WSK M06 : Z, Z2, L - 125

Opis poszczególnych elementów i części zastosowanych w danym modelu/wersji
Odpowiedz
miro
Posty: 20
Rejestracja: 2012-07-16, 16:50
GG: 0
Moje maszyny: wsk125 z 1960r
wsk 125 z 1987
Lokalizacja: OKOLICE ZAMOŚCIA
Kontaktowanie:

Re: WSK M06 : Z, Z2, L - 125

Post autor: miro » 2014-09-16, 10:33

Oponki 19' koszt ok 100 zŁ, szukałem oryginału ale ciężko dostać, szukam dalej a w między czasie na tych będę jeździł.Filtr na czarno? A osłonkę mam tylko nie założyłem, mam jeszcze kilka detali do uzupełnienia.

Awatar użytkownika
pawpaw12
Posty: 78
Rejestracja: 2014-10-27, 23:06
GG: 0
Moje maszyny: WSK M06Z 1959
Lokalizacja: Szczecin
Kontaktowanie:

Re: WSK M06 : Z, Z2, L - 125

Post autor: pawpaw12 » 2014-11-05, 16:06

Zadbajmy o szczegóły.
Poniżej fotki i pytania. Czy zna ktoś odpowiedź?
W mojej M06-z z 1959 jest nowy typ czyli kierownica 1. Ale ma ona za dużo nieoryginalnych części by mogła być egzemplarzem godnym odwzorowania. Podajcie model i rok produkcji. Spróbujmy ustalić rok montowania rodzaju kierownicy.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Ostatnio zmieniony 2014-11-07, 10:17 przez pawpaw12, łącznie zmieniany 3 razy.
Pozdrawiam PM

Awatar użytkownika
pawpaw12
Posty: 78
Rejestracja: 2014-10-27, 23:06
GG: 0
Moje maszyny: WSK M06Z 1959
Lokalizacja: Szczecin
Kontaktowanie:

Re: WSK M06 : Z, Z2, L - 125

Post autor: pawpaw12 » 2014-11-07, 10:19

Konkretnie, dzięki zubr9471. Fi 12 - skąd masz tę informację?
Ale mam moje ale do poczucia estetyki. Uboga wersja mocowań klamek elki z zaokrąglonymi "kobiecymi" kształtami kontra toporna z możliwością regulacji zetka w kształcie ciosanego prostokąta. :lol:
Pozdrawiam PM

Awatar użytkownika
MajkelCIN
Posty: 455
Rejestracja: 2013-06-27, 10:19
GG: 0
Moje maszyny: WSK 59' XJr 1300 01'
Gnom 5.?
Lokalizacja: Cinowo
Kontaktowanie:

Re: WSK M06 : Z, Z2, L - 125

Post autor: MajkelCIN » 2014-11-07, 12:38

Kierok nowszego typu jest od B1. W Zetach/L były stare z kwadratowymi mocowaniami klamek.

Awatar użytkownika
mariusz30003
Posty: 167
Rejestracja: 2010-01-10, 21:19
GG: 0
Moje maszyny: WSK M06 B5 4T
WSK M06-B1
Dezamet Typ 756,2 Stella
Lokalizacja: Lubartów
Kontaktowanie:

Re: WSK M06 : Z, Z2, L - 125

Post autor: mariusz30003 » 2014-11-22, 18:36

coliber pisze:Witam!
Czy ten błotnik jest WSK Z2 czy SHL?
Mógłby ktoś przedstawić, opisać (dobrze by było jakby były zdjęcia) różnice w błotnikach (szczególnie tylnym) pomiędzy WSK Z a WSK Z2?

Jak to w końcu jest z z WSK M061?

Z góry dziękuję za odpowiedź!
Ten błotnik był na aukcji i ja go kupiłem. Będzie zamocowany w ramie z 61r NR SO2312xx NS 1204xx. Zacząłem go czyścić i moim zdaniem wychodzą kwiatki. Tzn jest on spawany z 3 części tj góry z dospawanymi bokami oraz co dziwne posiada on przetłoczenia pod amortyzatory czy to tak powinno być?
Zamieszczam kilka jego fotek, w najbliższym czasie podmienię je na lepszej jakości.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
janosikmz19822
Posty: 353
Rejestracja: 2012-11-18, 20:02
GG: 0
Moje maszyny: shlm06t rys mr 1
Lokalizacja: Pruszków /Łowicz
Kontaktowanie:

Re: WSK M06 : Z, Z2, L - 125

Post autor: janosikmz19822 » 2014-12-14, 13:29

Przytargałem takową rame od wski m06 L mam kilka fantów do tego modelu np silnik i niekompletne koła zastanawiam się czy opłaca się ją kompletować :?: Motocykl jak by został skompletowany został by już u mnie .

Rocznik 1962 niema osprzętu kierownicy licznika tylny błotnik jest w połowie przednia prawa laga ma urwana chorągiewkę niema lamp .Czy tylny błotni podejdzie od wfm ? Co poniektóre części pewnie będą pasować od wfm .
Silnik który mam ma bite numery na prawym karterze oraz sygnatury zmd na karterach więc jest od wsk ktoś tylko dał mu nowszy dekiel .
I pytanie czy działać dalej ?
Ale z działaniem nie mam na ta chwile na myśli kompleksowej restauracji tylko kompletowanie jej do całości uruchomienie silnika konserwacja nadwozia .A restauracja dopiero kiedyś tam .
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
mariusz30003
Posty: 167
Rejestracja: 2010-01-10, 21:19
GG: 0
Moje maszyny: WSK M06 B5 4T
WSK M06-B1
Dezamet Typ 756,2 Stella
Lokalizacja: Lubartów
Kontaktowanie:

Re: WSK M06 : Z, Z2, L - 125

Post autor: mariusz30003 » 2014-12-15, 20:48

Doszukałem się odpowiedzi o błotniku... wielce prawdopodobnie jest on od SHL ... z resztą już nie ważne, mam już taki jaki powinien być.
Teraz mam pytanie odnośnie piast 5 paskowych wymiennych o średnicy 132mm.
Podczas rozbiórki kół w jednej z piast osadzony był dziwny pierścień wykonany ze sprężystego drutu o średnicy około 4mm. Osadzony był on w rancie przy wkładce hamulcowej.
Czy spotkaliście się z czymś takim?

Kolejne pytanie odnośnie dekli przedniego koła... posiadam dwa. Wyglądają na fabryczne jednak różnią się pewnym szczegółem. Jeden posiada przy otworach montażowych stożkowe przetłoczenia drugi jest płaski, domniemam że jeden to Z a drugi to 64 tylko który to który?
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
pawpaw12
Posty: 78
Rejestracja: 2014-10-27, 23:06
GG: 0
Moje maszyny: WSK M06Z 1959
Lokalizacja: Szczecin
Kontaktowanie:

Re: WSK M06 : Z, Z2, L - 125

Post autor: pawpaw12 » 2014-12-17, 18:33

Odnośnie pytań janosikmz19822: to nie zadawaj pytań w stylu czy działać dalej? Odpowiedź jest prosta dlatego nikt Ci jej nie udzielił. Jasne że robić jak jest tylko chęć i radocha z tej roboty. Twoja elka jest konkretnie rozkompletowana dlatego czeka Cię spory wysiłek przy wyszukaniu brakujących części. Silnik, który pokazujesz zidentyfikowałem jako S01-Z3 (numer bity pod gaźnikiem, płytki zapłon, brak zaokrąglenia pod cylindrem - popraw mnie jeśli coś przeoczyłem). Montowano go dopiero w roku 66. Czyli dla Twojej Wiesławy z 62 jest on nieodpowiedni - potrzebujesz S01-Z.

Odnośnie pytań mariusz30003: to ten drut mnie zaintrygował, bo bęben który pokazałeś i z którego wyciągnąłeś ten drut ma trzy charakterystyczne otwory do mocowania zabieraka napędu prędkościomierza w tylnym kole (chociaż w przednim chyba też). Bardzo mnie interesuje też funkcja jaką miał spełniać ten drut.
Odnośnie kołpaków oba są do przedniego koła i oba mogły występować w zetce. Oglądając różne zdjęcia ustaliłem, że ten bez pogłębień montowano w przypadku gdy napęd licznika był w tylnym kole a ten z pogłębieniami instalowano jak napęd licznika był w przednim kole - aczkolwiek nie jest to regułą bo w innych kombinacjach też widziałem. Ten bez pogłębień chętnie od Ciebie odkupię lub wymienię go na kołpak z pogłębieniami (potrzebuję takiego dla mojej zetki, która ma napęd właśnie w tylnym kole).
Ostatnio zmieniony 2014-12-17, 22:53 przez pawpaw12, łącznie zmieniany 1 raz.
Pozdrawiam PM

Awatar użytkownika
mariusz30003
Posty: 167
Rejestracja: 2010-01-10, 21:19
GG: 0
Moje maszyny: WSK M06 B5 4T
WSK M06-B1
Dezamet Typ 756,2 Stella
Lokalizacja: Lubartów
Kontaktowanie:

Re: WSK M06 : Z, Z2, L - 125

Post autor: mariusz30003 » 2014-12-17, 21:57

pawpaw12 Drut ten po wciśnięciu w piastę jest idealnie spasowany (wątpię by ktoś go dorabiał ot tak), poza tym jest to drut sprężysty,i jak widać na fotografii o nienagannej "kołowości".
Piasta była z tylnego koła (chyba... ponieważ jak je kupiłem nie posiadała osłony). Obręcz 19" chromowana. Drut ten powodował odsunięcie o jego grubość pokrywy hamulcowej od piasty. W najbliższym czasie zrobię fotki tego ustrojstwa w konfiguracji jak dla koła przedniego i tylnego z napędem licznika przednim i tylnym.
Z tym napędem licznika mam dylemat... czy w 61r był przedni czy tylny... skłaniam się ku tylnemu ze względu na jego unikatowość choć wiem że może to być nie merytoryczne.
Jeśli chciałbyś się mieniać to brakuje mi niżej wymienionych blach oraz blachy między puszki narzędziowe.

Mam jeszcze pytanie czy ktoś posiada odrysowane i zwymiarowane blachy profilujące do siedzenia z drewniana podstawą?

Jeszcze inna sprawa dotycząca szprych 19" czy powinny one mieć oznaczenie "R" (nyple mają wybite "R")?

Awatar użytkownika
janosikmz19822
Posty: 353
Rejestracja: 2012-11-18, 20:02
GG: 0
Moje maszyny: shlm06t rys mr 1
Lokalizacja: Pruszków /Łowicz
Kontaktowanie:

Re: WSK M06 : Z, Z2, L - 125

Post autor: janosikmz19822 » 2014-12-19, 01:59

[quote="pawpaw12"]Odnośnie pytań janosikmz19822: to nie zadawaj pytań w stylu czy działać dalej? Odpowiedź jest prosta dlatego nikt Ci jej nie udzielił. Jasne że robić jak jest tylko chęć i radocha z tej roboty. Twoja elka jest konkretnie rozkompletowana dlatego czeka Cię spory wysiłek przy wyszukaniu brakujących części. Silnik, który pokazujesz zidentyfikowałem jako S01-Z3 (numer bity pod gaźnikiem, płytki zapłon, brak zaokrąglenia pod cylindrem - popraw mnie jeśli coś przeoczyłem). Montowano go dopiero w roku 66. Czyli dla Twojej Wiesławy z 62 jest on nieodpowiedni - potrzebujesz S01-Z.


Dziękuję za odpowiedz twoja teza powinna się zgadzać .
Ale myślę że jak da się dopasować do tego silnika dekiel starego typu bez większych ingerencji to ten silnik powędruje do tej ramy ,bo niestety znając życie tanio kupić takiego silnika się nie da (po prostu poczekam na okazje ) , resztę motocykla skompletuje tak jak fabryka przykazała 1962 roku .
Pomyśleć że kiedyś miałem taka L kompletną od 1 właściciela za 60 zł z oryginalnym czerwonym kluczykiem ale wtedy chciałem tylko zarobić i nawet sobie nie dałem czasu aby zapoznać się z tym modelem ,teraz po 8 latach żałując ze ja sprzedałem chciałbym tylko na dzień dzisiejszy skompletować tą ramę aby można było ją nazwa motocyklem i przejechać się nawet taką podniszczona L wkoło komina .

Awatar użytkownika
tollek83
Posty: 136
Rejestracja: 2010-05-27, 17:43
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 M06-Z2 1964r.
Lokalizacja: Koszalin/Gorzów Wlkp.
Kontaktowanie:

Re: WSK M06 : Z, Z2, L - 125

Post autor: tollek83 » 2014-12-19, 20:53

Czerwony kluczyk to oryginał ?? bo ja mam właśnie taki przy mojej Z2 i zawsze myślałem że jest dokupiony.

Awatar użytkownika
janosikmz19822
Posty: 353
Rejestracja: 2012-11-18, 20:02
GG: 0
Moje maszyny: shlm06t rys mr 1
Lokalizacja: Pruszków /Łowicz
Kontaktowanie:

Re: WSK M06 : Z, Z2, L - 125

Post autor: janosikmz19822 » 2014-12-19, 21:49

tollek83 pisze:Czerwony kluczyk to oryginał ?? bo ja mam właśnie taki przy mojej Z2 i zawsze myślałem że jest dokupiony.

Z tego co mi wiadomo to możliwe że to oryginał właściciel się zarzekał że miął go od nowości no ale jak wiadomo właściciele wsk paletą też głupoty .
A masz sygnaturę zelmotu na kluczyku ? Najlepiej wrzuć fotkę kluczyka .

Awatar użytkownika
pawpaw12
Posty: 78
Rejestracja: 2014-10-27, 23:06
GG: 0
Moje maszyny: WSK M06Z 1959
Lokalizacja: Szczecin
Kontaktowanie:

Re: WSK M06 : Z, Z2, L - 125

Post autor: pawpaw12 » 2014-12-20, 17:20

Kluczyki widziałem już w kolorze niebieskim i żółtym, dlatego można przyjąć, że sprzedawano je w różnych kolorach. Uważajcie bo są bardzo kruche po latach, łatwo je uszkodzić viewtopic.php?f=70&t=19918.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Ostatnio zmieniony 2014-12-21, 14:42 przez pawpaw12, łącznie zmieniany 1 raz.
Pozdrawiam PM

Awatar użytkownika
pawpaw12
Posty: 78
Rejestracja: 2014-10-27, 23:06
GG: 0
Moje maszyny: WSK M06Z 1959
Lokalizacja: Szczecin
Kontaktowanie:

Re: WSK M06 : Z, Z2, L - 125

Post autor: pawpaw12 » 2014-12-21, 14:32

Jeszcze raz wracam do drutu w tylnym bębnie zetki.
W książce Mitkowski Z. - 'Naprawa motocykla WSK 125 typ M06-Z' - '1960 na rys.51 w przekroju nie widać tego drutu. Ale w tejże samej książce na rys.56 na zdjęciu ten drut jest wyraźnie widoczny. Czyli mamy kolejny argument, że zamysł projektantów i twórców opracowań książkowych to jedno a rzeczywistość montażu motóra to drugie.
Pozdrawiam PM

Awatar użytkownika
mariusz30003
Posty: 167
Rejestracja: 2010-01-10, 21:19
GG: 0
Moje maszyny: WSK M06 B5 4T
WSK M06-B1
Dezamet Typ 756,2 Stella
Lokalizacja: Lubartów
Kontaktowanie:

Re: WSK M06 : Z, Z2, L - 125

Post autor: mariusz30003 » 2014-12-21, 23:00

No widzisz... przeglądałem książkę i nie wyhaczyłem tego jak i inni. :)

Zamieszczam obiecane fotki.
Nie mam jeszcze skompletowanego zestawu przeniesienia napędu na ślimak licznika, tzn tej blaszki z zabierakiem dlatego fotki przedstawiają zestaw złożony na sucho.
Konfiguracja na przednie koło ma się identycznie więc jak z tyłem. Dlatego nie robiłem dodatkowych fotografii.
Potwierdzam fakt stosowania tych zaślepek z przetłoczeniami do kół z przednim napędem licznika a płaskich do kół z tylnym napędem licznika - uwidocznione jest to na rysunkach z ww książki.

I mam prośbę o zrobienie pomiarów na kompletnym motocyklu wartości zaznaczonych na ostatniej fotce.

Jeszcze mam pytanie odnośnie szczęk hamulcowych 132mm jak je rozpoznać w gąszczu części do WSKi?
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
janosikmz19822
Posty: 353
Rejestracja: 2012-11-18, 20:02
GG: 0
Moje maszyny: shlm06t rys mr 1
Lokalizacja: Pruszków /Łowicz
Kontaktowanie:

Re: WSK M06 : Z, Z2, L - 125

Post autor: janosikmz19822 » 2014-12-23, 00:20

Co do mojej L 1962 roku trochę pogrzebałem w internecie i wychodziło by że powinienem mieć licznik w półce i małą lampę jak w wfm i tylny błotnik najprawdopodobniej podejdzie do mojej wsk .Czy moje tezy są słuszne ,nie wydaje mi się żeby były wielkie różnice w częściach miedzy wfm i wsk z tych lat .Mam gdzieś w swoich gratach zabierak z zębatką pod koła 19 cali z logiem wfm jak domniemywam jest bezproblemowa zamienny z wsk .

Awatar użytkownika
mariusz30003
Posty: 167
Rejestracja: 2010-01-10, 21:19
GG: 0
Moje maszyny: WSK M06 B5 4T
WSK M06-B1
Dezamet Typ 756,2 Stella
Lokalizacja: Lubartów
Kontaktowanie:

Re: WSK M06 : Z, Z2, L - 125

Post autor: mariusz30003 » 2014-12-31, 19:05

Nie wiem czy o tym było na forum.
Rzecz się ma zapłonu 31.05 zwanego głębokim a dokładnie cewek świetlno/ładujących.
Posiadam zestaw takich cewek lekko przegrzanych spory czas moczonych w oleju, wodzie i innym syfie.
Postanowiłem je rozwinąć i pomierzyć co nie co...
oto tego efekty...
Cyframi 1 i 2 oznaczyłem sobie cewki tak dla siebie, nie wiem która gdzie była zamontowana.
Jeśli coś pominąłem bądź zagmatwałem proszę o sprostowanie.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Ostatnio zmieniony 2015-01-04, 14:06 przez mariusz30003, łącznie zmieniany 1 raz.

chmielarz4
Posty: 1
Rejestracja: 2015-01-03, 12:32
GG: 0
Moje maszyny: wfm m06
wsk m06 z2
Lokalizacja: krotoszyn
Kontaktowanie:

Re: WSK M06 : Z, Z2, L - 125

Post autor: chmielarz4 » 2015-01-04, 12:26

Witam jestem posiadaczem wfm m06 rok prod 64 i wsk m06-z2 rok prod 65 potrzebuję instrukcję obsługi do wski jeżeli ktoś posiada czekam na info z góry dziękuje

stalker
Posty: 4
Rejestracja: 2011-09-25, 10:01
GG: 0
Moje maszyny: M06 Z
M06 Z2
Shl M06
i inne :)
Lokalizacja: Anglia
Kontaktowanie:

Re: WSK M06 : Z, Z2, L - 125

Post autor: stalker » 2015-01-06, 01:19

Witam wszystkich, i również chciałbym dołączyć się do dyskusji,

Na tą chwile jestem w trakcie odbudowy WSK 125 M06-Z2 1962r
W mojej Z2 pokrywa przedniego koła jest chromowana, kierownica posiada regulacje długości linek, dźwignia zmiany biegów chromowana, starter (kopka) składana chromowana, koła 19'' na pełnych bębnach.
Również odnośnie tego motocykla mam pytanie.
Czy widoczny na załączonym zdjęciu bagażnik był opcją dodatkową czy zapożyczony z innego motocykla


Również posiadam WSK 125 M06-Z 1959r
Pokrywa przedniego koła jest również chromowana, kierownica posiada regulacje długości linek, dźwignia zmiany biegów chromowana, starter (kopka) nie składana chromowana, na baku widnieje stare logo z białą podkładką, odnośnie kół są pomalowane również na biało, aczkolwiek ktoś przemalował je srebrną farbą i w miejscach gdzie odchodzi widoczna jest biała farba (zgodził bym się chromowanymi kołami jako opcja dodatkowa lub na rynek poza krajowy )koła 19'' na pełnych bębnach
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

skavinsky
Posty: 377
Rejestracja: 2011-12-01, 13:59
GG: 0
Moje maszyny: JUNAK 59,60,61,63,65
OSA 1965
SHL M04 1951
WFM 55,57,62
AVO
Lokalizacja: Przysucha
Kontaktowanie:

Re: WSK M06 : Z, Z2, L - 125

Post autor: skavinsky » 2015-01-11, 19:14

Jestem posiadaczem WSK rocznik 1960 na tabliczce znamionowej jest WSK M06-Z a prosze zobaczyć jak wygląda, wygląda jak model L ale nie wierze że cokolwiek byłoby kombinowane bo dziadek rocznik 34, i tabliczka oryginalna i komplet jest śrubki oryginalne nie kombinowana jest. Jest możliwe taka konfiguracja w M06-Z ?

Obrazek
Obrazek

Odpowiedz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 17 gości