Strona 1 z 35

WSK M06 : Z, Z2, L - 125

: 2007-01-10, 21:43
autor: kobuz1
Wszystko o motocyklach -z,-l . Zakładam ten temat żeby wspmnieć o jednych z pierwszych motocykli wsk. Na starym forum były toczone dyskusje na ten temat. Z tego co pamiętam to doszliśmy do wniosku ,że oprócz modeli m06-z i -z2 wychodziły modele m06-z1.
Niestety tak jak piszesz - opisy przepadły ale wspólnymi siłami "damy rade" ;-)

Co do modelu Z1 mam ciekawe wieści gdyż jakiś czas temu kolega POLL nabył motocykl WSK M06Z1! Tak więc jest nas narazie aż dwóch;)
Zapodaje zdjęcia mojej Z1 i dam znać koledze POLL aby zapodał zdjęcia swojej maszyny:
dsc01089ja3.jpg
dsc01085va9.jpg
dsc01062br7.jpg
Nie będe sie już rozpisywał co jest oryginalne a co nie bo za dużo było by wymieniać. Na zdjęciach M06Z1 POLLA będzie widać części takie jak powinny być w mojej Z1 ponieważ jego jest jest kompletna i oryginalna;)

: 2007-01-11, 16:24
autor: luk@sz
Już myślałem ze nic nie napiszecie :-P

I mamy kolejne potwierdzenie ze wsk m06z-1 była produkowana.

Oto wsk m06z-2 viewtopic.php?p=755&sid=abe30feaa18a190 ... daa018#755

wstawie jeszcze póżniej wsk m06z tak dla pokazania że nie wiele się różniły od siebie.

: 2007-01-18, 15:57
autor: pioter
Witam! :) to ja pioterrr ze starego forum ;p ... no to pokaże wam ciekawostkę dotycząca WSK M06L. Pisałem już o niej na starym forum, cholera no wszystko przepadło ale tak jak kobuz mówi damy rade ze stratami. Załączam link do galerii mojej M06L sami zobaczcie jaka była i jaka powoli sie staje (aktualnie nadal kompletuje). Pozdrawiam

http://www.bikepics.com/members/piotrrr/62m06l/

: 2007-01-26, 00:46
autor: tony d
witam,ja jestem posiadaczem wsk 125 m06 taką luk@sz, tylko w raz gorszym stanie silniczek był remontowany 30lat temu i nie był odpalany dopiero ja 2 lata temu go odpaliłem. Jedyne co mnie zaskakuje w tych motorkach ze wsk m60 a wfm m06 to to samo lecz różnią sie mocą silnika nie wiem dlaczego. Mam foto tego motocykla jak miał 3tyg od jego zakupu niestety foto jest małe, czarnobiałe a ja nie mam skanera.

: 2007-02-17, 13:04
autor: Adamos
Słuchajcie od razu mówie ze ja dopiero zaczynam się wtajemniczac w modele tego typu, wiec prosze o wyrozumiałość ;-)
Więc tak wczoraj przyglądałem(po raz pierwszy dokladniej) się swojej rzekomej "Elce" i nie omieszkałem spojrzeć takze na tabliczke znamionową a tu zaskoczenie na tabliczce widnieje Z wszystkie elementy bardziej podchodzą mi pod L niż po Z. Czy to po prostu jest tylko jakaś podmianka tabliczki czy coś w tym stylu..?Bo już nie wiem co mam o tym wszystkim myśleć..
Wiecej zdjęć w moim temacie: viewtopic.php?t=173

: 2007-02-17, 13:07
autor: Stary
Kurde Adam, ale to M06L jak w morde strzelił! Koła półbębny, błotniki przednie, zawieszenie cierne, licznik w półce, brak osłon bocznych ... ELka jak w morde!

: 2007-02-19, 00:36
autor: Chrzan
99% ELki! 1% straciła przez nieoryginalne napinacze tylnego koła :) i oczywiście bagażnik wylatuje bo jak to wygląda z tymi drutami na zadku ;)
I jeszcze masz oryginalny znaczek WSK :) Mój był zamalowany :-/

[ Dodano: 2007-03-04, 00:18 ]
tak sie zastanawiam... w standardzie L ma niewiele chromów... ale ładniej bedzie wyglądać z lśniącym tłumikiem, jeśli sie nie myle to obręcze też nie były chromowane.... z innej strony stworzenie tego modelu miało na celu odcinać wszelkie koszta wiec powinienem zachować "tani" charakter motocykla. Może sie wydawać że przesadzam ale to jednak jest chyba różnica...

: 2007-10-13, 22:52
autor: wueskajarka
Koledzy, wygrzebałem w stodole takie cudo, że pomimo wielokrotnego przestudiowania lektury nie wiem dokładnie jaki to model. Myślę, że może to być Zetka, ale czy na pewno ?

: 2007-10-14, 08:35
autor: Stary
No to jest M06Z. Błotniki oryginał, bak też, zawieszenie chyba też, ale nie widać dokładnie na zdjęciu. W M06Z montowano zawieszenie którego nie było w żadnej innej wsk. Poza tym największym rarytasem jeśli chodzi od "Z" są koła ....

: 2007-10-14, 19:47
autor: Adamos
Zawieszenie przednie oryginalne ma te swoje, unikalne mocowania, i Oczywscie zgodzę się z moim przedmowcą w Z najwiekszym rarytasem są koła 19" na pełnych bębnach.. :)

: 2007-10-14, 21:20
autor: wueskajarka
Dzięki koledzy ! Koła mam z oponami. Tylko jaki silnik tam powiniem być bo znalazłem ich w sumie 3 i każdy inny ?

: 2007-12-14, 21:47
autor: man on the WSK
Witam!! Ostatnio dowiedziałem się że oprócz wersji M06-Z i Z2 była też wersja Z-3 .Miałem okazję zobaczyć taki egzemplarz na własne oczy, ale nie było w nim widać konkretnych różnic.

: 2007-12-15, 10:47
autor: luk@sz
a może jakieś konkretne zdjęcie tabliczki znamionowej??

wg. mnie te motorki były produkowane seriami (ten sam motor w obrębie kilku lat)i dla tego nie widać różnicy

: 2007-12-15, 12:11
autor: wueskajarka
A ja co do swojej mam wątpliwości wogóle co to jest. Kilka postów wyżej dawałem fotki, ale :
- moja ma półkę zwykłą i licznik w lampie
- koła sa 19 cali na pełnych bębnach
- ma puszki boczne i środkową z tłumikiem szmerów ssania i filtrem
- błotniki sa pełne i podgięte na końcach
- rocznik 1955 jest na tabliczce (wtedy nie było chyba Zetek)
- brak silnika (silniki znalezione z motocyklem sa duzo nowsze)

: 2007-12-15, 15:50
autor: luk@sz
wueskajarka pisze:moja ma półkę zwykłą i licznik w lampie
moja tez ma licznik w lampie
wueskajarka pisze:koła sa 19 cali na pełnych bębnach
one miały właśnie takie koła
wueskajarka pisze:- ma puszki boczne i środkową z tłumikiem szmerów ssania i filtrem
- błotniki sa pełne i podgięte na końcach
to też jest norma
wueskajarka pisze:- rocznik 1955 jest na tabliczce (wtedy nie było chyba Zetek)
hmm może masz ramę od innego motocykla

: 2007-12-15, 18:44
autor: terry2008
Właśnie przeczytałem posty i wydaje mi sie że ,,Stary"" fajnie opisał poszczególne modele ale zauważyłem parę nieścisłości m.in w modelu M06 nie było żadnej modernizacji w 1958, była w 1957 ale to tylko parę małych zmian: licznik w półce, inna instalacja, akumulator i trójkątne puszki narzędziowe. Poza tym silnik został dalej 4,5 KM i był produkowany jeszcze w WFM.
Piszesz że w 1958 silnik miał 6KM wprawdzie miał ale tylko w WFM'kach bo WSK już czekała na nowe silniki z Nowej Dęby S01-Z i wprowadzono je w Lutym 1959r(charakterystyczne kwadratowe cylindry) a silniki S01 w WFM po zmianie w 1958r miały okrągłe cylindry i były montowane tylko w WFM'kach.
Tyle z mojej strony

Pozdrawiam

: 2007-12-15, 19:24
autor: man on the WSK
Na świętach postaram się zrobić fotke tabliczki znamionowej i udostępnie po miom powrocie.Motor jest z 1964 roku.

: 2007-12-15, 19:51
autor: wueskajarka
wueskajarka napisał/a:
- ma puszki boczne i środkową z tłumikiem szmerów ssania i filtrem
- błotniki sa pełne i podgięte na końcach

to też jest norma


Ale na zdjęciach wszędzie Zetki mają filtr zakładany na gaźnik.

: 2007-12-15, 21:00
autor: luk@sz
wydaje mi się że miały tę puszkę środkową ale może twój moto ma ten filtr z innego motocykla

: 2007-12-15, 22:46
autor: man on the WSK
wueskajarka pisze:wueskajarka napisał/a:
- ma puszki boczne i środkową z tłumikiem szmerów ssania i filtrem
- błotniki sa pełne i podgięte na końcach

to też jest norma


Ale na zdjęciach wszędzie Zetki mają filtr zakładany na gaźnik.

Moja maszyna ma też filtr zakładany na gaźnik.Taki był założony oryginalnie.