WSK M06 : Z, Z2, L - 125

Opis poszczególnych elementów i części zastosowanych w danym modelu/wersji
Awatar użytkownika
WSK
Posty: 423
Rejestracja: 2009-02-21, 12:47
GG: 9912702
Moje maszyny: Kilka..
Lokalizacja: Łąki
Kontaktowanie:

Re: WSK M06, -Z, -Z2, -L,

Post autor: WSK » 2009-10-19, 20:19

Silnik masz nieoryginalny, wymień go na S01-Z3, (głęboki zapłon), kanapa powinna być profilowana na drewnianym spodzie, lampa z tyłu standardowa ze swojego okresu, u ciebie od b3 ;), kranik przesuwany jak w WFM, załatw sobie osłonkę pomiędzy schowki, mniemam że kranik i osłonkę pewnie odłożyłeś do pojemnika ;)

pzdr.
MoTór nie umiera nigdy!- MoTór jest wieczny!
"make love, not war"

Awatar użytkownika
Maniekk
Posty: 327
Rejestracja: 2007-08-08, 12:57
GG: 2028919
Lokalizacja: ŚWIDNIK
Kontaktowanie:

Re: WSK M06, -Z, -Z2, -L,

Post autor: Maniekk » 2009-10-20, 07:10

WSK pisze: kranik przesuwany jak w WFM
Pewien jesteś? Silnik też ma dobry.
M06Z to model w którym można znaleźć różne konfiguracje elementów. Np. w 59 r. wychodziły z licznikiem w półce i przednim zawieszeniem od M06L, zdarzało się że zakładano płytki błotnik do przodu. Silniki były zarówno z pokrywą iskrownika dzieloną jak i niedzieloną. Ale co do kranika to jestem pewien że ma być normalny. Może gdyby to był rok 59 jak mój to mógłby być przesuwany.
Bardzo ważnym elementem który masz to piasty które ciężko dostać teraz.
LIVE TO RIDE - RIDE TO LIVE

lehoom
Posty: 3
Rejestracja: 2008-02-01, 19:48
GG: 0
Moje maszyny: WSK, WFM, SHL, Harley
Lokalizacja: Bdg
Kontaktowanie:

Re: WSK M06, -Z, -Z2, -L,

Post autor: lehoom » 2009-10-20, 07:46

A co z tymi piastami kół jest? Jakaś tajemnica?:D
Numery silnika mam zgodne z tabliczką i dowodej rej. Kiedyś miałem po dziadku taką WSK ale z 63r. i miała płytkie błotniki i koła 18", i kranik WSK-owy. Polowałem kilka lat na taką WSK żeby w ramach pokuty odbudować ją, bo tą po dziadku zniszczyłem, młody i głupi byłem, wiecie jak jest.

Siedzenie i tylna lampa to wiem że nie takie są. Lampę mam w garażu a siedzonko znajdę wkrótce. Ah...i pokrywa silnika prawa jest też nie halo. Kapsel na zapłon już mam, szukam teraz tej części na zębatkę zdawczą.

Awatar użytkownika
Maniekk
Posty: 327
Rejestracja: 2007-08-08, 12:57
GG: 2028919
Lokalizacja: ŚWIDNIK
Kontaktowanie:

Re: WSK M06, -Z, -Z2, -L,

Post autor: Maniekk » 2009-10-20, 12:45

Piasty kół to pierwsze pełne piasty w rodzinie WSK. Mają 5 żeberek i są zamienne przód z tyłem. To troche taki rarytas bo tylko te modele takie posiadały.

W silniku powinieneś mieć dzieloną pokrywke. To już masz.

Siedzenie sam możesz zrobić tylko boczne blachy będziesz musiał skombinować. Najłatwiej kupić używke na allegro wyciąć deche na wzór i przełożyć te blachy. Siedzenie ma mieć 14 nitów bocznych i być takie czerwono czarne z białą żyłką.

Malujesz ją na wiśnie czy czarną?
LIVE TO RIDE - RIDE TO LIVE

lehoom
Posty: 3
Rejestracja: 2008-02-01, 19:48
GG: 0
Moje maszyny: WSK, WFM, SHL, Harley
Lokalizacja: Bdg
Kontaktowanie:

Re: WSK M06, -Z, -Z2, -L,

Post autor: lehoom » 2009-10-20, 22:45

Siedzonko będę miał. Narazie założę od SHL M11 bo mam jedno całkiem nowe, epokowe.:D

A kolor? Hmm...chciałbym i czarną i wiśniową.:D Jeszcze pomyślę. Czarna trochę nudno wygląda ale taki najbardziej jej pasuje. Wiśniowa jest ładna i zgrabna. Sprawa do rozpatrzenia jeszcze. Narazie kompletuję gadżety.

Awatar użytkownika
WSK
Posty: 423
Rejestracja: 2009-02-21, 12:47
GG: 9912702
Moje maszyny: Kilka..
Lokalizacja: Łąki
Kontaktowanie:

Re: WSK M06, -Z, -Z2, -L,

Post autor: WSK » 2009-10-20, 23:19

Maniekk pisze:
WSK pisze: kranik przesuwany jak w WFM
Pewien jesteś? Silnik też ma dobry.
M06Z to model w którym można znaleźć różne konfiguracje elementów. Np. w 59 r. wychodziły z licznikiem w półce i przednim zawieszeniem od M06L, zdarzało się że zakładano płytki błotnik do przodu. Silniki były zarówno z pokrywą iskrownika dzieloną jak i niedzieloną. Ale co do kranika to jestem pewien że ma być normalny. Może gdyby to był rok 59 jak mój to mógłby być przesuwany.
Bardzo ważnym elementem który masz to piasty które ciężko dostać teraz.
- co do kranika rzeczywiście, kierowałem się wyznacznikami (przesuwak w 64- późniejsza wersja i "po co by montowali przestarzały przesuwak do nowszego modelu), przyjżałem się prospektowi i jest tam jednak kranik zwykły.

-ale kapa iskrownika to TOTALNA BZDURA, jednolita kapa weszła dopiero w 1966 wraz zapłonem 31-06 którego niestety wczesniej nieznano :!:

- A te domysły o liczniku w półce, zawiasami od L, płytkimi błotnikami nie poprzesz żadnymi faktami zapisanymi w książkach itp, na zapewnieniu właścicieli nie przystawaj, to tak samo jak puszki boczne w M06-64, osłony boczne w M06-64, kierownica na aluminiowych klamkach w B1 itp itd, sam najpierw twierdziłem że takowe są, ale to żaden dowód że "widziałem" i właściciel mówił 100% org itp itd

Silnik a conajmniej lewy karter wyprzedza swoję epokę o bagatela ~~16lat, skąd to wiem!? PRZECIEZ LEWY KARTER POSIADA NUMER SILNIKA Z BOKU I TO DWUCZĘŚCIOWY....., numery moga ci sie zgadzac tylko wtedy kiedy masz dwa numery (prawy karter góra i lewy karter- bok) (prawa góra i lewy bok),, to pewnie będzie to bo brak zapłonu 31-05 bys pewnie zauważył. są jeszcze inne konfiguracje np właściciel wymieniał silnik i ma wybity w dowodzie itp itd,

Maniekk, najlepiej trzymać się prospektów, jeśli fabryka w 1959 dała takie prospekty to nic nie mogło zmienić się w tym roku, zmiany nastąpywały, ale później, np w "L" zmiana licznika z półki do lampy w 1962 (III kwartał podajze albo połowa), jaki jest sens zakładać do modelu Z - luksusowego, licznika w półce czy tez zawiasów od L i WFM skoro po to był stworzony Z aby zastąpić to nowoczesnymi rozwiązaniami (bębny, przód na zawieszeniu olejowym, licznik w lampie, głębokie błotniki, prawie nowa jednostka napędowa)- to różnice miały za zadanie podkreślić luksus tak jak pierwsza klasa z drugą itp itd,


Piasty kół to pierwsze pełne piasty w rodzinie WSK. Mają 5 żeberek i są zamienne przód z tyłem. To troche taki rarytas bo tylko te modele takie posiadały.

W silniku powinieneś mieć dzieloną pokrywke. To już masz.
Model M06-64 i M06-B ( nie mylic z B1) tez posiadały koła wymienne, chyba chciałeś napisać że rarytas pod wzgledem dopasowania felgi 19" z pełnymi bębnami ;-)
MoTór nie umiera nigdy!- MoTór jest wieczny!
"make love, not war"

Awatar użytkownika
Maniekk
Posty: 327
Rejestracja: 2007-08-08, 12:57
GG: 2028919
Lokalizacja: ŚWIDNIK
Kontaktowanie:

Re: WSK M06, -Z, -Z2, -L,

Post autor: Maniekk » 2009-10-21, 07:21

Co bym nie napisał i tak będziesz miał rację. Więc nic nie napisze wierz w swoje prawdy.
LIVE TO RIDE - RIDE TO LIVE

lehoom
Posty: 3
Rejestracja: 2008-02-01, 19:48
GG: 0
Moje maszyny: WSK, WFM, SHL, Harley
Lokalizacja: Bdg
Kontaktowanie:

Re: WSK M06, -Z, -Z2, -L,

Post autor: lehoom » 2009-10-21, 07:43

:mrgreen: Nie bijcie się panowie. :lol: Szczerze mówiąc to głowa już mi pęka od tych różnic które wymieniliście powyżej. Na WSK się nie znam aż tak bardzo bo jestem fanem SHL i w nich spędziłem większość życia. A WSK będę chyba remontował na bazie tego co mam, dodam tylko poprawne epokowo siedzenie, lampy i inne drobiazgi i przełożę na tył felgę 19" bo narazie mam 18-tkę. Ale to nie problem z przełożeniem obręczy.

Awatar użytkownika
Sebastian440
Administrator
Posty: 1960
Rejestracja: 2007-01-02, 00:48
Moje maszyny: .
www.mr16bp.blogspot.com
Lokalizacja: Thorn Kupie polskie motocykle sportowe seba440t2@wp.pl
Kontaktowanie:

Re: WSK M06, -Z, -Z2, -L,

Post autor: Sebastian440 » 2009-10-21, 09:44

Przedstawiajcie dowody na foto! Nieznam się na tym modelu i wydaje mi się, że każdy z was ma racje.
Kupię polskie motocykle sportowe, kontakt: seba440t2@wp.pl
http://www.mr16bp.blogspot.com ®

Awatar użytkownika
Maniekk
Posty: 327
Rejestracja: 2007-08-08, 12:57
GG: 2028919
Lokalizacja: ŚWIDNIK
Kontaktowanie:

Re: WSK M06, -Z, -Z2, -L,

Post autor: Maniekk » 2009-10-21, 14:53

Nie mogę dołączyć rozmowy z człowiekiem którego ojciec projektował te motocykle. Ale jasno z niej wynikało że fabryka składała na częściach jakie miała a nie jakie trzeba było wsadzić. Popyt był tak duży że bardzo często wychodziły mieszańce. Tak więc jak dla mnie model Z jest najbardziej pomieszany (przynajmniej początek jego produkcji).
LIVE TO RIDE - RIDE TO LIVE

Awatar użytkownika
WSK
Posty: 423
Rejestracja: 2009-02-21, 12:47
GG: 9912702
Moje maszyny: Kilka..
Lokalizacja: Łąki
Kontaktowanie:

Re: WSK M06, -Z, -Z2, -L,

Post autor: WSK » 2009-10-21, 18:14

Maniekk pisze:Co bym nie napisał i tak będziesz miał rację. Więc nic nie napisze wierz w swoje prawdy.
Moje prawdy!?

"Motocykle M06-Z i M06-L produkowane równolegle w latach 1959/1964 rozwinięciem konstrukcji M06, w których wprowadzono wiele zmian konstrukcyjnych w celu polepszenia własności trakcyjnych i zwiększenia wygody jazdy. W modelach tych zastosowano silniki S01-Z o zwiększonej mocy znamionowej do 6,2 KM, nowe bardzo wygodne siodło, tylne amortyzatory teleskopowe o starannie dobranych charakterystykach sprężyn i tłumieniu olejowym . W modelu M06-Z (bardziej luksusowym) wprowadzono ponadto amortyzatory teleskopowe przednie z tłumieniem olejowym , koła z pełnymi piastami, głębokie błotniki chroniące w większym stopniu użytkownika przed błotem i wodą, oraz oraz trwałe i estetyczne powłoki antykorozyjne (chrom) . W obu tych modelach wzmocnieniu ponadto uległa rama motocykla . Motocykl M 150 produkowano w 1960 roku. Był to model M06-Z z silnikiem WFM S06 o pojemności skokowej150 ccm i mocy 6,6 KM."

"Model M06Z był następcą modelu M06 i był produkowany równolegle z modelem M06L Różnica w stosunku do modelu M06 polegała na wprowadzeniu w tym modelu wielu zmian polepszających własności trakcyjne i wygodę jazdy. Były to między innymi: nowa kanapa, tylne amortyzatory o zmienionych charakterystykach i tłumieniu olejowym. Wzmocniono równiez ramę.
Inny był równiez silnik - typu S01-Z o mocy zwiększonej do 6,2 KM.
Ponadto w stosunku do modelu M06L motocykle ten charakteryzował się bardziej luksusowa kompletacją - zastosowano amortyzatory przednie z tlumieniem olejowym, pełnopiastowe koła oraz głębokie błotniki. Elementy cynkowane zastąpiono chromowanymi.
Pochodną motocykla M06Z był również produkowany tylko w roku 1960 model M150 z silnikiem S06 (150ccm) "


strony;
http://www.polskiemotocykle.mik.pl/wsk-m06z-zaw.html
http://motocykle.svasti.org/index.html? ... k1251.html
Na wikipedi to samo.

P.S: Silnik S01-Z jak wie każdy kto posiada motocykl w kategorii dwuramówkowców posiada zapłon 31-05 występujący z dwuczęściową osłoną, jednoczęściowa została wprowadzona dopiero przy koncu produkcji M06-64 i w całej B1...
sebastian440 pisze:Przedstawiajcie dowody na foto! Nieznam się na tym modelu i wydaje mi się, że każdy z was ma racje.
Nie zabardzo da radę przedstawić dowody na foto, ponieważ jest za duża rozbierzność części których swoim właściciele użyczali starszym modelom, przednie zawiasy i płytkie błotniki to tylko jedne z nich, równie dobrze mógłbym pobiec do garażu zrobić fotki mojej L, i powiedziec ze to Z z 59 co byłoby absurdem, moim zdaniem jak już takie coś się zdarzało to była ingerencja właścicieli którzy kupili model L i starali sie upodobnic do modelu Z, (jak np znaczek GTI przyklejany przez właścicieli w golfie II dieslu, poprostu chcieli upodobnic sie do luksusowych wersji)


Wiadomo, że fabryce zdarzały się potknięcia ale w seriach na podwójnej ramie zdarzało się to minimalnie, jak już to wprowadzano nowsze czesci do starszych modeli, rzadziej na odwrót.
MoTór nie umiera nigdy!- MoTór jest wieczny!
"make love, not war"

Awatar użytkownika
Maniekk
Posty: 327
Rejestracja: 2007-08-08, 12:57
GG: 2028919
Lokalizacja: ŚWIDNIK
Kontaktowanie:

Re: WSK M06, -Z, -Z2, -L,

Post autor: Maniekk » 2009-10-21, 19:41

Dobra ty wiesz swoje a ja swoje i uspokój się już, ulżyło?
LIVE TO RIDE - RIDE TO LIVE

Awatar użytkownika
WSK
Posty: 423
Rejestracja: 2009-02-21, 12:47
GG: 9912702
Moje maszyny: Kilka..
Lokalizacja: Łąki
Kontaktowanie:

Re: WSK M06, -Z, -Z2, -L,

Post autor: WSK » 2009-10-21, 19:57

Maniekk pisze:Dobra ty wiesz swoje a ja swoje i uspokój się już, ulżyło?
Nie bulwersuj się tak, forum jest po to aby likiwdować błędne załorzenia potwierdzonymi faktami i unikac sprzeczek na rzecz przyjemnych rozmów, nie pisałem Tobie na złość, lecz po to aby ktoś kto tu przyjdzie przeczytał i już wiedział czego brakuje mu do swojej Z,64, czy B1, porównał sobie przejścia itp itd.

Sory ale musiałem odpowiedziec na Twój post, jak co to niech moderator usunie 2 ostatnie wywody ;-)

Powiedz szczerze, gdyby ktoś przyszedł i napisał np że w roku 1985 były org garbate baki, to byś nie zareagował ?- taka anegdota z mojej strony.
MoTór nie umiera nigdy!- MoTór jest wieczny!
"make love, not war"

Awatar użytkownika
Maniekk
Posty: 327
Rejestracja: 2007-08-08, 12:57
GG: 2028919
Lokalizacja: ŚWIDNIK
Kontaktowanie:

Re: WSK M06, -Z, -Z2, -L,

Post autor: Maniekk » 2009-10-21, 20:12

No powiem że bym zareagował ponieważ garbate już nie były produkowane. ALE : M06L i M06Z były produkowane jednocześnie. I jeśli ktoś powiedziałby że od nowości ma zawieszenie od M06L w swojej zetce uwierzyłbym mu.
LIVE TO RIDE - RIDE TO LIVE

lehoom
Posty: 3
Rejestracja: 2008-02-01, 19:48
GG: 0
Moje maszyny: WSK, WFM, SHL, Harley
Lokalizacja: Bdg
Kontaktowanie:

Re: WSK M06, -Z, -Z2, -L,

Post autor: lehoom » 2009-10-21, 21:17

Hehe. Wesoło tu macie. Nie róbcie Panowie burdy, każdy wie swoje i trudno innych przekonać do danych poglądów. Ja kiedyś miałem WSK z 1963r. po moim dziadku. Nie wiem jaki to był model bo wtedy nie znałem się kompletnie, internetu nie było a tabliczki nie pamiętam. Ale była to prawie taka sama WSK jaką teraz Wam pokazałem tylko że miała koła 18" i płytkie błotniki. Więc jaki modeł mógł to być? Dziadek miał ją od nowości, od 1977r. stała przykryta w piwnicy a w ok.1998r. ja ją dostałem. Dziadek nic nie mieszał z częściami od innych moto bo lubił wszystko w oryginale. Jedyne co mnie zastanawia to napinacze łańcucha które pamiętam z niej. Takich nie spotkałem w żadnej WSK ani w Internecie. Były to napinacze w formie płaskownika giętego w literę "L", na dłuższym boku był otwór na oś koła a na krótszym była śruba z przeciwnakrętką która opierała się o czoło wahacza, tym samym napinając łańcuch. Muszę przy okazji zapytać dziadka czy sam dorabiał te napinacze czy takie już były. Gdzieś w garażu chyba nawet mam jeden z nich jeszcze.

W WSK-ach wg. mnie to w ogóle jest "burdel" jeśli chodzi o poprawność części danego modelu. Nie ogarniam tego czasami, nie wnikam w WSK dogłębnie bo życia nie starczy, a moim głównym zajęciem są motocykle SHL M11 S-32, w nich znam każdą śrubkę, każdy detal i wiem jaki rocznik które detale powinien mieć. Ale w WSK za duży bajzel jest z tymi różnicami. :o


Powiedzcie mi jaką lampę powinienem mieć w swojej WSK? Przednią lampę, oczywiście. Taką jak inne 2-ramówki? Z takim kloszem i ramką? Czy może inną? W mojej jest klosz niemiecki jakiś, a ramka to nie wiem czy jest właściwa czy też z jakiegoś innego moto.

Inna sprawa - zdjąłem głowicę i na niej od spodu jest znak FSM M06-Z2 i oznaczenie stopu i takie tam różne. Czy to powinno być Z2 na niej?

A co do silnika to ktoś wyżej miał rację - połówki bloku są z różnych parafii. :-x Żeby było zabawniej - luzy łożysk wału w obudowie są tak okrutne że nie mam zamiaru tego w ogóle naprawiać. Szukam innego bloku. Powiedzcie mi jaki on powinien być? Z numerami bitymi pod cylindrem z lewej strony tak jak teraz mam czy z numerami po prawej od góry? Muszę uderzyć do kolegi który pracuje na złomowisku. Często znajduje różne silniki, bloki i części do WSK więc już "zaklepię" sobie komplet karterów jakby co. ;-)

A co z tym moim siedzeniem jest? Ono jest od B3? Chce ktoś kupić lub podmienić na siedzonko M06Z? :D

Awatar użytkownika
WSK
Posty: 423
Rejestracja: 2009-02-21, 12:47
GG: 9912702
Moje maszyny: Kilka..
Lokalizacja: Łąki
Kontaktowanie:

Re: WSK M06, -Z, -Z2, -L,

Post autor: WSK » 2009-10-21, 21:39

lehoom pisze:Hehe. Wesoło tu macie. Nie róbcie Panowie burdy, każdy wie swoje i trudno innych przekonać do danych poglądów. Ja kiedyś miałem WSK z 1963r. po moim dziadku. Nie wiem jaki to był model bo wtedy nie znałem się kompletnie, internetu nie było a tabliczki nie pamiętam. Ale była to prawie taka sama WSK jaką teraz Wam pokazałem tylko że miała koła 18" i płytkie błotniki. Więc jaki modeł mógł to być? Dziadek miał ją od nowości, od 1977r. stała przykryta w piwnicy a w ok.1998r. ja ją dostałem. Dziadek nic nie mieszał z częściami od innych moto bo lubił wszystko w oryginale. Jedyne co mnie zastanawia to napinacze łańcucha które pamiętam z niej. Takich nie spotkałem w żadnej WSK ani w Internecie. Były to napinacze w formie płaskownika giętego w literę "L", na dłuższym boku był otwór na oś koła a na krótszym była śruba z przeciwnakrętką która opierała się o czoło wahacza, tym samym napinając łańcuch. Muszę przy okazji zapytać dziadka czy sam dorabiał te napinacze czy takie już były. Gdzieś w garażu chyba nawet mam jeden z nich jeszcze.

W WSK-ach wg. mnie to w ogóle jest "burdel" jeśli chodzi o poprawność części danego modelu. Nie ogarniam tego czasami, nie wnikam w WSK dogłębnie bo życia nie starczy, a moim głównym zajęciem są motocykle SHL M11 S-32, w nich znam każdą śrubkę, każdy detal i wiem jaki rocznik które detale powinien mieć. Ale w WSK za duży bajzel jest z tymi różnicami. :o


Powiedzcie mi jaką lampę powinienem mieć w swojej WSK? Przednią lampę, oczywiście. Taką jak inne 2-ramówki? Z takim kloszem i ramką? Czy może inną? W mojej jest klosz niemiecki jakiś, a ramka to nie wiem czy jest właściwa czy też z jakiegoś innego moto.

Inna sprawa - zdjąłem głowicę i na niej od spodu jest znak FSM M06-Z2 i oznaczenie stopu i takie tam różne. Czy to powinno być Z2 na niej?

A co do silnika to ktoś wyżej miał rację - połówki bloku są z różnych parafii. :-x Żeby było zabawniej - luzy łożysk wału w obudowie są tak okrutne że nie mam zamiaru tego w ogóle naprawiać. Szukam innego bloku. Powiedzcie mi jaki on powinien być? Z numerami bitymi pod cylindrem z lewej strony tak jak teraz mam czy z numerami po prawej od góry? Muszę uderzyć do kolegi który pracuje na złomowisku. Często znajduje różne silniki, bloki i części do WSK więc już "zaklepię" sobie komplet karterów jakby co. ;-)

A co z tym moim siedzeniem jest? Ono jest od B3? Chce ktoś kupić lub podmienić na siedzonko M06Z? :D

Więc jaki modeł mógł to być?


Zapewne M06-L, no chyba, że to była Fumka bo na tamte czasy( 1963) tylko te dwa modele posiadały fabrycznie płytkie błotniki ;-)
MoTór nie umiera nigdy!- MoTór jest wieczny!
"make love, not war"

lehoom
Posty: 3
Rejestracja: 2008-02-01, 19:48
GG: 0
Moje maszyny: WSK, WFM, SHL, Harley
Lokalizacja: Bdg
Kontaktowanie:

Re: WSK M06, -Z, -Z2, -L,

Post autor: lehoom » 2009-10-21, 22:18

L-ka? Moja miała pełne bębny, dużą przednią lampę z licznikiem w niej, osłony boczne "trójkąty" pod siedzeniem i tradycyjne schowki też, filtr powietrza siatkowy na gaźniku bezpośrednio, duże siedzenie takie jak B1 itp.

Kiedyś robiłem dochodzenie w sieci, szukając jaki mógł to być model, no i wymóżdżyłem że najbliżej było jej do M06-64. Czy one były lepsze niż Z2?

Awatar użytkownika
WSK
Posty: 423
Rejestracja: 2009-02-21, 12:47
GG: 9912702
Moje maszyny: Kilka..
Lokalizacja: Łąki
Kontaktowanie:

Re: WSK M06, -Z, -Z2, -L,

Post autor: WSK » 2009-10-21, 22:31

Ale pełne bębny na felgach 18" weszły dopiero w 1964 roku, takze już po tym można stwierdzić że ta maszyna z 1963r nie była oryginalna, takze dla estetyki przykręcono boczki od Z czy 64 czy nawet b1, a licznik w lampie był w L jak najbardziej (przejście w roku 1962)

A co do Z i 64 (do III kwartału 1966r), to patrząc pod względem dogodności moim zdaniem wygrywa Z, 64 miała za cel wymieszać L i Z oraz dodać nowinki techniczne
"Na początku roku 1964 opracowano model M06 64 będący kolejna modernizacją modelu podstawowego M06.Celem jego produkcji było zastąpienie modeli M06L i M06Z Główne zmiany dotyczyły użycia mniejszych kół (18' zamiast dotychczasowych 19') oraz zmian bębnów hamulcowych na pełnopiastowe ze stopu lekkiego z żeliwną wkładką.
W przednim zawieszeniu zmieniono teleskopy na wersję z tłumieniem olejowym co znacznie poprawiło komfort jazdy.
Pozostałe zmiany były raczej kosmetyczne i miały za cel poprawę funkcjonalności. I tak np. zmieniono mocowanie kanapy, a pod nią znalazło się miejsce na narzędzia, zrezygnowano z bocznych puszek i osłony akumulatora.
Bezpieczeństwo jazdy w nocy poprawiał reflektor o średnicy czynnej zwiększonej do 135 mm. Podnóżki pasażera przeniesiono na wahacz, ze zbiornika paliwa zniknął chromowany bagażnik. Pojazd przedstawiono oficjalnie na Międzynarodowych Targach Poznańskich a w ciągu trzech lat produkcji fabrykę opuściło ponad 230 tys szt. motocykla
"
oraz odsyłam do tematu:
http://www.wueska.pl/viewtopic.php?f=9&t=147&start=60
MoTór nie umiera nigdy!- MoTór jest wieczny!
"make love, not war"

lehoom
Posty: 3
Rejestracja: 2008-02-01, 19:48
GG: 0
Moje maszyny: WSK, WFM, SHL, Harley
Lokalizacja: Bdg
Kontaktowanie:

Re: WSK M06, -Z, -Z2, -L,

Post autor: lehoom » 2009-10-21, 22:43

Mhm. Im więcej się dowiaduję, tym mniej rozumiem. :razz: Nie będzie łatwo z tą WSK. Zasadniczo to chcę przywrócić ją do formy gdzie będzie miała oba koła 19", normalne siedzenie i lampy. Chyba nie będzie to zbrodnia przeciwko klasycznej motoryzacji?

A co z tym silnikiem? Gdzie ma być numer bity? Bo nie wiem jakiego bloku szukać.

Pzdr.

Awatar użytkownika
WSK
Posty: 423
Rejestracja: 2009-02-21, 12:47
GG: 9912702
Moje maszyny: Kilka..
Lokalizacja: Łąki
Kontaktowanie:

Re: WSK M06, -Z, -Z2, -L,

Post autor: WSK » 2009-10-21, 22:57

Sprubuję wytłumaczyć na sucho to tak:

Twój silnik powinien mieć wybity numer silnika na prawym karterze, na górze.Natomiast lewy karter nie powinien mieć zadnych numerów z boku, Zapłon powinien być 31-05 (głęboki)

(Oczywiscie na górze będą tez symbol ZMD wypukły oraz wybite numerki połówek karteru np 766-766)

A co do zbrodni to byłaby wtedy jakbyś dał jej przód od CZ, ucięte błotniki czy inne cuda.

Silnik i kółka to nie tragedia, chociaz z kółkami jest gorzej, ale na allegro trafiają się co rusz takze niema problemu ;)

W temacie o M06-64 jest przedstawiony mniej wiecej silnik S0-Z, ale jak masz jakies jeszcze pytania to pisz śmiało :]
MoTór nie umiera nigdy!- MoTór jest wieczny!
"make love, not war"

Odpowiedz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 14 gości