22, 22:28
GG: 0
Moje maszyny: Wsk M06B3
Jawa Ts 350
Honda CBF
600SA
Lokalizacja: Halinów
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B3 125

Post autor: rolecki » 2015-11-22, 22:01

Tak jak wiele osób tu pisało wcześniej w innych wątkach po prostu masz złożoną Wsk tym co było na stanie.W tym roku następowała zmiana zbiornika i boczków i dlatego masz garbaty bak a boczki małe.Amortyzatory też widzę założone od serii ptaków.Nie martw się jeśli taka była od nowości to taka musi być ;-)

Awatar użytkownika
zmyngut
Posty: 686
Rejestracja: 2011-07-01, 10:20
GG: 0
Moje maszyny: wsk 125
Lokalizacja: Poniatowa
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B3 125

Post autor: zmyngut » 2015-11-22, 22:54

Mam wsk z nr ramy bardzo bliskim Twojej. Świdnik jaki był to był, ale nie róbmy z tej fabryki jakiegoś totalnego burdelu w którym składało się z czego popadnie. W zapewnienia, że "tak wyszło z fabryki i nic nie zmieniałem" to też nie do końca bym wierzył, bo pamięć ludzka jest dosyć zawodna (wiem z doświadczenia). Jak znam życie to bak został zmieniony przez właściciela bo zwyczajnie miał większą pojemność. Tylne amortyzatory jak najbardziej masz ok- tylko przez pewien czas w 1978r. 125- tki miały je montowane- moja też takie ma. Boczki małe, plastikowe.

marcinw88
Posty: 22
Rejestracja: 2015-11-13, 22:44
GG: 0
Moje maszyny: wsk 125
HondaVaradero 125
Lokalizacja: Oświęcim
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B3 125

Post autor: marcinw88 » 2015-11-23, 07:07

zmyngut pisze:Mam wsk z nr ramy bardzo bliskim Twojej. Świdnik jaki był to był, ale nie róbmy z tej fabryki jakiegoś totalnego burdelu w którym składało się z czego popadnie. W zapewnienia, że "tak wyszło z fabryki i nic nie zmieniałem" to też nie do końca bym wierzył, bo pamięć ludzka jest dosyć zawodna (wiem z doświadczenia). Jak znam życie to bak został zmieniony przez właściciela bo zwyczajnie miał większą pojemność. Tylne amortyzatory jak najbardziej masz ok- tylko przez pewien czas w 1978r. 125- tki miały je montowane- moja też takie ma. Boczki małe, plastikowe.

Zygmunt nie zgodzę się z Tobą - żadnej podmiany baku nie było. Motor ma przejechane 5600km. Cały czas była w domu- żadna odkupiona z papierami. Ojciec domontował tylko hak z tyłu,który może być w każdej chwili zdemontowany. Niestety nie będę stawał na głowie i udowadniał Ci że tak jest. Może będzie jeszcze ktoś, to będzie miał taki model,to może uda się ciebie przekonać.

P.S.
Swego czasu mieliśmy na firmie wózek widłowy ,,bołgar'' który zakupiliśmy z gwarancją producenta a był zmontowany z części po zakończeniu produkcji danego typu. Różnił się niektórymi rozwiązaniami- wyszło to przy serwisach gdzie serwisant zamawiając części musiał się nagłowić jakie numery podawać. Tak więc różnie z tym montażem bywa. Elementy z magazynów muszą zejść :-)

smoku
Posty: 44
Rejestracja: 2015-01-01, 21:04
GG: 0
Moje maszyny: WSK kos
Lokalizacja: tarnów
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B3 125

Post autor: smoku » 2015-11-29, 11:08

Witam mam pytanie jaki powinien być zbiornik w WSK 125 z roku 1979.
Teraz mam wąski z niskim wlewem i nie wiem czy to jest orginał czy nie.
Oraz drugie pytanie czy tylna żebatka z zabierakiem powinna być z tą blaszką tak jak w B1 czy już nowszy typ.

Awatar użytkownika
Savier
Administrator
Posty: 6351
Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
GG: 0
Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75
Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B3 125

Post autor: Savier » 2015-11-29, 22:05

Nowszy typ - aluminiowa.
Zbiornik wąski z niskim wlewem jak najbardziej do 1979. :->

iwan
Posty: 3
Rejestracja: 2015-12-01, 23:28
GG: 0
Moje maszyny: -w-f-m-
m 06
Lokalizacja: Starogard Gdański
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B3 125

Post autor: iwan » 2015-12-03, 17:06

Witam wszystkich forumowiczów :)
Przeglądam od jakiegoś czasu to forum i postanowiłem dołączyć do grona społeczności miłośników polskiej motoryzacji.
Od wielu lat posiadam wspaniałą wfm-kę,którą uratowałem przed totalnym zezłomowaniem (ależ ona wyglądała...), po kilkunastu latach przyszedł czas na kolejny motocykl z polskiej stajni-mianowicie wsk m06 B3 -garbuska-rok prod 1973.
Jest to motocykl, którego jedynym posiadaczem był śp.ojciec mojej żony,więc nie sądzę,żeby były poczynione zmiany w stosunku do oryginału.Wiadomo,że ząb czasu się odcisnął i korozja trochę ją zjadła,jednak będzie zachowana ciągłość w rodzinie i to jest bardzo ważne.
Z tego co tutaj wyczytałem do tego rocznika to większość się zgadza,tj:
-metalowe boczki
-złote szparunki(motocykl czarny)
-wahacz jak w gazeli
-lampa przód metalowa ze schowanym licznikiem
-lampa tył metalowa
- chromowany pedał hamulca
- kolanko wydechu okrągłe
-zaokrąglony ochraniacz łańcucha
Nie pasują dwa elementy, tj:
-koła nie są wzajemnie zamienne
-kierownica nie ma zintegrowanych klamek sprzęgła i hamulca-klamki są aluminiowe i ich położenie jest regulowane
Jak wspomniałem motocykl jest po jednym właścicielu i z dużą pewnością -z jednego kawałka.

Awatar użytkownika
kuba063
Posty: 876
Rejestracja: 2011-08-09, 22:46
GG: 0
Moje maszyny: WSK 9szt
MZ 5szt
Jawa TS
SHL M11
WFM
Mińsk 125
CZ 175 ZZr
Lokalizacja: Waganiec-Włocławek
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B3 125

Post autor: kuba063 » 2015-12-03, 18:36

Nie wiem czy w B3 powinny być zamienne koła ale w każdym razie mam takie 18" zamienne jakby Cię interesowały, co do kierownicy to owszem, klamki zintegrowane. Posiadam taką jeśli chcesz. ;)
Kupie wraki motocykli PRLu. "Garbus nie gubi oleju, on znaczy swój teren"

smoku
Posty: 44
Rejestracja: 2015-01-01, 21:04
GG: 0
Moje maszyny: WSK kos
Lokalizacja: tarnów
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B3 125

Post autor: smoku » 2015-12-13, 20:28

Mam pytanie czy w WSK B3 w roczniku 1979 może być zbiornik wąski z wysokim wlewem bo miałem orginalnie wąski z niskim wlewem ale niestety okazał się dziurawy a mam w domu z wysokim wlewem tylko nie wiem czy takie były montowane w tym roczniku

Odpowiedz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości