WSK M06 : Z, Z2, L - 125

Opis poszczególnych elementów i części zastosowanych w danym modelu/wersji
Odpowiedz
Awatar użytkownika
Kosa
Posty: 1448
Rejestracja: 2016-07-30, 07:00
GG: 0
Moje maszyny: WSK Kos
WSK Z2
Motorynia
Komar
Lokalizacja: Poznań
Kontaktowanie:

Re: WSK M06 : Z, Z2, L - 125

Post autor: Kosa » 2017-06-07, 14:13

sbanys pisze:
2017-04-23, 17:17
Jedyne czym się różniły to taką wypustką z blachy do ustawiania naciągów z półksiężycy, te na śrubę tego nie miały.
W takim razie na jakiej zasadzie działał naciąg na śrubę? Gdzieś w wahaczu powinien być chyba gwintowany otwór lub wspawana nakrętka?

Awatar użytkownika
janosikmz19822
Posty: 350
Rejestracja: 2012-11-18, 20:02
GG: 0
Moje maszyny: shlm06t rys mr 1
Lokalizacja: Pruszków /Łowicz
Kontaktowanie:

Re: WSK M06 : Z, Z2, L - 125

Post autor: janosikmz19822 » 2017-06-10, 13:02

Pogladaj sobie wahacz Wfm m06 i tam znajdziesz odpowiedz to rozwiazanie z Wfm .

grzesieklwp
Posty: 10
Rejestracja: 2017-06-21, 14:29
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 M06B3, WSK 175 Dudek, WSK M06Z2
Kontaktowanie:

Re: WSK M06 : Z, Z2, L - 125

Post autor: grzesieklwp » 2017-06-24, 10:41

Witam Wszystkich !
Kompletuję M06Z2 z 1962 roku. Przejrzałem sporą ilość zdjęć, nie wiem jednak jaki właściwie ma być dekiel kosza sprzęgłowego - wiadomo, bez śruby do sprawdzania poziomu oleju, jednak - czy na 1962 rok powinien być sygnowany:
-DĘBA z żołędziem - napis wypukły
-DĘBA z żołędziem - napis wklęsły
-ZM z żołędziem - już bez napisu Dęba ?
Pozdrawiam !

motor125
Posty: 1
Rejestracja: 2017-06-15, 19:24
GG: 0
Moje maszyny: wsk z1 kos b3 ,wsk trajka
Kontaktowanie:

Re: WSK M06 : Z, Z2, L - 125

Post autor: motor125 » 2017-07-09, 21:37

witam poszukuje informacji odnośnie zabieraka napędu licznika ,ten element co jest przykręcany na 3 śrubki do piasty koła ,czy macie jakąś fotkę ,a najlepiej jakoś zwymiarować to bym ją sobie dorobił ,a może ma ktoś na zbyciu to chętnie przyjmę pozdrawiam

grzesieklwp
Posty: 10
Rejestracja: 2017-06-21, 14:29
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 M06B3, WSK 175 Dudek, WSK M06Z2
Kontaktowanie:

Re: WSK M06 : Z, Z2, L - 125

Post autor: grzesieklwp » 2017-07-25, 13:07

Witam ! Wychodzi, że dekiel powinien być z żołędziem i napisem Dęba, tak po dłuższych zabiegach porównawczych. Czy ktoś z Was dysponuje może wymiarami, ew mógłby zwymiarować przednią i tylną oś M06Z2 ? Bardzo proszę o pomoc, powoli widzę wierzchołek góry kompletowania gratów do Zetki, jednak bez osiek 'nie pojadę" :) oryginalnych nie miałem w pakiecie, a w necie jakoś nigdzie nie mogę znaleźć rysunków. Sądzę, że pewnie będzie to co innego niż WSK M06B1 ?

Kolego motor125 - czy chodzi Ci o mocowany na 3 śruby dekiel koła wymiennego ?
pozdrawiam !!!

junior1920
Posty: 12
Rejestracja: 2015-09-28, 19:59
GG: 0
Moje maszyny: Wsk m06z
Lokalizacja: olsztyn
Kontaktowanie:

Re: WSK M06 : Z, Z2, L - 125

Post autor: junior1920 » 2017-07-25, 15:20

Witam. A ja mam taką.. Może ktoś wie jaki kolor oryginalnie szedł na felgi i bak (biały) wg. RAL. Zostały tylko felgi do pełnej renowacji, szprychy do chromowana ewentualnie co innego i gdzie oddać?
Ostatnio zmieniony 2017-07-26, 19:36 przez junior1920, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
janosikmz19822
Posty: 350
Rejestracja: 2012-11-18, 20:02
GG: 0
Moje maszyny: shlm06t rys mr 1
Lokalizacja: Pruszków /Łowicz
Kontaktowanie:

Re: WSK M06 : Z, Z2, L - 125

Post autor: janosikmz19822 » 2017-07-25, 17:32

Mam koło do zetki i jest oś. Mogę się wymienić za jakieś części bo sam powoli kompletuje L.
Pisz pw dam numer tele.

grzesieklwp
Posty: 10
Rejestracja: 2017-06-21, 14:29
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 M06B3, WSK 175 Dudek, WSK M06Z2
Kontaktowanie:

Re: WSK M06 : Z, Z2, L - 125

Post autor: grzesieklwp » 2017-07-26, 15:49

Ok, ciekaw jestem co to będzie :) kompletując graty do silnika przyszedł moment na kopniak. Wyszło mi z fotek, że raczej powinien być całkiem prosty, jednak czy w zetkach kopniak i dźwignia biegów były chromowane czy w ocynku ? Na bogato, czy raczej standardowo ?:)

Awatar użytkownika
Adam_Ga
Posty: 1178
Rejestracja: 2011-10-16, 17:51
Moje maszyny: 125 & 175 & 350
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontaktowanie:

Re: WSK M06 : Z, Z2, L - 125

Post autor: Adam_Ga » 2017-07-26, 20:44

Kopniak nieskładany, prosty lub z lekkim podgięciem powyżej frezu (podgięte były raczej w WFM)
Zawsze były w chromie, jeszcze nie widziałem w ocynku. Były też malowane, ale to w Sokołach i SHL, nie pamiętam dokładnie ale możliwe że w pierwszych WFM też, tyle że do max 1956 roku.
"Jak się dba to się i jedzie, jak się nie dba to się nie będzie jechało"

grzesieklwp
Posty: 10
Rejestracja: 2017-06-21, 14:29
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 M06B3, WSK 175 Dudek, WSK M06Z2
Kontaktowanie:

Re: WSK M06 : Z, Z2, L - 125

Post autor: grzesieklwp » 2017-07-26, 21:42

Dzięki, ciekawe, ja z kolei widziałem te kopniaki tylko w ocynku, ten który mam do zetki tak samo, wygrzebałem dźwignię biegów w ocynku i myślałem, że będzie komplet

grzesieklwp
Posty: 10
Rejestracja: 2017-06-21, 14:29
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 M06B3, WSK 175 Dudek, WSK M06Z2
Kontaktowanie:

Re: WSK M06 : Z, Z2, L - 125

Post autor: grzesieklwp » 2017-07-28, 11:37

Wiecie jak wykańczano w zetkach podnóżki pasażera ? Załóżmy, że kolor zetki ma być wiśnia, elementy metalowe podnóżków powinny być w ocynku, malowane (czarny czy jak nadwozie), czy też może w chromie ?
pozdrawiam !

Awatar użytkownika
Adam_Ga
Posty: 1178
Rejestracja: 2011-10-16, 17:51
Moje maszyny: 125 & 175 & 350
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontaktowanie:

Re: WSK M06 : Z, Z2, L - 125

Post autor: Adam_Ga » 2017-07-28, 11:54

podnóżki w kolorze ramy
"Jak się dba to się i jedzie, jak się nie dba to się nie będzie jechało"

mm8255
Posty: 131
Rejestracja: 2013-12-11, 04:10
GG: 0
Moje maszyny: shl m11
Lokalizacja: wroclaw
Kontaktowanie:

Re: WSK M06 : Z, Z2, L - 125

Post autor: mm8255 » 2017-09-01, 23:26

Kto z Was zna się na WSK Z lub Z1? Tak żeby mógł ocenić po zdjęciach oryginalność motocykla?

mk91
Posty: 22
Rejestracja: 2017-09-01, 06:53
GG: 0
Moje maszyny: Junak M10, CZ350, K-750, Ural M67, Komar 2350, WSK m06-l
Kontaktowanie:

Re: WSK M06 : Z, Z2, L - 125

Post autor: mk91 » 2017-09-02, 21:36

Witam,
kompletuje motocykl WSK m06-l. Posiadam zbiornik montowny na śrubę przez środek, bez kratki ale z przesuniętym w prawo wlewem paliwa. Czy jest to możliwe. Motocykl z 1960.

Awatar użytkownika
Kosa
Posty: 1448
Rejestracja: 2016-07-30, 07:00
GG: 0
Moje maszyny: WSK Kos
WSK Z2
Motorynia
Komar
Lokalizacja: Poznań
Kontaktowanie:

Re: WSK M06 : Z, Z2, L - 125

Post autor: Kosa » 2017-09-02, 22:10

Bardziej podchodzi pod WFM ale już nieraz na Forum było o tym, że czasami w produkcji kładli akurat to co zostało czy było pod ręką - takie zbiorniki są coraz rzadsze - ja bym go na Twoim miejscu zostawił...

mk91
Posty: 22
Rejestracja: 2017-09-01, 06:53
GG: 0
Moje maszyny: Junak M10, CZ350, K-750, Ural M67, Komar 2350, WSK m06-l
Kontaktowanie:

Re: WSK M06 : Z, Z2, L - 125

Post autor: mk91 » 2017-09-02, 22:28

Też tak myślałem, skoro Wsk m06-L wprowadzili, bo nie mogli sobie poradzić z wprowadzeniem wszystkich zmian zaplanowanych w wersji m06-Z to L może mieć dużo wspólnego z wsk m06 lub z wfm m06.

Awatar użytkownika
Kosa
Posty: 1448
Rejestracja: 2016-07-30, 07:00
GG: 0
Moje maszyny: WSK Kos
WSK Z2
Motorynia
Komar
Lokalizacja: Poznań
Kontaktowanie:

Re: WSK M06 : Z, Z2, L - 125

Post autor: Kosa » 2017-09-02, 22:38

To samo było z lampami...

junior1920
Posty: 12
Rejestracja: 2015-09-28, 19:59
GG: 0
Moje maszyny: Wsk m06z
Lokalizacja: olsztyn
Kontaktowanie:

Re: WSK M06 : Z, Z2, L - 125

Post autor: junior1920 » 2017-09-03, 19:39

Witam mam wsk mo6z z 1959r dużo zrobione ale nie mogę dostać szczęk hamulcowych bądź samych okładzin do 19calowych obręczy gdyż te od 18calowych są dużo grubsze, jak by to zrobić?

Awatar użytkownika
Kosa
Posty: 1448
Rejestracja: 2016-07-30, 07:00
GG: 0
Moje maszyny: WSK Kos
WSK Z2
Motorynia
Komar
Lokalizacja: Poznań
Kontaktowanie:

Re: WSK M06 : Z, Z2, L - 125

Post autor: Kosa » 2017-09-03, 20:36

Walczyłem z tym samym - albo pilnikiem zjechać okładziny albo roztoczyć piasty na 135mm...

junior1920
Posty: 12
Rejestracja: 2015-09-28, 19:59
GG: 0
Moje maszyny: Wsk m06z
Lokalizacja: olsztyn
Kontaktowanie:

Re: WSK M06 : Z, Z2, L - 125

Post autor: junior1920 » 2017-09-04, 13:34

Właśnie mógłbym na frezarce w pracy trochę zebrać z samych okładzin ale nie bardzo jest to praktyczne gdyż nowe są miękkie i po notowaniu mali zostało już jej, mam na jeden komplet stare okładziny może ktoś ma jeszcze jakieś zapasy? Możecie polecić gdzie chromowanć szprychy czy może sam ocynk?

Odpowiedz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość