Strona 1 z 2

WSK M15 S - Sport 125

: 2009-02-09, 22:46
autor: Sebastian440
Opis w całości z książki "Polskie Motocykle 1945-85". Foto by Maniekk. Co o tym myślicie?
viewtopic.php?f=9&t=5788 - trochę opisu również tu.

Re: WSK M 15 S - Sport

: 2009-02-09, 22:49
autor: Wężu
Co o tym myślimy? Gdybyśmy znaleźli się po drugiej stronie barykady to WSK, WFM, SHL czy Junak byłyby tak znane na świecie jak Honda, Kawasaki czy też Yamaha...

Re: WSK M 15 S - Sport

: 2009-02-10, 00:02
autor: Marcin
no mi najbardziej się podoba zbiornik :hug:, także ciekawa rama i osłona gaźnika :shock:

Re: WSK M 15 S - Sport

: 2009-02-10, 00:30
autor: Alien
A ja tak dla odmiany powiem że mi się jakoś specjalnie nie podoba :-> modele seryjnie produkowane miały ładniejsza linie...poza tym jeśli chodzi o silnik to też "szału ni ma" ;-)

Re: WSK M 15 S - Sport

: 2009-02-10, 02:49
autor: ŻbiKu
Zgodzę się z Alienem, motocykl po prostu wygląda....pokracznie. Nie wiem czy to wina ramy czy zbiornika ale jego wygląd i kąt w jakim się znajduje sprawia, że motocykl jest "złamany" w pół.

Mi się kojarzy z MZ TS ten motocykl, a raczej z jego cieniem.

Re: WSK M 15 S - Sport

: 2009-02-10, 11:28
autor: Jezus
Zbiornik wygląda śmiesznie, jakoś za bardzo w dół położony i wygląda jakby rozpłaszczony był...
Poza tym te wszystkie elementy przy filtrze powietrza są za bardzo napchane. Tutaj jakaś osłona 'sport', tutaj narzędziówka rodem z simsona, siedzenie przypomina mi to z Mustanga (takie skojarzenie mam :P), gdzieś rury od ramy idą... Zdecydowanie brzydkie. Nasrane tego wszystkiego i w sumie się nawet w kupie nie trzyma.

Re: WSK M 15 S - Sport

: 2009-02-10, 14:36
autor: Maniekk
Motocykl jak najbardziej mi się podoba. Jak poprzednicy napisali przypomina MZ TS. Ciekawa jest konstrukcja trzymania silnika.. spójrzcie, że zniknęła część ramy która łączyła główkę ramy z silnikiem, zastąpiono ją chromowaną rurką. Pewnie żeby poprowadzić po czymś instalację elektryczną. Pełna osłona łańcuch, wstawka Sport, wzmocniona rama w okolicy wahacza, tłumik z lewej strony.. .. cud miód malina ;)

P.S Na pierwszym zdjęciu osłona łańcucha nie jest pełna, na kolejnych już tak.
Zwrócić uwagę można też na korek wlewu paliwa - jakby wklęsły?

Re: WSK M 15 S - Sport

: 2009-02-10, 15:15
autor: Sebastian440
Bo rame zastosowano z rajdowej MR15. Zdjęcie Staregomotocykla.

Re: WSK M 15 S - Sport

: 2009-02-10, 15:35
autor: Maniekk
Rzeczywiście, to zdjęcie dało mi lepszy pogląd. Nie znam się za dobrze na MR. Nie gadajcie że brzydka jakby można było kupić taką to niezłą kase by sie za nią dało.

Re: WSK M 15 S - Sport

: 2009-02-10, 16:22
autor: Alien
Nie gadajcie że brzydka jakby można było kupić taką to niezłą kase by sie za nią dało.
Z motocyklami jak z kobietami - każdy ma inne poczucie estetyki i nie ma co się sprzeczać - każdy z nas racje ;-)
Ja tylko żałuje że na pierwszym zdjęciu nie ma tych kierunkowskazów w manetkach - ciekawi mnie to rozwiązanie (normalnie jak z Ducati Hypermotard 8-) ) na drugim już są ale szczerze mówiąc nic tam nie widać.. :-/

Re: WSK M 15 S - Sport

: 2009-02-10, 19:55
autor: Maniekk
Alien, kierunkowskazy są bardzo zbliżone do tych :http://moto.allegro.pl/item541665288_ki ... hwalb.html

Prawdopodobnym jest że kabelki od nich szły przez kierownice na pewnej wysokości wchodziły do przerywacza i tyle. Myślałem żeby zaadoptować te kierunki z aukcji do swojej garbuski ale wole machać rękami na krzyżówkach i mieć oryginał

Re: WSK M 15 S - Sport

: 2009-02-10, 20:18
autor: Alien
Myślałem żeby zaadoptować te kierunki z aukcji do swojej garbuski ale wole machać rękami na krzyżówkach i mieć oryginał
Szczerze mówiąc to mało zgrabne wydają mi się takie kierunkowskazy (jakoś by to jeszcze wyglądało ale tylko przy prostej kierownicy). Ja do swojego Garba mam już zakupione kierunki z Kobuza bo machanie łapskami osobiście mi nie odpowiada ;-)

Re: WSK M 15 S - Sport

: 2009-02-10, 21:35
autor: ŻbiKu
Heh Polacy "takie ramy" robili do rajdówek, Niemcy do normalnych motocykli. U nas to był hit i szok u nich coś normalnego..

Re: WSK M 15 S - Sport

: 2009-02-10, 21:53
autor: Maniekk
Ja bym musiał kombinować z kierunkami od kobuza bo mam 6V... w większym ruchu to rzeczywiście - przydałoby sie. Ja i tak będę się tylko wybierał na rybki albo jeziorko więc by sie nie przydały.

Re: WSK M 15 S - Sport

: 2009-02-10, 22:10
autor: Weros
czy te dwa zdjęcia przedstawiają te same modele? bo kolanka są różne oraz tłumiki są z innych stron

Re: WSK M 15 S - Sport

: 2009-02-10, 23:36
autor: starymotocykl
ŻbiKu pisze:Heh Polacy "takie ramy" robili do rajdówek, Niemcy do normalnych motocykli. U nas to był hit i szok u nich coś normalnego..
Niemcy do normalnych, bo udało im się zastosować sprawdzone w sporcie rozwiązania w produkcji seryjnej. U nas było blisko, powstały 4 wersje prototypów cywilnej Sarenki, powstały specjalnie do tego modelu rewelacyjne silniki Delfin, niestety do produkcji nie doszło...

Re: WSK M 15 S - Sport

: 2009-02-11, 19:51
autor: rykun
http://www.historia.swidnik.net/sites/d ... mbnail.jpg" target="_blank
http://www.historia.swidnik.net/sites/d ... mbnail.jpg" target="_blank
Czy to motor z silnikiem delfin?
http://www.historia.swidnik.net/image/tid/290" target="_blank tu lepsza jakość.

Re: WSK M 15 S - Sport

: 2009-02-12, 00:58
autor: starymotocykl
Tak, to jedna z wersji prototypowej Sarenki z silnikiem Delfin. Silniki te miały pojemność 125 cm, moc 9 KM, czterobiegową skrzynię i przełożenie z wału na sprzęgło kołami zębatymi. Co ciekawe ważył mniej od S01! W tym motocyklu wersja z uchwytem w tylnej części głowicy, były też wersje z uchwytem w przedniej części karteru, tak jak w W2 oraz wersja z głowicą użebrowaną poziomo. Naprawdę świetny silnik, niestety nie trafił do seryjnej produkcji. A było blisko, gazety podawały nawet termin rozpoczęcia produkcji nowego modelu, konstrukcja silnika była już w 100% dopracowana i gotowa do produkcji seryjnej. Zamiast tego kolejne 20 lat serwowano nam starego S01, choć w międzyczasie kolejny udany silnik - W1, mógł go z powodzeniem zastąpić. A tak, po wyprodukowaniu nieco ponad 100 sztuk, zaprzestano jego wytwarzania... Ehhh, dużo by pisać...

Re: WSK M 15 S - Sport

: 2009-02-12, 18:52
autor: rykun
Nie masz jakiś bardziej szczegółowych informacji na temat tego silnika? Bardzo rzadko sie o nim wspomina a sam widziałem tylko kilka zdjęć. W przeciwieństwie do W-1, delfin odbiega od zasad z dkw. Wyeliminowano kłopotliwy łańcuszek sprzęgłowy. Zmiany w konstrukcji widać wzrokowo. Wałek kopnika jest oddzielnie z tym od zmiany biegów. Wyklucza to częściowo użycie wszystkich powszechnie znanych elementów np W1 miał skrzynie i sprzęgło taką jak w W2, więc nie skrywa nic niezwykłego. Gaźnik sądząc po króćcu to g20. W ogóle jakiś z tych silników jest w prywatnych rękach?

Re: WSK M 15 S - Sport

: 2009-09-21, 21:11
autor: Sebastian440
Foto WSK M15S Sport bazującej na rajdowej Sarence. Zdjęcia pochodzą ze strony "Świdnik na karach historii".
W tym linku macie masę foto dotyczących produkcji i nie tylko: http://www.historia.swidnik.net/image/tid/274
Ogółem świetna strona na którą koniecznie trzeba zajrzeć !