WSK M061

Opis poszczególnych elementów i części zastosowanych w danym modelu/wersji
szary07

WSK M061

Post autor: szary07 » 2009-12-03, 23:50

Mam pytanie czy ktoś posiada wiedzę na temat takiego modelu?
Poniżej foto trzech modeli które były na allegro.

Pierwsza:
825584924_3.jpeg
825584924_4.jpeg
825584924_5.jpeg
825584924_7.jpeg
Druga:
834298095_3.jpeg
834298095_4.jpeg
834298095_5.jpeg
Trzecia:
842798723.jpeg
842798723_1.jpeg
842798723_2.jpeg
842798723_3.jpeg
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
Anzel
Posty: 615
Rejestracja: 2008-05-15, 11:06
GG: 0
Moje maszyny: Kilkanaście
Lokalizacja: Okolice Krakowa
Kontaktowanie:

Re: Wsk m061

Post autor: Anzel » 2009-12-03, 23:56

Nie wiem czy warto sugerować się tą aukcją,podejrzewam że to jakiś błąd.Ani Zieliński ani inne źródła pisane nie informują nas o choćby próbach o nazwie "61",choć można by wnioskować związek z rocznikiem.
""Yes Rico...Kaboom""


Ekipa Południe® ;)

Awatar użytkownika
Szczepan
Posty: 1770
Rejestracja: 2009-05-14, 15:05
Moje maszyny: B3 Promot
Lokalizacja: Gródki k.Działdowa
Kontaktowanie:

Re: Wsk m061

Post autor: Szczepan » 2009-12-04, 17:32

Jakiś szczególnych różnic nie widać z modelem podstawowym ale 1 raz o tym słyszę ciekawe.
Ekipa WSKTurbo.pl
Dawniej Borewicz.

Awatar użytkownika
lukh6
Posty: 116
Rejestracja: 2009-05-05, 19:27
GG: 0
Lokalizacja: Bystra
Kontaktowanie:

Re: Wsk m061

Post autor: lukh6 » 2009-12-04, 22:23

Ja żadnych różnic w porównaniu do zwykłej nie widzę

szary07

Re: Wsk m061

Post autor: szary07 » 2009-12-04, 23:23

Jak to nie widzisz... Slabo sie przygladasz np. Tylny blotnik jest z wersji Z

Awatar użytkownika
Mtx50
Posty: 247
Rejestracja: 2007-10-15, 16:45
GG: 2188809
Moje maszyny: WSK i inne
Kontaktowanie:

Re: Wsk m061

Post autor: Mtx50 » 2009-12-05, 00:12

szary07 pisze:Jak to nie widzisz... Slabo sie przygladasz np. Tylny blotnik jest z wersji Z
Mi to na "Z" wygląda tyle że błotnik płytki z przodu ...
Polskie motocykle ymmm klasa :-)

szary07

Re: Wsk m061

Post autor: szary07 » 2009-12-05, 02:32

A tu cie zaskocze kolego bo pierwsze Z-etki z roku 1959 mialby przednie zawieszenie takie samo jak na zdjeciu ten i blotnik tez byl plytki... A ten na tabliczce ma normalnie napisane M061...

Awatar użytkownika
Stary
Posty: 1195
Rejestracja: 2007-01-04, 12:45
GG: 3029753
Moje maszyny: Wigry 3 + Gnom.
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Re: Wsk m061

Post autor: Stary » 2009-12-05, 12:08

Warto jeszcze zaznaczyć, że to dwa różne egzemplarze, bo niektórzy pewnie tego nie zauważą.

szary07

Re: Wsk m061

Post autor: szary07 » 2009-12-05, 12:32

powiem wam ze to jest identyczny model jak model m06 Z z pierwszego roku produkcji tzn. 1959 mam taki w swoim garażu jest identyczny pełne piasty przód starego typu przedni błotnik od m06, tylko czemu ma M061 oto jest pytanie?

Awatar użytkownika
WSK
Posty: 423
Rejestracja: 2009-02-21, 12:47
GG: 9912702
Moje maszyny: Kilka..
Lokalizacja: Łąki
Kontaktowanie:

Re: Wsk m061

Post autor: WSK » 2009-12-05, 13:56

Stawiam na pierwsze serie M06-L i M06-Z , warto zauważyć że cyfra "1" jest wybita tak jak w przypadku Z1,Z2,Z3 i oznacza pewnie jakiś okres produkcji lub 'cos zupełnie innego'?, bliżej podchodząc byłaby to przejściówka pomiędzy modelem starej generacji M06 i nowej M06-Z i M06-L, lub ostatni wypust M06(rok 1959 i nadal produkcja M06**), warto by było dokładnie ustalić w którym kwartale,miesiący wypuszczono oficjalnie M06-Z i L.
Te wszystkie M06-1 łączy- zawieszenie przednie,koła na pełnych bębnach,(logo na baku jeszcze starego typu) oraz licznik w lampie, warto zauważyć że w 1959r był jeszcze licznik w półce przy tym zawieszeniu- podsumowując mętlik modelowy który zaburza wcześniejszą koncepcje,

**- tak jak w przypadku L i Z w 1964 była przecież jeszcze produkcja a wszedł wtedy M06-64

P.S: Przy okazji moglibyśmy w końcu rozgryść te Ztki (1-2-3?) i ustalić lata i innowacje dla tych cyfr w Z.

P.S2: Może M06-1 to tajemnica Z'tek z zawieszeniem sprężynowym?
Ostatnio zmieniony 2009-12-05, 13:59 przez WSK, łącznie zmieniany 1 raz.
MoTór nie umiera nigdy!- MoTór jest wieczny!
"make love, not war"

Awatar użytkownika
Stary
Posty: 1195
Rejestracja: 2007-01-04, 12:45
GG: 3029753
Moje maszyny: Wigry 3 + Gnom.
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Re: WSK M061

Post autor: Stary » 2009-12-05, 13:59

Czy ktoś zauważył, że na wszystkich tabliczkach model silnika to S01, a we wszystkich trzech motocyklach zamontowany jest S01-Z? Oczywiście zakładając, że silniki nie były wymieniane to tabliczka się myli. Właściciel 2 sztuki pisze w aukcji, że sprzedaje tylko z oryginalnym silnikiem widocznym na innym zdjęciu - również S01-Z. Wszystkie maszyny są z 1959 roku. M06-Z z 1960 miała bite na tabliczce już S01-Z. Jak na moje to stare tabliczki nabijali, albo jeszcze nie było oficjalnie nowych oznaczeń silników ;-) Albo ta "1" po M06 ma oznaczać zmiany w stosunku do zwykłej M06 z 1958 roku? Trzeba dojść do tego na jakim numerze ramy skończył się 1958 rok. Bo w 1959 wprowadzono podział na "L" i "Z", może te kilka tysięcy egzemplarzy to już zmodyfikowane M06 jednak nieoznaczane jeszcze "L" i "Z" - bo marketing PRL-u jeszcze nie wymyślił nazw nowych modeli?. Kto to zgadnie, same domysły ;-)


Edit: widzę, że się z kolegą WSK wypowiedzieliśmy w tym samym momencie :) Mało tego zgadzamy się :P

Awatar użytkownika
WSK
Posty: 423
Rejestracja: 2009-02-21, 12:47
GG: 9912702
Moje maszyny: Kilka..
Lokalizacja: Łąki
Kontaktowanie:

Re: WSK M061

Post autor: WSK » 2009-12-05, 14:14

Dokładnie ;), same domysły, zauważcie też że pełne bębny są zawsze- czy to płytki zestaw błotników czy głęboki., mogło być też tak że zostało im ram od M06 to wrzucono materiały z L i Z, lub tak jak piszesz Stary nie było jeszcze nazwy Z i L, to nabito "1" do M06 wrzucono nowego typu błotniki i cały zestaw, albo to model przed wprowadzeniem zawieszenia olejowego, lub odwrotnie tzn została nadwyżka starego zawieszenia to musiało to znaleźć zbyt ;), heh można tak cały dzień ;D ,

Ciekawi mnie też czy ten model szedł równo z L i Z czy był Przed nimi, ale trzeba by to ustalać po nr tabliczki.
MoTór nie umiera nigdy!- MoTór jest wieczny!
"make love, not war"

szary07

Re: WSK M061

Post autor: szary07 » 2009-12-05, 15:51

Temat idzie bardzo ciekawie:) Licytuje ta jedna sztukę może uda mi się wyrwać. Kurcze interesujące, a nigdzie nie ma opisanego takiego modelu albo nawet wzmianki o nim. Zaciekawiła mnie wypowiedz WSK był taki model jak wsk m06 Z3? W jakich latach produkowana? Brakuje w mojej kolekcji takiej chociaż bardzo mnie interesuje temat wsk to o takiej nie słyszałem...

Awatar użytkownika
WSK
Posty: 423
Rejestracja: 2009-02-21, 12:47
GG: 9912702
Moje maszyny: Kilka..
Lokalizacja: Łąki
Kontaktowanie:

Re: WSK M061

Post autor: WSK » 2009-12-05, 18:41

Przeczytaj pierwsze 3 strony tematu o M060Z i L, jedna osoba wspomina tam o tym iż na 100% widziała taki model (Z3), o ile pamietam miało być zdj tabliczki ale użytkownik nie zagląda na 4um, Jeśli ktoś umiałby rozpoznać po nr ramy tych M06-1 to niech poda nam kwartał w którym zostały wykonane.
MoTór nie umiera nigdy!- MoTór jest wieczny!
"make love, not war"

szary07

Re: WSK M061

Post autor: szary07 » 2009-12-05, 23:12

Mi sie wydaje ze to raczej nie prawda z ta z3... Ale rozne rzeczy z tej fabryki wychodzily to moze i prawda...
A moze ktos wie jak byly robione tabliczki?

Awatar użytkownika
Sebastian440
Administrator
Posty: 1960
Rejestracja: 2007-01-02, 00:48
Moje maszyny: .
www.mr16bp.blogspot.com
Lokalizacja: Thorn Kupie polskie motocykle sportowe seba440t2@wp.pl
Kontaktowanie:

Re: WSK M061

Post autor: Sebastian440 » 2009-12-06, 15:38

Popraw błędy w swoich postach pisałem Ci już o tym na PW.
Kupię polskie motocykle sportowe, kontakt: seba440t2@wp.pl
http://www.mr16bp.blogspot.com ®

Awatar użytkownika
man on the WSK
Posty: 295
Rejestracja: 2007-12-09, 22:09
Moje maszyny: M06B3 1985
DUDEK 1976
KOBUZ 1979
KOBUZ 1983
Lokalizacja: Iwonicz-Zdrój
Kontaktowanie:

Re: WSK M061

Post autor: man on the WSK » 2009-12-07, 22:02

[quote="WSK"]Przeczytaj pierwsze 3 strony tematu o M060Z i L, jedna osoba wspomina tam o tym iż na 100% widziała taki model (Z3), o ile pamietam miało być zdj tabliczki ale użytkownik nie zagląda na 4um.

Tak to ja o tym pisałem. Niestety gdy miałem już robić zdjęcie to zauważyłem, że napis na tabliczce został niezbyt profesjonalnie przebity na Z3 z powodu niewielkich wiejskich przeróbek na ramie wykonanych przez właściciela. Za niepotrzebny zamęt przepraszam.

Awatar użytkownika
Stary
Posty: 1195
Rejestracja: 2007-01-04, 12:45
GG: 3029753
Moje maszyny: Wigry 3 + Gnom.
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Re: WSK M061

Post autor: Stary » 2009-12-07, 22:58

Czyli Z3 nie istnieje. Amen - kolejny mit, ostro siany na forum rozwiany!

Awatar użytkownika
Stary
Posty: 1195
Rejestracja: 2007-01-04, 12:45
GG: 3029753
Moje maszyny: Wigry 3 + Gnom.
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Re: WSK M061

Post autor: Stary » 2009-12-29, 08:39

No to chyba zagadka rozwiązana.

Poniżej tabliczka o numerze 115xxx napis "M06-Z1".
Na tabliczkach wcześniej numery 105xxx oraz 126xxx ale model "M06 1".

Zauważmy, że tabliczka M06-Z1 jest numerowo pomiędzy "M06 1". Czyżby w Świdniku zalegało trochę bonusowych tabliczek M06 i po prostu bili na czym popadło? :P Wczoraj natknąłem się na tabliczkę z napisem "M06-Z" ale na Z (malowane) nabite jest L ! Wrzucę z czasem fotkę.

Wszystkie te egzemplarze to M06Z z przodem od L. Czy to fabryka? Możliwe, trzeba sprawdzić sposób klinowania przedniego hamulca w lagach.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Junak
Posty: 313
Rejestracja: 2009-06-29, 13:13
GG: 1339321
Lokalizacja: Łańcut
Kontaktowanie:

Re: WSK M061

Post autor: Junak » 2009-12-29, 13:09

Nie wiedziałem o tym temacie. W porównaniu do poprzedniego to dużo więcej się można dowiedzieć o tym modelu .

Czy w 59 były WSK M06Z z normalnym zetowskim przodem i błotnikiem ?
Ten model wyżej WSK to jest M06Z czy M06 Z1 ?
Kupie części do Hondy CB 500 FOUR z lat 70 lub całą Honde !!! rafal.junak@gmail.com

Odpowiedz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 14 gości