WSK M06B3 125

Opis poszczególnych elementów i części zastosowanych w danym modelu/wersji
Odpowiedz
Awatar użytkownika
peter125-175
Posty: 1336
Rejestracja: 2012-08-05, 21:59
Moje maszyny: 50 sztuk
Lokalizacja: Biłgoraj
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B3 125

Post autor: peter125-175 » 2016-01-30, 10:24

piter pisze:dzięki czyli cała różnica tylko z przednią lampą i kolanko okrągłe, a reszta ta sama :-)
Tak

rolecki
Posty: 223
Rejestracja: 2014-01-22, 22:28
GG: 0
Moje maszyny: Wsk M06B3
Jawa Ts 350
Honda CBF
600SA
Lokalizacja: Halinów
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B3 125

Post autor: rolecki » 2016-01-30, 13:55

Leszek zabrał Bronkę i pojechali na oranżadę do Kurzaj ;D
Zastanawiam się jak to było ,bo Leszek jak poszedł do Gs-u kupić Wsk to właśnie tą oglądał to albo na potrzeby serialu taką wstawili jako nową ,została roczna w Gs-ie w co mało wierzę albo akurat taką wyprodukowali.

Awatar użytkownika
Savier
Administrator
Posty: 6351
Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
GG: 0
Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75
Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B3 125

Post autor: Savier » 2016-01-30, 15:10

Mówisz o rozbieżności lat filmowania, lat omawianych w serialu do roku WSK? :D

piter
Posty: 221
Rejestracja: 2011-10-19, 11:51
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 M06B3
Lokalizacja: Ostrów Wlkp.
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B3 125

Post autor: piter » 2016-01-30, 15:12

film był nakręcony w 76 a wsk pochodzi z 75 ,więc może faktycznie stała przez rok . Ale kiedy oglądał tą w sklepie to wydaje mi się że szparunki były złote, a jeździł z białymi, więc może jeździł używką, ale w tamtych latach to praktycznie były nówki.

rolecki
Posty: 223
Rejestracja: 2014-01-22, 22:28
GG: 0
Moje maszyny: Wsk M06B3
Jawa Ts 350
Honda CBF
600SA
Lokalizacja: Halinów
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B3 125

Post autor: rolecki » 2016-01-30, 21:09

Nie o rozbieżności lat nie mówię omawianych w serialu tylko tym że mi rocznik Wsk nie pasował to roku kręcenia serialu, ale teraz jak się doczytałem to serial wyprodukowano w 1976 roku ,ale kręcony mógł być rok wcześniej ,bo zawsze liczy się data montażu także to mogła być nówka Wsk z 1975 roku.
Jeszcze jedno teraz nie mogę odtworzyć tej sceny , ale jak Leszek poszedł do Gs kupować Wsk to stał tam najprawdopodobniej też Bąk lub Dudek ,bo widać wysoką kierownicę i stała tam też co dziwne B1 .Muszę gdzieś poszukać tej sceny i się przyjrzeć.

logneross
Posty: 1
Rejestracja: 2016-02-14, 11:26
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 1985r.
Lokalizacja: Dębica
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B3 125

Post autor: logneross » 2016-02-17, 14:57

WItam, posiedam WSK 125/ na tabliczce znamionowej mam rok produkcji '85 jestem jej drugim właścicielem, pierwszym był mój dziadziu, i wsk posiada, siedzenie z ćwiekami a nie z aluminiową ramką, mocowanie silnika z przodu na jedną śrubę, plastikowe boczki nie lakierowane tylko czarne, z czasem niestety materiał wypłowiał, plstikowa lampa (dwuczęściowa) no i te płytkie kwadrawowe błotniki, numer ramy to: S03451016 a silnika to 440010 051. Pozdrawiam:)

marcinw88
Posty: 22
Rejestracja: 2015-11-13, 22:44
GG: 0
Moje maszyny: wsk 125
HondaVaradero 125
Lokalizacja: Oświęcim
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B3 125

Post autor: marcinw88 » 2016-03-06, 12:38

marcinw88 pisze:Witam wszystkich jestem na forum od niedawna. Postanowiłem odnowić starą WSK 125 która jest od nowości w naszym garażu. Pierwsza rejestracja to maj 1979. Na tabliczce widać rok produkcji 1978. Jednak przeglądając cały wątek łącznie z filmem nie znalazłem takiego modelu jak jest mój. Albo są modele które mają bak okrągły i amortyzatory zakryte czarne lub tak jak moja ma amortyzatory chrom ale bak nowy wąski, a w mojej jest bak okrągły. Na pewno wszystko jest od nowości nic nie jest grzebane.
Tata ją wyrejestrował w 1982 z przebiegiem 5600. Obecnie będę chciał ją zarejestrować. Zapodaje fotki może ktoś określi co to za przejściówka bo nigdzie nie znalazłem podobnego zdjęcia.

Witam

Kończy się powoli remont mojej WSK 125.
Przejechałem ok 8 km z prędkością max 50km. Dociera się po wymianie tłoka i szlifie R1. Tłok anodowany z forum i pierścienie. Luz na wale nie był duży i pozostawiony. Jednak jak w załączniku na filmie słychać moim zdaniem trochę głośno dzwoni silnik. Nie mam aż takiego doświadczenia w tej konstrukcji silnika i nie wiem czy jest wszystko ok. Czy jednak po wymianie tłoka i szlifie nie powinien jednak ciszej pracować?
Dodatkowo podczas jazdy wydawało mi się ze jest trochę słaba. Ale to może dlatego ze nie kręciłem manetki z gazem do oporu. Co wy znawcy tej materii sądzicie?


https://www.youtube.com/watch?v=uCJoNxd ... e=youtu.be
Ostatnio zmieniony 2016-03-06, 13:38 przez marcinw88, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Savier
Administrator
Posty: 6351
Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
GG: 0
Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75
Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B3 125

Post autor: Savier » 2016-03-06, 12:55

O kurde, srogo dzwoni. Podobnie jak u mnie, kiedy krzywo zrobiłem nową tulejkę w główce :D.
Upewnij się, że to nie jakaś latająca śrubka (może coś w magnecie?) albo luźna przepustnica w gaźniku. I potem ja bym to rozebrał i przejrzał, szkoda tłoka i innych elementów...
Ps. Piękna jest!

Macias
Posty: 3
Rejestracja: 2016-02-16, 23:34
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125
Lokalizacja: Kalisz Pomorski
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B3 125

Post autor: Macias » 2016-03-06, 13:28

Witam wszystkich.
Posiadam od kilkunastu lat motocykl WSK M06B3 z 1983 roku.
Chciałbym zarejestrować go na złote tablice abym mógł nim jeździć legalnie.
Proszę o poradę co powinienem w nim zmienić aby jak najbardziej był zgodny ze swoim rocznikiem.
Data pierwszej rejestracji to 20.05.1983 rok. Motocykl był własnością od początku mojego sąsiada.
W 1999 roku kupiłem go od niego.
Zmiany dokonane podczas mojego użytkowania:
- zbiornik na garbaty (osobiście takie bardziej mi się podobają),
- założyłem chlapacze wycięte z jakiejś gumy,
- ojciec uszył pokrowiec na siedzenie ze skrawków skóry,
- pod tłumikiem znajduje się stopka boczna,
- Pomalowana została czarną farbą olejną :idiota: .
Z mojej wiedzy wynika że motocykl nie był wcześniej przerabiany, gdyż poprzedni właściciel nie miał smykałki mechanika i z najmniejszym problemem szedł do kogoś kto się na tym zna (między innymi do mojego ojca). Przy zakupie zostałem poinformowany że przy motocyklu wymieniony był tylko silnik bo fabryczny miał jakąś wadę i uległ poważnemu uszkodzeniu.
Nie wiem kto dokonywał wymiany, ale jak kupowałem motocykl w 99 roku to miał jeszcze plombę na rozpołowieniu.
Silnik niestety wymagał remontu, tak samo w obecnej sytuacji, więc plomby niestety zostały zerwane.
Motocykl od kilku lat stoi i się kurzy.
Posiadam jeszcze WSK M06B3 z 77 roku, która należy do mojego ojca i w przyszłym roku także będę go szykował do rejestracji na złote tablice. Ale o tym innym razem.
Mam nadzieję że mój wywód umieściłem w odpowiednim miejscu na forum. W przypadku jeśli popełniłem jakiś błąd to proszę mnie poprawić i nie krytykować.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
Savier
Administrator
Posty: 6351
Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
GG: 0
Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75
Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B3 125

Post autor: Savier » 2016-03-06, 14:04

Numer silnika wskazuje na to, że był wymieniany na nowy.
Poza tym fajna wuecha, pod względem oryginalności nie pasuje zbiornik (szeroki trójdzielny), błotniki (kanciaste), amortyzatory(w całości odkryte).

Macias
Posty: 3
Rejestracja: 2016-02-16, 23:34
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125
Lokalizacja: Kalisz Pomorski
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B3 125

Post autor: Macias » 2016-03-06, 14:33

Troszkę mnie kolega zaskoczył odpowiedzią. To że zbiornik jest inny to wiedziałem. Na amorki byłem przygotowany że mogą być w całości odkryte, ale że kanciaste błotniki to miałem nadzieję że takiej odpowiedzi nie dostanę bo uważam że są ohydne.
Miałem nadzieję że jeszcze w tym roku mogą być głębokie.

marcinw88
Posty: 22
Rejestracja: 2015-11-13, 22:44
GG: 0
Moje maszyny: wsk 125
HondaVaradero 125
Lokalizacja: Oświęcim
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B3 125

Post autor: marcinw88 » 2016-03-06, 15:15

Savier pisze:O kurde, srogo dzwoni. Podobnie jak u mnie, kiedy krzywo zrobiłem nową tulejkę w główce :D.
Upewnij się, że to nie jakaś latająca śrubka (może coś w magnecie?) albo luźna przepustnica w gaźniku. I potem ja bym to rozebrał i przejrzał, szkoda tłoka i innych elementów...
Ps. Piękna jest!

Dzięki Savier za uwagi. Dziwi mnie to ze po chwyceniu ręką jest wrażenie ze ten odgłos mija. Tak jak by były to żeberka cylindra lub tylko złudzenie że żeberka.

Awatar użytkownika
yazimoo
Posty: 560
Rejestracja: 2014-03-11, 21:11
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 M06 58'
WSK 125 73'
WFM M06 59'
Lokalizacja: Dynów
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B3 125

Post autor: yazimoo » 2016-03-06, 15:33

marcinw88 pisze:
Savier pisze: Dzięki Savier za uwagi. Dziwi mnie to ze po chwyceniu ręką jest wrażenie ze ten odgłos mija. Tak jak by były to żeberka cylindra lub tylko złudzenie że żeberka.
Możliwe, że nie jest to złudzenie, nie bez powodu niektóre motocykle, MZ, Simon mają gumowe wyciszenia powsadzane w cylinder właśnie aby trochę ''wyciszyć'' pierścienie :)

Jednak twoja wueska za bardzo dzwoni ;/

Awatar użytkownika
Walther77
Posty: 237
Rejestracja: 2014-09-24, 05:19
GG: 0
Moje maszyny: B3-83 jest
Yamaha XJ600S -96 jest XJ600 N-97 (była)
Lokalizacja: Inowrocław
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B3 125

Post autor: Walther77 » 2016-03-06, 20:25

Macias pisze:Troszkę mnie kolega zaskoczył odpowiedzią. To że zbiornik jest inny to wiedziałem. Na amorki byłem przygotowany że mogą być w całości odkryte, ale że kanciaste błotniki to miałem nadzieję że takiej odpowiedzi nie dostanę bo uważam że są ohydne.
Miałem nadzieję że jeszcze w tym roku mogą być głębokie.
Jest kilka M06B3 1983 na forum i mają głębokie błotniki. Osobiście też mam takie . To był okres zakończenia produkcji i ostatnie dwa lata miały już tylko kwadratowe błotniki i stacyjkę od Harta . 1982/1983 ładowali co mieli na magazynie moim zdaniem. Także możesz mieć te błotniki ale zbiornik zmień na PZL Świdnik 10,5 l i amorki na odkryte.

P.S. Też uważam,że jak w prawdziwym klasyku lepiej wyglądają głębokie. Kwadraty jak z du...wyjęte i obcięte ;-) Przekombinowali...

Awatar użytkownika
Savier
Administrator
Posty: 6351
Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
GG: 0
Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75
Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B3 125

Post autor: Savier » 2016-03-06, 22:41

ładowali co mieli na magazynie moim zdaniem
Takim gadaniem można usprawiedliwić wszystko... A chyba nie o to chodzi? ;-) gdybym sobie tak mówił to człowiek nie doszedłby do niczego...
Porównaj numer ramy z wueską AudioBasa, ona jest z 1982 roku i ma kwadratowe błotniki.

Macias
Posty: 3
Rejestracja: 2016-02-16, 23:34
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125
Lokalizacja: Kalisz Pomorski
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B3 125

Post autor: Macias » 2016-03-07, 09:32

Walther77 pisze:
Macias pisze:Troszkę mnie kolega zaskoczył odpowiedzią. To że zbiornik jest inny to wiedziałem. Na amorki byłem przygotowany że mogą być w całości odkryte, ale że kanciaste błotniki to miałem nadzieję że takiej odpowiedzi nie dostanę bo uważam że są ohydne.
Miałem nadzieję że jeszcze w tym roku mogą być głębokie.
Jest kilka M06B3 1983 na forum i mają głębokie błotniki. Osobiście też mam takie . To był okres zakończenia produkcji i ostatnie dwa lata miały już tylko kwadratowe błotniki i stacyjkę od Harta . 1982/1983 ładowali co mieli na magazynie moim zdaniem. Także możesz mieć te błotniki ale zbiornik zmień na PZL Świdnik 10,5 l i amorki na odkryte.

P.S. Też uważam,że jak w prawdziwym klasyku lepiej wyglądają głębokie. Kwadraty jak z du...wyjęte i obcięte ;-) Przekombinowali...
Savier pisze:
ładowali co mieli na magazynie moim zdaniem
Takim gadaniem można usprawiedliwić wszystko... A chyba nie o to chodzi? ;-) gdybym sobie tak mówił to człowiek nie doszedłby do niczego...
Porównaj numer ramy z wueską AudioBasa, ona jest z 1982 roku i ma kwadratowe błotniki.
Panowie. Panowie. Panowie.
Nie chodziło mi aby ktoś udzielał odpowiedzi takiej jak oczekuję.
Przeszperałem chyba cały net w poszukiwaniu takiej informacji i w końcu postanowiłem się zapytać szanownego grona tutejszych forumowiczów. Pozostaje tylko skonsultować się z muzeum WSK w Świdniku. Pierwsze kroki już poczyniłem i dostałem maila do osoby odpowiedzialnej za pomoc w udzielaniu informacji na temat WSK.
Jak coś będę wiedział to dam znać.
Nie chcę podważać niczyjej wiarygodności ale jaka jest pewność że motocykl AudioBosa jest oryginalny? Proszę mnie za to zdanie nie karcić po prostu pytam? Tak samo Ja nie jestem na 100% pewien czy moja nie była zmieniana przez kogoś wcześniej.
Poprzedni właściciel był kierownikiem mieszalni soli i nie podejrzewam aby cokolwiek w niej zmieniał. Nie jest facetem zajmującym się mechaniką,ale wszystko jest możliwe.
Jak widać po zdjęciach stan licznika nie jest jakiś kosmiczny z czego ostatnie ok. 3-4 tyś. ja nakręciłem.
W motocyklu mojego ojca z rocznika 77' licznik jest przekręcony już chyba dwa razy a nadal wygląda jak moja.
Kończę bo się rozgadałem. :papa:

kanuj
Posty: 304
Rejestracja: 2011-10-21, 20:12
GG: 0
Moje maszyny: Wsk-ki, WFM-ki
SHL-ki,Junak,
Lokalizacja: Parczew
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B3 125

Post autor: kanuj » 2016-03-08, 22:27

Mam pytanie, który uchwyt mocowania stopki centralnej stosowany był w "garbusce" z 1974 roku?
Co na to mądre głowy?
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Dubne
Posty: 2
Rejestracja: 2016-03-11, 01:37
GG: 0
Moje maszyny: Ural m 67-36
Lokalizacja: Krakow
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B3 125

Post autor: Dubne » 2016-03-11, 22:29

Witam wszystkich. Jestem tu nowy więc z góry proszę o wyrozumiałość za ewentualne wpadki. Wracając jednak do meritum. Ponieważ zdecydowałem się na zakup wsk-i przeszukałem dostępne źródła dotyczące poszczególnych mode B3 trafiając również na to sympatyczne forum. Ostatecznie znalazłem 2. Pierwsza ze zdjęć wyglądająca na prawie oryginał i to w dobrym stanie - rocznik 1975 -76. Niestety dość drogo i coś nie tak z papierami. Druga - moim zdaniem z wyjątkiem boczków które są "małe" zachowała również dość dobrze oryginalny stan - w oparciu o wiedzę min. z tego forum rocznik 77 tj. - nowy typ wahacza, lampa przód plastik z kominkiem, tył - typ jak w roczniku, bak garbus, błotniki wyglądają na oryginalne z zachowanym białym szparunkiem, kanapa jak w modelu, osłona łańcucha również, amory zakryte, dokumenty (dowód z przeglądem i ubezpieczenie) są aktualne, numery ramy i silnika zgodne (chociaż karter jeszcze starego typu). Wszystko niby włącznie z ceną o.k. Jest jednak jedno ale - gość twierdzi, że motocykl zna od lat jest z jednego kawałka i dotąd wszystko jest O.K tylko że rocznikowo upiera się że jest to rocznik 1979. Moim zdaniem wtedy już był np. inny bak. Zresztą zdjęcie poglądowe z 1 strony tego wątku pokazuje model z 1979 roku. Czy ktoś mi podpowie co na ten temat sądzić ewentualnie na co zwrócić uwagę ? Aha - jeszcze nr ramy 1933181 Dziękuję bardzo za wszelkie informacje.

mollekor
Posty: 30
Rejestracja: 2013-03-23, 21:54
GG: 0
Moje maszyny: Wsk
Wfm
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B3 125

Post autor: mollekor » 2016-03-14, 21:59

Witam
Panowie pomożecie ;-) muszę ją zarejestrować, ale przez rzeczoznawce i tu jest trochę problem bo nie wiem ile ona jest oryginalna
Sprawne oko wasze jest tu bezcenne :-)
Wsk MO6B3 rok 77
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Pozdrawiam

Awatar użytkownika
Savier
Administrator
Posty: 6351
Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
GG: 0
Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75
Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B3 125

Post autor: Savier » 2016-03-14, 23:28

Uspokoję Cię, rzeczoznawca nie zna się na tyle na wueskach ^^.
Lampa przednia powinna być jednoczęściowa plastikowa.

Odpowiedz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości