Strona 27 z 31

Re: WSK M06B3 125

: 2016-03-15, 09:35
autor: mollekor
;))) aha tylko ze klient trochę upierdliwy hmm wiec dmucham na zimne :)
CO do lampy to teraz wiem :) A co teraz zrobić instalacją bo w pieruny zostaje kabelków :( hmm
tłumik chyba od wfm ?

Re: WSK M06B3 125

: 2016-03-15, 13:44
autor: Savier
Tak, na to wygląda.
Co do instalacji, to zwykła B3, nie powinno być problemu ;-)

Re: WSK M06B3 125

: 2016-03-15, 14:07
autor: mollekor
Witaj
No to dla mnie trochę łamigłówki hmm z instalacją
Pytani do czego to podpiąć Obrazek
i w lampie wychodzą 2 kabelki jako masa hmm gdzie je podpiąć Obrazek
panowie kraba oszalał może ktoś z Podkarpacia jest :)))
Pozdrawiam

Re: WSK M06B3 125

: 2016-03-16, 19:03
autor: Walther77
Savier pisze:
ładowali co mieli na magazynie moim zdaniem
Takim gadaniem można usprawiedliwić wszystko... A chyba nie o to chodzi? ;-) gdybym sobie tak mówił to człowiek nie doszedłby do niczego...
Porównaj numer ramy z wueską AudioBasa, ona jest z 1982 roku i ma kwadratowe błotniki.
Savier. Bez złośliwości napiszę Ci :-) , że przepierdzieliłem forum w ciągu ostatnich dwóch lat tak dogłębnie, że sprawa np. głębokich błotników w roczniku 1983 jest potwierdzona przez kilka osób. Na tym bazuje. Sam miałem 6 lat w 1983 roku więc co ja tam mogę wiedzieć , gówinko widziałem i tyle też wiem o WSK :-) Miałem tylko okazję jeszcze jako dzieciak obcować z motoryzacją lat 80tych i powiem Ci, że w tych latach działy się różne cuda w zakładach produkcyjnych. M.in. ładowanie czego się da byle wypuścić kolejną sztukę z zakładu. Dlatego "podejrzewam", że dawali także takie błotniki bo mieli je jeszcze na magazynie. Generalnie potwierdzam, że w sklepach była bida :-)

P.S. Prawdą jest to, że na forum nikt w 100 % nie potwierdził głębokich błotników w rocznikach powyżej 1982. Ale niestety między nami już coraz mniej użytkowników WSK, którzy kupowali je jako nowe i wiedzą co posiadały w danym roczniku. Opowieści i historyjki mnie nie przekonują...Chce miec pewność, żeby mnie ktoś np. na zlocie nie wyśmiał :papa:

Re: WSK M06B3 125

: 2016-03-17, 00:39
autor: Savier
Z chęcią podejmę konstruktywną dyskusję i dojdę do nowych wniosków, jeśli będzie do czego dochodzić oczywiście :-)

Re: WSK M06B3 125

: 2016-03-20, 15:04
autor: benek422
witam
Mam zapytanie dotyczące wsk b3 z 1984r.Chodzi mi o podnózki pasażera jakie tam powinny być metalowe czy gumowe,dodam tylko że ja mam gumowe i oglądając zdjecia wsk z 84 r większość ma metalowe.Możliwe że wychodziły takie i takie,moja wsk jest od 1- właściciela który twierdzi że takie były.

Re: WSK M06B3 125

: 2016-03-20, 15:37
autor: Savier
Mogłeś takie mieć, nie ma się co przejmować :). W 85 były na pewno.

Re: WSK M06B3 125

: 2016-03-20, 15:58
autor: benek422
a oriętujesz się do którego roku była katedra na baku bo jak sie nie mylę to ostatnie wydania miały tylko zwykły pasek

Re: WSK M06B3 125

: 2016-03-20, 16:45
autor: Savier
Od początku zbiorników trójdzielnych do około 1980.1981

Re: WSK M06B3 125

: 2016-03-20, 16:51
autor: benek422
dzieki za odp

Re: WSK M06B3 125

: 2017-02-22, 10:33
autor: marcinn1949
Witam potrzebuję pomocy w rozszyfrowaniu jaki dokladnie mam model wsk, posiadam wsk 125 M06B3 i jest to składak chyba z paru innych:) Plan mam taki że chciałbym ją rozebrać na części pierwsze i poskładać na nowo tak jak była w oryginale. Ale żeby to zrobić potrzebuję wiedzy na temat jaki mam konkretnie model, kolor itd. Czy dane z tabliczki pomogą znawcą w rozszyfrowaniu modelu? poniżej dane z tabliczki:
M06B3
ROK 1980r
TYP SILNIKA 051
POJEMNOŚĆ 1234cm
WAGA 97kg
NOŚNOŚĆ 150kg

Re: WSK M06B3 125

: 2018-01-28, 23:26
autor: bezols
Czy każda wsk b3 z roku 1978 posiadała zbiornik z wysokim wlewem ? Czy zdarzały się również zwykłe zbiorniki z niskim wlewem w roku 1978 ?

Re: WSK M06B3 125

: 2018-02-08, 22:21
autor: Savier
Według zasady były tam normalne zbiorniki (czytaj, nie lelkowskie).
Że się tam znalazły z wysokim wlewem to tylko wynik tego, że coś zostało na magazynie i trzeba to było rozdysponować :). Przynajmniej ja innego powodu nie widzę.

Re: WSK M06B3 125

: 2018-02-10, 02:01
autor: bezols
Dzięki za wyjaśnienie . Ostatnio przeglądając zbiorniki wsk zauważyłem że jeden z nich ma wyższy wlew . Nie jest to ten węższy zbiornik , poza wyższym wlewem paliwa niczym się nie różni od zwykłego zbiornika . Takie zbiorniki z wyższym wlewem, były charakterystyczne dla któregoś modelu lub rocznika ? Mam na myśli nowszy zbiornik b3 trój dzielony z paskiem

Re: WSK M06B3 125

: 2018-02-10, 05:46
autor: daroohd
Szerokie zbiorniki z wysokim wlewem byly stosowane tez w kosach ja mam taki w swoim z 84 .Bak ten jest o wiele praktyczniejszy jak przyjdzie odkrecic korek zwlaszcza jak ktos mocno dokreci.

Re: WSK M06B3 125

: 2018-03-19, 18:42
autor: markus20x
Z nudów przeczytałem cały temat i nie zauważyłem nic na temat kolorów opasek instalacji elektrycznej stosowanych w różnych latach produkcji. Z tego co do tej pory widziałem to do 76r. opaski były czarne, głównie z czarnymi spinkami, od 77r. zaczęto stosować białe opaski i z tego co wiem spinki trafiały się i białe i czarne. podejrzewam że tak było do 80r. kiedy prawdopodobnie wprowadzono "przeźroczyste" opaski. przynajmniej w Kobuzie z 80r. miałem takie z białymi spinkami. ciekawe jest to, że w Kosie z początku 81r. opaski mam szare, a kolega też w Kosie tyle,że z 82r. ma "przeźroczyste". Jak było w kolejnych latach? nie wiem bo z pełnymi oryginałami z późniejszych lat nie miałem do czynienia. Proszę o wypowiedź osoby posiadające pewną wiedzę w tym temacie.

Re: WSK M06B3 125

: 2018-12-30, 12:57
autor: s06tuner
cześć pany, przeczytałem większość tematu i dziś go dokończę - widziałem że czasami ktoś podaje numery ramy a zorientowani koledzy podają rok produkcji - i tu moje pytanie - kupiłem b3 bez silnika (ogólnie dobrze zachowana bo stała w suchym miejscu a gość nie miał synów więc nikt na krosa ją nie przerabiał) ale jak przymierzałem się do renowacji zauważyłem coś niepokojącego - na ramie jest wybity nr S02 28442x a na tabliczce 03059x - ja bardziej orientuje się w motocyklach z lat pięćdziesiątych i sześćdziesiątych - a w tych z końca produkcji mniej,
tabliczka wyglądała na fabrycznie zanitowaną - ale może ktoś to zgrabnie przełożył kiedyś - tylko po co nitować inna tabliczke która jest kilka centów od oryginalnych numeru na ramie?
może to głupie pytanie - ale czy to może być numer silnika?

w starych maszynach mam dwa pola numerowe - silnik i rama - a tu jest jedno i dlatego mniej mi to mówi ( na mój chłopski rozum to powinien być nr ramy)
b3 niby jest z 83 roku wg tabliczki i całokształt się z tym zgadza

Re: WSK M06B3 125

: 2018-12-30, 14:58
autor: czankete
s06tuner pisze:
2018-12-30, 12:57
03059x
...na pewno B3 z natury nie może mieć tak niskiego nr ramy, silnika zresztą też ;-)

Re: WSK M06B3 125

: 2018-12-30, 16:05
autor: s06tuner
oglądałem przed chwilą film saviera - fajne opracowanie (nie wszystko tam jest bo np. niema wzmianki o zmianie odlewów na szeroki rozstaw śrub od strony dekla sprzęgła - ale niema takiego na świecie kto wie wszystko o WSK ;) - a dla niego szacunek za wiedze i wysiłek)
w którymś tam roku była ,,zmiana,, silnika z s01 z3 lux na 051 bodajże i niby wtedy numeracja wystartowała od nowa - poszukam w którym to roku, możliwe że dlatego niski numer
a może przez ingerencje ,,jakiegoś kogoś,,
z tego co tam słyszałem to numer na tabliczce to właśnie numer silnika (może źle zrozumiałem)

Re: WSK M06B3 125

: 2018-12-30, 17:46
autor: Savier
Zmiana numeracji była w 1977.
O śrubach chyba faktycznie nie mówiłem - o paru rzeczach zapomniałem, nie udało mi się na strzał wszystkiego w głowie poukładać :D.