WSK M06 : Z, Z2, L - 125

Opis poszczególnych elementów i części zastosowanych w danym modelu/wersji
Odpowiedz
kobuz1

WSK M06 : Z, Z2, L - 125

Post autor: kobuz1 » 2007-01-10, 21:43

Wszystko o motocyklach -z,-l . Zakładam ten temat żeby wspmnieć o jednych z pierwszych motocykli wsk. Na starym forum były toczone dyskusje na ten temat. Z tego co pamiętam to doszliśmy do wniosku ,że oprócz modeli m06-z i -z2 wychodziły modele m06-z1.
Niestety tak jak piszesz - opisy przepadły ale wspólnymi siłami "damy rade" ;-)

Co do modelu Z1 mam ciekawe wieści gdyż jakiś czas temu kolega POLL nabył motocykl WSK M06Z1! Tak więc jest nas narazie aż dwóch;)
Zapodaje zdjęcia mojej Z1 i dam znać koledze POLL aby zapodał zdjęcia swojej maszyny:
dsc01089ja3.jpg
dsc01085va9.jpg
dsc01062br7.jpg
Nie będe sie już rozpisywał co jest oryginalne a co nie bo za dużo było by wymieniać. Na zdjęciach M06Z1 POLLA będzie widać części takie jak powinny być w mojej Z1 ponieważ jego jest jest kompletna i oryginalna;)
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
luk@sz
Posty: 181
Rejestracja: 2007-01-03, 17:03
Lokalizacja: Golinka
Kontaktowanie:

Post autor: luk@sz » 2007-01-11, 16:24

Już myślałem ze nic nie napiszecie :-P

I mamy kolejne potwierdzenie ze wsk m06z-1 była produkowana.

Oto wsk m06z-2 viewtopic.php?p=755&sid=abe30feaa18a190 ... daa018#755

wstawie jeszcze póżniej wsk m06z tak dla pokazania że nie wiele się różniły od siebie.

Awatar użytkownika
pioter
Posty: 6
Rejestracja: 2007-01-14, 14:49
GG: 0
Lokalizacja: Ciechanowiec
Kontaktowanie:

Post autor: pioter » 2007-01-18, 15:57

Witam! :) to ja pioterrr ze starego forum ;p ... no to pokaże wam ciekawostkę dotycząca WSK M06L. Pisałem już o niej na starym forum, cholera no wszystko przepadło ale tak jak kobuz mówi damy rade ze stratami. Załączam link do galerii mojej M06L sami zobaczcie jaka była i jaka powoli sie staje (aktualnie nadal kompletuje). Pozdrawiam

http://www.bikepics.com/members/piotrrr/62m06l/
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

tony d

Post autor: tony d » 2007-01-26, 00:46

witam,ja jestem posiadaczem wsk 125 m06 taką luk@sz, tylko w raz gorszym stanie silniczek był remontowany 30lat temu i nie był odpalany dopiero ja 2 lata temu go odpaliłem. Jedyne co mnie zaskakuje w tych motorkach ze wsk m60 a wfm m06 to to samo lecz różnią sie mocą silnika nie wiem dlaczego. Mam foto tego motocykla jak miał 3tyg od jego zakupu niestety foto jest małe, czarnobiałe a ja nie mam skanera.
Ostatnio zmieniony 2007-01-27, 03:04 przez tony d, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Adamos
Posty: 161
Rejestracja: 2007-01-04, 10:07
GG: 5534560
Moje maszyny: WSK - M06 B1, M06 L, gil, M21W2, kos
Lokalizacja: Pabianice
Kontaktowanie:

Post autor: Adamos » 2007-02-17, 13:04

Słuchajcie od razu mówie ze ja dopiero zaczynam się wtajemniczac w modele tego typu, wiec prosze o wyrozumiałość ;-)
Więc tak wczoraj przyglądałem(po raz pierwszy dokladniej) się swojej rzekomej "Elce" i nie omieszkałem spojrzeć takze na tabliczke znamionową a tu zaskoczenie na tabliczce widnieje Z wszystkie elementy bardziej podchodzą mi pod L niż po Z. Czy to po prostu jest tylko jakaś podmianka tabliczki czy coś w tym stylu..?Bo już nie wiem co mam o tym wszystkim myśleć..
Wiecej zdjęć w moim temacie: viewtopic.php?t=173
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
Stary
Posty: 1195
Rejestracja: 2007-01-04, 12:45
GG: 3029753
Moje maszyny: Wigry 3 + Gnom.
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Post autor: Stary » 2007-02-17, 13:07

Kurde Adam, ale to M06L jak w morde strzelił! Koła półbębny, błotniki przednie, zawieszenie cierne, licznik w półce, brak osłon bocznych ... ELka jak w morde!

Chrzan
Posty: 39
Rejestracja: 2007-02-11, 14:36
GG: 0
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Post autor: Chrzan » 2007-02-19, 00:36

99% ELki! 1% straciła przez nieoryginalne napinacze tylnego koła :) i oczywiście bagażnik wylatuje bo jak to wygląda z tymi drutami na zadku ;)
I jeszcze masz oryginalny znaczek WSK :) Mój był zamalowany :-/

[ Dodano: 2007-03-04, 00:18 ]
tak sie zastanawiam... w standardzie L ma niewiele chromów... ale ładniej bedzie wyglądać z lśniącym tłumikiem, jeśli sie nie myle to obręcze też nie były chromowane.... z innej strony stworzenie tego modelu miało na celu odcinać wszelkie koszta wiec powinienem zachować "tani" charakter motocykla. Może sie wydawać że przesadzam ale to jednak jest chyba różnica...

Awatar użytkownika
wueskajarka
Posty: 314
Rejestracja: 2007-08-01, 22:37
GG: 5298596
Lokalizacja: G O R Z Ó W
Kontaktowanie:

Post autor: wueskajarka » 2007-10-13, 22:52

Koledzy, wygrzebałem w stodole takie cudo, że pomimo wielokrotnego przestudiowania lektury nie wiem dokładnie jaki to model. Myślę, że może to być Zetka, ale czy na pewno ?
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Nie chcę kotka, nie chcę pieska - radość sprawi mi ... WUESKA !!

Awatar użytkownika
Stary
Posty: 1195
Rejestracja: 2007-01-04, 12:45
GG: 3029753
Moje maszyny: Wigry 3 + Gnom.
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Post autor: Stary » 2007-10-14, 08:35

No to jest M06Z. Błotniki oryginał, bak też, zawieszenie chyba też, ale nie widać dokładnie na zdjęciu. W M06Z montowano zawieszenie którego nie było w żadnej innej wsk. Poza tym największym rarytasem jeśli chodzi od "Z" są koła ....

Awatar użytkownika
Adamos
Posty: 161
Rejestracja: 2007-01-04, 10:07
GG: 5534560
Moje maszyny: WSK - M06 B1, M06 L, gil, M21W2, kos
Lokalizacja: Pabianice
Kontaktowanie:

Post autor: Adamos » 2007-10-14, 19:47

Zawieszenie przednie oryginalne ma te swoje, unikalne mocowania, i Oczywscie zgodzę się z moim przedmowcą w Z najwiekszym rarytasem są koła 19" na pełnych bębnach.. :)

Awatar użytkownika
wueskajarka
Posty: 314
Rejestracja: 2007-08-01, 22:37
GG: 5298596
Lokalizacja: G O R Z Ó W
Kontaktowanie:

Post autor: wueskajarka » 2007-10-14, 21:20

Dzięki koledzy ! Koła mam z oponami. Tylko jaki silnik tam powiniem być bo znalazłem ich w sumie 3 i każdy inny ?
Nie chcę kotka, nie chcę pieska - radość sprawi mi ... WUESKA !!

Awatar użytkownika
man on the WSK
Posty: 286
Rejestracja: 2007-12-09, 22:09
Moje maszyny: M06B3 1985
DUDEK 1976
KOBUZ 1979
KOBUZ 1983
Lokalizacja: Iwonicz-Zdrój
Kontaktowanie:

Post autor: man on the WSK » 2007-12-14, 21:47

Witam!! Ostatnio dowiedziałem się że oprócz wersji M06-Z i Z2 była też wersja Z-3 .Miałem okazję zobaczyć taki egzemplarz na własne oczy, ale nie było w nim widać konkretnych różnic.

Awatar użytkownika
luk@sz
Posty: 181
Rejestracja: 2007-01-03, 17:03
Lokalizacja: Golinka
Kontaktowanie:

Post autor: luk@sz » 2007-12-15, 10:47

a może jakieś konkretne zdjęcie tabliczki znamionowej??

wg. mnie te motorki były produkowane seriami (ten sam motor w obrębie kilku lat)i dla tego nie widać różnicy

Awatar użytkownika
wueskajarka
Posty: 314
Rejestracja: 2007-08-01, 22:37
GG: 5298596
Lokalizacja: G O R Z Ó W
Kontaktowanie:

Post autor: wueskajarka » 2007-12-15, 12:11

A ja co do swojej mam wątpliwości wogóle co to jest. Kilka postów wyżej dawałem fotki, ale :
- moja ma półkę zwykłą i licznik w lampie
- koła sa 19 cali na pełnych bębnach
- ma puszki boczne i środkową z tłumikiem szmerów ssania i filtrem
- błotniki sa pełne i podgięte na końcach
- rocznik 1955 jest na tabliczce (wtedy nie było chyba Zetek)
- brak silnika (silniki znalezione z motocyklem sa duzo nowsze)
Nie chcę kotka, nie chcę pieska - radość sprawi mi ... WUESKA !!

Awatar użytkownika
luk@sz
Posty: 181
Rejestracja: 2007-01-03, 17:03
Lokalizacja: Golinka
Kontaktowanie:

Post autor: luk@sz » 2007-12-15, 15:50

wueskajarka pisze:moja ma półkę zwykłą i licznik w lampie
moja tez ma licznik w lampie
wueskajarka pisze:koła sa 19 cali na pełnych bębnach
one miały właśnie takie koła
wueskajarka pisze:- ma puszki boczne i środkową z tłumikiem szmerów ssania i filtrem
- błotniki sa pełne i podgięte na końcach
to też jest norma
wueskajarka pisze:- rocznik 1955 jest na tabliczce (wtedy nie było chyba Zetek)
hmm może masz ramę od innego motocykla

terry2008
Posty: 2
Rejestracja: 2007-11-02, 14:06
GG: 0
Lokalizacja: Budziwój
Kontaktowanie:

Post autor: terry2008 » 2007-12-15, 18:44

Właśnie przeczytałem posty i wydaje mi sie że ,,Stary"" fajnie opisał poszczególne modele ale zauważyłem parę nieścisłości m.in w modelu M06 nie było żadnej modernizacji w 1958, była w 1957 ale to tylko parę małych zmian: licznik w półce, inna instalacja, akumulator i trójkątne puszki narzędziowe. Poza tym silnik został dalej 4,5 KM i był produkowany jeszcze w WFM.
Piszesz że w 1958 silnik miał 6KM wprawdzie miał ale tylko w WFM'kach bo WSK już czekała na nowe silniki z Nowej Dęby S01-Z i wprowadzono je w Lutym 1959r(charakterystyczne kwadratowe cylindry) a silniki S01 w WFM po zmianie w 1958r miały okrągłe cylindry i były montowane tylko w WFM'kach.
Tyle z mojej strony

Pozdrawiam

Awatar użytkownika
man on the WSK
Posty: 286
Rejestracja: 2007-12-09, 22:09
Moje maszyny: M06B3 1985
DUDEK 1976
KOBUZ 1979
KOBUZ 1983
Lokalizacja: Iwonicz-Zdrój
Kontaktowanie:

Post autor: man on the WSK » 2007-12-15, 19:24

Na świętach postaram się zrobić fotke tabliczki znamionowej i udostępnie po miom powrocie.Motor jest z 1964 roku.

Awatar użytkownika
wueskajarka
Posty: 314
Rejestracja: 2007-08-01, 22:37
GG: 5298596
Lokalizacja: G O R Z Ó W
Kontaktowanie:

Post autor: wueskajarka » 2007-12-15, 19:51

wueskajarka napisał/a:
- ma puszki boczne i środkową z tłumikiem szmerów ssania i filtrem
- błotniki sa pełne i podgięte na końcach

to też jest norma


Ale na zdjęciach wszędzie Zetki mają filtr zakładany na gaźnik.
Nie chcę kotka, nie chcę pieska - radość sprawi mi ... WUESKA !!

Awatar użytkownika
luk@sz
Posty: 181
Rejestracja: 2007-01-03, 17:03
Lokalizacja: Golinka
Kontaktowanie:

Post autor: luk@sz » 2007-12-15, 21:00

wydaje mi się że miały tę puszkę środkową ale może twój moto ma ten filtr z innego motocykla

Awatar użytkownika
man on the WSK
Posty: 286
Rejestracja: 2007-12-09, 22:09
Moje maszyny: M06B3 1985
DUDEK 1976
KOBUZ 1979
KOBUZ 1983
Lokalizacja: Iwonicz-Zdrój
Kontaktowanie:

Post autor: man on the WSK » 2007-12-15, 22:46

wueskajarka pisze:wueskajarka napisał/a:
- ma puszki boczne i środkową z tłumikiem szmerów ssania i filtrem
- błotniki sa pełne i podgięte na końcach

to też jest norma


Ale na zdjęciach wszędzie Zetki mają filtr zakładany na gaźnik.

Moja maszyna ma też filtr zakładany na gaźnik.Taki był założony oryginalnie.

Odpowiedz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Rogal213 i 1 gość