WSK M06B3 125

Opis poszczególnych elementów i części zastosowanych w danym modelu/wersji
Odpowiedz
mollekor
Posty: 30
Rejestracja: 2013-03-23, 21:54
GG: 0
Moje maszyny: Wsk
Wfm
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B3 125

Post autor: mollekor » 2016-03-15, 09:35

;))) aha tylko ze klient trochę upierdliwy hmm wiec dmucham na zimne :)
CO do lampy to teraz wiem :) A co teraz zrobić instalacją bo w pieruny zostaje kabelków :( hmm
tłumik chyba od wfm ?

Awatar użytkownika
Savier
Administrator
Posty: 6351
Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
GG: 0
Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75
Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B3 125

Post autor: Savier » 2016-03-15, 13:44

Tak, na to wygląda.
Co do instalacji, to zwykła B3, nie powinno być problemu ;-)

mollekor
Posty: 30
Rejestracja: 2013-03-23, 21:54
GG: 0
Moje maszyny: Wsk
Wfm
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B3 125

Post autor: mollekor » 2016-03-15, 14:07

Witaj
No to dla mnie trochę łamigłówki hmm z instalacją
Pytani do czego to podpiąć Obrazek
i w lampie wychodzą 2 kabelki jako masa hmm gdzie je podpiąć Obrazek
panowie kraba oszalał może ktoś z Podkarpacia jest :)))
Pozdrawiam

Awatar użytkownika
Walther77
Posty: 237
Rejestracja: 2014-09-24, 05:19
GG: 0
Moje maszyny: B3-83 jest
Yamaha XJ600S -96 jest XJ600 N-97 (była)
Lokalizacja: Inowrocław
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B3 125

Post autor: Walther77 » 2016-03-16, 19:03

Savier pisze:
ładowali co mieli na magazynie moim zdaniem
Takim gadaniem można usprawiedliwić wszystko... A chyba nie o to chodzi? ;-) gdybym sobie tak mówił to człowiek nie doszedłby do niczego...
Porównaj numer ramy z wueską AudioBasa, ona jest z 1982 roku i ma kwadratowe błotniki.
Savier. Bez złośliwości napiszę Ci :-) , że przepierdzieliłem forum w ciągu ostatnich dwóch lat tak dogłębnie, że sprawa np. głębokich błotników w roczniku 1983 jest potwierdzona przez kilka osób. Na tym bazuje. Sam miałem 6 lat w 1983 roku więc co ja tam mogę wiedzieć , gówinko widziałem i tyle też wiem o WSK :-) Miałem tylko okazję jeszcze jako dzieciak obcować z motoryzacją lat 80tych i powiem Ci, że w tych latach działy się różne cuda w zakładach produkcyjnych. M.in. ładowanie czego się da byle wypuścić kolejną sztukę z zakładu. Dlatego "podejrzewam", że dawali także takie błotniki bo mieli je jeszcze na magazynie. Generalnie potwierdzam, że w sklepach była bida :-)

P.S. Prawdą jest to, że na forum nikt w 100 % nie potwierdził głębokich błotników w rocznikach powyżej 1982. Ale niestety między nami już coraz mniej użytkowników WSK, którzy kupowali je jako nowe i wiedzą co posiadały w danym roczniku. Opowieści i historyjki mnie nie przekonują...Chce miec pewność, żeby mnie ktoś np. na zlocie nie wyśmiał :papa:

Awatar użytkownika
Savier
Administrator
Posty: 6351
Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
GG: 0
Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75
Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B3 125

Post autor: Savier » 2016-03-17, 00:39

Z chęcią podejmę konstruktywną dyskusję i dojdę do nowych wniosków, jeśli będzie do czego dochodzić oczywiście :-)

benek422
Posty: 30
Rejestracja: 2011-04-24, 22:05
GG: 0
Moje maszyny: wsk komar
Lokalizacja: polska
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B3 125

Post autor: benek422 » 2016-03-20, 15:04

witam
Mam zapytanie dotyczące wsk b3 z 1984r.Chodzi mi o podnózki pasażera jakie tam powinny być metalowe czy gumowe,dodam tylko że ja mam gumowe i oglądając zdjecia wsk z 84 r większość ma metalowe.Możliwe że wychodziły takie i takie,moja wsk jest od 1- właściciela który twierdzi że takie były.

Awatar użytkownika
Savier
Administrator
Posty: 6351
Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
GG: 0
Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75
Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B3 125

Post autor: Savier » 2016-03-20, 15:37

Mogłeś takie mieć, nie ma się co przejmować :). W 85 były na pewno.

benek422
Posty: 30
Rejestracja: 2011-04-24, 22:05
GG: 0
Moje maszyny: wsk komar
Lokalizacja: polska
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B3 125

Post autor: benek422 » 2016-03-20, 15:58

a oriętujesz się do którego roku była katedra na baku bo jak sie nie mylę to ostatnie wydania miały tylko zwykły pasek

Awatar użytkownika
Savier
Administrator
Posty: 6351
Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
GG: 0
Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75
Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B3 125

Post autor: Savier » 2016-03-20, 16:45

Od początku zbiorników trójdzielnych do około 1980.1981

benek422
Posty: 30
Rejestracja: 2011-04-24, 22:05
GG: 0
Moje maszyny: wsk komar
Lokalizacja: polska
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B3 125

Post autor: benek422 » 2016-03-20, 16:51

dzieki za odp

marcinn1949
Posty: 3
Rejestracja: 2017-01-24, 14:55
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125
Lokalizacja: DG
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B3 125

Post autor: marcinn1949 » 2017-02-22, 10:33

Witam potrzebuję pomocy w rozszyfrowaniu jaki dokladnie mam model wsk, posiadam wsk 125 M06B3 i jest to składak chyba z paru innych:) Plan mam taki że chciałbym ją rozebrać na części pierwsze i poskładać na nowo tak jak była w oryginale. Ale żeby to zrobić potrzebuję wiedzy na temat jaki mam konkretnie model, kolor itd. Czy dane z tabliczki pomogą znawcą w rozszyfrowaniu modelu? poniżej dane z tabliczki:
M06B3
ROK 1980r
TYP SILNIKA 051
POJEMNOŚĆ 1234cm
WAGA 97kg
NOŚNOŚĆ 150kg
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

bezols
Posty: 8
Rejestracja: 2016-02-21, 17:48
GG: 0
Moje maszyny: kobuz
Lokalizacja: Biała Podlaska Lubelskie
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B3 125

Post autor: bezols » 2018-01-28, 23:26

Czy każda wsk b3 z roku 1978 posiadała zbiornik z wysokim wlewem ? Czy zdarzały się również zwykłe zbiorniki z niskim wlewem w roku 1978 ?

Awatar użytkownika
Savier
Administrator
Posty: 6351
Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
GG: 0
Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75
Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B3 125

Post autor: Savier » 2018-02-08, 22:21

Według zasady były tam normalne zbiorniki (czytaj, nie lelkowskie).
Że się tam znalazły z wysokim wlewem to tylko wynik tego, że coś zostało na magazynie i trzeba to było rozdysponować :). Przynajmniej ja innego powodu nie widzę.

bezols
Posty: 8
Rejestracja: 2016-02-21, 17:48
GG: 0
Moje maszyny: kobuz
Lokalizacja: Biała Podlaska Lubelskie
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B3 125

Post autor: bezols » 2018-02-10, 02:01

Dzięki za wyjaśnienie . Ostatnio przeglądając zbiorniki wsk zauważyłem że jeden z nich ma wyższy wlew . Nie jest to ten węższy zbiornik , poza wyższym wlewem paliwa niczym się nie różni od zwykłego zbiornika . Takie zbiorniki z wyższym wlewem, były charakterystyczne dla któregoś modelu lub rocznika ? Mam na myśli nowszy zbiornik b3 trój dzielony z paskiem

Awatar użytkownika
daroohd
Posty: 2305
Rejestracja: 2013-06-03, 18:58
GG: 0
Moje maszyny: Wsk Lelek.
Lokalizacja: Skała

Re: WSK M06B3 125

Post autor: daroohd » 2018-02-10, 05:46

Szerokie zbiorniki z wysokim wlewem byly stosowane tez w kosach ja mam taki w swoim z 84 .Bak ten jest o wiele praktyczniejszy jak przyjdzie odkrecic korek zwlaszcza jak ktos mocno dokreci.

markus20x
Posty: 124
Rejestracja: 2015-09-24, 22:17
GG: 0
Moje maszyny: Kilka Polskich sprzętów
Lokalizacja: Nowy Sącz
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B3 125

Post autor: markus20x » 2018-03-19, 18:42

Z nudów przeczytałem cały temat i nie zauważyłem nic na temat kolorów opasek instalacji elektrycznej stosowanych w różnych latach produkcji. Z tego co do tej pory widziałem to do 76r. opaski były czarne, głównie z czarnymi spinkami, od 77r. zaczęto stosować białe opaski i z tego co wiem spinki trafiały się i białe i czarne. podejrzewam że tak było do 80r. kiedy prawdopodobnie wprowadzono "przeźroczyste" opaski. przynajmniej w Kobuzie z 80r. miałem takie z białymi spinkami. ciekawe jest to, że w Kosie z początku 81r. opaski mam szare, a kolega też w Kosie tyle,że z 82r. ma "przeźroczyste". Jak było w kolejnych latach? nie wiem bo z pełnymi oryginałami z późniejszych lat nie miałem do czynienia. Proszę o wypowiedź osoby posiadające pewną wiedzę w tym temacie.

s06tuner
Posty: 174
Rejestracja: 2016-01-17, 19:48
GG: 0
Moje maszyny: wsk m150, wfm m06, jawa 353 1959r, jawa 354 1957r,tula 200
Lokalizacja: wilkszyn
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B3 125

Post autor: s06tuner » 2018-12-30, 12:57

cześć pany, przeczytałem większość tematu i dziś go dokończę - widziałem że czasami ktoś podaje numery ramy a zorientowani koledzy podają rok produkcji - i tu moje pytanie - kupiłem b3 bez silnika (ogólnie dobrze zachowana bo stała w suchym miejscu a gość nie miał synów więc nikt na krosa ją nie przerabiał) ale jak przymierzałem się do renowacji zauważyłem coś niepokojącego - na ramie jest wybity nr S02 28442x a na tabliczce 03059x - ja bardziej orientuje się w motocyklach z lat pięćdziesiątych i sześćdziesiątych - a w tych z końca produkcji mniej,
tabliczka wyglądała na fabrycznie zanitowaną - ale może ktoś to zgrabnie przełożył kiedyś - tylko po co nitować inna tabliczke która jest kilka centów od oryginalnych numeru na ramie?
może to głupie pytanie - ale czy to może być numer silnika?

w starych maszynach mam dwa pola numerowe - silnik i rama - a tu jest jedno i dlatego mniej mi to mówi ( na mój chłopski rozum to powinien być nr ramy)
b3 niby jest z 83 roku wg tabliczki i całokształt się z tym zgadza

Awatar użytkownika
czankete
Posty: 1292
Rejestracja: 2013-09-26, 10:08
GG: 0
Moje maszyny: WSK, WFM, SHL i inne
Lokalizacja: Köpingebro - Sweden
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B3 125

Post autor: czankete » 2018-12-30, 14:58

s06tuner pisze:
2018-12-30, 12:57
03059x
...na pewno B3 z natury nie może mieć tak niskiego nr ramy, silnika zresztą też ;-)

s06tuner
Posty: 174
Rejestracja: 2016-01-17, 19:48
GG: 0
Moje maszyny: wsk m150, wfm m06, jawa 353 1959r, jawa 354 1957r,tula 200
Lokalizacja: wilkszyn
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B3 125

Post autor: s06tuner » 2018-12-30, 16:05

oglądałem przed chwilą film saviera - fajne opracowanie (nie wszystko tam jest bo np. niema wzmianki o zmianie odlewów na szeroki rozstaw śrub od strony dekla sprzęgła - ale niema takiego na świecie kto wie wszystko o WSK ;) - a dla niego szacunek za wiedze i wysiłek)
w którymś tam roku była ,,zmiana,, silnika z s01 z3 lux na 051 bodajże i niby wtedy numeracja wystartowała od nowa - poszukam w którym to roku, możliwe że dlatego niski numer
a może przez ingerencje ,,jakiegoś kogoś,,
z tego co tam słyszałem to numer na tabliczce to właśnie numer silnika (może źle zrozumiałem)

Awatar użytkownika
Savier
Administrator
Posty: 6351
Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
GG: 0
Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75
Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B3 125

Post autor: Savier » 2018-12-30, 17:46

Zmiana numeracji była w 1977.
O śrubach chyba faktycznie nie mówiłem - o paru rzeczach zapomniałem, nie udało mi się na strzał wszystkiego w głowie poukładać :D.

Odpowiedz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości