WSK M06B3 Sport "Riviera"

Opis poszczególnych elementów i części zastosowanych w danym modelu/wersji
Awatar użytkownika
Kapiii
Założyciel
Posty: 601
Rejestracja: 2007-01-01, 23:11
GG: 2256655
Moje maszyny: .
WSK MR16T
WSK 2.66
Promot NC125
MTX 3-03
SKM 250
Lokalizacja: Toruń
Kontaktowanie:

WSK M06B3 Sport "Riviera"

Post autor: Kapiii » 2009-07-07, 10:18

WSK M06 B3 Sport ( Riviera ) wykonano na podstawie modelu B3 i opracowano dwie wersje. Motocykl ten różnił się od wersji podstawowej siodłem z przeszyciami oraz chromowanymi obręczami kół i tłumikiem. Druga wersja miała charakter sportowy, co było podkreślone zastosowaniem górnego układu wydechowego i wzmocnionego widelca przedniego. Wraz z tym widelcem motocykl otrzymał nową lampę przednią, a prędkościomierz i stacyjkę zabudowano w oddzielnych obudowach związanych z górną półką widelca. Dodatkowo wprowadzono chromowane nakładki na przednią część boków zbiornika paliwa oraz chromowanie płytkie błotniki. Motocykl ten oznaczono symbolem M06 B3 SPORT ,a egzemplarze na rynek Francuski nazwano Riviera.

"Polskie motocykle 1946-1985" Zieliński + http://www.historia.swidnik.net/node/100
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Kupię polskie motocykle sportowe, kontakt: kapiii@o2.pl
http://www.mr16bp.blogspot.com ®

Awatar użytkownika
peter1
Posty: 29
Rejestracja: 2008-07-05, 20:13
GG: 0
Kontaktowanie:

Re: WSK M06 B3 SPORT

Post autor: peter1 » 2009-07-07, 13:42

Ogólnie mało wiadomo na temat tego modelu, w wersji krajowej jak i exportowej. Wychodziły różne konfiguracje tego modelu. Stosowano inne, nowoczesne części.

samolot44- najlepiej jakbyś wstawił zdjęcia motocykla nawet rozłożonego na częsci, fotki różnych elementów, min. tabliczki znamionowej, silnika, zawieszenia, itp.
Jaki masz przy nim zbiornik paliwa- typu kobuz(łezka)/ Pak czy garbaty?
Jaki wahacz, rodzaj boczków? Po prostu opisz go szerzej.

Awatar użytkownika
samolot44
Posty: 5
Rejestracja: 2009-07-04, 18:47
GG: 0
Lokalizacja: warszawa
Kontaktowanie:

Re: WSK M06 B3 SPORT

Post autor: samolot44 » 2009-07-07, 14:57

przednie zawieszenie jak w sport s1 tłumik górny bak garbaty niestety bez nakładek chromowanych (nie mam pewności czy bak oryginalny) płytkie błotniki jak w sporcie s1 tylko chromowane, konsole w chromie tylnia jak i przednia lampa jak w s1,wachacz tłoczony z blachy jak to w garbatych było jest węższy od nowszych ale tak było we wszystkich garbatych, boczki te duże jak w zwykłych b3 z okolic 74' z tym że metalowe, silnik jakoś wzmocniony ale tylko od sirodka bo z zewnątrz wygląda jak normalny a czemu wzmocniony bo żadna inna wsk znajomych nie dawało mojej rady nawet 4 na początku, bo moja ma jakies krótkie przełożenia, co ciekawe poprzedni właściciel sprzedał mi ją wraz z 2 kompletami przedniego zawieszenia to jak od s1 i jak od lelka razem z błotnikiem górnym i nie wiedział które było w oryginale (błotnik lakierowany), tabliczka znamionowa hmmmm widać tylko rocznik i numery ramy i silnika, bo były nabijane !
ogólnie to kupiłem wiesie w bardzo kiepskim stanie z zewnątrz nawet nie widać było jakiego miała koloru lakier coś jak "rost" (stała pod chmurką) tylko chromy o dziwo jako tako sie zachowały , ale silnik w niezłej kondycji . fotki w krótce bo musze sie na działke wybrać żeby je zrobić !

