WSK M06B3 Bąk 125

Opis poszczególnych elementów i części zastosowanych w danym modelu/wersji
Odpowiedz
aneheli
Posty: 14
Rejestracja: 2012-07-16, 09:49
GG: 0
Moje maszyny: WSK Lelek
Intruder M800
Lokalizacja: Zduńska Wola
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B3 Bąk 125

Post autor: aneheli » 2013-07-08, 08:13

KonradWSK pisze:
aneheli pisze:bolca blokady siedzenia jak nie było tak nie ma
viewtopic.php?f=121&t=13167 Proszę bardzo kolego. :)
Ciekawe kierunkowskazy :D
Dzięki Konrad ale chodzi o bolec blokowania oparcia występujący tylko w bąku i dudku taki ze sprężynką

piokuk10
Posty: 199
Rejestracja: 2012-04-08, 19:28
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 KOS
WSK 175 DUDEK
Lokalizacja: Lisów
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B3 Bąk 125

Post autor: piokuk10 » 2013-07-28, 21:55

Witam Mam takie pytanie kupiłem wczoraj WSK Bąk 1977r produkcji
Posiada tylne amortyzatory bez szklanek(zwykłe odkryte), zwykłą tylną lampę,
Mam 1 pytanie co do tego Bąka jaką powinien mieć kierownicę ??
Ponieważ podczas kupna otrzymałem kierownicę z Poprzeczką zgadza się ona co do rocznika produkcji ??
Z góry WIELKIE dzięki

Awatar użytkownika
Savier
Administrator
Posty: 6351
Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
GG: 0
Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75
Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B3 Bąk 125

Post autor: Savier » 2013-07-28, 22:45

W tym roku powinna być bez poprzeczki z tego co mi wiadomo ;).
Amortyzatory jak najbardziej półszklankowe.

piokuk10
Posty: 199
Rejestracja: 2012-04-08, 19:28
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 KOS
WSK 175 DUDEK
Lokalizacja: Lisów
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B3 Bąk 125

Post autor: piokuk10 » 2013-07-30, 10:47

Czyli na 100% amory tył mają być z chromowanymi szklankami ??
Kierownica bez poprzeczki aha mam jeszcze małe metalowe kubki a z tego co się orientuję mają być duże plastikowe zgadza się ??
Ogólnie trochę się zawiodłem na tym bąku no ale co poradzić :/

Awatar użytkownika
peter125-175
Posty: 1336
Rejestracja: 2012-08-05, 21:59
Moje maszyny: 50 sztuk
Lokalizacja: Biłgoraj
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B3 Bąk 125

Post autor: peter125-175 » 2013-07-30, 10:55

piokuk10 pisze:Czyli na 100% amory tył mają być z chromowanymi szklankami ??
Tak
piokuk10 pisze:Kierownica bez poprzeczki aha mam jeszcze małe metalowe kubki a z tego co się orientuję mają być duże plastikowe zgadza się ??
Tak mają być plastikowe
piokuk10 pisze:Ogólnie trochę się zawiodłem na tym bąku no ale co poradzić :/

Awatar użytkownika
Savier
Administrator
Posty: 6351
Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
GG: 0
Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75
Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B3 Bąk 125

Post autor: Savier » 2013-07-30, 11:16

Jako spuściznę po ptakach zwykle B3 i W2 przejęły półszklankowe amorki, więc twierdzenie, że w Bąkach, Dudkach, Lelkach pod koniec produkcji magicznie ich zabrakło jest lekką nadinterpretacją :D.

piokuk10
Posty: 199
Rejestracja: 2012-04-08, 19:28
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 KOS
WSK 175 DUDEK
Lokalizacja: Lisów
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B3 Bąk 125

Post autor: piokuk10 » 2013-07-30, 22:42

Czy w tych szklankowych amortyzatorach występowały takie elementy jak na foto ?
I były one oryginalnie malowane czy chromowane ??
Konsola do metalowych małych kubków i tych dużych plastikowych jest ta sama ?
Sorry za jakość(kalkulator) foto ale aparatu nie potrafię znaleźć :/
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
Savier
Administrator
Posty: 6351
Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
GG: 0
Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75
Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B3 Bąk 125

Post autor: Savier » 2013-07-30, 23:03

Jakiegoś batmobila złapałeś :D.
To nie jest element przednich amorków?
Konsole były takie same. :->

piokuk10
Posty: 199
Rejestracja: 2012-04-08, 19:28
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 KOS
WSK 175 DUDEK
Lokalizacja: Lisów
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B3 Bąk 125

Post autor: piokuk10 » 2013-07-30, 23:21

Wiesz co nie jest to takie proste :/
Kupiłem kompletnego Bąka bez dokumentów za 1500zł W połowie pomalowany a w połowie nie i podobno wszystko miało byc jak z fabryki oryginalne. Tak to jest jak się człowiek nie zna :/
Dokumentów i tak do niego nie mam.
Dało by tego mojego podpasować ho pod jakiś rocznik zeby nie zmieniać tej kierownicy ?? Bo podejrzewam ze łatwo jej niestety nie zdobędę :/
Ale musi się zgadzać z tym według rocznika żeby miał z tyłu plastikową lampę
Amory dzisiaj kupiłem takie jak mają być ale co z resztą.
Bo z tymi kubkami nic się nie da zrobić ?? Trzeba kupić duze zeby był na oryginał ?
Ale żeby przynajmniej coś z ta kierownicą wykombinować kurde ma nowy chrom :/
Z góry WIELGACHNE dzięki ;)

Awatar użytkownika
Savier
Administrator
Posty: 6351
Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
GG: 0
Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75
Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B3 Bąk 125

Post autor: Savier » 2013-07-31, 00:21

Ten 1977 to na pewno rok produkcji? ;)
Ja bym to olał :). Ale każdy robi jak uważa. Elementy starsze są dla mnie ładniejsze, jak np. metalowe kubki.

piokuk10
Posty: 199
Rejestracja: 2012-04-08, 19:28
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 KOS
WSK 175 DUDEK
Lokalizacja: Lisów
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B3 Bąk 125

Post autor: piokuk10 » 2013-07-31, 08:49

Na roku produkcji mi nie zależy :P Tylko zeby się zgadzało wszystko do jakiegoś rocznika to co posiadam przy nim czyli:
- plastikową tylną lampę(zwykłą)
- amortyzatory tył szklankowe - jeszcze nie ma ale będą na 100%
- kierownica z poprzeczką
- (konsola)małe kubki metalowe - ale z tym raczej nic już nie zrobię :/ podejrzewam że będe musiał zmienić je na zwykłe duże plastikowe.
Tak więc pod jaki rocznik podpisać by Bąk'a z takimi elementami ?

Awatar użytkownika
metzek
Posty: 473
Rejestracja: 2012-05-31, 17:22
GG: 0
Moje maszyny: New B3 85' S2,S1,S1EX,lelek,Kos,itpTriumph T140
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B3 Bąk 125

Post autor: metzek » 2013-07-31, 09:00

piokuk10 pisze:Na roku produkcji mi nie zależy :P Tylko zeby się zgadzało wszystko do jakiegoś rocznika to co posiadam przy nim czyli:
- plastikową tylną lampę(zwykłą)
- amortyzatory tył szklankowe - jeszcze nie ma ale będą na 100%
- kierownica z poprzeczką
- (konsola)małe kubki metalowe - ale z tym raczej nic już nie zrobię :/ podejrzewam że będe musiał zmienić je na zwykłe duże plastikowe.
Tak więc pod jaki rocznik podpisać by Bąk'a z takimi elementami ?

1976

piokuk10
Posty: 199
Rejestracja: 2012-04-08, 19:28
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 KOS
WSK 175 DUDEK
Lokalizacja: Lisów
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B3 Bąk 125

Post autor: piokuk10 » 2013-07-31, 22:13

Tak jak napisał poprzednik mógłbym podpisać mojego Bąk'a pod rocznik 1976 a jak z kubkami w tym roku ? Plastikowe czy metalowe ?? Z góry THX

Tomuś
Posty: 49
Rejestracja: 2009-03-09, 00:21
GG: 4713017
Moje maszyny: WSK M21W2S2 75'
WSK DUDEK 76'
MR1 RYŚ 62'
Lokalizacja: Jaworzno
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B3 Bąk 125

Post autor: Tomuś » 2013-08-01, 17:24

Kierownica z poprzeczką i konsola z metalowymi kubkami (lampa ciężko powiedzieć raczej telewizorek) to specyfikacja pasująca do rocznika 1975.

Kierownica z poprzeczką , konsola z plastikowymi kubkami (licznik do 140km/h często z szarym tłem) oraz lampa tylna plastikowa pasują do rocznika 76.

Rocznik 77.. to na ogół wkładali w zależności do okresu w tym roku... początek roku 77 jeszcze magazynowe kierownice z poprzeczką później już bez.... na ogół końcówka produkcji była już swego rodzaju mixem z tego co zostało.

Ja bym składał Bąka na rok 1975... wystarczy zdobyć lampę telewizorek na tył ,osłonę łańcucha z zawiniętym końcem oraz amortyzatory pół-szklankowe - i masz chyba najciekawszy wariant Bąka.

Nie ukrywam jednak że jestem zwolennikiem składania motocykli według ich numeru ramy tj. lat produkcji.

Awatar użytkownika
Savier
Administrator
Posty: 6351
Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
GG: 0
Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75
Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B3 Bąk 125

Post autor: Savier » 2013-08-01, 19:14

Tomuś pisze:Kierownica z poprzeczką i konsola z metalowymi kubkami (lampa ciężko powiedzieć raczej telewizorek) to specyfikacja pasująca do rocznika 1975.

Kierownica z poprzeczką , konsola z plastikowymi kubkami (licznik do 140km/h często z szarym tłem) oraz lampa tylna plastikowa pasują do rocznika 76.

Rocznik 77.. to na ogół wkładali w zależności do okresu w tym roku... początek roku 77 jeszcze magazynowe kierownice z poprzeczką później już bez.... na ogół końcówka produkcji była już swego rodzaju mixem z tego co zostało.

Ja bym składał Bąka na rok 1975... wystarczy zdobyć lampę telewizorek na tył ,osłonę łańcucha z zawiniętym końcem oraz amortyzatory pół-szklankowe - i masz chyba najciekawszy wariant Bąka.

Nie ukrywam jednak że jestem zwolennikiem składania motocykli według ich numeru ramy tj. lat produkcji.
Sprowadzanie do zaokrąglenia przejścia między starym a nowym licznikiem do roku to według mnie trochę nieporozumienie, jeśli mówimy o modelu, który był produkowany przez 3 latka. ;) Z tego co patrzyłem, zmiana nastąpiła gdzieś przy numerze mojego lelka (S0156coś tam)

Stwierdzenie, że dawali mix w fabryce w ostatnim roku wg mnie jest nielogiczny. Bezsensu byłoby wprowadzać nowy typ kierownicy, wpieprzać go do aktualnie składanych motocykli kiedy nadal zostały stare zapasy tych z poprzeczką. Wyczerpanie zapasów starego typu - zakładamy nowy typ. Nawet gdyby taka sytuacja naprawdę miała miejsce, to moim zdaniem byłoby takie śladowe ilości, że nie bylibyśmy wstanie tego poznać i stwierdzić ze 100% pewnością.

Tak naprawdę w przypadku Bąków, Dudków, Lelków i innych rzadkich modelach trudno mówić o stwierdzaniu oryginalności na podstawie zachowanych egzemplarzy jako takich. Te, które zostały "odkryte" mogły (ale nie koniecznie) przejść skompletowanie, a wtedy nie mamy pewności czy taki element siedział tam od początku. Takie kierownice np. często były wypieprzane przez to, ze nie były praktyczne, więc spora części Bąków mogła zostać skompletowania na popularniejszej kierownicy z poprzeczką. Nawet te z 1977 - i mamy mix.

Osobiście brałbym za pewniaki tylko takie sprzęty, które zostały wyrwane ze szponów starych szopek od dziadka, który nazywał to wueską trójką. Ale i to nie daje 100% pewności, chociaż mix rzadkich elementów nie zdarza się często (np. kierownica z dudka w S2 :D).

A propo telewizorka i osłony łańcucha, te elementy praktycznie nie miały prawa być w ptakach. Zdjęcia prospektowe przedstawiają egzemplarze najprawdopodobniej z 1974, więc wtedy można mówić o starszych lampach i osłonach, ale seryjna produkcja moim zdaniem ruszyła na tyle późno, że nie załapały się one na te ładniejsze części :). Ja z wieloma ptakami w starszej specyfikacji się nie spotkałem, ale łatwo zweryfikować od kiedy zaczęli rypać nowe typy, bo przecież w B3 puszczali te same części :).

Niestety, wueskowy świat ma przed nami tyle tajemnic, że określenie czy sprzęt jest oryginalny po numerach ramy jest bardzo trudne w niektórych przypadkach. Moim zdaniem nie ma co popadać w skrajności i składać takie "graniczne" motocykle tak jak komu się podoba ;-)

dzahym
Posty: 27
Rejestracja: 2012-09-23, 21:45
GG: 0
Moje maszyny: WSK BĄK X 2, B1(71),
M72, K-750, Road King
Lokalizacja: wieś w zamojskim..
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B3 Bąk 125

Post autor: dzahym » 2013-08-01, 22:10

Witam! Jak pisałem w powitalni mam 2 szt. Bąków które są w rodzinie od nowości. Kupił je dziadek. Czytam wasze posty i co mnie dziwi w moich WSK to fakt że obie posiadają kierownicę - nie typowo Bąkową wysoką, ale niższą i szerszą od standardowych. Poza tym jedna jest wzorcowo pomarańczowa z szarymi błotnikami( oryginalny jeszcze lakier), druga zaś ma i miała fabrycznie(!!) błotniki w kolorze pomarańczowym. Bywały takie odstępstwa? Niebawem się biorę za ich ożywianie to wrzucę fotki. Pzdr!
"..wolny wydech i wolne życie!!"

Awatar użytkownika
metzek
Posty: 473
Rejestracja: 2012-05-31, 17:22
GG: 0
Moje maszyny: New B3 85' S2,S1,S1EX,lelek,Kos,itpTriumph T140
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B3 Bąk 125

Post autor: metzek » 2013-08-02, 19:49

dzahym pisze:Witam! Jak pisałem w powitalni mam 2 szt. Bąków które są w rodzinie od nowości. Kupił je dziadek. Czytam wasze posty i co mnie dziwi w moich WSK to fakt że obie posiadają kierownicę - nie typowo Bąkową wysoką, ale niższą i szerszą od standardowych. Poza tym jedna jest wzorcowo pomarańczowa z szarymi błotnikami( oryginalny jeszcze lakier), druga zaś ma i miała fabrycznie(!!) błotniki w kolorze pomarańczowym. Bywały takie odstępstwa? Niebawem się biorę za ich ożywianie to wrzucę fotki. Pzdr!

Ja mam BĄKA w oryginalnym stanie,właśnie z pomarańczowymi błotnikami

Daj zdjęcia BĄKÓW

Awatar użytkownika
Savier
Administrator
Posty: 6351
Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
GG: 0
Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75
Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B3 Bąk 125

Post autor: Savier » 2013-08-03, 00:09

Tak, bywały błotniki pomarańczowe. ;-)

piokuk10
Posty: 199
Rejestracja: 2012-04-08, 19:28
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 KOS
WSK 175 DUDEK
Lokalizacja: Lisów
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B3 Bąk 125

Post autor: piokuk10 » 2013-08-04, 00:42

Mam jeszcze takie pytanie czy w 1975r produkcji występowały też emblematy przyklejane ? Czy tylko i wyłącznie przykręcne? Z góry thx

Awatar użytkownika
Savier
Administrator
Posty: 6351
Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
GG: 0
Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75
Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B3 Bąk 125

Post autor: Savier » 2013-08-04, 00:57

Tylko przykręcane.

Odpowiedz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 15 gości