Strona 31 z 35

Re: WSK M06 : Z, Z2, L - 125

: 2018-02-19, 11:10
autor: sbanys
Zetki widziałem tylko bordowe z owalem lub bez, Z2 była czarna, bordowa i zielona.

Re: WSK M06 : Z, Z2, L - 125

: 2018-03-13, 18:15
autor: paniczq
Witam. Potrzebuję informację do jakich modeli to są silniki. Obstawiam Z1 i Z2 :). Z góry dziękuje za pomoc.

Obrazek

Obrazek

Re: WSK M06 : Z, Z2, L - 125

: 2018-03-13, 19:00
autor: sbanys
Mogły by być jeszcze do M06-64 lub B1 do 67 roku. Po numerach nie chce mi się porównywać. Jeśli nie było nic kombinowane to odkręć pokrywy magneta i na nim masz nabity rocznik. Na stojanie również.

Re: WSK M06 : Z, Z2, L - 125

: 2018-03-13, 19:37
autor: paniczq
Dziękuje kolego, ale nie chodzi mi o rok, tylko do którego one są modelu. Czy oznaczenia "Z" nie wskazują na modele Z i Z2? Czy te oznaczenia nie są istotne?

Re: WSK M06 : Z, Z2, L - 125

: 2018-03-30, 01:04
autor: motórzysta62
może ktoś podesłać zdjęcie gaźnika montowanego w z2 ?

Re: WSK M06 : Z, Z2, L - 125

: 2018-03-30, 09:03
autor: Adam_Ga
Wpisz gaźnik G20 w Google lub zajrzyj do instrukcji w dziale literatura

Re: WSK M06 : Z, Z2, L - 125

: 2018-05-03, 11:23
autor: MajkelCIN
Panowie doradźcie, gdzie najlepiej zakupić kompletne łożyskowanie główki ramy do Zetki 59?, tj. kulki, miski i całą resztę?.
Na alledrogo jest kilkanaście aukcji, w sklepach również coś się znajdzie, ale z tego co gdzieś wyczytałem, to to, że któreś miski są za małe/za duże, że z Tajwanu czy Chin i trzeba rzeźbić... :x . A może ktoś ma niepotrzebny komplecik made in PRL i byłby w stanie poratować?

Re: WSK M06 : Z, Z2, L - 125

: 2018-05-03, 12:04
autor: Kosa
Potwierdzam że współczesne są za małe - tylko oryginał... a może przeróbka na stożek?

Re: WSK M06 : Z, Z2, L - 125

: 2018-05-03, 12:28
autor: MajkelCIN
Myślałem nad tym, ale na tą chwilę odrzuciłem taką opcję.

Re: WSK M06 : Z, Z2, L - 125

: 2018-05-03, 12:55
autor: Kosa
Spróbuj motokam.net - czasami ma nietypowe rzeczy w ofercie...

Re: WSK M06 : Z, Z2, L - 125

: 2018-05-03, 14:20
autor: janosikmz19822
Żeby dobrać stożek musisz poszukać łożyska które będzie miało taka samą średnicę zewnętrzna natomiast w środku może byc większe od starego aby nie mniejsze bo ciężko skrawać łożysko tokarz dorobi tuleje redukcyjna na sztyce w pierwszej wersji i wiadomo zbliżona wysokość też musi być .

Re: WSK M06 : Z, Z2, L - 125

: 2018-05-18, 14:07
autor: Kosa
Koledzy czy w modelu L licznik w półce powinien byc metalowy czy plastikowy?

Re: WSK M06 : Z, Z2, L - 125

: 2018-05-29, 17:12
autor: kowal460
Natrafiłem na fajne zdjęcia z hali produkcyjnej wsk gdzie widać że model Z z przodem od wersji L to nie są pojedyncze egzemplarze, a było ich setki a nawet tysiące , model Z1 Z2 i Z jest oznaczeniem że do tych modeli został wstawiony zmodernizowany silnik s01 nad którego ulepszeniem pracował min W. Wiatrak (nie licząc modelu Z150) Jedna Z-tka to model jaki wszyscy znają , następna Z tka z przodem od modelu L a ostatnia to Z- tka na bogato dużo chromu i odpada kremowy kolor, cena jego była dużo wyższa

Re: WSK M06 : Z, Z2, L - 125

: 2018-05-29, 18:17
autor: Kosa
Możesz wrzucić to zdjęcie?

Re: WSK M06 : Z, Z2, L - 125

: 2018-05-30, 03:51
autor: kowal460
tak mogę na dniach postaram się wstawić, kadruje właśnie niektóre artykuły robię sobie co ciekawsze wycinki, min ten o serii Z, znalazłem również jak dotąd jedyne zdjęcie jakie widziałem rajdowej wski zbudowanej na modelu m06Z, ale to niestety zostawię dla siebie, wstawie kilka art min o tym kto malował szparunki na prawie każdym z waszych motocykli :)

Re: WSK M06 : Z, Z2, L - 125

: 2018-05-30, 08:11
autor: Adam_Ga
Nie wiem skąd ty bierzesz takie rzeczy ale chętnie bym je przejrzał! :)

Re: WSK M06 : Z, Z2, L - 125

: 2018-06-04, 14:51
autor: kowal460
1959 M06Z z1 z2 wsk 1964 0177 (33).jpg
typ Z1 nie jest ewolucją wski a raczej jej uwstecznieniem . WSk z serii Z zaprezentowane na MTP były o jeden krok na przód w rozwoju tej marki wprowadzając szereg zmian i nowych rozwiązań bazując na modelu M06-L . Z1 to uwstecznienie modelu typy Z , powód banalny CENA. Priorytetowym zadaniem WSK było min wprowadzenie szeregu zmian i ulepszeń przy utrzymaniu stałej ceny. Zbyt duża ilość zmian w M06 Z spowodowała przekroczenie tej kwoty , dlatego powstał typ Z1. Widać to również w modelach typu M06-64, B i B1 robiono wszystko aby ulepszyć model i utrzymać stałą cene pozbawiając motocykl drogich w produkcji elementów takich jak np. skrzynki narzędziowe zastępując je profilowaną blachą a później jeszcze tańszym plastykiem. Nawet późniejsze modele typu L nie były już czystą pierwotną wersją , Mój motocykl M06L z roku 1961 miał już ramę z zetki , to znaczy możliwość przeniesienia hamulca z prawej na lewą stronę motocykla. Co za tym idzie wiele ludzi kiedyś to robiło, wstawiało nowoczesne koła z pełnymi bębnami do tego modelu bo hamulce były skuteczniejsze ,a pełne bębny sprawiały że motocykl stawał się atrakcyjniejszy. Po co taka rama w M06L? Proste czysta ekonomika, taniej ,łatwiej i szybciej jest produkować jeden wzór ram. Sukces WSKi to była jego niska cena.
1.jpeg

Re: WSK M06 : Z, Z2, L - 125

: 2018-06-05, 09:55
autor: Adam_Ga
zauważyliście że 1/5 motocykli nie ma dwubarwnego baku?

Re: WSK M06 : Z, Z2, L - 125

: 2018-06-05, 10:06
autor: Mixol
Jeden wielki misz -masz, mi osobiście Z1 z przodem od L bardzo się podoba, szkoda tylko że tak mało się ich uchowało, w ogłoszeniach spotyka się L, Z2, a Z1 ze starym przodem chyba z raz widziałem.Może jest jak pisze Kowal, ludzie podążając za modą przerabiali swoje egzemplarze.Dzięki za zdjęcia, oj jak bym wpadł na taka halę z tyloma Wueskami :D

Re: WSK M06 : Z, Z2, L - 125

: 2018-06-05, 16:00
autor: kowal460
nie ma sprawy :) Teraz przerabiam obszerny artykuł o modelach typu B1, ile Świdnik musiał zrobić aby uzyskać znak jakości. Ostatnio Z1 była wystawiona na sprzedaż oryginał i fajny opis był do niej , widać że koleś znał się na rzeczy i się tym interesował napisał min że przód od tego modelu był trochę inny niż w L miał mniejszą średnicę na ośkę