Strona 1 z 21

WSK M06B3 Gil 125

: 2009-11-27, 15:32
autor: Tukan
{ W BUDOWIE }



Specyfikacja na rok 1975r:
zolty.jpg
gil 75 kolor.jpg
WSK Gil11.jpg
logo3.jpg


-Dostępny prawdopodobnie (proszę o dodatkowe inf) tylko w kolorze Yellow Bahama

-Błotniki płytkie w kolorze popielatym.

-Lampa przednia z pierwszych B3, metalowa, licznik 120km/h bez kominka, stacyjka umieszczona centralnie z ozdobnym "żółwikiem".

-Kierownica niska z pierwszych B3.

-Wąski zbiornik paliwa o pojemności 8l, emblematy "WSK" przykręcane, wysoki korek wlewu, gumy boczne "z wąsem", na środku pas z wytłoczoną Bramą Krakowską w Lublinie.
bak.jpg
pasek.jpg
-Osłony boczne zaprojektowane wyłącznie dla Gila z charakterystycznymi wytłoczeniami oraz oznaczeniami pojemności bo obu stronach.

-Siedzenie z aluminiową listwą, bez przeszyć.

-Kolanko zaokrąglone, tłumik znany ze zwykłych modeli WSK.

-Stopki centralne proste jak w modelu B3 z tego okresu.

-Stopka hamulca chromowana.

-Wahacz wytłoczkowy wzorowany na tym z SHL M17 "Gazela"

-Amortyzatory kryte identyczne jak w B3 z lat 73-75.

-Obydwie osłony łańcucha metalowe, dłuższa z charakterystycznym zawinięciem

-Lampa tył niemal identyczna jak w SHL M17 "Gazela" różniąca się jedynie kolorem odblasku (czerwony w WSK, biały w Gazeli) oraz kształtem "okienka" na podświetlenie tablicy.

-Chlapacz tylni dedykowany wyłącznie dla płytkich błotników.




Specyfikacja na rok 1976 oraz 1977:
gil77.jpg
gil z 77.jpg
-Dostępne kolory: pomarańczowy, niebieski (?) (potrzebne więcej info)

-Lampa przednia metalowa z licznikiem w wersji wyskalowanej do 140km/h umieszczonym w niskim kominku oraz z stacyjką umieszczoną z boku.
lampa 77.jpg
-Osłony bocznie (nadal metalowe) zmienione na identyczne jak w Lelku, Bąku i Dudku.
oslona.jpg
-Mniejsza osłona łańcucha zmieniona na wykonaną z plastiku większa bez zaokrąglenia (prosta).
822974897.jpeg
-Wahacz zmieniony na zwykły z późniejszych B3.
wahacz zwykły.jpeg
-Kierownica zmieniona na zwykłą od B3 z tego okresu (aluminiowe klamki).
kiera nowa.JPG
-Wąski zbiornik z emblematami "WSK" przyklejanymi,wysoki wlew, gumy z wąsem, na środku pas z wytłoczoną Bramą Krakowską w Lublinie.

-Siedzenie z aluminiową listwą, bez przeszyć.

-Stopki centralne zmienione na wersję wygiętą.
stopki2.JPG
-Stopka hamulca cynkowana.

-Amortyzatory kryte identyczne jak w B3 z lat 73-75.

-Kolanko zmienione na wygięte w 2 miejscach.
kolanko2.JPG
-Lampa tylna zmieniona na wykonaną w całości z plastiku.
plas lampa.jpeg
-Chlapacz tylni dedykowany wyłącznie dla płytkich błotników.



Specyfikacja na rok 1978 i później:
mot2-01.jpg
mot2-12.jpg
-Dostępne kolory: pomarańczowy, niebieski (?) (potrzebne więcej info)

-Lampa przednia zmieniona na plastikową z licznikiem w wersji wyskalowanej do 140km/h umieszczonym w wysokim kominku oraz z stacyjką umieszczoną z boku.
plastiklampa.JPG
-Osłony boczne zmienione na identyczne jak z modelu z roku 1977 lecz wykonane z plastiku. Z czasem napis "Gil" zastąpiono nowocześniejszym logo.
logo22.jpg
logo gil.JPG

-Mniejsza osłona łańcucha plastikowa, większa prosta.

-Wahacz zwykły

-Kierownica zwykła od B3 z tego okresu (aluminiowe klamki).

-Wąski zbiornik z emblematami "WSK" przyklejanymi, wysoki wlew, gumy bez wąsa, na środku pas z wytłoczoną Bramą Krakowską w Lublinie.

-Siedzenie z aluminiową listwą, bez przeszyć.

-Stopki centralne zwykłe (wygięte).

-Stopka hamulca cynkowana.

-Amortyzatory tylne zmienione na odkryte.
amortyzator.jpg

-Kolanko wygięte w 2 miejscach.

-Lampa tylna wykonana w całości z plastiku.

-Chlapacz tylni dedykowany wyłącznie dla płytkich błotników.



Zdjęcia znalezione w necie, niektóre pochodzą z allegro, prospektów fabrycznych oraz kilka wykonanych przeze mnie. Dzięki za zdjęcia i informacje: sebastian440, 1angel, wujcio


Wszelkie uwagi nt. opisu proszę zgłaszać w tym temacie. Jednocześnie proszę osoby posiadające ciekawe zdjęcia Gilów i informacje na ich temat do mnie na PW. ;)

Re: WSK M06B3 "Gil"

: 2009-11-27, 16:16
autor: pawel15
Interesuje mnie fotka żółtego Gila którą wrzucił sebastian. Czy ta czarna ramka reflektora to oryginał czy nie?

Re: WSK M06B3 "Gil"

: 2009-11-27, 16:18
autor: Tukan
Raczej nie występowały takie ramki. Po prostu wymysł właściciela, choć nie wiem czy czasem któraś maszyna rolnicza nie miała czarnych ramek przy lampach?

Re: WSK M06B3 "Gil"

: 2009-11-27, 17:03
autor: Stary
Bardzo możliwe. Spotykałem już takie ramki. Sam miałem czarną w M06-64. Albo po prostu dobrze ktoś malował :D

Re: WSK M06B3 "Gil"

: 2009-11-27, 17:07
autor: maykii
przecież we wszystkich rodzajach URSUSa Takie ramki były ;)

Re: WSK M06B3 "Gil"

: 2009-11-27, 17:37
autor: NeoN
Zgadza się, w ursusach takowe były i pasują. Ciekawią mnie manetki na kierownicy na jednym ze zdjęć. Czy białe manetki to oryginał z tego modelu?

Re: WSK M06B3 "Gil"

: 2009-11-27, 21:28
autor: Tukan
Na potwierdzenie są zdjęcia, przejrzałem dokładnie zdjęcia Gilów i wszystkie z 76-77 mają lampę z małym kominkiem i stacyjką z boku.

Re: WSK M06B3 "Gil"

: 2009-11-27, 21:34
autor: Kermit
Miałem załatwić fotki gila z garbatym bakiem ale moi koledzy słysząc słowo WSK reagują słowami "yyy ten znów o tych WSKach" no i nie są chętni do tego żeby zaprowadzić mnie do gościa który tą WSK ma. Ale ja jeszcze ich złapie jak będą ją dojeżdżali.

Re: WSK M06B3 "Gil"

: 2009-11-27, 22:07
autor: 1angel
Co do samej lampy to nadal mam wątpliwości, w innych modelach WSK z przejściówką można się było spotkać dość krótko bo tylko w '76 r. (przynajmniej w egzemplarzach z którymi miałem styczność) dlaczego w gilu miało by być inaczej ? Co do lampy tylnej z M17 , różniła się jeszcze ramką klosza w Gazelach były aluminiowe natomiast do WSK montowano plastikowe bądź analogicznie - nigdy nie pamiętam .
Co do modeli WSK spotkał się ktoś może z egzemplarzami mającymi malowanie łącznie z ramą i wahaczem w kolorze nadwozia charakterystycznym dla ptaków ? Osobiście widziałem takich kilka nawet na żywo i lakier sprawiał wrażenie fabrycznego przypuszczałem , że to Gil gdyż model ten nie miał zbyt wielu elementów różniących go od zwykłej B3 w późniejszych fazach produkcji . Niestety nie interesowały mnie wtedy nr ramy czy rok powstania i nie umiem ich przybliżyć .

I kilka danych zebranych w internecie n.t. modelu :
Motocykl M06 B3 Gil należy do tzw. rodziny ptaków zaprojektowanej przez polskich inżynierów ( inż. Mazur, inż. Czobot, inż. Bryzek, inż. Krzeszowiec, inż. Sagan) w 1974r. oficjalnie produkowany był od 1975 do 1980 roku w ilości 56 683 sztuk .

Re: WSK M06 B3 "Gil"

: 2010-01-13, 14:50
autor: mariusz30003
Może się komuś przyda...

Obrazek

Re: WSK M06 B3 "Gil"

: 2010-01-31, 12:51
autor: konter
A jak ma się sprawa obręczy i szprych w modelach '76 i '77? Jakie kolory obręczy, szprychy cynkowane? Niklowane? Chromowane?

Pozdrawiam

Re: WSK M06 B3 "Gil"

: 2010-01-31, 17:31
autor: pawel15
W 125 obręcze były malowane na kolor srebrny a szprychy ocynkowane. I nie miała znaczenia specyfikacja czy to, że dany motocykl jest ptaszkiem). W 125 zawsze były koła malowane na srebrno(nie dotyczy to modelu PAK/PIC/Sport- co do tych modeli nie jestem pewien) a szprychy ocynkowane.

Re: WSK M06 B3 "Gil"

: 2010-01-31, 22:56
autor: konter
a czy ten srebrny to jakąś konkretną nazwę ma lub numer?

Re: WSK M06 B3 "Gil"

: 2010-02-14, 16:01
autor: wujcio
Zamieszczam fotki mojego zbiornika w malowaniu niebieskim (wydaje mi się że jest on od gila bo jest wąski, ma wysoki wlew i emblematy są przyklejane była też katedra z bramą krakowską ale zamontowałem ją w swoim zbiorniku)
Nie widać aby był pod spodem jakiś inny kolor w miejscach gdzie lakier odchodzi więc raczej to oryginalne malowanie w środku też jest pryśnięty.

Re: WSK M06 B3 Gil

: 2010-04-03, 20:41
autor: KoSzU
Fotografie bardzo ładnego Garbatego Gila. Występuje on chyba też na kilku fotkach u góry. Zdjęcia pochodzą z Aukcji Allegro u użytkownika teresa66-77

Re: WSK M06 B3 Gil

: 2010-07-08, 09:23
autor: Kermit
Dodaje fotki oryginalnego Gila z garbatym bakiem z 76r. Widać że wystaje jeszcze na baku i boczkach ten sa oryginalny czerwony kolor. Nie jestem pewny co do oryginalności ramy bo wydaje mi się ze 76r. to troche za póżno na garbaty bak u gila.


Obrazek
Obrazek

Obrazek

Widać że siedzenie jest z tłoczeniami.

Re: WSK M06 B3 Gil

: 2010-07-12, 15:14
autor: danielmag1
Mam gila w orginale, rocznik 78, jesli chcecie foto mogę zapodac.

Re: WSK M06 B3 Gil

: 2010-07-17, 22:02
autor: Savier
Bardzo byśmy prosili ;).

Re: WSK M06 B3 Gil

: 2010-11-11, 11:31
autor: motonita
No wiec ja moze sie troche pokłuce:)

W pierwszym poscie mamy WSK "Specyfikacja na rok 1978 i później"
i na 2 pierwszych fotkach pokazana jest WSK z 77
wiem to NAPEWNO bo to MOJA WSK:)


http://retrostalowawola.republika.pl/mot2.htm

Re: WSK M06 B3 Gil

: 2010-11-11, 11:49
autor: Tukan
Podaj nr ramy to porównam z moim Gilem (100% 77r, co potwierdza tabliczka), który jest widoczny pod specyfikacją na rok 76 i 77 (drugie zdj)

Rodzi to problem, czy mój to wczesny 1977r co wskazywało by na to, że plastikowe lampy wprowadzono właśnie w tym roku (były na ten temat dyskusje) albo Twój to późny 77r

Osłony boczne masz metalowe?