Strona 1 z 1

WSK M06-66 S-09

: 2009-12-05, 23:14
autor: Sebastian440
WSK M06-66 nie wiem czy dobrze napisałem nazwę. Jeżeli macie jakieś info lub inne zdjęcia to zamieszczajcie w temacie. Silnik S-09. Fajnie było by gdyby ktoś wygrzebał z książki polskie motocykle info na temat modelu i silnika. Poniżej parę podglądowych zdjęć.

Re: WSK M06-66 S-09

: 2009-12-06, 01:27
autor: Bercik
WSK M06-66 wszystko fajnie. A tak na serio to pierwszy raz sie spotykam z takim prototypem. Ciekawe zestawienie SHL i WSK. Wiadomo coś o silniku? 125, 175 ?

Re: WSK M06-66 Delfin

: 2009-12-06, 12:33
autor: Stary
A. Zieliński, Polskie motocykle 1946-1985, Wydawnictwa Komunikacji i Łączności, Warszawa 2004, s. 27-28. pisze:Po silniku typu S-09 powstał tu [w Nowej Dębie] następny prototyp silnika o nazwie Delfin. Charakteryzował się on mniejszymi wymiarami zewnętrznymi i masą o około 3,5kg mniejszą od seryjnego silnika S-01. Nowością był cylinder odlewany ze stopu lekkiego z zalaną żeliwną tuleją i głowicą o użebrowaniu równoległym do żeber cylindra. (...) Silnik był wyposażony w gaźnik typu pegaz i współpracował z czterobiegową skrzynką przekładniową.
Ja na tych zdjęciach nie widzę głowicy typu MZ, więc nie jest do chyba silnik typu Delfin.

Re: WSK M06-66 Delfin

: 2009-12-06, 14:55
autor: wueskajarka
Delfin był prototypem silnika do ramy otwartej z tylnym mocowaniem http://www.wueska.pl/download/file.php? ... &mode=view Czyżby to ten z pierwszej wersji WSK KOS ?
Seba, to co zamieściłeś posiada silnik chyba wywodzący się od WFM 125/150 tylko z alternatorem. Może ktos nas oswieci ?

Re: WSK M06-66 Delfin

: 2009-12-06, 17:31
autor: Sebastian440
Kur...de faktycznie pomyliłem się na foto wyżej to silniki S-09 :) a nie Delfin. Temat nadal aktualny, jeżeli chodzi o jakieś konkretne dane.

Re: WSK M06-66 Delfin

: 2009-12-06, 21:22
autor: starymotocykl
Silniki S09 i Delfin to dwie kompletnie różne konstrukcje, często niestety mylone... Motocykl z początku tematu to WSK M06B, prototyp z silnikiem S09, w takim samym podwoziu testowano też pierwsze egzemplarze silnika W1.

Re: WSK M06-66 Delfin

: 2009-12-06, 21:30
autor: z-tomek
viewtopic.php?f=9&t=1043
a w tym temacie model B ma inne osłony. Były jakieś 2 wersje modelu B?

Re: WSK M06-66 S-09

: 2009-12-06, 23:18
autor: starymotocykl
Model B byl prototypem późniejszego B1, gdzie próbowano różne silniki i wersje oblachowania. Osłon bocznych były co najmniej 3 rodzaje.

Re: WSK M06-66 S-09

: 2009-12-09, 22:36
autor: czubus
to jaka jest 3 werjsa osłon bocznych? Jedna z tego tematu, druga to ten skan podany przezemnie w innym temacie a 3?

Re: WSK M06-66 S-09

: 2010-10-23, 21:52
autor: Sebastian440

Re: WSK M06-66 S-09

: 2010-10-24, 17:38
autor: WSK
Czysto prospektowa "B" z silnikiem S09.

Re: WSK M06-66 S-09

: 2017-10-22, 23:42
autor: Marcin
Fazero ma ten silnik w swojej MR15 ;)

Re: WSK M06-66 S-09

: 2017-12-03, 23:02
autor: s06tuner
s09 z tego co wiem miał być jednym z wielu następców s01 który był lepszy a itak nie wszedł do produkcji
do badań na hamownie prototypy poszł już w 1957 lub 1959 (chyba ta druga data) silnik miał niby bazować na wielu elementach s01 aby szybko wejść do produkcji ale np skok i średnica wynosiły po 54mm czyli takzwany układ kwadratowy, skrzynia czterobiegowa , gaźnik g20 moc 7 koni przy 5000obr/min. silnik miał zastąpić s01 ale tak się nie stało, natomiast partia tych które wyprodukowano poszła do różnych modeli sportowych na zawody - nawet międzynarodowe i światowe - jak coś przypomne sobie to dopisze