WSK M06B3 Gil 125
- Tukan
- Posty: 386
- Rejestracja: 2008-04-01, 12:24
- Moje maszyny: .....
- Lokalizacja: pl
- Kontaktowanie:
WSK M06B3 Gil 125
{ W BUDOWIE }
Specyfikacja na rok 1975r:
-Dostępny prawdopodobnie (proszę o dodatkowe inf) tylko w kolorze Yellow Bahama
-Błotniki płytkie w kolorze popielatym.
-Lampa przednia z pierwszych B3, metalowa, licznik 120km/h bez kominka, stacyjka umieszczona centralnie z ozdobnym "żółwikiem".
-Kierownica niska z pierwszych B3.
-Wąski zbiornik paliwa o pojemności 8l, emblematy "WSK" przykręcane, wysoki korek wlewu, gumy boczne "z wąsem", na środku pas z wytłoczoną Bramą Krakowską w Lublinie. -Osłony boczne zaprojektowane wyłącznie dla Gila z charakterystycznymi wytłoczeniami oraz oznaczeniami pojemności bo obu stronach.
-Siedzenie z aluminiową listwą, bez przeszyć.
-Kolanko zaokrąglone, tłumik znany ze zwykłych modeli WSK.
-Stopki centralne proste jak w modelu B3 z tego okresu.
-Stopka hamulca chromowana.
-Wahacz wytłoczkowy wzorowany na tym z SHL M17 "Gazela"
-Amortyzatory kryte identyczne jak w B3 z lat 73-75.
-Obydwie osłony łańcucha metalowe, dłuższa z charakterystycznym zawinięciem
-Lampa tył niemal identyczna jak w SHL M17 "Gazela" różniąca się jedynie kolorem odblasku (czerwony w WSK, biały w Gazeli) oraz kształtem "okienka" na podświetlenie tablicy.
-Chlapacz tylni dedykowany wyłącznie dla płytkich błotników.
Specyfikacja na rok 1976 oraz 1977: -Dostępne kolory: pomarańczowy, niebieski (?) (potrzebne więcej info)
-Lampa przednia metalowa z licznikiem w wersji wyskalowanej do 140km/h umieszczonym w niskim kominku oraz z stacyjką umieszczoną z boku. -Osłony bocznie (nadal metalowe) zmienione na identyczne jak w Lelku, Bąku i Dudku. -Mniejsza osłona łańcucha zmieniona na wykonaną z plastiku większa bez zaokrąglenia (prosta). -Wahacz zmieniony na zwykły z późniejszych B3. -Kierownica zmieniona na zwykłą od B3 z tego okresu (aluminiowe klamki). -Wąski zbiornik z emblematami "WSK" przyklejanymi,wysoki wlew, gumy z wąsem, na środku pas z wytłoczoną Bramą Krakowską w Lublinie.
-Siedzenie z aluminiową listwą, bez przeszyć.
-Stopki centralne zmienione na wersję wygiętą. -Stopka hamulca cynkowana.
-Amortyzatory kryte identyczne jak w B3 z lat 73-75.
-Kolanko zmienione na wygięte w 2 miejscach. -Lampa tylna zmieniona na wykonaną w całości z plastiku. -Chlapacz tylni dedykowany wyłącznie dla płytkich błotników.
Specyfikacja na rok 1978 i później: -Dostępne kolory: pomarańczowy, niebieski (?) (potrzebne więcej info)
-Lampa przednia zmieniona na plastikową z licznikiem w wersji wyskalowanej do 140km/h umieszczonym w wysokim kominku oraz z stacyjką umieszczoną z boku. -Osłony boczne zmienione na identyczne jak z modelu z roku 1977 lecz wykonane z plastiku. Z czasem napis "Gil" zastąpiono nowocześniejszym logo.
-Mniejsza osłona łańcucha plastikowa, większa prosta.
-Wahacz zwykły
-Kierownica zwykła od B3 z tego okresu (aluminiowe klamki).
-Wąski zbiornik z emblematami "WSK" przyklejanymi, wysoki wlew, gumy bez wąsa, na środku pas z wytłoczoną Bramą Krakowską w Lublinie.
-Siedzenie z aluminiową listwą, bez przeszyć.
-Stopki centralne zwykłe (wygięte).
-Stopka hamulca cynkowana.
-Amortyzatory tylne zmienione na odkryte.
-Kolanko wygięte w 2 miejscach.
-Lampa tylna wykonana w całości z plastiku.
-Chlapacz tylni dedykowany wyłącznie dla płytkich błotników.
Zdjęcia znalezione w necie, niektóre pochodzą z allegro, prospektów fabrycznych oraz kilka wykonanych przeze mnie. Dzięki za zdjęcia i informacje: sebastian440, 1angel, wujcio
Wszelkie uwagi nt. opisu proszę zgłaszać w tym temacie. Jednocześnie proszę osoby posiadające ciekawe zdjęcia Gilów i informacje na ich temat do mnie na PW.
Specyfikacja na rok 1975r:
-Dostępny prawdopodobnie (proszę o dodatkowe inf) tylko w kolorze Yellow Bahama
-Błotniki płytkie w kolorze popielatym.
-Lampa przednia z pierwszych B3, metalowa, licznik 120km/h bez kominka, stacyjka umieszczona centralnie z ozdobnym "żółwikiem".
-Kierownica niska z pierwszych B3.
-Wąski zbiornik paliwa o pojemności 8l, emblematy "WSK" przykręcane, wysoki korek wlewu, gumy boczne "z wąsem", na środku pas z wytłoczoną Bramą Krakowską w Lublinie. -Osłony boczne zaprojektowane wyłącznie dla Gila z charakterystycznymi wytłoczeniami oraz oznaczeniami pojemności bo obu stronach.
-Siedzenie z aluminiową listwą, bez przeszyć.
-Kolanko zaokrąglone, tłumik znany ze zwykłych modeli WSK.
-Stopki centralne proste jak w modelu B3 z tego okresu.
-Stopka hamulca chromowana.
-Wahacz wytłoczkowy wzorowany na tym z SHL M17 "Gazela"
-Amortyzatory kryte identyczne jak w B3 z lat 73-75.
-Obydwie osłony łańcucha metalowe, dłuższa z charakterystycznym zawinięciem
-Lampa tył niemal identyczna jak w SHL M17 "Gazela" różniąca się jedynie kolorem odblasku (czerwony w WSK, biały w Gazeli) oraz kształtem "okienka" na podświetlenie tablicy.
-Chlapacz tylni dedykowany wyłącznie dla płytkich błotników.
Specyfikacja na rok 1976 oraz 1977: -Dostępne kolory: pomarańczowy, niebieski (?) (potrzebne więcej info)
-Lampa przednia metalowa z licznikiem w wersji wyskalowanej do 140km/h umieszczonym w niskim kominku oraz z stacyjką umieszczoną z boku. -Osłony bocznie (nadal metalowe) zmienione na identyczne jak w Lelku, Bąku i Dudku. -Mniejsza osłona łańcucha zmieniona na wykonaną z plastiku większa bez zaokrąglenia (prosta). -Wahacz zmieniony na zwykły z późniejszych B3. -Kierownica zmieniona na zwykłą od B3 z tego okresu (aluminiowe klamki). -Wąski zbiornik z emblematami "WSK" przyklejanymi,wysoki wlew, gumy z wąsem, na środku pas z wytłoczoną Bramą Krakowską w Lublinie.
-Siedzenie z aluminiową listwą, bez przeszyć.
-Stopki centralne zmienione na wersję wygiętą. -Stopka hamulca cynkowana.
-Amortyzatory kryte identyczne jak w B3 z lat 73-75.
-Kolanko zmienione na wygięte w 2 miejscach. -Lampa tylna zmieniona na wykonaną w całości z plastiku. -Chlapacz tylni dedykowany wyłącznie dla płytkich błotników.
Specyfikacja na rok 1978 i później: -Dostępne kolory: pomarańczowy, niebieski (?) (potrzebne więcej info)
-Lampa przednia zmieniona na plastikową z licznikiem w wersji wyskalowanej do 140km/h umieszczonym w wysokim kominku oraz z stacyjką umieszczoną z boku. -Osłony boczne zmienione na identyczne jak z modelu z roku 1977 lecz wykonane z plastiku. Z czasem napis "Gil" zastąpiono nowocześniejszym logo.
-Mniejsza osłona łańcucha plastikowa, większa prosta.
-Wahacz zwykły
-Kierownica zwykła od B3 z tego okresu (aluminiowe klamki).
-Wąski zbiornik z emblematami "WSK" przyklejanymi, wysoki wlew, gumy bez wąsa, na środku pas z wytłoczoną Bramą Krakowską w Lublinie.
-Siedzenie z aluminiową listwą, bez przeszyć.
-Stopki centralne zwykłe (wygięte).
-Stopka hamulca cynkowana.
-Amortyzatory tylne zmienione na odkryte.
-Kolanko wygięte w 2 miejscach.
-Lampa tylna wykonana w całości z plastiku.
-Chlapacz tylni dedykowany wyłącznie dla płytkich błotników.
Zdjęcia znalezione w necie, niektóre pochodzą z allegro, prospektów fabrycznych oraz kilka wykonanych przeze mnie. Dzięki za zdjęcia i informacje: sebastian440, 1angel, wujcio
Wszelkie uwagi nt. opisu proszę zgłaszać w tym temacie. Jednocześnie proszę osoby posiadające ciekawe zdjęcia Gilów i informacje na ich temat do mnie na PW.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Ostatnio zmieniony 2009-11-29, 16:53 przez Tukan, łącznie zmieniany 8 razy.
- pawel15
- Posty: 1247
- Rejestracja: 2007-01-31, 19:41
- GG: 2782862
- Moje maszyny: WSK B3 i "Kos" 1980, WSK B3 1977, WSK B1 1969
- Lokalizacja: Dąbie
- Kontaktowanie:
Re: WSK M06B3 "Gil"
Interesuje mnie fotka żółtego Gila którą wrzucił sebastian. Czy ta czarna ramka reflektora to oryginał czy nie?
- Tukan
- Posty: 386
- Rejestracja: 2008-04-01, 12:24
- Moje maszyny: .....
- Lokalizacja: pl
- Kontaktowanie:
Re: WSK M06B3 "Gil"
Raczej nie występowały takie ramki. Po prostu wymysł właściciela, choć nie wiem czy czasem któraś maszyna rolnicza nie miała czarnych ramek przy lampach?
- Stary
- Posty: 1195
- Rejestracja: 2007-01-04, 12:45
- GG: 3029753
- Moje maszyny: Wigry 3 + Gnom.
- Lokalizacja: Kraków
- Kontaktowanie:
Re: WSK M06B3 "Gil"
Bardzo możliwe. Spotykałem już takie ramki. Sam miałem czarną w M06-64. Albo po prostu dobrze ktoś malował
- maykii
- Posty: 792
- Rejestracja: 2008-04-11, 20:02
- GG: 6056769
- Moje maszyny: M21W2 74r.
M21W2 83r
M06B3 79r. - Lokalizacja: Piaseczno / Siemiatycze
- Kontaktowanie:
Re: WSK M06B3 "Gil"
przecież we wszystkich rodzajach URSUSa Takie ramki były
(-; Jak to mówią, "Za motórem, panny sznurem".
- NeoN
- Posty: 153
- Rejestracja: 2008-08-05, 20:24
- Moje maszyny: Wueska
Emzety
Komarzątka - Lokalizacja: Grójec
- Kontaktowanie:
Re: WSK M06B3 "Gil"
Zgadza się, w ursusach takowe były i pasują. Ciekawią mnie manetki na kierownicy na jednym ze zdjęć. Czy białe manetki to oryginał z tego modelu?
- Tukan
- Posty: 386
- Rejestracja: 2008-04-01, 12:24
- Moje maszyny: .....
- Lokalizacja: pl
- Kontaktowanie:
Re: WSK M06B3 "Gil"
Na potwierdzenie są zdjęcia, przejrzałem dokładnie zdjęcia Gilów i wszystkie z 76-77 mają lampę z małym kominkiem i stacyjką z boku.
Ostatnio zmieniony 2009-11-27, 22:21 przez Tukan, łącznie zmieniany 3 razy.
Re: WSK M06B3 "Gil"
Miałem załatwić fotki gila z garbatym bakiem ale moi koledzy słysząc słowo WSK reagują słowami "yyy ten znów o tych WSKach" no i nie są chętni do tego żeby zaprowadzić mnie do gościa który tą WSK ma. Ale ja jeszcze ich złapie jak będą ją dojeżdżali.
- 1angel
- Posty: 1113
- Rejestracja: 2007-01-19, 18:14
- GG: 10200026
- Moje maszyny: Kilka legend PRLu
- Lokalizacja: WGR
- Kontaktowanie:
Re: WSK M06B3 "Gil"
Co do samej lampy to nadal mam wątpliwości, w innych modelach WSK z przejściówką można się było spotkać dość krótko bo tylko w '76 r. (przynajmniej w egzemplarzach z którymi miałem styczność) dlaczego w gilu miało by być inaczej ? Co do lampy tylnej z M17 , różniła się jeszcze ramką klosza w Gazelach były aluminiowe natomiast do WSK montowano plastikowe bądź analogicznie - nigdy nie pamiętam .
Co do modeli WSK spotkał się ktoś może z egzemplarzami mającymi malowanie łącznie z ramą i wahaczem w kolorze nadwozia charakterystycznym dla ptaków ? Osobiście widziałem takich kilka nawet na żywo i lakier sprawiał wrażenie fabrycznego przypuszczałem , że to Gil gdyż model ten nie miał zbyt wielu elementów różniących go od zwykłej B3 w późniejszych fazach produkcji . Niestety nie interesowały mnie wtedy nr ramy czy rok powstania i nie umiem ich przybliżyć .
I kilka danych zebranych w internecie n.t. modelu :
Motocykl M06 B3 Gil należy do tzw. rodziny ptaków zaprojektowanej przez polskich inżynierów ( inż. Mazur, inż. Czobot, inż. Bryzek, inż. Krzeszowiec, inż. Sagan) w 1974r. oficjalnie produkowany był od 1975 do 1980 roku w ilości 56 683 sztuk .
Co do modeli WSK spotkał się ktoś może z egzemplarzami mającymi malowanie łącznie z ramą i wahaczem w kolorze nadwozia charakterystycznym dla ptaków ? Osobiście widziałem takich kilka nawet na żywo i lakier sprawiał wrażenie fabrycznego przypuszczałem , że to Gil gdyż model ten nie miał zbyt wielu elementów różniących go od zwykłej B3 w późniejszych fazach produkcji . Niestety nie interesowały mnie wtedy nr ramy czy rok powstania i nie umiem ich przybliżyć .
I kilka danych zebranych w internecie n.t. modelu :
Motocykl M06 B3 Gil należy do tzw. rodziny ptaków zaprojektowanej przez polskich inżynierów ( inż. Mazur, inż. Czobot, inż. Bryzek, inż. Krzeszowiec, inż. Sagan) w 1974r. oficjalnie produkowany był od 1975 do 1980 roku w ilości 56 683 sztuk .
Ostatnio zmieniony 2009-11-27, 22:22 przez 1angel, łącznie zmieniany 1 raz.
no stop signs, speed limit, nobody’s gonna slow me down
- mariusz30003
- Posty: 167
- Rejestracja: 2010-01-10, 21:19
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK M06 B5 4T
WSK M06-B1
Dezamet Typ 756,2 Stella - Lokalizacja: Lubartów
- Kontaktowanie:
- konter
- Posty: 154
- Rejestracja: 2009-06-19, 03:07
- GG: 1155228
- Moje maszyny: B1 '69
B3 '77 - Lokalizacja: Węgrów, Piastów
- Kontaktowanie:
Re: WSK M06 B3 "Gil"
A jak ma się sprawa obręczy i szprych w modelach '76 i '77? Jakie kolory obręczy, szprychy cynkowane? Niklowane? Chromowane?
Pozdrawiam
Pozdrawiam
moja M06B1 obecnie i przed remontem
- pawel15
- Posty: 1247
- Rejestracja: 2007-01-31, 19:41
- GG: 2782862
- Moje maszyny: WSK B3 i "Kos" 1980, WSK B3 1977, WSK B1 1969
- Lokalizacja: Dąbie
- Kontaktowanie:
Re: WSK M06 B3 "Gil"
W 125 obręcze były malowane na kolor srebrny a szprychy ocynkowane. I nie miała znaczenia specyfikacja czy to, że dany motocykl jest ptaszkiem). W 125 zawsze były koła malowane na srebrno(nie dotyczy to modelu PAK/PIC/Sport- co do tych modeli nie jestem pewien) a szprychy ocynkowane.
- konter
- Posty: 154
- Rejestracja: 2009-06-19, 03:07
- GG: 1155228
- Moje maszyny: B1 '69
B3 '77 - Lokalizacja: Węgrów, Piastów
- Kontaktowanie:
Re: WSK M06 B3 "Gil"
a czy ten srebrny to jakąś konkretną nazwę ma lub numer?
moja M06B1 obecnie i przed remontem
- wujcio
- Posty: 1764
- Rejestracja: 2008-06-25, 01:03
- GG: 0
- Lokalizacja: okolice Krakowa
- Kontaktowanie:
Re: WSK M06 B3 "Gil"
Zamieszczam fotki mojego zbiornika w malowaniu niebieskim (wydaje mi się że jest on od gila bo jest wąski, ma wysoki wlew i emblematy są przyklejane była też katedra z bramą krakowską ale zamontowałem ją w swoim zbiorniku)
Nie widać aby był pod spodem jakiś inny kolor w miejscach gdzie lakier odchodzi więc raczej to oryginalne malowanie w środku też jest pryśnięty.
Nie widać aby był pod spodem jakiś inny kolor w miejscach gdzie lakier odchodzi więc raczej to oryginalne malowanie w środku też jest pryśnięty.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Ostatnio zmieniony 2010-02-14, 18:42 przez wujcio, łącznie zmieniany 1 raz.
- KoSzU
- Posty: 666
- Rejestracja: 2008-03-22, 20:24
- GG: 8813802
- Lokalizacja: Białystok
- Kontaktowanie:
Re: WSK M06 B3 Gil
Fotografie bardzo ładnego Garbatego Gila. Występuje on chyba też na kilku fotkach u góry. Zdjęcia pochodzą z Aukcji Allegro u użytkownika teresa66-77
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Co Boskie Bogu, resztę temu co Kocham! Wueska!
http://imageshack.us/g/11/dsc04225hc.jpg/
http://imageshack.us/g/11/dsc04225hc.jpg/
-
- Posty: 28
- Rejestracja: 2009-01-09, 21:05
- GG: 6380732
- Lokalizacja: LATYCZYN
- Kontaktowanie:
Re: WSK M06 B3 Gil
Mam gila w orginale, rocznik 78, jesli chcecie foto mogę zapodac.
- Savier
- Administrator
- Posty: 6351
- Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
- GG: 0
- Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75 - Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
- Kontaktowanie:
- motonita
- Posty: 286
- Rejestracja: 2007-05-05, 22:39
- GG: 2971759
- Moje maszyny: WSK M06B3 GIL, WSK M06B3 KOS, i 12 innych jednośladów
- Lokalizacja: Stalowa Wola
- Kontaktowanie:
Re: WSK M06 B3 Gil
No wiec ja moze sie troche pokłuce:)
W pierwszym poscie mamy WSK "Specyfikacja na rok 1978 i później"
i na 2 pierwszych fotkach pokazana jest WSK z 77
wiem to NAPEWNO bo to MOJA WSK:)
http://retrostalowawola.republika.pl/mot2.htm
W pierwszym poscie mamy WSK "Specyfikacja na rok 1978 i później"
i na 2 pierwszych fotkach pokazana jest WSK z 77
wiem to NAPEWNO bo to MOJA WSK:)
http://retrostalowawola.republika.pl/mot2.htm
Jak mnie pokur... ze klikam w dowolny link na tym forum a on nie otwiera sie w nowym oknie....
- Tukan
- Posty: 386
- Rejestracja: 2008-04-01, 12:24
- Moje maszyny: .....
- Lokalizacja: pl
- Kontaktowanie:
Re: WSK M06 B3 Gil
Podaj nr ramy to porównam z moim Gilem (100% 77r, co potwierdza tabliczka), który jest widoczny pod specyfikacją na rok 76 i 77 (drugie zdj)
Rodzi to problem, czy mój to wczesny 1977r co wskazywało by na to, że plastikowe lampy wprowadzono właśnie w tym roku (były na ten temat dyskusje) albo Twój to późny 77r
Osłony boczne masz metalowe?
Rodzi to problem, czy mój to wczesny 1977r co wskazywało by na to, że plastikowe lampy wprowadzono właśnie w tym roku (były na ten temat dyskusje) albo Twój to późny 77r
Osłony boczne masz metalowe?
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości