WSK M06B3 Sport "Riviera"

Opis poszczególnych elementów i części zastosowanych w danym modelu/wersji
Awatar użytkownika
peter1
Posty: 29
Rejestracja: 2008-07-05, 20:13
GG: 0
Kontaktowanie:

Re: WSK M06 B3 SPORT

Post autor: peter1 » 2009-07-08, 07:46

Tak, Anzel- jak sam wiesz lekki przód niewystarczy, jeszcze trzeba zmienić wydech.
Nie wiem o co wam chodzi, ale czy po prostu w 1974 roku był jakiś model ze wzmocnieniami koło stopek kierowcy :?:
A jak to nie jest B3 sport, to co to jest wg Was?

Awatar użytkownika
Wężu
Posty: 1149
Rejestracja: 2007-06-26, 12:36
GG: 0
Moje maszyny: WSK M06 B1, WSK M06 B3 3x, Iż 49
Lokalizacja: Rdziostów
Kontaktowanie:

Re: WSK M06 B3 SPORT

Post autor: Wężu » 2009-07-08, 09:48

Peter, napisałeś, że B3 Sport posiada kierownice z poprzeczką. Osobiście na żadnym ze zdjęć nie mogę się jej dopatrzyć. Co do manetek z exporta to widać je na pierwszy rzut oka. Nie wiem czy zauważyliście ale ma inaczej gięte kolanko niż np. Lelek czy Bąk. Nigdy też nie słyszałem, żeby B3 Sport trafiła na rynek krajowy...
Jeżdżę motocyklem WSK ;)

Ekipa Południe®

Awatar użytkownika
marwsk
Posty: 169
Rejestracja: 2007-01-02, 23:22
GG: 7969515
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Re: WSK M06 B3 SPORT

Post autor: marwsk » 2009-07-08, 10:40

Widze,ze wszyscy sa tutaj najmadrzejsi w sprawie exportowych motocykli. Chyba jedyne rzetelne posty Petera. Ostatnie wpisy to mistrzostwo. Zalecam zakup lupy. Zarowno fabryczne zdjecie Riviery jak i M06 B3 sport z poprzedniej strony pokazuje, iz w motocyklu wystepowala kierownica z poprzeczka (tak samo jak w analoicznym s1).

O jakie manetki chodzi?

Czy osoby wypowiadajace sie sa kompetentne, posiadaja wiedze i umiejetnosci do jednoznacznej oceny na temat tego motocykla? Jezeli katalog S2 podaje, ze w motocyklu montowane byly skladane podnozki, czy wiekszosc motocykli w Polsce nie posiadajacych tych dodatkow to zwykle kundle? Chyba tak. Czy brak skladanych podnozkow w wsk riviera jednoznacznie okresla,ze to skladak? Mam stycznosc z orginalnie zachowanym egzemplarzem riviery i wiem,ze nie byly w niej montowane skladane podnozki.

Na jakiej podstawie szanowni koledzy zaliczaja dany motocykl do wersji Exportowej a na jakiej okreslaja go mianem kundla? Tak jak to mialo czesto miejsce w przypadku moich motocykli....
''Wielki Motórze. Swoja Przenajświetszą Benzynę zamień w wino ... aby pragnienie nasze ugasić''

Awatar użytkownika
Sebastian440
Administrator
Posty: 1960
Rejestracja: 2007-01-02, 00:48
Moje maszyny: .
www.mr16bp.blogspot.com
Lokalizacja: Thorn Kupie polskie motocykle sportowe seba440t2@wp.pl
Kontaktowanie:

Re: WSK M06 B3 SPORT

Post autor: Sebastian440 » 2009-07-08, 10:58

Szanowny kolego z Wrocławia. Mowa była o Exportowej wersji S2. Jak wiadomo zamontowano w niej: Kobuzowy zbiornik, podnóżki składane, chromy, górna dźwignia hamulca, kierownica z poprzeczką, duże osłony boczne, dłuższa osłona łąńcucha, siodło z przeszyciami, kierunki bańki, odblaski, manetki Ex, uchwyty pasażera gięte do góry, osłona cylindra, itd.

Co do B3 S o której mowa, to nawet niewiadomo jak wygląda... Jako, że masz styczność z tym motocyklem, a bardzo szanuje twoje zdanie na temat motocykli Exportowych, jako pierwsze powinneś odnieść się do postu samolocika. Jakie kolanko ma riviera twojego znajomego ? Często tylko na podstawie tabliczki znamionowej można określić czy motocykl był Exportem czy nie. Jeżeli tabliczka tego niepotwierdza, muszą świadczyć chociaż o tym detale w danym modelu. Samolot sam pisał, że niewie jaki był zbiornik, jakie zawieszenie. Więc o czym mowa?
Ps. Czy takie dygresje na forum nie mogły by dziać się częściej ?? :)
Kupię polskie motocykle sportowe, kontakt: seba440t2@wp.pl
http://www.mr16bp.blogspot.com ®

Awatar użytkownika
Stary
Posty: 1195
Rejestracja: 2007-01-04, 12:45
GG: 3029753
Moje maszyny: Wigry 3 + Gnom.
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Re: WSK M06 B3 SPORT

Post autor: Stary » 2009-07-08, 12:52

Czytam temat z zaciekawieniem, gdyż jak wiecie nie jestem orłem w dziedzinie jednoramowych wsk. Z dużą uwagą czekam na dalsze rozwinięcie.

Z mojej strony tylko jedna uwaga po przeczytaniu tematu - jak zwykle, niestety, nie ma co wierzyć książkom i katalogom :( Ot, przykładowo katalogi Junaka wciąż podają, że np. zbiornik paliwa był niezmieniony od początku produkcji, co w praktyce mija się z prawdą. Wzorcem dla prawdziwego katalogu może być dość dokładny swego czasu katalog części do Shl 125. W zestawieniu z moją wiedzą zawarto w nim nawet najdrobniejsze zmiany dotyczące błotników, kranika, zbiornika paliwa itp. (aczkolwiek pominięto np. zmianę typu siedzenia, które oznaczone było nadal jako "M01.xx").

Awatar użytkownika
samolot44
Posty: 5
Rejestracja: 2009-07-04, 18:47
GG: 0
Lokalizacja: warszawa
Kontaktowanie:

Re: WSK M06 B3 SPORT

Post autor: samolot44 » 2009-07-08, 13:04

czyli podsumowując jest jeden ślad wsk b3 sport (riviera) we wrocławiu, a części jakie stosowano w tych modelach to:
-przednie zawieszenie jak s1
-bak garbaty z chromowanymi nakładkami lub łezka (kwestia do wyjaśnienia)
-podnóżki składane lub zwykłe (również do wyjaśnienia)
-duże osłony boczne z metalu
-lampa jak w s1
-górny wydech
-kolanko sądząc po zdjęciach niestandardowo wyginane o większych promieniach zagięć ( to sie jeszcze okaże czy wszystki takie były jak wypowie sie kolega marwsk o tej rivierze znajomego)
-błotniki płytkie w chromie przedni na dole
-konsole w chromie
-siedzenie z listwą aluminiową i skórą poprzeszywaną w poprzek siedzenia
-rama ze wzmocnieniami koło stopek kierowcy i uchwytem selena pod bakiem
-kierownica z poprzeczką ?
-rączki jak w lelku lub exporcie
-osłona łańcucha malowana na końcu zawinięta na zębatke
-w głowicy wyciszające gumki a głowica ze stopu ak 11 (tak ponoć było w ex)
- lampa tył "telewizorek" lakierowana
-nóżka hamulca tył jak we wszystkich modelach z górnym tłumikiem
-obręcze kół czy były w chromie czy tak jak reszta z tamtych czasów w srebrnej farbie ?
- no i najważniejsza kwestia czy M06B3 SPORT były tylko na export czy były też śladowe ilości na nasz rynek ?

wszystkie te info wywnioskowałem ze zdjęć i jako takiej wiedzy na temat wsk

Awatar użytkownika
samolot44
Posty: 5
Rejestracja: 2009-07-04, 18:47
GG: 0
Lokalizacja: warszawa
Kontaktowanie:

Re: WSK M06 B3 SPORT

Post autor: samolot44 » 2009-07-08, 23:44

mam dobrą wiadomość bo od dłuższego czasu zastanawiałem sie co to jest ale odpowiedź znalazłem u fenixa ! jest to najprawdopodobniej wsk m06 b3 sport która jest w posiadaniu scrambler'a błękitna piękność, scrambler wypowiedz sie co to jest dokładnie ! rozwiązanie na powiększeniu ostatniej fotki !

fenix mam nadzieje że sie nie obrazisz za pożyczenie zdjęć dla dobra tematu !
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
Wężu
Posty: 1149
Rejestracja: 2007-06-26, 12:36
GG: 0
Moje maszyny: WSK M06 B1, WSK M06 B3 3x, Iż 49
Lokalizacja: Rdziostów
Kontaktowanie:

Re: WSK M06 B3 SPORT

Post autor: Wężu » 2009-07-09, 10:35

Dekiel PREDOM-DEZAMET to nie te lata... A ta kierownica na ostatnim zdjęciu?
Jeżdżę motocyklem WSK ;)

Ekipa Południe®

Awatar użytkownika
Sebastian440
Administrator
Posty: 1960
Rejestracja: 2007-01-02, 00:48
Moje maszyny: .
www.mr16bp.blogspot.com
Lokalizacja: Thorn Kupie polskie motocykle sportowe seba440t2@wp.pl
Kontaktowanie:

Re: WSK M06 B3 SPORT

Post autor: Sebastian440 » 2009-07-09, 11:27

Przecież scrambler sam złożył ten motocykl na riviere o ile pamietam.
Kupię polskie motocykle sportowe, kontakt: seba440t2@wp.pl
http://www.mr16bp.blogspot.com ®

Awatar użytkownika
samolot44
Posty: 5
Rejestracja: 2009-07-04, 18:47
GG: 0
Lokalizacja: warszawa
Kontaktowanie:

Re: WSK M06 B3 SPORT

Post autor: samolot44 » 2009-07-10, 16:00

macie tu odpowiedź jakie były wersje kolorystyczne - przedostatnia linijka http://www.polskiemotocykle.mik.pl/m06b3s-zaw.html . Wydaje sie że to są dane rzetelne bo na czarno białej fotografii którą umieściłem na początku potwierdzało by sie malowanie dwubarwne (białe i czewone) białe boczki i lampy a czerwony bak, a co do wersji jednobarwnej to ten znajomy marwsk'a ma całą czerwoną ! mogą być też inne barwy o których być może nigdzie nie napisano ale te dwie wersje są narazie potwierdzone !

Awatar użytkownika
samolot44
Posty: 5
Rejestracja: 2009-07-04, 18:47
GG: 0
Lokalizacja: warszawa
Kontaktowanie:

Re: WSK M06 B3 SPORT

Post autor: samolot44 » 2009-08-01, 10:53

Tu odpowiedź jakie były wersje kolorystyczne - przedostatnia linijka http://www.polskiemotocykle.mik.pl/m06b3s-zaw.html . Wydaje się, że to są dane rzetelne bo na czarno białej fotografii którą umieściłem na początku potwierdzało by się malowanie dwubarwne (białe i czerwone) białe boczki i lampy a czerwony bak, a co do wersji jednobarwnej to ten znajomy marwsk'a ma całą czerwoną ! mogą być też inne barwy o których być może nigdzie nie napisano ale te dwie wersje są na razie potwierdzone !

Ostatnio trochę popracowałem z książkami i oto proszę :
w kilku miejscach podałem dane domyślne zaznaczyłem je na końcu znakiem zapytania.

Dane ogólne

Typ motocykla: WSK 125 M06 B3 SPORT
Ciężar w stanie suchym w kg: 96
Dopuszczalna masa całkowita w kg: 150
Prędkość maksymalna: 80 km/h
Zużycie paliwa w litrach na 100 km przy prędkości 60 km/h: 2,8
Produkowany: Od 1972- 1974 ?
Wyprodukowanych egzemplarzy: 50 sztuk ?


Wymiary

Długość: 2000 mm
Rozstaw osi: 1320mm
Szerokość: 860 mm
Wysokość: 1080 mm


Podwozie

Rama: Pojedyncza zamknięta spawana z rur
Zawieszenie koła przedniego: Widelec teleskopowy ze sprężynami śrubowymi i tłumieniem olejowym
Skok zawieszenia przedniego: 150 mm
Zawieszenie koła tylnego: Wahacz wleczony z elementami resorującymi
Średnica bębnów hamulcowy szczękowych w mm: 135
Rozmiar koła przedniego i ogumienie: 3,00x18”
Rozmiar koła tylniego i ogumienie; 3,00x18
Ciśnienie w ogumieniu przód/tył w Kg/cm3: 1,3/1,7

Silnik

Typ: S01-Z3A LUX
Rodzaj: Gaźnikowy, dwusuwowy z przepłukiwaniem zwrotnym
Liczba i układ cylindra: Jednocylindrowy, stojący, odchylony do przodu 15*
Pojemność skokowa w cm3: 123
Średnica cylindra w mm: 52
Skok tłoka w mm: 58
Stopień sprężania: 7,8
Moc maksymalna w KM (kW): 7,3 (5,4)
Prędkość obrotowa maksymalna dla mocy: 5300obr/min
Rodzaj rozrządu: symetryczny, krawędziami tłoka
Smarowanie silnika: Mieszanka ze stosunkiem oleju do paliwa 1:30
Gaźnik: G20M2A
Zapłon: Iskrownikowy
Optymalne wyprzedzenie zapłonu przed ZZ w mm: 3,0
Przerwa na przerywaczu przy maks. rozwarciu w mm: 0,3-0,4
Zalecana świeca zapłonowa: 225 lub F80
Odstęp elektor świecy w mm: 0,4-0,6
Filtr powietrza: Siatkowy, zwilżany olejem z benzyna (1:1)
Sprzęgło: Mokre z wkładkami korkowymi 3 tarczowe
Skrzynka biegów: 3 biegowa
Zespół przeniesienia napędu: zblokowane z silnikiem
Przełożenia na poszczególnych biegach: I bieg 2,93 II bieg 1,49 III bieg 1,00
Smarowanie zespołów przeniesienia napędu: olejem, rozbryzgowo
Ilość oleju smarowania zespołów przeniesienia napędu: 0,5 l
Zębatka zdawcza: 13zębów ?
Zębatka odbiorcza: 43 zęby ?


Instalacja elektryczna

Źródło energii elek.: prądnica-iskrownik 31-06 6V-28W
Prostownik: SPSs-36-08
Akumulator kwasowy 6V: 3M1
Lampa przednia:
-Żarówka światła głównego 6V-25/25W
-Żarówka światła postojowego 6V-2W
-Żarówka oświetlająca szybkościomierz 6V-2W
Lampa tylnia:
-Żarówka światła postojowego 6V-3W
-Żarówka światła ''stop'' 6V-15W
Sygnał dźwiękowy: SES 6V
Stacyjka: typu 70-11


Pojemności

Zbiornik paliwa l (dm3): 13
Teleskopy cm3: 90
Skrzynka biegów l (dm3): 0,5

Stosowana kolorystyka: Czerwień meksykańska i Czerwień meksykańska z elementami białymi, bd


aha i zdjęcia postaram sie umieścić do końca przyszłego tygodnia zrobiłbym to wcześniej ale mam porozrywaną skóre na nodze po wypadku i nie za bardzo mogłem sie poruszać na szczęście już jest lepiej i moge troche podziałać

Awatar użytkownika
samolot44
Posty: 5
Rejestracja: 2009-07-04, 18:47
GG: 0
Lokalizacja: warszawa
Kontaktowanie:

Re: WSK M06 B3 SPORT

Post autor: samolot44 » 2009-08-03, 10:26

ostatnio przeszukując internet natknąłem sie na coś bardzo ciekawego a mianowicie na ogłoszenie :

#2035/613

Data: 20.07.2008

sprzedam WSK 125 tzw:"sport". bez dokumentów. jest bardzo szybka i zrywna. do wymiany tylna opona. tylko wlewac bezyne i jechac. cylinder po szlifie, siemerinki i łozyska wymienione, pali na kopa.cena jaka mnie interesuje to 550zł do negocjacji

Telefon: 505218848
Lokalizacja: chrustowo koło ujścia

378 dni, 15 godz. 4 min.

Obrazek

tylko rok sie spóźniłem ! kurw....

Awatar użytkownika
ADRIANO1992LBN
Posty: 88
Rejestracja: 2008-04-17, 14:18
GG: 9516828
Lokalizacja: LUBLIN
Kontaktowanie:

Re: WSK M06 B3 Sport 125

Post autor: ADRIANO1992LBN » 2010-01-31, 00:34

Ta Wska z ogłoszenia trochę chyba skundlona?
Przedni zawias ze zwykłej B3, tylna lampa plastik a nie gazelowska, lewy boczek miał spotkanie ze szlifirką, amortyzatory od MZ i brak listwy ozdobnej...
Kupię jedną lagę nieruchomą do: Bąka, Dudka, Lelka etc.!

Awatar użytkownika
qwerty
Posty: 88
Rejestracja: 2009-08-26, 20:42
GG: 0
Lokalizacja: Płock
Kontaktowanie:

Re: WSK M06 B3 Sport 125

Post autor: qwerty » 2010-01-31, 13:43

same takie blachy chromowane na zbiornik to z 500zl :o to chyba PAK??
Silnik, 2 koła i mina wesoła :)
Obrazek

Awatar użytkownika
Sebastian440
Administrator
Posty: 1960
Rejestracja: 2007-01-02, 00:48
Moje maszyny: .
www.mr16bp.blogspot.com
Lokalizacja: Thorn Kupie polskie motocykle sportowe seba440t2@wp.pl
Kontaktowanie:

Re: WSK M06 B3 Sport 125

Post autor: Sebastian440 » 2010-01-31, 14:03

I co z tego że 500 zł przeczytaj o czym jest temat i zapoznaj się najpierw jak wygląda Pak.
Kupię polskie motocykle sportowe, kontakt: seba440t2@wp.pl
http://www.mr16bp.blogspot.com ®

Awatar użytkownika
marcin.fr
Posty: 46
Rejestracja: 2007-01-11, 21:11
GG: 43554431
Moje maszyny: Riviera, Lutece i wiele innych...
Lokalizacja: Bordeaux (Francja)
Kontaktowanie:

Re: WSK M06 B3 Sport 125

Post autor: marcin.fr » 2011-03-10, 20:22

Witam wszystkich. Po długiej nieobecności we Francji z powodów zawodowych, przedstawiam wam mój nowy nabytek WSK M06B3 S "RIVIERA" motocykl w 95% kompletny odkupiony od starszego pana ktory w latach 70 tych prowadził sklep zajmujący sie importem WSK do Francji. Motocykle były sprowadzane do Francji tylko na indywidualne zamówienia według sprzedającego zaimportowano tylko około pięć sztuk tego motocykla do Francji.
Razem z motocyklem dostałem orginalne plakaty reklamy WSK "LUTECE" i "RIVIERA" ktory goniły po Francji.
Ze wzgledu że marka WSK w ogóle nie była znana na zachodzie motocykle nie odniosły zadnego sukcesu we Francji z tad taka mała liczba zamówien tak twierdzi sprzedawca z tamtych lat.

Ciekawą rzeczą jest to że motocykle ktore szły na export do Francji miały dolny wydech ani jeden sport nie był na górnym wydechu. Wszystkie akcesoria sa w chromie reszta rzeczy jest zgodna w opisanym o tym moto poście.


Obrazek

Uploaded with ImageShack.us

Obrazek

Uploaded with ImageShack.us

Obrazek

Uploaded with ImageShack.us

Obrazek

Uploaded with ImageShack.us

Obrazek

Uploaded with ImageShack.us

Obrazek

Uploaded with ImageShack.us

Obrazek

Uploaded with ImageShack.us

Obrazek

Uploaded with ImageShack.us

Awatar użytkownika
Brat
Posty: 874
Rejestracja: 2008-03-13, 23:50
Moje maszyny: Wsk m21w2 "Kobuz"
Lokalizacja: Jaworzno (Śląsk)
Kontaktowanie:

Re: WSK M06 B3 Sport 125

Post autor: Brat » 2011-03-10, 20:40

<mniam> perełka :) Dobrze że trafiła w dobre ręce. Wiem że pytanie o cenę to głupota ale i tak o to zapytam ;)

Awatar użytkownika
Stary
Posty: 1195
Rejestracja: 2007-01-04, 12:45
GG: 3029753
Moje maszyny: Wigry 3 + Gnom.
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Re: WSK M06 B3 Sport 125

Post autor: Stary » 2011-03-10, 22:34

Czy na tabliczce model silnika to S01-Z3 ?!

Awatar użytkownika
Tukan
Posty: 386
Rejestracja: 2008-04-01, 12:24
Moje maszyny: .....
Lokalizacja: pl
Kontaktowanie:

Re: WSK M06 B3 Sport 125

Post autor: Tukan » 2011-03-11, 15:02

M06 B39?

Awatar użytkownika
wujcio
Posty: 1764
Rejestracja: 2008-06-25, 01:03
GG: 0
Lokalizacja: okolice Krakowa
Kontaktowanie:

Re: WSK M06 B3 Sport 125

Post autor: wujcio » 2011-03-11, 15:27

mi się zdaje że tam pisze: M06 B3 S

Odpowiedz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości