WSK M15 S - Sport 125

Opis poszczególnych elementów i części zastosowanych w danym modelu/wersji
Odpowiedz
Awatar użytkownika
Sebastian440
Administrator
Posty: 1858
Rejestracja: 2007-01-02, 00:48
GG: 13668927
Moje maszyny: .
www.mr16bp.blogspot.com
Lokalizacja: Thorn Kupie polskie motocykle sportowe seba440t2@wp.pl
Kontaktowanie:

WSK M15 S - Sport 125

Post autor: Sebastian440 » 2009-02-09, 22:46

Opis w całości z książki "Polskie Motocykle 1945-85". Foto by Maniekk. Co o tym myślicie?
viewtopic.php?f=9&t=5788 - trochę opisu również tu.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Kupię polskie motocykle sportowe, kontakt: seba440t2@wp.pl
http://www.mr16bp.blogspot.com ®

Awatar użytkownika
Wężu
Posty: 1149
Rejestracja: 2007-06-26, 12:36
GG: 0
Moje maszyny: WSK M06 B1, WSK M06 B3 3x, Iż 49
Lokalizacja: Rdziostów
Kontaktowanie:

Re: WSK M 15 S - Sport

Post autor: Wężu » 2009-02-09, 22:49

Co o tym myślimy? Gdybyśmy znaleźli się po drugiej stronie barykady to WSK, WFM, SHL czy Junak byłyby tak znane na świecie jak Honda, Kawasaki czy też Yamaha...
Jeżdżę motocyklem WSK ;)

Ekipa Południe®

Awatar użytkownika
Marcin
Posty: 405
Rejestracja: 2007-01-02, 22:05
GG: 0
Moje maszyny: WSK M21W2S1
BARRON 125
WFM M06
M-72
Lokalizacja: Adelnau
Kontaktowanie:

Re: WSK M 15 S - Sport

Post autor: Marcin » 2009-02-10, 00:02

no mi najbardziej się podoba zbiornik :hug:, także ciekawa rama i osłona gaźnika :shock:

Awatar użytkownika
Alien
Moderator
Posty: 1956
Rejestracja: 2007-03-13, 00:06
GG: 0
Moje maszyny: M21W2 '72, Romet Komar typ 100, Kobuz '82
Lokalizacja: Słomniki/Kraków
Kontaktowanie:

Re: WSK M 15 S - Sport

Post autor: Alien » 2009-02-10, 00:30

A ja tak dla odmiany powiem że mi się jakoś specjalnie nie podoba :-> modele seryjnie produkowane miały ładniejsza linie...poza tym jeśli chodzi o silnik to też "szału ni ma" ;-)
Ekipa Południe®
Moja Garbi '72
http://polskajazda.pl/Motocykle/WSK/175/128490

Awatar użytkownika
ŻbiKu
Posty: 1574
Rejestracja: 2007-01-02, 22:10
GG: 0
Moje maszyny: WSK 175 KOBUZ CUSTOM 82`,
YAMAHA YZF 1000R THUNDERACE
Lokalizacja: Zielona Góra
Kontaktowanie:

Re: WSK M 15 S - Sport

Post autor: ŻbiKu » 2009-02-10, 02:49

Zgodzę się z Alienem, motocykl po prostu wygląda....pokracznie. Nie wiem czy to wina ramy czy zbiornika ale jego wygląd i kąt w jakim się znajduje sprawia, że motocykl jest "złamany" w pół.

Mi się kojarzy z MZ TS ten motocykl, a raczej z jego cieniem.

Awatar użytkownika
Jezus
Posty: 129
Rejestracja: 2008-03-26, 15:53
GG: 5315407
Moje maszyny: M06B1 '70
Lokalizacja: Leszno/Wroclove
Kontaktowanie:

Re: WSK M 15 S - Sport

Post autor: Jezus » 2009-02-10, 11:28

Zbiornik wygląda śmiesznie, jakoś za bardzo w dół położony i wygląda jakby rozpłaszczony był...
Poza tym te wszystkie elementy przy filtrze powietrza są za bardzo napchane. Tutaj jakaś osłona 'sport', tutaj narzędziówka rodem z simsona, siedzenie przypomina mi to z Mustanga (takie skojarzenie mam :P), gdzieś rury od ramy idą... Zdecydowanie brzydkie. Nasrane tego wszystkiego i w sumie się nawet w kupie nie trzyma.
Amen.

Awatar użytkownika
Maniekk
Posty: 327
Rejestracja: 2007-08-08, 12:57
GG: 2028919
Lokalizacja: ŚWIDNIK
Kontaktowanie:

Re: WSK M 15 S - Sport

Post autor: Maniekk » 2009-02-10, 14:36

Motocykl jak najbardziej mi się podoba. Jak poprzednicy napisali przypomina MZ TS. Ciekawa jest konstrukcja trzymania silnika.. spójrzcie, że zniknęła część ramy która łączyła główkę ramy z silnikiem, zastąpiono ją chromowaną rurką. Pewnie żeby poprowadzić po czymś instalację elektryczną. Pełna osłona łańcuch, wstawka Sport, wzmocniona rama w okolicy wahacza, tłumik z lewej strony.. .. cud miód malina ;)

P.S Na pierwszym zdjęciu osłona łańcucha nie jest pełna, na kolejnych już tak.
Zwrócić uwagę można też na korek wlewu paliwa - jakby wklęsły?
LIVE TO RIDE - RIDE TO LIVE

Awatar użytkownika
Sebastian440
Administrator
Posty: 1858
Rejestracja: 2007-01-02, 00:48
GG: 13668927
Moje maszyny: .
www.mr16bp.blogspot.com
Lokalizacja: Thorn Kupie polskie motocykle sportowe seba440t2@wp.pl
Kontaktowanie:

Re: WSK M 15 S - Sport

Post autor: Sebastian440 » 2009-02-10, 15:15

Bo rame zastosowano z rajdowej MR15. Zdjęcie Staregomotocykla.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Kupię polskie motocykle sportowe, kontakt: seba440t2@wp.pl
http://www.mr16bp.blogspot.com ®

Awatar użytkownika
Maniekk
Posty: 327
Rejestracja: 2007-08-08, 12:57
GG: 2028919
Lokalizacja: ŚWIDNIK
Kontaktowanie:

Re: WSK M 15 S - Sport

Post autor: Maniekk » 2009-02-10, 15:35

Rzeczywiście, to zdjęcie dało mi lepszy pogląd. Nie znam się za dobrze na MR. Nie gadajcie że brzydka jakby można było kupić taką to niezłą kase by sie za nią dało.
LIVE TO RIDE - RIDE TO LIVE

Awatar użytkownika
Alien
Moderator
Posty: 1956
Rejestracja: 2007-03-13, 00:06
GG: 0
Moje maszyny: M21W2 '72, Romet Komar typ 100, Kobuz '82
Lokalizacja: Słomniki/Kraków
Kontaktowanie:

Re: WSK M 15 S - Sport

Post autor: Alien » 2009-02-10, 16:22

Nie gadajcie że brzydka jakby można było kupić taką to niezłą kase by sie za nią dało.
Z motocyklami jak z kobietami - każdy ma inne poczucie estetyki i nie ma co się sprzeczać - każdy z nas racje ;-)
Ja tylko żałuje że na pierwszym zdjęciu nie ma tych kierunkowskazów w manetkach - ciekawi mnie to rozwiązanie (normalnie jak z Ducati Hypermotard 8-) ) na drugim już są ale szczerze mówiąc nic tam nie widać.. :-/
Ekipa Południe®
Moja Garbi '72
http://polskajazda.pl/Motocykle/WSK/175/128490

Awatar użytkownika
Maniekk
Posty: 327
Rejestracja: 2007-08-08, 12:57
GG: 2028919
Lokalizacja: ŚWIDNIK
Kontaktowanie:

Re: WSK M 15 S - Sport

Post autor: Maniekk » 2009-02-10, 19:55

Alien, kierunkowskazy są bardzo zbliżone do tych :http://moto.allegro.pl/item541665288_ki ... hwalb.html

Prawdopodobnym jest że kabelki od nich szły przez kierownice na pewnej wysokości wchodziły do przerywacza i tyle. Myślałem żeby zaadoptować te kierunki z aukcji do swojej garbuski ale wole machać rękami na krzyżówkach i mieć oryginał
LIVE TO RIDE - RIDE TO LIVE

Awatar użytkownika
Alien
Moderator
Posty: 1956
Rejestracja: 2007-03-13, 00:06
GG: 0
Moje maszyny: M21W2 '72, Romet Komar typ 100, Kobuz '82
Lokalizacja: Słomniki/Kraków
Kontaktowanie:

Re: WSK M 15 S - Sport

Post autor: Alien » 2009-02-10, 20:18

Myślałem żeby zaadoptować te kierunki z aukcji do swojej garbuski ale wole machać rękami na krzyżówkach i mieć oryginał
Szczerze mówiąc to mało zgrabne wydają mi się takie kierunkowskazy (jakoś by to jeszcze wyglądało ale tylko przy prostej kierownicy). Ja do swojego Garba mam już zakupione kierunki z Kobuza bo machanie łapskami osobiście mi nie odpowiada ;-)
Ekipa Południe®
Moja Garbi '72
http://polskajazda.pl/Motocykle/WSK/175/128490

Awatar użytkownika
ŻbiKu
Posty: 1574
Rejestracja: 2007-01-02, 22:10
GG: 0
Moje maszyny: WSK 175 KOBUZ CUSTOM 82`,
YAMAHA YZF 1000R THUNDERACE
Lokalizacja: Zielona Góra
Kontaktowanie:

Re: WSK M 15 S - Sport

Post autor: ŻbiKu » 2009-02-10, 21:35

Heh Polacy "takie ramy" robili do rajdówek, Niemcy do normalnych motocykli. U nas to był hit i szok u nich coś normalnego..

Awatar użytkownika
Maniekk
Posty: 327
Rejestracja: 2007-08-08, 12:57
GG: 2028919
Lokalizacja: ŚWIDNIK
Kontaktowanie:

Re: WSK M 15 S - Sport

Post autor: Maniekk » 2009-02-10, 21:53

Ja bym musiał kombinować z kierunkami od kobuza bo mam 6V... w większym ruchu to rzeczywiście - przydałoby sie. Ja i tak będę się tylko wybierał na rybki albo jeziorko więc by sie nie przydały.
LIVE TO RIDE - RIDE TO LIVE

Awatar użytkownika
Weros
Posty: 121
Rejestracja: 2008-08-12, 21:28
GG: 0
Lokalizacja: sochaczew
Kontaktowanie:

Re: WSK M 15 S - Sport

Post autor: Weros » 2009-02-10, 22:10

czy te dwa zdjęcia przedstawiają te same modele? bo kolanka są różne oraz tłumiki są z innych stron

starymotocykl
Posty: 29
Rejestracja: 2008-09-18, 15:35
GG: 0
Lokalizacja: śl
Kontaktowanie:

Re: WSK M 15 S - Sport

Post autor: starymotocykl » 2009-02-10, 23:36

ŻbiKu pisze:Heh Polacy "takie ramy" robili do rajdówek, Niemcy do normalnych motocykli. U nas to był hit i szok u nich coś normalnego..
Niemcy do normalnych, bo udało im się zastosować sprawdzone w sporcie rozwiązania w produkcji seryjnej. U nas było blisko, powstały 4 wersje prototypów cywilnej Sarenki, powstały specjalnie do tego modelu rewelacyjne silniki Delfin, niestety do produkcji nie doszło...

rykun
Posty: 366
Rejestracja: 2007-11-22, 19:39
GG: 0
Moje maszyny: wsk 175
Kontaktowanie:

Re: WSK M 15 S - Sport

Post autor: rykun » 2009-02-11, 19:51

http://www.historia.swidnik.net/sites/d ... mbnail.jpg" target="_blank
http://www.historia.swidnik.net/sites/d ... mbnail.jpg" target="_blank
Czy to motor z silnikiem delfin?
http://www.historia.swidnik.net/image/tid/290" target="_blank tu lepsza jakość.

starymotocykl
Posty: 29
Rejestracja: 2008-09-18, 15:35
GG: 0
Lokalizacja: śl
Kontaktowanie:

Re: WSK M 15 S - Sport

Post autor: starymotocykl » 2009-02-12, 00:58

Tak, to jedna z wersji prototypowej Sarenki z silnikiem Delfin. Silniki te miały pojemność 125 cm, moc 9 KM, czterobiegową skrzynię i przełożenie z wału na sprzęgło kołami zębatymi. Co ciekawe ważył mniej od S01! W tym motocyklu wersja z uchwytem w tylnej części głowicy, były też wersje z uchwytem w przedniej części karteru, tak jak w W2 oraz wersja z głowicą użebrowaną poziomo. Naprawdę świetny silnik, niestety nie trafił do seryjnej produkcji. A było blisko, gazety podawały nawet termin rozpoczęcia produkcji nowego modelu, konstrukcja silnika była już w 100% dopracowana i gotowa do produkcji seryjnej. Zamiast tego kolejne 20 lat serwowano nam starego S01, choć w międzyczasie kolejny udany silnik - W1, mógł go z powodzeniem zastąpić. A tak, po wyprodukowaniu nieco ponad 100 sztuk, zaprzestano jego wytwarzania... Ehhh, dużo by pisać...

rykun
Posty: 366
Rejestracja: 2007-11-22, 19:39
GG: 0
Moje maszyny: wsk 175
Kontaktowanie:

Re: WSK M 15 S - Sport

Post autor: rykun » 2009-02-12, 18:52

Nie masz jakiś bardziej szczegółowych informacji na temat tego silnika? Bardzo rzadko sie o nim wspomina a sam widziałem tylko kilka zdjęć. W przeciwieństwie do W-1, delfin odbiega od zasad z dkw. Wyeliminowano kłopotliwy łańcuszek sprzęgłowy. Zmiany w konstrukcji widać wzrokowo. Wałek kopnika jest oddzielnie z tym od zmiany biegów. Wyklucza to częściowo użycie wszystkich powszechnie znanych elementów np W1 miał skrzynie i sprzęgło taką jak w W2, więc nie skrywa nic niezwykłego. Gaźnik sądząc po króćcu to g20. W ogóle jakiś z tych silników jest w prywatnych rękach?

Awatar użytkownika
Sebastian440
Administrator
Posty: 1858
Rejestracja: 2007-01-02, 00:48
GG: 13668927
Moje maszyny: .
www.mr16bp.blogspot.com
Lokalizacja: Thorn Kupie polskie motocykle sportowe seba440t2@wp.pl
Kontaktowanie:

Re: WSK M 15 S - Sport

Post autor: Sebastian440 » 2009-09-21, 21:11

Foto WSK M15S Sport bazującej na rajdowej Sarence. Zdjęcia pochodzą ze strony "Świdnik na karach historii".
W tym linku macie masę foto dotyczących produkcji i nie tylko: http://www.historia.swidnik.net/image/tid/274
Ogółem świetna strona na którą koniecznie trzeba zajrzeć !
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Kupię polskie motocykle sportowe, kontakt: seba440t2@wp.pl
http://www.mr16bp.blogspot.com ®

Odpowiedz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość