Strona 1 z 3

WSK M06B3 Lutece 125

: 2009-05-13, 09:15
autor: peter1
Przedstawiam zdjęcie nieznanego dotąd motocykla, a mianowicie WSK Lutece. Wyposażony jest w silnik o pojemności 125cc. W głowicy widać kilka wkładek wyciszających. Konfiguracja jest podobna do zwykłej B3 z lat 70-tych. Jeśli dobrze widzę motocykl posiada tłumik od WSK 175, przystosowany do WSK 125(czyli z nakrętką). Uwagę zwraca także siedzenie z ramką z poprzecznym prążkowaniem.
Słowo Lutece oznacza w ogóle wyspę w Starożytnej Galii(Francja) leżącą na Sekwanie.
Stąd wnioskuję, że te motocykle były wysyłane na Francję lub był to prototyp przygotowany do eksportu na Francję.
Zdjęcie pochodzi ze strony: Świdnik-na kartach historii.
Proszę o wypowiedzi na temat tego motocykla, jeśli ktoś ma jakieś informacje lub domysły, albo dodatkowe fotki.

Re: WSK Lutece

: 2009-05-13, 16:14
autor: Mateusz WSK
o kurde :O
pewnie nawet nikt nie widział na żywo tego motocykla.
ciekawy model, wie ktoś coś więcej ? ile było egzemplarzy ?
wnioskując po detalach to rocznik pewnie coś tak jak B3 garbuski.

Re: WSK Lutece

: 2009-05-13, 16:49
autor: KoSzU
Fotelem i szparunki na błotnikach białe a na zbiorniku innego koloru chyba złote ;)

Re: WSK Lutece

: 2009-05-13, 17:05
autor: Sebastian440
Foto w dużej rozdzielczości:
Obrazek

Re: WSK Lutece

: 2009-05-13, 17:34
autor: Kermit
Nie widac dobrze ale wydech chyba taki jak w 175 poza tym na głowicy są jakieś kropki hmm może gumy ale chyba raczej nie

Re: WSK Lutece

: 2009-05-13, 17:38
autor: peter1
W określeniu przybliżonej liczby egzemplarzy WSK Lutece pomocny jest tłumik od WSK 175 z nakrętką. Tłumików tych wyprodukowano około 100 sztuk, więc tych motocykli nie mogło powstać więcej niż ilości tych wydechów. Biorąc pod uwagę, że te tłumiki były wykorzystywane do innych motocykli wystawowych, prototypowych, exportowych musimy przyjąć ilość wyprodukowanych sztuk poniżej 100(jak prototyp to tylko kilka).

Re: WSK Lutece

: 2009-05-13, 17:51
autor: Ozzy
No to mnie zatkało...
A te "kropki" w głowicy to chyba gumki wyciszające jak już zostało napisane

Re: WSK Lutece

: 2009-05-13, 17:57
autor: rutkowski
Możecie zapodać fotkę tego tłumika

Re: WSK Lutece

: 2009-05-13, 18:13
autor: pawel15
I jeszcze w motocyklu tym zastosowano zaokrągloną osłonę łańcucha taką jak w Gilach z pierwszych lat produkcji.

Re: WSK Lutece

: 2009-05-13, 18:30
autor: Wężu
Taka osłona była w B3 z garbatym bakiem. W takim razie to już drogi model produkowany na eksport do Francji.

Re: WSK Lutece

: 2009-05-13, 19:21
autor: ŻbiKu
Ja słyszałem dokładnie to samo co Sebastian, 100 sztuk tłumików, 99 nie wiadomo gdzie bo jeden mam taki i były dostosowane do modeli motocykli z silnikiem 125, na wystawy do zwykłych trójek nie zakładali z tego co wiem, pojawiały się dopiero wtedy gdy prezentowany był nowy model WSK (który zresztą nie wszedł nigdy do produkcji) po prostu pojawiały się razem z tymi motocyklami gdyż były ich standardowym wyposażeniem.

Re: WSK Lutece

: 2009-05-13, 20:24
autor: mateusz 46
ale z tego co widze z tej czarno-białej foty tej wsk LUTECE to ona ma rame czarną a bak i boczki oraz chyba górne szklanki amorów sa innego koloru niż czarny może ta brąz ??? i ciekawe w jakich wogle kolorach miały byc ??

Re: WSK Lutece

: 2009-05-15, 21:51
autor: shlmatis
Jeśli się nie mylę to ta wueska jest z początku drugiej połowy lat 70 ponieważ ma już szklanki z tymi niższymi uchwytami na lampę, a wachacz jeszcze wyglada na gazelowy tak jak i boczki pewnie jeszcze metalowe. Ta glowica ciekawie zrobiona ale podejrzewam że większych róznic to nie powoduje

Re: WSK Lutece

: 2009-05-16, 15:40
autor: ŻbiKu
Myślę, że jesteś SHLMatis w błędzie jeżeli chodzi o głowicę. Weź do ręki głowicę ze stopu AK9 bez wyciszeń i AK11 z wyciszeniami uderz w nią byle czym i porównaj odgłos. AK9 zabrzęczy jak dzwon w kościele a ta ze stopu AK11 będzie maksymalnie wytłumiona bez pogłosu. Różnica jest słyszalna bo ostatnio wróciłem w moim łobuzie do głowicy bez wyciszeń.

Re: WSK Lutece

: 2009-05-16, 23:29
autor: shlmatis
Na Wsk 125 nie mogę sprawdzić bo mam wszystkie bez wyciszeń, a w kobuzie mam z wyciszeniami ,a i tak drugiej od 175 nie mam do porównania, ale skoro tak mówisz to pewnie prawda. Nigdy nie sprawdzałem tylko z opowistak moge to powiedzieć. W kobuzie myślę że też może być większa różnica bo i powierzchnia większa ;) a w 125 nie wiem.

Re: WSK Lutece

: 2009-07-17, 21:57
autor: Sebastian440
Lutèce to francuski odpowiednik słowa Lutecja i oznacza stolicę Francji czyli Paryż.

Na 100% EX do Francji. MarcinFr nie wiesz nic o tym ?? xD

Re: WSK Lutece 125

: 2010-03-05, 22:36
autor: marcin.fr
Witam mam w końcu LUTECE 125 prawdziwy rarytas własnie przywieziona do domu. Silnik ma plomby, na liczniku jest 290 km, w kolorze czerwono czarnym jutro foto.

Re: WSK Lutece 125

: 2010-03-06, 00:41
autor: sismon
skąd ty to wytrzasnełes kolego?

Re: WSK Lutece 125

: 2010-03-06, 08:05
autor: marcin.fr
Dla osób które mnie nie znają, mieszkam i pracuje we Francji już 18 lat. Motor znaleźiony w małym mieście w centralnej Francji. Z ogłoszenia o tytule cześci do "WSK 125" tylko na zdjęciu były boczki metalowe z napisem Lutece, wydech 175 z nakrętką do 125 i silnik z gumowymi wstawkami.

Re: WSK Lutece 125

: 2010-03-06, 08:29
autor: KoSzU
Czekamy na fotki czekamy, będzie można opisać dokładnie kolejny model :)