WSK M19 Kos model I i II

Opis poszczególnych elementów i części zastosowanych w danym modelu/wersji
Awatar użytkownika
Szczepan
Posty: 1770
Rejestracja: 2009-05-14, 15:05
Moje maszyny: B3 Promot
Lokalizacja: Gródki k.Działdowa
Kontaktowanie:

WSK M19 Kos model I i II

Post autor: Szczepan » 2009-06-01, 17:59

Motocykl posiadał silnik Wiatr W1 i tyle o nim wiem. :D
Czy mógłby ktoś rozwinąć bardziej temat.
Chciałbym się coś o nim dowiedzieć.
Może ma ktoś jakieś zdjęcia?
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Ekipa WSKTurbo.pl
Dawniej Borewicz.

astatuch
Posty: 35
Rejestracja: 2008-05-20, 08:59
GG: 4628925
Lokalizacja: Sandomierz
Kontaktowanie:

Re: Wsk M19 kos/M19 kos ll

Post autor: astatuch » 2009-06-01, 18:08


Awatar użytkownika
Szczepan
Posty: 1770
Rejestracja: 2009-05-14, 15:05
Moje maszyny: B3 Promot
Lokalizacja: Gródki k.Działdowa
Kontaktowanie:

Re: Wsk M19 kos/M19 kos ll

Post autor: Szczepan » 2009-06-01, 19:12

Dzięki za info. Ale te kształty troszke dziwne.
Ekipa WSKTurbo.pl
Dawniej Borewicz.

Awatar użytkownika
sismon
Posty: 338
Rejestracja: 2007-11-14, 23:38
GG: 1514345
Lokalizacja: Kock
Kontaktowanie:

Re: Wsk M19 kos/M19 kos ll

Post autor: sismon » 2009-06-01, 20:25

nikt nie posiada żadnych innych fotek? jak powinien wyglądać w całośći?

Awatar użytkownika
peter1
Posty: 29
Rejestracja: 2008-07-05, 20:13
GG: 0
Kontaktowanie:

Re: Wsk M19 kos/M19 kos ll

Post autor: peter1 » 2009-06-01, 20:31

Posiadam więcej fotek, pochodzących ze strony Świdnik na kartach historii.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
Szczepan
Posty: 1770
Rejestracja: 2009-05-14, 15:05
Moje maszyny: B3 Promot
Lokalizacja: Gródki k.Działdowa
Kontaktowanie:

Re: Wsk M19 kos/M19 kos ll

Post autor: Szczepan » 2009-06-01, 20:42

Kos ll? także pochodzące ze strony "Świdnik na kartach historii"
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Ekipa WSKTurbo.pl
Dawniej Borewicz.

Awatar użytkownika
peter1
Posty: 29
Rejestracja: 2008-07-05, 20:13
GG: 0
Kontaktowanie:

Re: Wsk M19 kos/M19 kos ll

Post autor: peter1 » 2009-06-02, 15:30

Co Ty.
To jest jedna z wersji cywilnej, prototypowej Sarenki ze wspaniałym silnikiem Delfin( szkoda, że nie wprowadzonego do produkcji).
W Kosach M19 montowano silniki W1 (poj.125 ccm).
Dodaję inne zdjęcie Kosa M19 z Polmotu.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
Szczepan
Posty: 1770
Rejestracja: 2009-05-14, 15:05
Moje maszyny: B3 Promot
Lokalizacja: Gródki k.Działdowa
Kontaktowanie:

Re: Wsk M19 kos/M19 kos ll

Post autor: Szczepan » 2009-06-02, 15:52

Pomyłka kształty mnie zmyliły mają bardzo podobne do siebie np.te "kwadratowe błotniki"
Ma ktoś może dane techniczne silnika delfin?
Ekipa WSKTurbo.pl
Dawniej Borewicz.

Awatar użytkownika
peter1
Posty: 29
Rejestracja: 2008-07-05, 20:13
GG: 0
Kontaktowanie:

Re: Wsk M19 kos/M19 kos ll

Post autor: peter1 » 2009-06-02, 16:11

Dokładnych danych nie mam. Jednak przytoczę wypowiedź Staregomotocykla z forum.

"Silniki te miały pojemność 125 cm, moc 9 KM, czterobiegową skrzynię i przełożenie z wału na sprzęgło kołami zębatymi. Co ciekawe ważył mniej od S01! W tym motocyklu wersja z uchwytem w tylnej części głowicy, były też wersje z uchwytem w przedniej części karteru, tak jak w W2 oraz wersja z głowicą użebrowaną poziomo. Naprawdę świetny silnik, niestety nie trafił do seryjnej produkcji. A było blisko, gazety podawały nawet termin rozpoczęcia produkcji nowego modelu, konstrukcja silnika była już w 100% dopracowana i gotowa do produkcji seryjnej."

Jak widać na fotkach Sarenki dźwignię zmiany biegów i kopniaka zamocowano na oddzielnych wałkach.
Widać tylko króciec gaźnika podobny do tego stosowanego w gaźniku PEGAZ. Wykluczam możliwość zastosowania gaźnika GM26U3 do pojemności 125ccm. Najprawdopodobniej zastosowano gaźnik GM24.


Jakby ktoś miał dokładniejsze dane to prosiłbym o wypowiedź.

Awatar użytkownika
Szczepan
Posty: 1770
Rejestracja: 2009-05-14, 15:05
Moje maszyny: B3 Promot
Lokalizacja: Gródki k.Działdowa
Kontaktowanie:

Re: Wsk M19 kos/M19 kos ll

Post autor: Szczepan » 2009-06-03, 14:01

Ciekawe zachował się jakiś egzemplarz?
Ekipa WSKTurbo.pl
Dawniej Borewicz.

Awatar użytkownika
Anzel
Posty: 615
Rejestracja: 2008-05-15, 11:06
GG: 0
Moje maszyny: Kilkanaście
Lokalizacja: Okolice Krakowa
Kontaktowanie:

Re: Wsk M19 kos/M19 kos ll

Post autor: Anzel » 2009-06-03, 14:05

Zapewne widoczny na zdjęciach egzemplarz w Świdniku.
""Yes Rico...Kaboom""


Ekipa Południe® ;)

Awatar użytkownika
Mateusz WSK
Posty: 1730
Rejestracja: 2008-02-11, 21:47
GG: 514342
Moje maszyny: 175 Kobuz 82r, B3 78r, Pannonia TLF 250 61r.
Lokalizacja: Wiązownica (Podkarpackie) RJA
Kontaktowanie:

Re: Wsk M19 kos/M19 kos ll

Post autor: Mateusz WSK » 2009-06-03, 15:06

ciekawi mnie jak było z osiągami na 4 biegu.czy miał duzego muła przy takiej mocy.no i jaki v-max.
ciekawy ten silniczek.

Awatar użytkownika
soltys_16
Posty: 252
Rejestracja: 2007-07-15, 13:21
GG: 1961551
Lokalizacja: Ełk / Białystok
Kontaktowanie:

Re: Wsk M19 kos/M19 kos ll

Post autor: soltys_16 » 2009-06-03, 19:51

Borewicz pisze:Ciekawe zachował się jakiś egzemplarz?
Anzel pisze:Zapewne widoczny na zdjęciach egzemplarz w Świdniku.
Poczytajcie sobie troche na polmocie, nie wiem czy to ten sam co w Świdniku, ale jest wzmianka o takim do odrestaurowania.

Awatar użytkownika
Gaceczkos
Posty: 203
Rejestracja: 2007-01-01, 23:28
GG: 0
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Re: Wsk M19 kos/M19 kos ll

Post autor: Gaceczkos » 2009-06-03, 22:43

Taki motocykl ma przecież Robert Steć, na Forum Starymotocykl. Myslę wiec, że motocykl nie mogł lepiej trafić.
WSK - Wrócisz Szybciej Koleją

starymotocykl
Posty: 29
Rejestracja: 2008-09-18, 15:35
GG: 0
Lokalizacja: śl

Re: Wsk M19 kos/M19 kos ll

Post autor: starymotocykl » 2009-11-02, 21:50

Artykuł o tym motocyklu jest w najnowszym numerze "Automobilisty".

Awatar użytkownika
Maniekk
Posty: 327
Rejestracja: 2007-08-08, 12:57
GG: 2028919
Lokalizacja: ŚWIDNIK
Kontaktowanie:

Re: Wsk M19 kos/M19 kos ll

Post autor: Maniekk » 2009-11-02, 22:33

Najbardziej podatny na uszkodzenia w tym motocyklu był błotnik tylny, często go spawano bo chodził razem z kołem i pękały uchwyty. Następnie badziewna podstawka pod tablice rejestracyjną. Nie pamiętam już ile tego wyszło.
LIVE TO RIDE - RIDE TO LIVE

termin21

Re: Wsk M19 kos/M19 kos ll

Post autor: termin21 » 2009-11-03, 02:10

Widizałem taki motor gość miał w programie legendy PRL(co miał ok 200wsk)

Awatar użytkownika
Maniekk
Posty: 327
Rejestracja: 2007-08-08, 12:57
GG: 2028919
Lokalizacja: ŚWIDNIK
Kontaktowanie:

Re: Wsk M19 kos/M19 kos ll

Post autor: Maniekk » 2009-11-03, 10:35

Jeszcze jakieś zdjęcia i ja mam tego z zakładu..
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
LIVE TO RIDE - RIDE TO LIVE

Awatar użytkownika
Maniekk
Posty: 327
Rejestracja: 2007-08-08, 12:57
GG: 2028919
Lokalizacja: ŚWIDNIK
Kontaktowanie:

Re: Wsk M19 kos/M19 kos ll

Post autor: Maniekk » 2009-11-03, 10:35

............
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
LIVE TO RIDE - RIDE TO LIVE

Awatar użytkownika
Szczepan
Posty: 1770
Rejestracja: 2009-05-14, 15:05
Moje maszyny: B3 Promot
Lokalizacja: Gródki k.Działdowa
Kontaktowanie:

Re: Wsk M19 kos/M19 kos ll

Post autor: Szczepan » 2009-11-03, 17:56

Całkiem ciekawy model i dość nowoczesny jak na swoje lata.Można się było mu troszkę przyjżeć w Legendach Prl-u.
Ekipa WSKTurbo.pl
Dawniej Borewicz.

Odpowiedz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości