WSK M-150

Opis poszczególnych elementów i części zastosowanych w danym modelu/wersji
Odpowiedz
lala177
Posty: 15
Rejestracja: 2014-09-23, 18:55
GG: 0
Moje maszyny: WSK M-150
Lokalizacja: Świdnik
Kontaktowanie:

Re: WSK M-150

Post autor: lala177 » 2017-10-28, 20:18

To ten bęben

sztynx1985
Posty: 5
Rejestracja: 2017-10-10, 11:27
GG: 0
Moje maszyny: WSK M06-64,Jawa 175,WSK Kobuz
Kontaktowanie:

Re: WSK M-150

Post autor: sztynx1985 » 2017-11-08, 23:05

Mam pytanie czy opłaca mi się remontować silnik WFM S06 jest trochę braków.Możecie podpowiedzieć czy warto brać się za remont (koszta oraz trudność z częściami) tego czy sprzedać bardziej mi się opłaci to co mam.Zaczynam dopiero zabawę z motorami i tak chce wybadać sprawę czy opłaca się to robić.M
1)Cylinder cały wszystkie żeberka.Pytanie do S06tuner czy nadal można gdzieś obok Ciebie dorobić Tłok na 3 wymiar oraz sworzeń i pierścienie co pisałeś w poniższych postach.Jaka cena takiego przedsięwzięcia.Ewentualnie dopasować coś z mz ts 150.
2)Brakuje mi zapłonu.Czy zapłon w silnikach wfm jest taki sam 31-05 i mogę dopasować coś
3)brakuje kosza sprzęgłowego. Od czego mogę dopasować lub przełożyć.np z WFM S34 coś by podrasowało
4)nie wiem w jakim stanie jest skrzynia
5)Posiadam też 2 silniki WFM S34. Czy z nich np mogę przełożyć cały kosz sprzęgłowy skrzynię zapłon czy raczej coś bardziej pasuje z S32

Wybaczcie coś tam przeczytałem ale chce się upewnić że mogę coś podmienić z innych silników czy będzie problem i nie wchodzić w temat tego silnika.Poniżej zdjęcia silnika.
2.jpg
1.jpg
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

halcik
Posty: 1292
Rejestracja: 2015-11-30, 09:25
GG: 0
Moje maszyny: WSK KOS 85 i inne
MZ ES 250/2 i inne
WFM OSA M52 i M50
Lokalizacja: Kutno
Kontaktowanie:

Re: WSK M-150

Post autor: halcik » 2017-11-08, 23:18

Elementy między 06 i 34 są zamienne. Kosz sprzęgłowy jest na 99% identyczny jak w wueska 125, to samo łańcuszek. Zębatki na wale inna, ale jej koszt to max 25zl. Zapłon pasuje od 06, 06a, 32, 33, 34. Skrzynie są inne ale możesz przekładać całością, choć zmienisz przełożenie końcowe.

Awatar użytkownika
kuchar
Posty: 124
Rejestracja: 2014-01-08, 18:52
GG: 0
Moje maszyny: wueski, jawa, romet
Lokalizacja: LKR
Kontaktowanie:

Re: WSK M-150

Post autor: kuchar » 2017-11-09, 12:35

W silniku wsk 125 (S01) docisk sprzęgła jest na 6 sprężynek, w S06 jest ich 9, ale jak założysz od S01 to pewnie się nic nie stanie, chyba że ze względu na większy moment obrotowy silnika S06, będzie się ślizgało.

halcik
Posty: 1292
Rejestracja: 2015-11-30, 09:25
GG: 0
Moje maszyny: WSK KOS 85 i inne
MZ ES 250/2 i inne
WFM OSA M52 i M50
Lokalizacja: Kutno
Kontaktowanie:

Re: WSK M-150

Post autor: halcik » 2017-11-09, 15:40

Ale nie trzeba sprawdzać. Samą tarcze można kupić od garrego i będzie 9.

s06tuner
Posty: 40
Rejestracja: 2016-01-17, 19:48
GG: 0
Moje maszyny: wsk m150, wfm m06, jawa 353 1959r, jawa 354 1957r,tula 200
Lokalizacja: wilkszyn
Kontaktowanie:

Re: WSK M-150

Post autor: s06tuner » 2017-11-10, 22:38

sztynx1985 pisze:
2017-11-08, 23:05
.Pytanie do S06tuner czy nadal można gdzieś obok Ciebie dorobić Tłok na 3 wymiar oraz sworzeń i pierścienie co pisałeś w poniższych postach.Jaka cena takiego przedsięwzięcia.Ewentualnie dopasować coś z mz ts 150.
dało by rade, ja będe może zamawiał ale myślałem o wiośnie, od mz pasuje w miare ale szlif jest co 0,5mm a więc takjakby co dwa normalne dla s06 - czyli można podpasować odpowiednik nominału (57mm) odpowiednik drugiego szlifu (57,5) i odpowiednik czwartego szlifu (58mm) ale mi szkoda odrazu po dwa szlify robić bo mało jest cylindrów 150cm a nie chce robić 175cm wię chce dorobić kilka zapasówek na ,,niepażyste szlify,, - na pierwszy, trzeci i piąty

gdybyś miał czas i chęć możesz przeczytać temat od początku, pare informacji tam się pojawia przydatnych które mogą się przydać

co do decyzji sprzedać/odbudować zależy czy jesteś cierpliwy i konsekwentny - wszystko do s06 można kupić ale niektóre elementy żadko pojawiają się w dobrym stanie i cenie. ja kiedyś poświęciłem pare miesięcy i skompletowałem prawie 4 silniki plus troche gratów zapasowych

a skąd kolego jesteś ? daleko od wrocławia?

idzie zima więc zawiesze budowe domu niedługo a zaczne znów odwiedzać garaż , może uruchomie ten czterobiegowy silnik to dodam jakieś zdięcia

przypomniało mi się że widziałem s06 ze sprzęgłem na 6 sprężyn i nawet to niby funkcjonowało ale sam tym nie jeździłem więc nie dam 100procent gwarancji. sprzęgło przenosi moment obrotowy - sprawdziłem w kilku książkach i niby wsk 125 w zależności od rocznika i typu miały moment obr. od 9,6 do 11nm a s06 w zależności od źródła podają od11 do 12nm więc może różnica nie jest tak wielka i da rade sprzęgło z s01.

s06tuner
Posty: 40
Rejestracja: 2016-01-17, 19:48
GG: 0
Moje maszyny: wsk m150, wfm m06, jawa 353 1959r, jawa 354 1957r,tula 200
Lokalizacja: wilkszyn
Kontaktowanie:

Re: WSK M-150

Post autor: s06tuner » 2017-11-22, 19:12

bylem w tym warsztacie w którym dorabiają tłoki, pytałem i narazie cena jest taka jak kiedyś ale ma być podwyżka. 120 pln za tłok sworzeń i pierścienie(tłok zowalizowany i zestożkowany jak pan bóg przykazał) - czy są chętni? ewentualnie można wysłać cylinder , podwioze tam przy okazji , zrobią szlif i spasują tłok żeby był ładny zestaw. dajcie znać, jeśli ktoś potrzebyje - każdy wymiar wchodzi w gre - ja np mam na 5 szlif. przymierzam sie do zamówienia około pięciu na zapas na nieparzyste szlify bo pracują tam starszi kolesie na starych maszynach i niewiem ile jeszcze podziała ten zakład

sbanys
Posty: 799
Rejestracja: 2013-12-29, 20:10
GG: 0
Moje maszyny: WSK M06B1, WSK M150, WSK M06-64,
WSK M06 L, WSK M06 Z2
Lokalizacja: Wolbrom
Kontaktowanie:

Re: WSK M-150

Post autor: sbanys » 2017-12-21, 22:35

Wrzucam kolejne fotki tabliczek.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

s06tuner
Posty: 40
Rejestracja: 2016-01-17, 19:48
GG: 0
Moje maszyny: wsk m150, wfm m06, jawa 353 1959r, jawa 354 1957r,tula 200
Lokalizacja: wilkszyn
Kontaktowanie:

Re: WSK M-150

Post autor: s06tuner » 2018-01-14, 22:28

cześć pany, początkiem lutego pojade chyba zamówić wkońcu tłoki do s06 - na 100% niema nikogo chętnego?

paniczq
Posty: 136
Rejestracja: 2014-01-23, 23:09
GG: 0
Moje maszyny: MASZYNY X15
Lokalizacja: OŚWIĘCIM
Kontaktowanie:

Re: WSK M-150

Post autor: paniczq » 2018-01-15, 09:35

s06tuner pisze:
2018-01-14, 22:28
cześć pany, początkiem lutego pojade chyba zamówić wkońcu tłoki do s06 - na 100% niema nikogo chętnego?
Witam, ja chętnie kupie 2/3 szlif 2szt.

Awatar użytkownika
PrzemM
Posty: 44
Rejestracja: 2015-01-11, 21:28
GG: 0
Moje maszyny: WSK M-150
WSK M06 1957r
WSK Kobuz
WSK Dudek
Junak M10
Lokalizacja: Trawniki
Kontaktowanie:

Re: WSK M-150

Post autor: PrzemM » 2018-01-15, 09:48

2, 3, 4 szlif po 2 sztuki. Biorę na 100%

sbanys
Posty: 799
Rejestracja: 2013-12-29, 20:10
GG: 0
Moje maszyny: WSK M06B1, WSK M150, WSK M06-64,
WSK M06 L, WSK M06 Z2
Lokalizacja: Wolbrom
Kontaktowanie:

Re: WSK M-150

Post autor: sbanys » 2018-01-15, 11:14

A jak z pierścieniami na te szlify ?

paniczq
Posty: 136
Rejestracja: 2014-01-23, 23:09
GG: 0
Moje maszyny: MASZYNY X15
Lokalizacja: OŚWIĘCIM
Kontaktowanie:

Re: WSK M-150

Post autor: paniczq » 2018-01-15, 11:47

Witam proponuję sporządzić listę:
1) paniczq
szlif 2-tłok sworzeń i pierścienie, 2szt.
szlif 3-tłok sworzeń i pierścienie, 2szt.
szlif 4-tłok sworzeń i pierścienie, 1szt.
2) PrzemM
szlif 2-tłok sworzeń i pierścienie, 2szt.
szlif 3-tłok sworzeń i pierścienie, 2szt.
szlif 4-tłok sworzeń i pierścienie, 2szt.

sbanys
Posty: 799
Rejestracja: 2013-12-29, 20:10
GG: 0
Moje maszyny: WSK M06B1, WSK M150, WSK M06-64,
WSK M06 L, WSK M06 Z2
Lokalizacja: Wolbrom
Kontaktowanie:

Re: WSK M-150

Post autor: sbanys » 2018-01-15, 12:01

1) paniczq
szlif 2-tłok sworzeń i pierścienie, 2szt.
szlif 3-tłok sworzeń i pierścienie, 2szt.
szlif 4-tłok sworzeń i pierścienie, 1szt.
2) PrzemM
szlif 2-tłok sworzeń i pierścienie, 2szt.
szlif 3-tłok sworzeń i pierścienie, 2szt.
szlif 4-tłok sworzeń i pierścienie, 2szt.
3) sbanys
szlif 1- tłok sworzeń i pierścienie, 2szt.
szlif 2- tłok sworzeń i pierścienie, 2szt.

s06tuner
Posty: 40
Rejestracja: 2016-01-17, 19:48
GG: 0
Moje maszyny: wsk m150, wfm m06, jawa 353 1959r, jawa 354 1957r,tula 200
Lokalizacja: wilkszyn
Kontaktowanie:

Re: WSK M-150

Post autor: s06tuner » 2018-01-15, 20:08

sbanys pisze:
2018-01-15, 11:14
A jak z pierścieniami na te szlify ?
pierścienie są w komplecie na taki wymniar jak tłok. oczywiście przerwe na zamku trzeba sprawdzić wkładając pierścień do cylindra i mierząc szczelinomierzem.

druga kwestia to ilość pierścieni - w pierwszej fabrycznej wersji tłoki miały trzy szerokie pierścienie a później w drugiej były już dwa. więcej pierścieni nie oznacza więcej mocy tylko większe opory tarcia i szybsze zużycie cylindra (np mój brat w silniku 2t o pojemnoiści 250 miał fabrycznie jeden wąziutki pierścień, a silnik generował 58km więc słaby nie był)
to też jest do ustalenia - ja np mam trzy ale węższe co zmniejsza opory tarcia na nich w porównaniu z szerokimi o około 15%

a tak wogóle to jestem zaskoczony od listopada do wczoraj nic a tu nagle od wczoraj do dziś taki ruch :)

z ciekawości - aż tyle macie S06 czy na zapas zamawiacie?

aha - szlify nie kończą się na czwartym bo to tłoki na zamówienie więc mogą wykonać większe - ja mam 5 a właściwie chyba nawet 6 szlif u siebie

sbanys
Posty: 799
Rejestracja: 2013-12-29, 20:10
GG: 0
Moje maszyny: WSK M06B1, WSK M150, WSK M06-64,
WSK M06 L, WSK M06 Z2
Lokalizacja: Wolbrom
Kontaktowanie:

Re: WSK M-150

Post autor: sbanys » 2018-01-15, 20:30

Ja biorę na zapas.

s06tuner
Posty: 40
Rejestracja: 2016-01-17, 19:48
GG: 0
Moje maszyny: wsk m150, wfm m06, jawa 353 1959r, jawa 354 1957r,tula 200
Lokalizacja: wilkszyn
Kontaktowanie:

Re: WSK M-150

Post autor: s06tuner » 2018-01-15, 23:10

ok, niedługo pojade złożyć zamówienie, ale chciał bym uniknąć niemiłych niespodzianek i wole się upewnić - ostatnim razem gość mówił że za zestaw liczą 120pln ale ,,wszystko drożeje nic nie tanieje,, więc też mają mieć nowy cennik na regeneracje wałów, szlify cylindrów i tłoki - ja postaram się żeby było po staremu bo sam będe kupował i w moim interesie jest żeby było jak najtaniej
tak czy inaczej licząc np 120 zł razy zamówienie jednego z kolegów np 5 sztuk równa się 600zł plus około 10 -15zł za paczke do was - mimo takiej kwoty na 100% jesteście chętni? żebym nie został później np z tłokami za 2.000zł :)

Awatar użytkownika
Cienias
Posty: 303
Rejestracja: 2014-10-30, 22:55
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125,Dantom GFX 50,Kadet,Komar,Yamaha 1E7,Daelim S3,Ogar
Lokalizacja: Tarnobrzeg
Kontaktowanie:

Re: WSK M-150

Post autor: Cienias » 2018-01-16, 17:58

Jedyna opcja to po prostu zebrać pieniądze przed robotą i tyle. Tak to możesz popłynąć.

Awatar użytkownika
janosikmz19822
Posty: 289
Rejestracja: 2012-11-18, 20:02
GG: 0
Moje maszyny: shlm06t rys mr 1
Lokalizacja: Pruszków /Łowicz
Kontaktowanie:

Re: WSK M-150

Post autor: janosikmz19822 » 2018-01-16, 21:52

Zbierz pierw kawsę tak będzie dla Ciebie najlepiej.
Zawsze można od ts 150 zamontować tłok.
Ja mam też 150 ccm tyle że shl.

s06tuner
Posty: 40
Rejestracja: 2016-01-17, 19:48
GG: 0
Moje maszyny: wsk m150, wfm m06, jawa 353 1959r, jawa 354 1957r,tula 200
Lokalizacja: wilkszyn
Kontaktowanie:

Re: WSK M-150

Post autor: s06tuner » 2018-01-17, 02:40

myślałem żeby założyć swoją kase, ale puki co niema odzewu na ile pierścieni ktoś chce tłoki i czy na 100%.
można od ts - ale to zależy kto co woli,, nie jest to złe wyjście, pożądny tłok do ts można kupić za 80pln. tylko tam są szlify co 0,5mm a nie co 0,25 więc co dwa jakgdyby - czyli można na drugi odrazu a potem na czwartyt a później już tylko na 175 (pisałem o tym wcześniej) a te dorobione tłoki mogą być 57mm , 57,25mm , 57,50mm , 57,75mm.......58,50mm , 58,75mm itd itp - jaki wymiar potrzeba

Odpowiedz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość