WSK MR21, WSK MC21, WSK M22

Opis poszczególnych elementów i części zastosowanych w danym modelu/wersji
Odpowiedz
Awatar użytkownika
Sebastian440
Administrator
Posty: 1960
Rejestracja: 2007-01-02, 00:48
Moje maszyny: .
www.mr16bp.blogspot.com
Lokalizacja: Thorn Kupie polskie motocykle sportowe seba440t2@wp.pl
Kontaktowanie:

WSK MR21, WSK MC21, WSK M22

Post autor: Sebastian440 » 2010-01-03, 00:21

WSK MR21 i MC21

Motocykle te powstały podobnie jak modele BP głównie do szkolenia młodszej części zawodników na w miarę tanim sprzęcie krajowym. Pamiętać trzeba o ogromnym zapotrzebowaniu na tego typu sprzęt w tamtym okresie. Apetyt ten na początku lat 70’ zaspokoić miała mała seria motocykli popularno-sportowych WSK MR16 BP, zamawiane głównie na zlecenie PZM. W tekście nie będę opisywał szczegółowo zawieszeń, silnika i konstrukcji ramy jest to mniej więcej opisywane w innych tematach o BP. Tekst to ogólny zarys obu konstrukcji, resztę można wydedukować z fotografii.

Te dwa motocykle w wersji rajdowej (MR) i motocrossowej (MC) zbudowane w 1973 roku na bazie ramy motocykla WSK M22, która w najbardziej znanej odmianie eksportowana była do USA z silnikiem W1 o mocy 13 KM. Ramy M22 wykorzystano właśnie do budowy tych bliźniaczych motocykli. Szkielet: rama podwójna z rur o małej średnicy podobnej konstrukcji jak rama motocykla trialowego Wsk.Jako napęd posłużyły seryjne silniki W2-Bx (175 cm3) o mocy ok. 14 KM. Z pewnością wersja MC z racji dyfuzora posiadała nieco większą moc i być może inny gaźniki. W motocyklu rajdowym zastosowano tłumik wydechowy od motocykla WSK Sport 1 oraz instalacje oświetleniową od tego motocykla. W modelu crossowym zrezygnowano z instalacji oświetleniowej oraz zbędnego osprzętu, dzięki czemu uzyskano stosunkowo niską masę ok. 98 kg (wyczynowe konstrukcje zagraniczne klasy 175cm3 dysponowały już wtedy skrzynkami sześciobiegowymi oraz mocami rzędu 21-23 KM). Osłona łańcucha, siodło, zawieszenie przednie zostały zapożyczone z modelu MR16 BP 72’.

MR21:
MR 21.jpg
MC21:
mc21.jpg
Model M22 w wersji amerykańskiej na szkielecie którego powstały oba modele:
m22.jpg
Główne różnice w obu modelach:

-Inne układy wydechowe (MR21 od Sporta 1, MC21 spawany dyfuzor)
-Brak instalacji oświetleniowej w modelu MC21
-Inne mocowania błotnika przedniego

Nie wiadomo ile dokładnie wyprodukowano sztuk obu modeli. Brak również innych zdjęć poza prospektowymi, które są w urzędzie miasta w Świdniku. Jeżeli ktoś posiada inne fotografie bądź jakieś info bardzo proszę o udzielanie się w temacie.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Kupię polskie motocykle sportowe, kontakt: seba440t2@wp.pl
http://www.mr16bp.blogspot.com ®

Awatar użytkownika
mateusz 46
Posty: 231
Rejestracja: 2009-05-05, 20:55
Moje maszyny: rm 125
Kontaktowanie:

Re: WSK MR21 i WSK MC21

Post autor: mateusz 46 » 2010-01-03, 11:26

widze kolejne sportowe modele
mam kilka fotek niby te same ale powiekszone chyba ze stron fenixa
widze ze naprawde mało o tym wiadomo bo nigdzie nie ma wiecej inforacji i innych zdiec a wadomo ze nawiecej o tyvh motorach wie
sebastian440 ;-)
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Ekipa Północ

Awatar użytkownika
Shoei
Posty: 195
Rejestracja: 2007-06-06, 03:19
GG: 1233445
Moje maszyny: www.wsk-perkoz.blogspot.com
Lokalizacja: Lubartów
Kontaktowanie:

Re: WSK MR21, WSK MC21, WSK M22

Post autor: Shoei » 2010-09-16, 19:38

M22 powered by W3T normalnie "Ameryka".
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
http://wsk-perkoz.blogspot.com Kupie motocykl oraz części do WSK Perkoz

Odpowiedz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości