WSK M26 125

Opis poszczególnych elementów i części zastosowanych w danym modelu/wersji
Awatar użytkownika
Firewall
Posty: 225
Rejestracja: 2007-01-02, 18:38
GG: 0
Lokalizacja: Tychy
Kontaktowanie:

Post autor: Firewall » 2007-03-17, 09:33

Wogóle to polskie marki powinny sobie zastrzeć swoją nazwę, żeby po latach nie przyszli Chińczycy i nie zrobili tego samego co z Junakiem. Zresztą Romet teraz też robi jakieś chińskie skutery :roll:

Awatar użytkownika
bing17
Posty: 362
Rejestracja: 2007-02-16, 21:59
Moje maszyny: FSO 125p, CZ 516, Junak M10, Romet KadetM780,110
Lokalizacja: Łódź-Ruda.
Kontaktowanie:

Post autor: bing17 » 2007-03-17, 10:37

Nazwa Junak została wykupiona od Polmo Szczecin, więc to nie jest tak, że przyszli i sobie wzięli. 20tys. zł to by było dużo za dużo np. Husqvarna WRE 125 kosztuje 17tys., a to już wysokiej jakości endurko. Trzecim powodem jest to, że WSK w myślach polaków to wiecznie psujące się badziew, co też by było sporym problemem. Rometa kupują dlatego, że jest najtańszy, niektórzy nie wiedzą nawet kto to wyprodukował albo złożył.

Awatar użytkownika
bing17
Posty: 362
Rejestracja: 2007-02-16, 21:59
Moje maszyny: FSO 125p, CZ 516, Junak M10, Romet KadetM780,110
Lokalizacja: Łódź-Ruda.
Kontaktowanie:

Post autor: bing17 » 2007-03-17, 21:55

Weź mnie człowieku nie rośmieszaj. Może powiesz, że ludzie bardziej szanują WSK niż japończyki lub coś tego pokroju. Nie mówie o ludziach, którzy np. piszą na tym forum tylko o ogóle. Opinia na ten temat jest jaka jest i naprawde trudno byłoby ją zmienić. Co do polskich nowych jednośladów, dzisiaj kupiłem ŚM i była reklama nowej motorynki Rometa, nawet 2 tarcze dali ale mało przypomina swoją poprzedniczkę.

Xabingo

Post autor: Xabingo » 2007-03-17, 22:12

Każdy miłośnik starych motocykli szanuje też WSKi, nawet jeśli nie posiada takiego moto.
W sumie to nie którzy tak myślą jak mówisz - no ale głupiemu nie przetłumaczysz, co nie?
Może to dobrze, że WSKa już nie powróci, bo może by zrobili to co z Junakiem.

Awatar użytkownika
ŻbiKu
Posty: 1624
Rejestracja: 2007-01-02, 22:10
GG: 0
Moje maszyny: WSK 175 KOBUZ CUSTOM 82`,
YAMAHA YZF 1000R THUNDERACE
Lokalizacja: Zielona Góra
Kontaktowanie:

Post autor: ŻbiKu » 2007-03-17, 22:37

bing17 pisze:Weź mnie człowieku nie rośmieszaj. Może powiesz, że ludzie bardziej szanują WSK niż japończyki lub coś tego pokroju
Nie mieszaj jednego z drugim, bez sensu. Opinie są różne, rozmawiałem z wieloma przypadkowo napotkanymi ludźmi, którzy wzdychali i wspominali jak to jeździli szmat czasu WSKami i mile wspominają te motorki. U nas w mieście takie sprzęty wywołują często sensację wśród przechodniów, jeden znajomy był jakiś czas temu w Gazecie Lubuskiej ze swoją trójeczką, a pojechał tylko do centrum miasta z zamiarem załatwienia kilku spraw. I wcale nie jest błyszcząca, ponieważ sam ją malował pędzlem.

Awatar użytkownika
bing17
Posty: 362
Rejestracja: 2007-02-16, 21:59
Moje maszyny: FSO 125p, CZ 516, Junak M10, Romet KadetM780,110
Lokalizacja: Łódź-Ruda.
Kontaktowanie:

Post autor: bing17 » 2007-03-18, 18:53

Ja mówiłem jak jest w ogóle, a nie o miłośnikach starej motoryzacji, tylko dla ludzi w ogóle nie związanych z tematem. Co do M26, jakie to było Benelli, z którego rama była wzięta do tej WSK.

Awatar użytkownika
irek
Posty: 569
Rejestracja: 2007-01-03, 17:20
GG: 7348413
Moje maszyny: Komar, WSK 175
Lokalizacja: Paszczyna
Kontaktowanie:

Post autor: irek » 2007-05-10, 19:25

Czy mógłby ktoś z was zamieścić jakieś schematy silnika, przekroje lub coś w tym rodzaju, przynajmniej dane techniczne i opis konstrukcyjny samego silnika, jeśli takowe informacje w ogóle ktoś ma.

Awatar użytkownika
kowal460
Posty: 524
Rejestracja: 2016-06-19, 16:21
GG: 0
Moje maszyny: junak b20 1962 wfm mo6 1959
Kontaktowanie:

Re: WSK M26 125

Post autor: kowal460 » 2017-04-12, 05:16

Szacunek do WSk jest dopiero dziś jak już powiedzmy ich nie ma , pamiętam w latach dziewięćdziesiątych prawie za każda stodołą była hałda złomu a w niej części po wsk -ach, a w "świecie motocykli " czytałem sobie artykuł o zlocie harley gdzie główną konkurencją był rzut wueskowatym silnikiem w dal, gdzie był wtedy ten szacunek ? Ludzie mieli dość , po dziurki w nosie wsk i maluchów było ich wszędzie pełno , zaniedbane i wyjeżdżone co pare dni wiecznie coś było w nim robione.

Awatar użytkownika
peper50
Posty: 321
Rejestracja: 2013-09-17, 17:57
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 M06B3; Jawa 250 353/04
Lokalizacja: Radomsko
Kontaktowanie:

Re: WSK M26 125

Post autor: peper50 » 2017-05-03, 22:08

Jakby taka M26 z górnym wydechem weszła do produkcji, myślę, że byłby popyt. Jak tak na nią patrzę to motocykl mógłby konkurować z takimi pojazdami jak TW125 czy VanVan 125. Wiadomo, że motocykle dzielą lata ale widać, że konstruktorzy mięli naprawdę dobry kierunek i pomysł na rozwój marki. Co z tego, że są japonie czy niemieckie motocykle jak i Romety się sprzedają bo są tańsze. Nie każdego stać na wschód czy zachód a myślę, że amatorów na Polski wyrób też by się sporo znalazło gdyby to mądrze zorganizować. O Skodzie też różne rzeczy mówili i mówią a samochody są twarde i części do nich tanie. Przebiegi też kręcą konkretne. Co z tego, że w środku archaiczne. Przy dobrej strategii marketingowej i konkretnie obranym kierunku można byłoby odnaleźć się i na obecnym rynku motocyklowym.

gerris
Posty: 14
Rejestracja: 2017-02-05, 18:48
GG: 0
Moje maszyny: M72, K750, Shl M11, Wfm M06, Honda Nx 650
Kontaktowanie:

Re: WSK M26 125

Post autor: gerris » 2018-01-15, 23:50

Witam, odgrzewam trochę temat, ale chciałem się podzielić fotkami w 100% oryginalnej WSK M26 mojego wujka. Jest On jej właścicielem od nowości. Miałem przyjemność jeździć tym motocyklem i potwierdzam, ze jest to udana i bardzo trwała konstrukcja.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
Gaceczkos
Posty: 203
Rejestracja: 2007-01-01, 23:28
GG: 0
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Re: WSK M26 125

Post autor: Gaceczkos » 2018-01-16, 00:21

Pięknie zachowany egzemplarz. Stracona szansa polskiego przemysłu motocyklowego. Widzę, że w konsoli siedzi stacyjka 058, korek zbiornika inny niż standardowe. Inna blokada kierownicy niż w seryjnych WSK. To był na prawdę dobry kierunek rozwoju motocykli... Przynajmniej można pomarzyć i oczy nacieszyć :)
WSK - Wrócisz Szybciej Koleją

rss
Posty: 445
Rejestracja: 2014-04-14, 18:18
GG: 0
Moje maszyny: WSK 175 '80;
HondaXR600R '93; Varadero 125, Junaki
Lokalizacja: Jablonna
Kontaktowanie:

Re: WSK M26 125

Post autor: rss » 2018-01-16, 08:05

wrzuc troche wiecej zdjec pls... bo sprzet fajny :)
Troche o naszym Wieslawie: viewtopic.php?f=72&t=18728

gerris
Posty: 14
Rejestracja: 2017-02-05, 18:48
GG: 0
Moje maszyny: M72, K750, Shl M11, Wfm M06, Honda Nx 650
Kontaktowanie:

Re: WSK M26 125

Post autor: gerris » 2018-01-16, 11:57

Wstawiam więcej fotek. W motocyklu było coś tylko robione z wydechem, nie pamiętam, czy jest całkowicie oryginalny. Z danych użytkowych chciałbym dodać, że motocykl ten miał lepsze osiągi od MZ ETZ 150. Jego prędkość max dochodziła do 120 km/h. Wg mnie najsłabszym punktem motocykla był gaźnik Pegaz (który i tak lepiej sprawował się niż Bing) i spore wibracje.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
jjaworskyy
Posty: 2044
Rejestracja: 2011-09-25, 20:51
GG: 0
Moje maszyny: M06B3
KoBuz
Lokalizacja: Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: WSK M26 125

Post autor: jjaworskyy » 2018-01-16, 12:03

Cuuuuuuuuuudo! :shock: :shock: :shock:

Awatar użytkownika
mareckii91
Posty: 144
Rejestracja: 2011-05-04, 09:48
GG: 0
Moje maszyny: WSK M06-z2
Lokalizacja: Lubuskie
Kontaktowanie:

Re: WSK M26 125

Post autor: mareckii91 » 2018-01-16, 21:55

Piękna maszyna, super że zachowała się w takim stanie !

Odpowiedz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 14 gości