Awatar użytkownika
wskocyklista04
Posty: 282
Rejestracja: 2008-12-30, 21:39
GG: 8553257
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:

Re: WSK M06 B3 SPORT

Post autor: wskocyklista04 » 2009-07-07, 15:36

a jaka zębatka z tyłu?? co to by musiało być żeby wsk 175 objechać..

Awatar użytkownika
peter1
Posty: 29
Rejestracja: 2008-07-05, 20:13
GG: 0
Kontaktowanie:

Re: WSK M06 B3 SPORT

Post autor: peter1 » 2009-07-07, 15:39

Napisz jeszcze czy rama ma wzmocnienia w okolicy stopek kierowcy.

Awatar użytkownika
Wężu
Posty: 1149
Rejestracja: 2007-06-26, 12:36
GG: 0
Moje maszyny: WSK M06 B1, WSK M06 B3 3x, Iż 49
Lokalizacja: Rdziostów
Kontaktowanie:

Re: WSK M06 B3 SPORT

Post autor: Wężu » 2009-07-07, 15:40

Oraz uchwyt na selena pod bakiem.
Jeżdżę motocyklem WSK ;)

Ekipa Południe®

Awatar użytkownika
Chota
Posty: 185
Rejestracja: 2009-04-20, 20:41
Moje maszyny: Kilka
Lokalizacja: Biała Podlaska
Kontaktowanie:

Re: WSK M06 B3 SPORT

Post autor: Chota » 2009-07-07, 16:07

A ty Wężu nie miałeś czasem B3 "stylizowanej" na Riviere ?
Polish motorcycles never die !!!

Awatar użytkownika
Wężu
Posty: 1149
Rejestracja: 2007-06-26, 12:36
GG: 0
Moje maszyny: WSK M06 B1, WSK M06 B3 3x, Iż 49
Lokalizacja: Rdziostów
Kontaktowanie:

Re: WSK M06 B3 SPORT

Post autor: Wężu » 2009-07-07, 16:09

Miałem ale kilka elementów (tłumik, kolanko, zawieszenie) było mi potrzebne do Lelka. Teraz jest to standardowa M06 B3 z 1974.
Jeżdżę motocyklem WSK ;)

Ekipa Południe®

Awatar użytkownika
samolot44
Posty: 5
Rejestracja: 2009-07-04, 18:47
GG: 0
Lokalizacja: warszawa
Kontaktowanie:

Re: WSK M06 B3 SPORT

Post autor: samolot44 » 2009-07-07, 16:25

wzmocnienie koło stopek ma na bank a co do uchwytu od selena to nie pamiętam musiałbym sprawdzić a zębatka to może i ciut wiąksza od oryginału ale ząbki to musze policzyć na działce bo nie pamiętam ile to ma !

jeszcze raz prosze o jakieś szczegółowsze info np z książki motocykle 1945-1985 czy jakoś tak !

pilnie potrzebuje tego info bo inaczej będe musiał improwizować co potem może sie mijać z prawdą a tego bym nie chciał !

ma ktoś może namiar na jakiegoś znawce tematu żeby sie dowiedzieć czegoś

Awatar użytkownika
Wężu
Posty: 1149
Rejestracja: 2007-06-26, 12:36
GG: 0
Moje maszyny: WSK M06 B1, WSK M06 B3 3x, Iż 49
Lokalizacja: Rdziostów
Kontaktowanie:

Re: WSK M06 B3 SPORT

Post autor: Wężu » 2009-07-07, 16:27

Problem jest taki, że o tym motocyklu nie wiadomo prawie nic więc wątpię żebyś znalazł jakiegoś znawcę, który wie na prawdę sporo na temat tego motocykla... W książkach raczej za wiele o tym nie ma...
Jeżdżę motocyklem WSK ;)

Ekipa Południe®

Awatar użytkownika
peter1
Posty: 29
Rejestracja: 2008-07-05, 20:13
GG: 0
Kontaktowanie:

Re: WSK M06 B3 SPORT

Post autor: peter1 » 2009-07-07, 16:36

Przejdźmy zatem do konkretów.
Krótka seria B3 Sport wyposażona była w baki kobuz/pak (mowa oczywiście o rynku krajowym).
-Brak kierunków.
-Kierownica szeroka z poprzeczką,
-podnóżki tylne normalne na konsolach z gumami,
-przednie składane na sprężynie
-manetki raczej lelek/ex
-lampa tylna "telewizorek" malowana
-błotnik przedni dolny, chromowany
-zawieszenie sportowe
-konsola chromowana
-osłona łańcucha zwykła malowana
-boczki duże, metalowe

Co do kolorów malowania się nie wypowiem, choć wydaje mi się, że czarny.

Najlepiej będzie jak wstawisz fotki, choć B3 sport powinna mieć na tabliczce wybite S

Awatar użytkownika
samolot44
Posty: 5
Rejestracja: 2009-07-04, 18:47
GG: 0
Lokalizacja: warszawa
Kontaktowanie:

Re: WSK M06 B3 SPORT

Post autor: samolot44 » 2009-07-07, 18:04

a skąd masz te informacje ? jakieś domysły, wujek opowiadał :P czy widziałeś taką ?
mam wątpliwości do punktów jeśli mówimy o krajowych wersjach:
-składane podnóżki (tylko w exportowych i to nie wszystkich)
-kierownica z poprzeczką (takie były w exportowych i 175 no i pierwszych lelkach)

co do baku to nie mam pojecia ale mam wrażenie że troche później je montowano, bo produkcje M06B3 SPORT rozpoczęto w 72 a moja jest 74' a skoro ich tak mało było to myśle że prodykcji nie pociągneli dłużej a bak łezka od kouza/paka (montowany jakoś tak na przełomie 75'-76') była pomiędzy garbuskami a tymi ostatecznymi (nie wiem jakie mają określenie)

być może sie myle to mnie poprawcie ale poprzyjcie to czymś najlepiej foto

Awatar użytkownika
Sebastian440
Administrator
Posty: 1960
Rejestracja: 2007-01-02, 00:48
Moje maszyny: .
www.mr16bp.blogspot.com
Lokalizacja: Thorn Kupie polskie motocykle sportowe seba440t2@wp.pl
Kontaktowanie:

Re: WSK M06 B3 SPORT

Post autor: Sebastian440 » 2009-07-07, 18:05

Moto jak na foto to wlaśnie wsk Riviera:
Riviera11.jpg
Skoro kolega Peter ma cheć Ci pomóc to niepisz o pierdołach wujka. Znając, życie masz tuningowanego lelka o czym świadczy prodzek z lelka który posiadasz. Reszte dodaj sobie sam. Jeżeli masz exporta to musisz mieć skłądane podnóżki...
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Kupię polskie motocykle sportowe, kontakt: seba440t2@wp.pl
http://www.mr16bp.blogspot.com ®

Awatar użytkownika
peter1
Posty: 29
Rejestracja: 2008-07-05, 20:13
GG: 0
Kontaktowanie:

Re: WSK M06 B3 SPORT

Post autor: peter1 » 2009-07-07, 18:32

Wujek mi niestety tego nie opowiadał.Nie wiem skąd masz takie domysły, jeśli ktoś chce Ci pomóc? Mam sporo materiałów, a to chyba nie jest źle, że chce się tym podzielić.
Jeśli nie masz na tabliczce wybite S to to jest pewnie zwykły lelek jak to napisał Seba440.
Co do kierownicy widać to na tej fotce, którą wstawiłeś.
Podnóżki składane były montowane w WSK B3 SPORT (RIVIERA).
Co do samej B3 Sport wydaje mi się, że to był model przeznaczony raczej na export w różnych konfiguracjach, a nie na kraj, więc nie ma co mówić o wersjach krajowych.
Bak kobuz łezka został wprowadzony już w 1974 roku, zresztą co tu dużo pisać
Ostatnio zmieniony 2009-07-07, 22:09 przez peter1, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
samolot44
Posty: 5
Rejestracja: 2009-07-04, 18:47
GG: 0
Lokalizacja: warszawa
Kontaktowanie:

Re: WSK M06 B3 SPORT

Post autor: samolot44 » 2009-07-07, 19:30

bardzo was przepraszam ale nie miało to tak zabrzmieć chciałem sie poprostu podpytać czy to info jest rzetelne :) i nie chciałem urazić waszej wiedzy, a za info dziekuje a chętnie przygarne fotki tych materiałów na maila: samolot44@o2.pl albo lepiej na forum, będzie na pewno ciekawostka dla wszystkich forumowiczów

a właśnie nawet nie wiem do czego sie odnosić bo narazie wszystkie zdjęcia b3 sporta są z bakiem w wersji export więc może to rzeczywiście była wersja tylko na export a mój to jest jakis składak ale musze jeszcze dokładnie sie przyjżeć tabliczce bo była czymś zamalowana poczyszcze ją i dam dokładne info, a co do przodu to mam i lelowskie i to jakie było montowane w b3 sport według foto i chromowany przedni dolny błotnik mam, może to lelowskie ktoś odkupił od kogoś bo mu sie spodobało i mi do tego dołożył
a co do podnóżków to nie było przy nim żadnych może te składane ktoś sobie przygarnął

czy w tych modelach nie było jakiś modyfikacji typu gażnik bing itp ?

Awatar użytkownika
Sebastian440
Administrator
Posty: 1960
Rejestracja: 2007-01-02, 00:48
Moje maszyny: .
www.mr16bp.blogspot.com
Lokalizacja: Thorn Kupie polskie motocykle sportowe seba440t2@wp.pl
Kontaktowanie:

Re: WSK M06 B3 SPORT

Post autor: Sebastian440 » 2009-07-07, 20:03

Nie. To zwykły 7,5 KM silnik 125cm3.
Kupię polskie motocykle sportowe, kontakt: seba440t2@wp.pl
http://www.mr16bp.blogspot.com ®

Awatar użytkownika
peter1
Posty: 29
Rejestracja: 2008-07-05, 20:13
GG: 0
Kontaktowanie:

Re: WSK M06 B3 SPORT

Post autor: peter1 » 2009-07-07, 20:09

Info podałem rzetelne, nie piszę bzdur.
Większość informacji można wywnioskować ze zdjęć. Niektórych informacji nie mogę pokazać "na papierze" bo po prostu wynikają z rozmów, itp.
Jak mówię sprawdź tabliczkę, no i wogóle. A tego gościa nie pytałeś o ten motor, jak wyglądał, itp.?


Dodano:
A który to jest tak wogóle rok produkcji?

Awatar użytkownika
peter1
Posty: 29
Rejestracja: 2008-07-05, 20:13
GG: 0
Kontaktowanie:

Re: WSK M06 B3 SPORT

Post autor: peter1 » 2009-07-07, 22:42

Twój motocykl to jednak B3 SPORT :!: . Napisałem, że to może być lelek, bo przeoczyłem, że podałeś rok produkcji. A w 1974 roku lelka jeszcze nie było ,ani zadnego innego modelu 125 ze wzmocnieniami.
To jednak B3 sport :!: Bardzo unikatowy model. Jeden z niewielu w Polsce. Gratuluje :shock:
Wklejaj jakieś foty
Wklejam fote sporta, którą dostałem od MARWSK, który ma ją z allegro. Motor jest z 1975 roku i jak widać ma bak z kobuza/paka. W pewnym momencie zaprzestano wysyłać motocykle na ex ze zbiornikami garbatymi, ale ciężko to jakoś datować.

Twój motor jakiego jest koloru?
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
Sebastian440
Administrator
Posty: 1960
Rejestracja: 2007-01-02, 00:48
Moje maszyny: .
www.mr16bp.blogspot.com
Lokalizacja: Thorn Kupie polskie motocykle sportowe seba440t2@wp.pl
Kontaktowanie:

Re: WSK M06 B3 SPORT

Post autor: Sebastian440 » 2009-07-07, 22:56

Skąd taka pewność??? Bez fot nic nie można powiedzieć... Czy ja zakładając do S2 bak z kobuza mam S2 ex. Podnóżki składane mam...
Kupię polskie motocykle sportowe, kontakt: seba440t2@wp.pl
http://www.mr16bp.blogspot.com ®

Awatar użytkownika
Anzel
Posty: 615
Rejestracja: 2008-05-15, 11:06
GG: 0
Moje maszyny: Kilkanaście
Lokalizacja: Okolice Krakowa
Kontaktowanie:

Re: WSK M06 B3 SPORT

Post autor: Anzel » 2009-07-08, 07:24

Albo zakładając do Paka lekki przód otrzymujemy B3s?
""Yes Rico...Kaboom""


Ekipa Południe® ;)

Odpowiedz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości