WSK M06 : Z, Z2, L - 125

Opis poszczególnych elementów i części zastosowanych w danym modelu/wersji
Odpowiedz
Awatar użytkownika
Maniekk
Posty: 327
Rejestracja: 2007-08-08, 12:57
GG: 2028919
Lokalizacja: ŚWIDNIK
Kontaktowanie:

Re: WSK M06, -Z, -Z2, -L,

Post autor: Maniekk » 2010-02-24, 00:41

1. na 100% , to model dla bogatych nie dla plebsu z PRL :-D
LIVE TO RIDE - RIDE TO LIVE

Awatar użytkownika
tomasz87
Posty: 186
Rejestracja: 2008-06-22, 16:38
Moje maszyny: m06-1 1959
Lokalizacja: Lublin
Kontaktowanie:

Re: WSK M06, -Z, -Z2, -L,

Post autor: tomasz87 » 2010-02-24, 01:03

Wydaje mi się,że wszystkie kola do z-ek jakie widziałem nosiły ślady chromu.Ze stopkami stałymi się raczej nie zgodzę.Ramy od Z-ek miały wyfrezowane zęby w ramie właśnie na regulowane stopki.W instrukcjach tez można przeczytać o prawidłowym dopasowaniu stopek..Bez regulacji nie widziałem.Może fotkę masz ?:)Z tym białym wypełnieniem to całkiem możliwe,że w latach 1959-1960 bo w tych rocznikach były wszystkie zetki a często widuje z2 z 59' w oryginalnym lak. właśnie z takim wypełnieniem.Można przyjąć z dużym prawdopodobieństwem,że w 59 tak były malowanie wszystkie z,ale z 60' z takim malowaniem nie widziałem.

Małe odkrycie :)
W książce przy tłumiku i obejmie jest adnotacja:
"Przy zamówieniu podać rodzaj pokrycia: chrom lub czernienie"
Przy feldze podobnie:
"Przy zamówieniu podać rodzaj pokrycia: chrom lub lakier"
Podobnie jest z siedzeniem:
"Przy zamówieniu podać kolor pokrycia"
A nawet pedał hamulca:
"Przy zamówieniu podać rodzaj pokrycia: chrom lub cynkowanie"
Czyli wszystko kwestia kasy :)

Awatar użytkownika
WSK
Posty: 423
Rejestracja: 2009-02-21, 12:47
GG: 9912702
Moje maszyny: Kilka..
Lokalizacja: Łąki
Kontaktowanie:

Re: WSK M06, -Z, -Z2, -L,

Post autor: WSK » 2010-02-24, 21:28

Maniekk pisze:1. na 100% , to model dla bogatych nie dla plebsu z PRL :-D
Jak widać powłoki były różne..... (Patrz post wyżej lub cytat niżej)
tomasz87 pisze: Małe odkrycie :)
W książce przy tłumiku i obejmie jest adnotacja:
"Przy zamówieniu podać rodzaj pokrycia: chrom lub czernienie"
Przy feldze podobnie:
"Przy zamówieniu podać rodzaj pokrycia: chrom lub lakier"
Podobnie jest z siedzeniem:
"Przy zamówieniu podać kolor pokrycia"
A nawet pedał hamulca:
"Przy zamówieniu podać rodzaj pokrycia: chrom lub cynkowanie"
Czyli wszystko kwestia kasy :)
Tomasz87, w 1960 gdzieś przebiło mi się przez oczy z tym białym wypełnieniem, chyba na allegro stała taka wsk, poszukam ;), wracając do stópek to trochę było z nimi zagmatwań w historii dwuramówek z okresu 59+
MoTór nie umiera nigdy!- MoTór jest wieczny!
"make love, not war"

Awatar użytkownika
Stary
Posty: 1195
Rejestracja: 2007-01-04, 12:45
GG: 3029753
Moje maszyny: Wigry 3 + Gnom.
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Re: WSK M06, -Z, -Z2, -L,

Post autor: Stary » 2010-02-24, 23:23

M06Z występowała w wersji tańszej o droższej. Różniły się właśnie ilością chromu. Nie jestem w stanie podać teraz żadnej pozycji literaturowej bo wszystkie książki są w Polsce ;(

Awatar użytkownika
tomasz87
Posty: 186
Rejestracja: 2008-06-22, 16:38
Moje maszyny: m06-1 1959
Lokalizacja: Lublin
Kontaktowanie:

Re: WSK M06, -Z, -Z2, -L,

Post autor: tomasz87 » 2010-02-24, 23:32

Ok co do ilości chromu to poprawiłem gdzie bylo i ile :) Ten bak z wypełnieniem też uzupełniłem. A co powiesz Stary o stopkach kierowcy ? Bo ja to nigdy nie widzialem nawet w innych 2-ramówkach bez regulacji. to jest jakiś pręt prosty gwintowany czy jak ?

Awatar użytkownika
Stary
Posty: 1195
Rejestracja: 2007-01-04, 12:45
GG: 3029753
Moje maszyny: Wigry 3 + Gnom.
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Re: WSK M06, -Z, -Z2, -L,

Post autor: Stary » 2010-02-25, 02:01

Nie wiem jak w Z bo Z oryginalnej nigdy nie miałem. Przypuszczam, że w tym modelu wszystkie były regulowane, ale to tylko moje gdybanie. W M06B1 mam stałe - pręt, w M06-64 też chyba było stałe. Ja już mam bardzo długą przerwę z WSK i co tu dużo gadać - dużo zapominam. Co Ci mogę napisać na pewno to to, że SHL M04 i M05 mają proste, nie składane ;-)

Awatar użytkownika
ArtekGS
Posty: 74
Rejestracja: 2007-06-07, 17:30
GG: 0
Moje maszyny: WSK M64 '64
WSK Z2 '62
WSK M06 '64
Lokalizacja: Gdansk
Kontaktowanie:

Re: WSK M06, -Z, -Z2, -L,

Post autor: ArtekGS » 2010-06-30, 09:33

Z innej beczki, które elementy w modelu Z2 były w chromie, a które w ocynku? Nie chciałbym robić sprzeta na 102% stąd moje pytanie...

czy np: naciągi hamulców były chromowane? Ramka zegara? dekiel przedniego bębna? Kopajka?

Awatar użytkownika
WSK
Posty: 423
Rejestracja: 2009-02-21, 12:47
GG: 9912702
Moje maszyny: Kilka..
Lokalizacja: Łąki
Kontaktowanie:

Re: WSK M06, -Z, -Z2, -L,

Post autor: WSK » 2010-06-30, 10:38

Ramka zegara- chrom
Dekiel przedniego bębna- nic, kolor hmm.. "blaszany", komponujący się z kołem xd
Kopajka- czarny malunek
Naciągi hamulców tzn?

Chromy:
-Lagi ruchome
-Ramka licznika
-Osłona stacyjki
-Ramka lampy
-Śruba mocująca półkę
-Śruby mocujące sprężyny lag (w półce)
-Kierownica
-Szklanki tylnych amortyzatorów
-Pałąki błotnika
-Osłonka klaksonu
-Stopka hamulca tylnego
-Kolanko wydechowe
-ew. tłumik

Ocynki:
-Szprychy, a dalej niewiem xd
Ostatnio zmieniony 2010-06-30, 10:40 przez WSK, łącznie zmieniany 1 raz.
MoTór nie umiera nigdy!- MoTór jest wieczny!
"make love, not war"

Awatar użytkownika
Maniekk
Posty: 327
Rejestracja: 2007-08-08, 12:57
GG: 2028919
Lokalizacja: ŚWIDNIK
Kontaktowanie:

Re: WSK M06, -Z, -Z2, -L,

Post autor: Maniekk » 2010-06-30, 10:39

Klient wybierał co chciał mieć pochromowane, jest w tym duża rozbieżność.
LIVE TO RIDE - RIDE TO LIVE

Awatar użytkownika
WSK
Posty: 423
Rejestracja: 2009-02-21, 12:47
GG: 9912702
Moje maszyny: Kilka..
Lokalizacja: Łąki
Kontaktowanie:

Re: WSK M06, -Z, -Z2, -L,

Post autor: WSK » 2010-06-30, 10:44

Ale przecież klient nie mógł zrezygnować np z chromu na lampie, półce, kierownicy, szklankach, lagach, nakretkach na półce itp.

Wybór mógł być w przypadku tłumika lub felgi, no chyba że na rozkaz w polmozbycie zamalują mu chrom farbą xd
MoTór nie umiera nigdy!- MoTór jest wieczny!
"make love, not war"

Abuk

Re: WSK M06, -Z, -Z2, -L,

Post autor: Abuk » 2010-07-02, 22:22

Jestem nowy i jeszcze nie tak doświadczony jak wy w kwestii WueSeK. Zastanawiam sie nad jedną sprawą. Mam strasznie zdekompletowaną eLkę, którą zamierzam remontować. Czy zawieszenie z WFM bylo takie same jak w eLkach ( 1963 rok ) ?? Czy wtedy montowano już ostatecznie licznik w lampie ??

Awatar użytkownika
WSK
Posty: 423
Rejestracja: 2009-02-21, 12:47
GG: 9912702
Moje maszyny: Kilka..
Lokalizacja: Łąki
Kontaktowanie:

Re: WSK M06, -Z, -Z2, -L,

Post autor: WSK » 2010-07-03, 14:09

Licznik w lampie koleszko ;)
MoTór nie umiera nigdy!- MoTór jest wieczny!
"make love, not war"

Awatar użytkownika
ArtekGS
Posty: 74
Rejestracja: 2007-06-07, 17:30
GG: 0
Moje maszyny: WSK M64 '64
WSK Z2 '62
WSK M06 '64
Lokalizacja: Gdansk
Kontaktowanie:

Re: WSK M06, -Z, -Z2, -L,

Post autor: ArtekGS » 2010-07-03, 21:38

WSK pisze:Ramka zegara- chrom
Dekiel przedniego bębna- nic, kolor hmm.. "blaszany", komponujący się z kołem xd

Kopajka- czarny malunek
Naciągi hamulców tzn?

Chromy:
-Lagi ruchome
-Ramka licznika
-Osłona stacyjki
-Ramka lampy
-Śruba mocująca półkę
-Śruby mocujące sprężyny lag (w półce)
-Kierownica
-Szklanki tylnych amortyzatorów
-Pałąki błotnika
-Osłonka klaksonu
-Stopka hamulca tylnego
-Kolanko wydechowe
-ew. tłumik

Ocynki:
-Szprychy, a dalej niewiem xd
Chciałem nabrać pewności co do spornych elementów, to co wymieniłeś w drugiej części posta, jest oczywiste.

Nie mam pewności co do kopajki - szukam opinii.

Dekiel przedniego koła na 99% był w chromie.
Posiadam oryginał i ma ślady chromu - wiec twoja podpowiedz tylko wprowadza w błąd.

Naciągi hamulców, czyli elementy z tulejką mocowane do bębna przez które przechodzi linka tez były w chromie - mój dylemat polega na tym, ze nie wiem, czy obydwa, czy tylko przód.

Chciałem wiedzieć, czy śruby, nakrętki były w ocynku, czy w chromie.

I jak ktoś ma wiedzę, to proszę o podpowiedz jaki rodzaj klamek występował w Z2, bo mam przynajmniej 2 rodzaje i nie wiem...

Awatar użytkownika
WSK
Posty: 423
Rejestracja: 2009-02-21, 12:47
GG: 9912702
Moje maszyny: Kilka..
Lokalizacja: Łąki
Kontaktowanie:

Re: WSK M06, -Z, -Z2, -L,

Post autor: WSK » 2010-07-06, 10:46

ArtekGS pisze: Dekiel przedniego koła na 99% był w chromie.
Posiadam oryginał i ma ślady chromu - wiec twoja podpowiedz tylko wprowadza w błąd.
Posiadam u siebie 2 takie dekielki, oba w kolorze 'metalicznym' bez nawet maleńkiego śladu chromu, szukałem długi czas takiego dekielka bo był mi potrzebny, przerobiłem dużą ilość fotek, fotek prospektowych, oryginałów itp itd i w chromie nic takiego nie było, przyjrzyj się prospektowi, nawet po nim można zobaczyć (choć jest czarno-biały) iż na tym dekielku niema chromu, więc nie pisz, że wprowadzam ludzi w błąd skoro sam nie jesteś tego pewien.
MoTór nie umiera nigdy!- MoTór jest wieczny!
"make love, not war"

Awatar użytkownika
tomasz87
Posty: 186
Rejestracja: 2008-06-22, 16:38
Moje maszyny: m06-1 1959
Lokalizacja: Lublin
Kontaktowanie:

Re: WSK M06, -Z, -Z2, -L,

Post autor: tomasz87 » 2010-07-06, 15:38

Ja też większość jakie widziałem były w chromie. Więc w chromie były na 100% ale czy były inne to nie wiem.

Awatar użytkownika
WSK
Posty: 423
Rejestracja: 2009-02-21, 12:47
GG: 9912702
Moje maszyny: Kilka..
Lokalizacja: Łąki
Kontaktowanie:

Re: WSK M06, -Z, -Z2, -L,

Post autor: WSK » 2010-07-06, 16:18

Moja większość jakie widziałem była 'metaliczna', mogą nam się kłaniać 'dodatkowe elementy chromowane' o których pisał Maniekk, wrzucać fotki chromowanego dekielka, ja wrzuce zwykłego...
MoTór nie umiera nigdy!- MoTór jest wieczny!
"make love, not war"

Awatar użytkownika
tomasz87
Posty: 186
Rejestracja: 2008-06-22, 16:38
Moje maszyny: m06-1 1959
Lokalizacja: Lublin
Kontaktowanie:

Re: WSK M06, -Z, -Z2, -L,

Post autor: tomasz87 » 2010-07-07, 23:20

dekle.jpg
Jak już się przypatrzyłem to znalazłem i kilka metalicznych dekielków :-)
Na górze chrom na dole dla porównania metaliczne(aluminiowe ? )
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
WSK
Posty: 423
Rejestracja: 2009-02-21, 12:47
GG: 9912702
Moje maszyny: Kilka..
Lokalizacja: Łąki
Kontaktowanie:

Re: WSK M06, -Z, -Z2, -L,

Post autor: WSK » 2010-07-08, 00:16

tomasz87 pisze: metaliczne(aluminiowe ? )
Niet, zwykła 'blaszka', jutro zapodam fotki swoich ;-)
MoTór nie umiera nigdy!- MoTór jest wieczny!
"make love, not war"

Awatar użytkownika
tomasz87
Posty: 186
Rejestracja: 2008-06-22, 16:38
Moje maszyny: m06-1 1959
Lokalizacja: Lublin
Kontaktowanie:

Re: WSK M06, -Z, -Z2, -L,

Post autor: tomasz87 » 2010-07-13, 23:42

A muzeum WSK w Świdniku w modelu Z lub z2 (zapomniałem zrobić zdjęcie tabliczki...) jest taki oto zawieszenie które jak dla mnie jest dość dziwaczne :
1.jpg
2.jpg
3.jpg
6.jpg
No i co to za model ? :-D
5.jpg
Co ciekawsze to już 2i prospekt z takim modelem. Jak znajdę tę książeczkę to dodatkową fotkę umieszczę.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
WSK
Posty: 423
Rejestracja: 2009-02-21, 12:47
GG: 9912702
Moje maszyny: Kilka..
Lokalizacja: Łąki
Kontaktowanie:

Re: WSK M06, -Z, -Z2, -L,

Post autor: WSK » 2010-07-14, 22:45

M06-B, tyle że osłony na aq są 'prospektowe' już chyba w temacie o B była podobna fotka, tyle że jednostka napędowa nam się nie zgadza, a jak widać na ramie są już konsole...
MoTór nie umiera nigdy!- MoTór jest wieczny!
"make love, not war"

Odpowiedz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 10 gości