WSK MR30 Rodeo : 175 i 250

Opis poszczególnych elementów i części zastosowanych w danym modelu/wersji
Awatar użytkownika
Sebastian440
Administrator
Posty: 1960
Rejestracja: 2007-01-02, 00:48
Moje maszyny: .
www.mr16bp.blogspot.com
Lokalizacja: Thorn Kupie polskie motocykle sportowe seba440t2@wp.pl
Kontaktowanie:

WSK MR30 Rodeo : 175 i 250

Post autor: Sebastian440 » 2008-09-23, 22:33

WSK MR 30 RODEO- Silnik MR to rozwinięcie silników Formaero o nazwie Rodeo. Były 2 typy silników wersja o pojemności 175cm3 i 250 cm3. Zawieszenie przednie modelu ze zdjęć z polmotu to podobno produkt OBR WSK w półkach Marzocchci. Drugi typ bardziej przypomina to stosowane w Kosie. Skok zawieszenia to aż 280mm. Silnik zastosowany w modelu o pojemności 250 cm3 miał moc 40 KM. Silnik o pojemności 250 cm3 został wyposażony w membranę. Cylinder został wyposażony w 6 kanałów płuczących. Gaźnik o średnicy 32mm w 175 i 38 mm w 250. Wał korbowy można wyciągną z bez konieczności rozbiórki silnika. Skrzynka biegów posiadała 6 przełożeń i jej wymiana była możliwa bez rozpoławiania silnika. Wybierak biegów pracował na zewnątrz podobnie jak miało to miejsce w formaero2. Sama budowa nie pozwalała na wyskakiwanie biegów. Sprzęgło suche pięcio tarczowe. Silnik 250 miał dokładnie pojemność 246cm3 i pierwsza wersja silnika posiadała moc 30KM/8500obr./Min. oraz momęt obrotowy rzędu 26,5 przy 8000 Obr./Min. Średnica tłoka 70mm skok 64mm. Późniejsza wersja legitymowała się już mocą podobno 40KM. Silnik 175 miał dokładnie pojemność 169cm3, moc 22KM/8300 Obr./Min, oraz moment 18,6NM przy 7800obr./min. Średnica cylindra 62mm, skok tłoka 56mm. Jak widać z poniższego tekstu wykonano 8 silników a samych motocykli podobno 3 sztuki. Przyglądając się samym cylindrom i głowią widać, 2 różne odlewy w przypadku 250. Tak samo tyczy się to zbiorników paliwa. Bębny przednie 2 typy jeden na foto to MZ inny coś w stylu Triala-półbęben. Obręcze w rajdówkach czasami obie aluminiowe, na fotografii z prospektu tylko przednia. Motocykl M30 obie stalowe. Obręcz koła przedniego 21 cali. Wydechów 3 typy. Co najmniej 2 typy wahaczy tylnich. Jak widać motocykl ciągle modernizowany widocznie w celu poprawy parametrów. Poniżej tekst Henryka Załeskiego. Dodam od siebie, że co nieco można usłyszeć o tym silniku w dziale pozostałe sprawy w wywiadzie ze Stanisławem Grzesiem. Silniki według mnie o fenomenalnych na ten czas osiągach dorównujące jednostkom japońskim. Znowu można powiedzieć „Szkoda, że nie wyszło”.
Obrazek
Obrazek


W latach 1974 - 1975 powstała rodzina silników wyczynowych Formaero, opracowanych przez grupę konstruktorów pod kierunkiem mgr inż. Bogdana Szkałuby. Były to silniki wyczynowe zunifikowane w klasach 175 - 250 cm' pod nazwą Rodeo przeznaczone do motocykli biorących udział w rajdach szybkich i crossach. Przewyższają one silniki Formaero doskonalszymi rozwiązaniami konstrukcyjnymi zespołów przeniesienia napędu, a tym samym dużą niezawodnością i trwałością. Obudowy silnika zapewniają niezależny montaż skrzynki biegów i wału korbowego. Lewoobrotowy iskrownik jest osadzony na lewym czopie wału korbowego podpartego w trzech łożyskach. W wersji crossowej 250 cm' zasilanie odbywa się przez membranowe zawory zwrotne. Pięciotarczowe suche sprzęgło zapewnia niewrażliwość na gatunek oleju stosowanego do skrzynki biegów i wysoką trwałość. Sześciobiegowa kłowa skrzynka biegów jest sterowana mechanizmem zmieniacza z bębnowa krzywką. Rozrusznik z łamaną przy wałku dźwignią nożną, działający niezależnie od wysprzęglania, ma przełożenie całkowite 6,75 zapewniające łatwy rozruch silnika. Wydział prototypowy OBR SK „PZL-ŚWIDNIK" wykonał 8 egzemplarzy tych silników. Parametry silników ich trwałość i niezawodność zostały potwierdzone podczas badań na stanowisku dynamometrycznym oraz praktycznie podczas trwania rajdów.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Kupię polskie motocykle sportowe, kontakt: seba440t2@wp.pl
http://www.mr16bp.blogspot.com ®

Awatar użytkownika
bing17
Posty: 362
Rejestracja: 2007-02-16, 21:59
Moje maszyny: FSO 125p, CZ 516, Junak M10, Romet KadetM780,110
Lokalizacja: Łódź-Ruda.
Kontaktowanie:

Re: WSK MR 30

Post autor: bing17 » 2008-09-24, 21:41

Chciałbym podzielić się z wami moimi spostrzeżeniami. Mianowicie, zauważyłem że MR30 ze zdjęc zamieszczonych ma ramę od Jawy Enduro. Proszę porównać
http://www.polmot.skip.pl/index.php?mod ... p=MR30&c=2" target="_blank
http://img.motorkari.cz/upload/images/c ... e_jpg_.jpg" target="_blank
Zdjęcie Jawy może nie jest najszczęśliwsze, jak znajde lepsze to wrzuce. To do którego ja porównywałem było dużo lepsze, ale niestety nie zapisałem go. Poza tym, zbiornik wygląda mi na zbiornik od fabrycznej CZ Cross
http://www.cz-motokros.wz.cz/index1.php ... ogal&n=472" target="_blank
Jeżeli mylę to proszę osobę która się zna o sprostowanie.

Awatar użytkownika
Wojtek
Posty: 954
Rejestracja: 2007-01-12, 18:22
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Re: WSK MR 30

Post autor: Wojtek » 2008-09-24, 23:30

Co do baku to nie jest on żywcem wzięty z CZ. Owszem motocykle fabrycznych zawodników (może nie tylko) miały podobne baki ale jednak nie takie same. Przyznam że odrobinę mi się nie chce w tym momencie zamieszczać zdjęć tych baków :) Rozpoznaje je z daleka i ten w WSK różni się znacznie.

Co do ramy na pierwszy rzut oka różnią się mocowania amortyzatorów. Wahacz w WSK jest z grubszych rur. Porównując punkt po punkcie widać drobne różnice i wydaje mi się że podobieństwa wynikają z pewnego nurtu w projektowaniu. Każdy pd każdego ściągał to co dobre.
Mam zdjęcia kilku Jaw Enduro z tego okresu i nieznacznie się różnią.
Bynajmniej i przynajmniej to dwa słowa o kompletnie różnym znaczeniu. Nie używa się ich zamiennie!!!!!!!!!

Awatar użytkownika
bing17
Posty: 362
Rejestracja: 2007-02-16, 21:59
Moje maszyny: FSO 125p, CZ 516, Junak M10, Romet KadetM780,110
Lokalizacja: Łódź-Ruda.
Kontaktowanie:

Re: WSK MR 30

Post autor: bing17 » 2008-09-25, 14:48

Zamieść i pokaż. Mocowania i wachacz mogą być inne, mi chodziło o ramę samą w sobie, że jest zapożyczona z Jawy. Czym dokładnie różnią się te zbiorniki ??

rykun
Posty: 368
Rejestracja: 2007-11-22, 19:39
GG: 0
Moje maszyny: wsk 175
Kontaktowanie:

Re: WSK MR 30

Post autor: rykun » 2008-09-25, 16:42

Ja w MR30 nie widzę za dużo podobieństw z jaw czy cz cross. Nie wspominam już o tym że w tamtych czasach czy to jawa czy yamaha wszystko było bardzo zbliżone konstrukcyjnie. Popatrz na punkt zaczepu tylnych amortyzatorów i na główkę ramy, zbiegi dolnych rur ramy. Wydaje mi się że przestrzeń na silnik w wsk jest mniejsza i wszystko jest mocniej upakowane . Nie widziałem mr30 ze zdjętym bakiem, ale cz kojarzę doskonale. To tak jakby porównywać otwartą ramę sarenki z MZ ETZ.

Awatar użytkownika
Wojtek
Posty: 954
Rejestracja: 2007-01-12, 18:22
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Re: WSK MR 30

Post autor: Wojtek » 2008-09-25, 18:19

Nie jestem właścicielem tych zdjęć. Zostały znalezione na stronie
http://www.cz-motokros.wz.cz/index1.php" target="_blank" target="_blank" target="_blank
ObrazekObrazek

Wybaczcie rozmiar i jakość. Już same zdjęcia nie są duże a jak się z nich wytnie baki to w ogóle robią się miniaturki. W każdym razie widać że między CZ a WSK podobieństwo jest symboliczne zaledwie.
Bynajmniej i przynajmniej to dwa słowa o kompletnie różnym znaczeniu. Nie używa się ich zamiennie!!!!!!!!!

Awatar użytkownika
Sebastian440
Administrator
Posty: 1960
Rejestracja: 2007-01-02, 00:48
Moje maszyny: .
www.mr16bp.blogspot.com
Lokalizacja: Thorn Kupie polskie motocykle sportowe seba440t2@wp.pl
Kontaktowanie:

Re: WSK MR 30

Post autor: Sebastian440 » 2009-09-21, 21:05

Bardzo podobne mocowanie błotnika przedniego stosowano w MR30 oraz MC21. Poniżej foto.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Kupię polskie motocykle sportowe, kontakt: seba440t2@wp.pl
http://www.mr16bp.blogspot.com ®

Awatar użytkownika
Sebastian440
Administrator
Posty: 1960
Rejestracja: 2007-01-02, 00:48
Moje maszyny: .
www.mr16bp.blogspot.com
Lokalizacja: Thorn Kupie polskie motocykle sportowe seba440t2@wp.pl
Kontaktowanie:

Re: WSK MR30

Post autor: Sebastian440 » 2009-12-08, 23:55

Zamieszczam zdjęcia MR30. Wiem, że są z polmotu ale właściciel pozwolił mi z nich skorzystać. Jak inaczej nazwać fakt gdy wysyłam facetowi ponad 100 zdjęć a ten przysyła 4 fotki z telefonu.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Kupię polskie motocykle sportowe, kontakt: seba440t2@wp.pl
http://www.mr16bp.blogspot.com ®

Awatar użytkownika
mateusz 46
Posty: 231
Rejestracja: 2009-05-05, 20:55
Moje maszyny: rm 125
Kontaktowanie:

Re: WSK MR30

Post autor: mateusz 46 » 2009-12-09, 17:43

mam kilka zdięć jawy enduro dla porównania z mr30
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Ekipa Północ

termin21

Re: WSK MR30

Post autor: termin21 » 2009-12-09, 18:39

Sorry za off top ale miałem taką Jawę Enduro 654 poj 360ccm.Osiągi neisamowite.Opisywanej WSK nie widziałem nawet na oczy ale podejrzewam ,że Nie miałaby szans.Polska myśl techniczna zawsze była o te kilka lat do tyłu od czeskich czy niemieckich motocykli.Ale cieszmy się ,że mamy swoją narodową marke i mamy co kolekcjonowac;)

Awatar użytkownika
Sebastian440
Administrator
Posty: 1960
Rejestracja: 2007-01-02, 00:48
Moje maszyny: .
www.mr16bp.blogspot.com
Lokalizacja: Thorn Kupie polskie motocykle sportowe seba440t2@wp.pl
Kontaktowanie:

Re: WSK MR30

Post autor: Sebastian440 » 2009-12-09, 19:42

A jeździłeś tą jawą ? Bo jak pamiętam to dużo jej brakowało do stanu używalności ?
Kupię polskie motocykle sportowe, kontakt: seba440t2@wp.pl
http://www.mr16bp.blogspot.com ®

termin21

Re: WSK MR30

Post autor: termin21 » 2009-12-09, 21:49

Konkretnei swoją nie bo tam wiele brakowało.Ale z Wrocławskiego klubu wypłyneło do prywatynch osób kilka całkiem dobrze jeżdżących egzemplarzy.A ,że nawiązałem kontakt ze jednym gosciem to kopnął mnei szacun i miałem okazje zrobić rundke.

Awatar użytkownika
Sebastian440
Administrator
Posty: 1960
Rejestracja: 2007-01-02, 00:48
Moje maszyny: .
www.mr16bp.blogspot.com
Lokalizacja: Thorn Kupie polskie motocykle sportowe seba440t2@wp.pl
Kontaktowanie:

Re: WSK MR30 Rodeo

Post autor: Sebastian440 » 2010-05-03, 23:34

Poza modelem ze zlotu w Świdniku napewno zachował się i jeden silnik :
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Kupię polskie motocykle sportowe, kontakt: seba440t2@wp.pl
http://www.mr16bp.blogspot.com ®

Awatar użytkownika
bing17
Posty: 362
Rejestracja: 2007-02-16, 21:59
Moje maszyny: FSO 125p, CZ 516, Junak M10, Romet KadetM780,110
Lokalizacja: Łódź-Ruda.
Kontaktowanie:

Re: WSK MR30 Rodeo : 175 i 250

Post autor: bing17 » 2013-04-01, 19:11

Czy stan wiedzy na temat MR30 i WSK z silnikami Rodeo zmienił się od czasów kiedy jako gimnazjalista próbowałem się czegoś dowiedzieć ? Wypłynęły jakieś silniki, motocykle, zdjęcia itd. ? Czy wszystko zostało dla onanistów i nadal nic nie wiadomo ?

Awatar użytkownika
Sebastian440
Administrator
Posty: 1960
Rejestracja: 2007-01-02, 00:48
Moje maszyny: .
www.mr16bp.blogspot.com
Lokalizacja: Thorn Kupie polskie motocykle sportowe seba440t2@wp.pl
Kontaktowanie:

Re: WSK MR30 Rodeo : 175 i 250

Post autor: Sebastian440 » 2013-04-01, 20:08

Niestety onaniści nie raczą dzielić się wiedzą. Kiszą wszystko dla siebie czerpiąc wiedzę z forum garściami.
Kupię polskie motocykle sportowe, kontakt: seba440t2@wp.pl
http://www.mr16bp.blogspot.com ®

Awatar użytkownika
bing17
Posty: 362
Rejestracja: 2007-02-16, 21:59
Moje maszyny: FSO 125p, CZ 516, Junak M10, Romet KadetM780,110
Lokalizacja: Łódź-Ruda.
Kontaktowanie:

Re: WSK MR30 Rodeo : 175 i 250

Post autor: bing17 » 2013-04-01, 20:11

A to ten anahilator czy jak mu tam było też jest tutaj ? Ale ja z obiegu wypadłem :shock:

Awatar użytkownika
Sebastian440
Administrator
Posty: 1960
Rejestracja: 2007-01-02, 00:48
Moje maszyny: .
www.mr16bp.blogspot.com
Lokalizacja: Thorn Kupie polskie motocykle sportowe seba440t2@wp.pl
Kontaktowanie:

Re: WSK MR30 Rodeo : 175 i 250

Post autor: Sebastian440 » 2013-04-01, 20:17

Anihilatorowi wysłałem kiedyś masę fotek triali. Miał się odwdzięczyć fotami swoich motocykli. Jak dostał fotki napisał, że nic nie wyśle :) Jeśli tu jest to niech spieprza bo nie jest mile widziany.
Kupię polskie motocykle sportowe, kontakt: seba440t2@wp.pl
http://www.mr16bp.blogspot.com ®

Awatar użytkownika
bing17
Posty: 362
Rejestracja: 2007-02-16, 21:59
Moje maszyny: FSO 125p, CZ 516, Junak M10, Romet KadetM780,110
Lokalizacja: Łódź-Ruda.
Kontaktowanie:

Re: WSK MR30 Rodeo : 175 i 250

Post autor: bing17 » 2013-04-01, 20:20

Eee to ja jestem lepszy, bo dostałem od niego fotki jego triala, tego zielonego co na Polmocie był, po renowacji. Szkoda tylko że fotki były robione jakąś Nokią 3310 :lol:
Dobrze Sebastian, że chociaż Ty pokazujesz to i owo o sportowych motocyklach z PRL. Za "moich czasów" była taka konspira, że dałem sobie niestety spokój ;)

jasiu18-18
Posty: 28
Rejestracja: 2013-12-18, 15:10
GG: 0
Moje maszyny: 2 suwy
Lokalizacja: STRZELCE OPOLSKIE
Kontaktowanie:

Re: WSK MR30 Rodeo : 175 i 250

Post autor: jasiu18-18 » 2013-12-23, 04:30

sorki za odkopki ale ostatnio swego czasu był rodeo na allegro za 99000zł -.- oto jego zdjecie
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
peter125-175
Posty: 1336
Rejestracja: 2012-08-05, 21:59
Moje maszyny: 50 sztuk
Lokalizacja: Biłgoraj
Kontaktowanie:

Re: WSK MR30 Rodeo : 175 i 250

Post autor: peter125-175 » 2013-12-23, 09:54

jasiu18-18 pisze:sorki za odkopki ale ostatnio swego czasu był rodeo na allegro za 99000zł -.- oto jego zdjecie
Nie rodeo tylko M30 Orlik viewtopic.php?f=120&t=10100&start=140 ;) .

Odpowiedz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 13 gości