WSK M06B3 Bąk 125

Opis poszczególnych elementów i części zastosowanych w danym modelu/wersji
Odpowiedz
Yano 88
Posty: 0
Rejestracja: 2011-06-05, 22:22
GG: 0
Moje maszyny: WSK M-06 B1, WSK Bąk
Lokalizacja: Nowy Sącz
Kontaktowanie:

Re: WSK M06 B3 Bąk 125

Post autor: Yano 88 » 2011-06-08, 23:33

Aha, poda mi ktoś wymiary przedniej ośki do Bąka?

Johnny
Posty: 634
Rejestracja: 2011-05-26, 17:46
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 B1
WSK 125 B3
WSK 125 B3 Bąk
JAWA TS 350
Lokalizacja: Gliwice
Kontaktowanie:

Re: WSK M06 B3 Bąk 125

Post autor: Johnny » 2011-07-27, 13:22

Chciałbym odgrzać kotlet pt. "brązowy bąk". We wcześniejszym poście się takowy pojawia. O ile mnie pamięć nie myli podobna dyskusja toczyła się w wątku o Dudku ... no ale skoro mowa będzie o Bąku to umieszczam to tutaj.

Zanabyłem drogą kupna całkiem niedawno również takowy wynalazek, który na zdjęciach był brązowiutki. Później okazało się, że brązowy odcień to utleniony wiśniowy lakier. Po przepolerowaniu okazało się, że Bąk jest wiśniowy. Więc pytanie do znawców czy Bąki w '76 były malowane na wiśniowo :?: Katalog Wyrobów przemysłu motoryzacyjnego z 1977 nie podaje takiego koloru. Motocykl praktycznie od pierwszego właściciela (niestety tragicznie zmarłego). Jego brat twierdzi, że Bączek od nowości miał taki fajny wiśniowy kolor .........

Zdjęcie wiśniowego malowania:
malowanie_bak.JPG
Przez moment się nawet zastanawiałem - patrząc na zdjęcia - czy ten wiśniowy to nie czasem czerwień meksykańska. Ale po dłuższym zastanowieniu dochodzę do wniosku, że jednak nie - to zdecydowanie jest wiśniowy ;D
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Ostatnio zmieniony 2011-07-27, 13:45 przez Johnny, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
Savier
Administrator
Posty: 6351
Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
GG: 0
Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75
Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: WSK M06 B3 Bąk 125

Post autor: Savier » 2011-07-27, 13:31

Z tego co się orientuję, malowano tak wueski w 1976 roku. Kolor oryginalny. Widziałem takiego kobuza, również ten sam rocznik. Czyżby próby rynkowe fabryki? Sam nie wiem. Jeżeli możesz - wstaw zdjęcie :).

Szymon

Re: WSK M06 B3 Bąk 125

Post autor: Szymon » 2011-08-30, 18:28

Witam wszystkich!!!

To mój pierwszy post u was i nie chce się wymądrzać. Tyle co wiem o bąkach to to co ze swojej maszyny i to co wyszperałem z neta. Więc trochę wam tu poopisuje. WSK mam w 100% oryginalną, odziedziczoną po ojcu, który kupił ją w 1977 roku w sklepie.
Yano 88 pisze:...jak wiadomo w motocyklach WSK stosowano dużo takich drobnych zmian :)
Tu muszę się zgodzić.
Ja w swoim bąku nie mam np. gum na bokach baku. Nie ma nawet miejsca po nich, więc chyba nigdy ich tam nie było.
Co do stacyjek prezentowanych przez Sirian-S1 w pierwszym poście moja też się różni tym, że jest na zwykły kluczyk (gwóźdź).
Co do zdjęcia z postu pgorzynski3 to boczek i obszycie siedzeń na pewno nie są oryginalne. Zastanawiam się nad błotnikami. Nie dam sobie za to ręki uciąć ale błotniki w bąkach chyba nigdy nie wychodziły w chromie tylko zawsze popielate. Wydaje mi się albo i nie, że chromowane błotniki były tylko w dudku i m21w2 sport.
Obszycie siedzeń na 1 zdjęciu w poście Sirian-S1 (ta czerwona obwódka) też raczej nie jest oryginalna.

Ja niestety nie wstawię zdjęć swojej maszyny ponieważ nie wygląda ona jeszcze tak jak powinna.
Pierwszy powód to taki że z konieczności ciągłej eksploatacji w okresie PRL i problemów z otrzymaniem części jakichkolwiek a tym bardziej do bąka mój ojciec zastosował w niej kilka zmian takich jak np. dospawanie do ramy przejściówki do linki sprzęgła bo nigdzie nie szło dostać długiej, czy też trochę "niefachowe" że tak to nazwie zamontowanie górnego tłumika na dół z powodu wypalenia się kołnierza kolanka górnego wydechu (którego znalezienie graniczy z cudem ale już mam i niedługo będzie znów u góry), kolejnym z jego super remontów było zespawanie elektroda otuloną jednego z boczków co też nie wygląda zbyt estetycznie.
Drugim z powodów jestem ja. A dokładniej moja młodzieńcza fantazja z odrestaurowaniem motocykla otrzymanego od ojca. Nie powiem, że wygląda to aż tak tragicznie ale na 100% teraz zrobię to lepiej bo i fundusze większe i chęci również.

To na tyle chyba. Jeśli gdzieś popełniłem błąd to wybaczcie... i czekam na jego poprawę.
Pozdrawiam

Awatar użytkownika
Savier
Administrator
Posty: 6351
Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
GG: 0
Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75
Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B3 Bąk 125

Post autor: Savier » 2011-08-30, 18:45

Witam :). Przedstaw się tutaj viewtopic.php?f=74&t=29&start=440 .

Jeżeli masz jakieś stare, czaro-białe fotografie, to koniecznie na nie spójrz, bo szczerze mówiąc, to nie jestem przekonany o tym, że bąk nie miał oryginalnie gum na baku.

Szymon

Re: WSK M06B3 Bąk 125

Post autor: Szymon » 2011-08-30, 20:00

Rozmawiałem z ojcem i mówił, że nigdy ich tam nie było ale motocykl kupił z promocji. Był wybrakowany. Nie miał pompki i kluczy. Bak ma kieszonkę na 3 klipsy pod wlewem więc chyba jest oryginalny (w innych modelach chyba nie było kieszonek). Mam identyczny bak jak na zdjęciu w poście BlacK. Więc może jednak wychodziły baki bez gum :)

Johnny
Posty: 634
Rejestracja: 2011-05-26, 17:46
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 B1
WSK 125 B3
WSK 125 B3 Bąk
JAWA TS 350
Lokalizacja: Gliwice
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B3 Bąk 125

Post autor: Johnny » 2011-08-30, 20:11

Co do stacyjek w pierwszym poście to są to stacyjki z Dudka :!: Prawdopodobnie zdjęcia zostały przekopiowane z wątku z opisem Dudka do wątku o Bąku. W Bąkach były stacyjki na gwóźdź jak w każdej 125. Produkcja zakończyła się w 1977 roku więc raczej wątpię, że kiedykolwiek znalazła się tam fabryczna stacyjka jak w kosie (typu chart).

Co do zdjęć kolegi w poście kolegi pgorzynski3 to przecież Bączek jest po remoncie stąd te obszycia siedzenia oraz boczek z B3.

Johnny
Posty: 634
Rejestracja: 2011-05-26, 17:46
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 B1
WSK 125 B3
WSK 125 B3 Bąk
JAWA TS 350
Lokalizacja: Gliwice
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B3 Bąk 125

Post autor: Johnny » 2011-09-24, 12:14

Nurtuje mnie jedna kwestia dotycząca siedzenia motocykla Bąk i/lub Dudek. Zarówno katalog części, jak również książki H. Załęskiego podają, że w siedzeniu znajduje się sprężyna powrotna (10 na rysunku poniżej). Niestety w moim Bączku takowej nie mam. Nie znalazłem jej również na zdjęciach siedzeń sprzedawanych na allegro. Stąd moje pytanie czy ta nieszczęsna sprężyna występowała tylko w książkach czy faktycznie była montowana fizycznie na motocyklu :?: A może szybko pękała i była demontowana :?: Jeżeli ktoś posiada w swoim motocyklu sprężynę powrotną lub dysponuje zdjęciami to proszę o umieszczenie na forum. Nieśmiało prosiłbym również o jej zwymiarowanie - może udałoby się ją dorobić :)
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
jakemdural
Posty: 411
Rejestracja: 2011-02-01, 13:23
GG: 0
Moje maszyny: wski wfmki
cezeta komarki
i inne
Lokalizacja: Skierniewice
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B3 Bąk 125

Post autor: jakemdural » 2011-09-24, 15:16

Mam bąka i dudka i w siedzeniach rowniez nie mam tych sprężyn.

Awatar użytkownika
maykii
Posty: 792
Rejestracja: 2008-04-11, 20:02
GG: 6056769
Moje maszyny: M21W2 74r.
M21W2 83r
M06B3 79r.
Lokalizacja: Piaseczno / Siemiatycze
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B3 Bąk 125

Post autor: maykii » 2011-09-27, 11:48

Chłopaki, a ja wa zdziwię i powiem że mam taką sprężyne w Dudku :) Jak tylko będe u dziadków to wezwe sprężynę ze sobą i porobię troszke fotek.
(-; Jak to mówią, "Za motórem, panny sznurem". ;-)

Johnny
Posty: 634
Rejestracja: 2011-05-26, 17:46
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 B1
WSK 125 B3
WSK 125 B3 Bąk
JAWA TS 350
Lokalizacja: Gliwice
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B3 Bąk 125

Post autor: Johnny » 2011-09-27, 12:01

Maykii będziemy wdzięczni za fotki... a za szczegółowe zwymiarowanie sprężyny stawiam flaszkę dobrego trunku ;)

Awatar użytkownika
maykii
Posty: 792
Rejestracja: 2008-04-11, 20:02
GG: 6056769
Moje maszyny: M21W2 74r.
M21W2 83r
M06B3 79r.
Lokalizacja: Piaseczno / Siemiatycze
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B3 Bąk 125

Post autor: maykii » 2011-09-27, 15:11

Nieomieszkam tego zwymiarować w takim razie :D myślę że w poniedziałek bym to już miał :) Nigdzie oprócz mojego dudka nie widziałem tej sprężyny ;)
(-; Jak to mówią, "Za motórem, panny sznurem". ;-)

Awatar użytkownika
jakemdural
Posty: 411
Rejestracja: 2011-02-01, 13:23
GG: 0
Moje maszyny: wski wfmki
cezeta komarki
i inne
Lokalizacja: Skierniewice
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B3 Bąk 125

Post autor: jakemdural » 2011-10-02, 21:04

I co słychać wtemacie tej sprężyny?

Awatar użytkownika
maykii
Posty: 792
Rejestracja: 2008-04-11, 20:02
GG: 6056769
Moje maszyny: M21W2 74r.
M21W2 83r
M06B3 79r.
Lokalizacja: Piaseczno / Siemiatycze
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B3 Bąk 125

Post autor: maykii » 2011-10-03, 11:22

Spokojnie wymiary będą ale muszę tą sprężyne przywieźć. Mam ją 200km od swojego miejsca zamieszkania więc dajcie mi troszke czasu :)
(-; Jak to mówią, "Za motórem, panny sznurem". ;-)

Awatar użytkownika
jakemdural
Posty: 411
Rejestracja: 2011-02-01, 13:23
GG: 0
Moje maszyny: wski wfmki
cezeta komarki
i inne
Lokalizacja: Skierniewice
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B3 Bąk 125

Post autor: jakemdural » 2011-10-03, 12:01

Ok sorry nie wiedzialem.... :oops:

Johnny
Posty: 634
Rejestracja: 2011-05-26, 17:46
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 B1
WSK 125 B3
WSK 125 B3 Bąk
JAWA TS 350
Lokalizacja: Gliwice
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B3 Bąk 125

Post autor: Johnny » 2011-10-03, 13:46

Maykii a flaszka już czeka ;) Czekamy spokojnie aczkolwiek niecierpliwie :)

Awatar użytkownika
maykii
Posty: 792
Rejestracja: 2008-04-11, 20:02
GG: 6056769
Moje maszyny: M21W2 74r.
M21W2 83r
M06B3 79r.
Lokalizacja: Piaseczno / Siemiatycze
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B3 Bąk 125

Post autor: maykii » 2011-10-03, 16:14

Spokojnie nie ma lipy :D W tym tygodniu nie udało mi się pojechać na wieś ale w ten week na 90% będe więc lajtowo :)
(-; Jak to mówią, "Za motórem, panny sznurem". ;-)

Awatar użytkownika
fazerofz6y
Posty: 537
Rejestracja: 2007-11-17, 12:27
GG: 0
Moje maszyny: WSK BAK
S1EX GB
S1EX USA
S1 EX Canada
S2EX USA I inne
Lokalizacja: scotland
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B3 Bąk 125

Post autor: fazerofz6y » 2011-10-03, 21:43

A ja mam prosbe z innej beczki. :)

Czy moglby ktos zwymiarowac mi bolec od blokady siedzenia?
Wymiary ktore potrzebuje to:

- dlugosc bolca
- dlugosc miejsca gdzie jest sprezynka
- grubosc bolca w przekroju

Ponizej zdjecie bolca .
Dzieki.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

SYLGOR
Posty: 11
Rejestracja: 2011-01-08, 14:53
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125
Lokalizacja: Koszalin
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B3 Bąk 125

Post autor: SYLGOR » 2011-10-06, 12:55

Średnica sworznia-8mm;
długość gwintu-10mm;
gwint M6;
od konca gwintu do wpustu-20mm;
szerokość pierścień osadczego -1mm, srednica sworznia w tym miejscu okolo 7,4mm:
pozostała część-29mm;
całość 60mm

Awatar użytkownika
fazerofz6y
Posty: 537
Rejestracja: 2007-11-17, 12:27
GG: 0
Moje maszyny: WSK BAK
S1EX GB
S1EX USA
S1 EX Canada
S2EX USA I inne
Lokalizacja: scotland
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B3 Bąk 125

Post autor: fazerofz6y » 2011-10-06, 18:22

Wielkie dzieki ;)

Odpowiedz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 13 gości