Strona 1 z 11

WSK M-150

: 2010-03-19, 01:17
autor: Mtx50
W 1960 r. zakłady WSK Świdnik uruchomiły produkcję nowego modelu wsk z silnikiem o pojemności 150 ccm. Model ten nosił nazwę M-150 i był wyposażony w silnik typu s06. Miał on stanowić urozmaicenie na rynku jednośladów.A. Zieliński podaje w swojej książce iż w sumie wyprodukowano 9988 egzemplarzy. Produkcja trwała najprawdopodobniej 2 lata. Podwozie motocykla praktycznie nie różniło się od standardowej m06-z.Silnik zapewniał nieznacznie większą moc, ale za to był bardziej elastyczny.

Silnik:
typ: s06
pojemność skokowa: 148 ccm
Średnica cylindra 57 mm
skok tłoka 58 mm
stopień sprężania 6,5
Maksymalny moment obrotowy 11 Nm (1,1 kGm) przy 3500 obr/min.
Moc KW/KM 4,8/6,5 przy 4800 obr/min
sprzęgło mokre 3 tarczowe
Gaźnik typu G20, o średnicy gardzieli 20 mm
Liczba biegów 3

Podwozie
Jak w motocyklu m06-z
Rama kołyskowa, zamknięta, podwójna, spawana z rur stalowych o przekroju prostokątnym. Wsporniki podnóżków pasażera spawane do ramy.
Zawieszenie kola przedniego na widelcu teleskopowym, z tłumieniem olejowym. Sprężyny śrubowe o progresywnym działaniu. Skok koła przedniego 160 mm. Zawieszenie koła tylnego na wahaczu wleczonym, z dwoma elementami resorującymi, ze sprężynami śrubowymi i amortyzatorami teleskopowymi. Skok kola tylnego 93 mm.
Błotniki głęboko tłoczone. Przedni błotnik mocowany do teleskopu. Zbiornik paliwa spawany z wytłoczek stalowych, mocowany do ramy jedną śrubą. Kran paliwa dwupołożeniowy, przesuwkowy. Siodło kanapowe, dwuosobowe, poduszka z gumy mikroporowatej, pokrycie z dermatoidu, dwukolorowe. Uchwyt na akumulator, dwie skrzynki narzędziowe. Podnóżki kierowcy regulowane, z osłonami gumowymi. Podnóżki pasażera z osłonami gumowymi, składane do góry. Podstawka centralna z rur stalowych o przekroju prostokątnym.
Osłona łańcucha dwuczęściowa.
Układ wydechowy dolny, umieszczony po prawej stronie motocykla.
wymiary:
długość 2060 mm
szerokość 670 mm
wysokość nieobciążonego motocykla 1010 mm
masa motocykla 108 kg
Dane eksploatacyjne:
prędkość max 86km/h
zużycie paliwa 3,3 l/100 km

Stosowane barwy podwozia: czarna, wiśniowa, ?
ObrazekObrazek

Postaram się uzupełnić post w miarę zdobywania nowych informacji. Fotki przedstawiają moją m-150 która nie poraża stanem zachowania. Może BartekG wrzuci w ten temat fotki swojego motocykla bo wygląda lepiej

Załączam fotki dolnej osłony łańcucha, która jak mi się wydaje jest charakterystycznym elementem dla tego modelu.

Re: wsk M-150

: 2010-03-19, 10:00
autor: BartekG
Witam
Tak się składa, że jjestem fanatykiem modelu M150 - dla mnie to najpiękniejszy polski motocykl wszechczasów (serio ) :)
Oto zdjęcia mojej M150 z okolic zakupu - teraz prezentuje się lepiej, niestety na razie nie wkleję fotek z naprawioną kanapą oraz trójkątami, lampą przednią i innymi detalami zmienionymi na inne w oryginalnym lakierze:
Obrazek
Obrazek

Motocykl ma nieoryginalny kranik.
Poza tym jeździ, odpala - ale ogólnie czeka na remont w kolejce.
Założeniem jest uzupełnienie braków, pozostawienie w oryginalnym lakierze (dlatego poszukuję np przedniego błotnika w oryginalnym lakierze i dobrym stanie, podobnie bak. Mam juz nowy z epoki, ale nie komponuje się z całością :) )

Tu wklejam zdjęcia innej M150, bardzo ładnie zachowanej:

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Re: WSK M-150

: 2010-03-19, 10:13
autor: Sebastian440
Jeżeli macie jakieś ciekawski lub zdjęcia tyczące się tego modelu to napiszcie krótki dodatek do postu mtx-a a on to przekleji. Jeżeli wiecie coś wiecej o danym modelu WSK, niż jest to zawarte w opisie, starajcie się dodać tekst jako ostatni post i napisać pw do osoby która opisywała model. W ten sposób wspólnymi siłami uda się uzyskać naprawdę wartościowe opisy.

Re: WSK M-150

: 2010-03-19, 15:31
autor: SuLeK
Zdjęcie z allegro

Re: WSK M-150

: 2010-03-19, 15:38
autor: BartekG
Ciekawi mnie kwestia żeberek głowicy - w S06 występują całe i "nacinane".
Te drugie w M150 występują zdecydowanie rzadziej. Ciekawe, czy jakas reguła odnośnie ich występownia jest, czy tylko przypadek :)

Re: WSK M-150

: 2010-03-19, 18:32
autor: Marcin
sprawa ma się tak, że te silniki są wzięte żywcem z motocykla SHL M06 U i T, i tu cała sprawa się wyjaśnia - modele M06 U miały normalną głowice, a M06 T ciętą ( w celu wyciszenia silnika :?: ) choć w praktyce wszystko wygląda inaczej, majac swojego czasu SHL M06 T z głowicą od M06 U hymmm to co właściciel zmienił głowice :?: czy rocznik 60' by wskazywał na to, że silniki z U dawali jeszcze do T :?: wydaje mi się to najrozsądniejsze wytłumaczenie, dlatego że np. bębny czy ich dekle, gumy zbiornika itp. wszystko sygnowane jest na model M06 U :cwaniak:
fotka, którą wrzucieł przedstawia WSK M150 z roku 1960 ... ale w tym przypadku jednak nie najrozsądniejsze :roll: to ja nie kumam :P
teraz zauważyłem że Sulek wrzucił fizycznie tą sama WSK :D

Re: WSK M-150

: 2010-03-23, 08:04
autor: SM-500
Marcin, wedłług moich obserwacji więcej głowic nacinanych pojawiało się w M06U właśnie i to w konkretnych zbliżonyh do siebie numerach.

Re: WSK M-150

: 2010-04-03, 23:01
autor: POLL
Witam szanowne grono posiadaczy 150.
Osobiście posiadam w swojej kolekcji wszystkie modele motocykli z tym silnikiem czyli S-06 150 cm pojemności. Mam SHL M06 w wersji U I T ale spotkałem się również z wersją UT.
Ale wracając do tematu ostatnio zdobyłem WSK M06-Z 150.
Link do zdjęć z aukcji na której ja nabyłem.

http://www.allegro.pl/item922977642_wsk ... 960_r.html

(można wykorzystać zdjęcia do forum ale proponował bym szybko to zrobić bo aukcja niedługo się przedawni i przejdzie do archiwum-kieruje to do założyciela postu)

Nie popełniłem błędu w opisie modelu gdyż właśnie taką posiadam.Wg dokumentów czyli książeczki gwarancyjnej z 15 kwietnia 1960 roku nr 9919 posiadam motocykl
Marka WSK
Model M06Z-150
Rok budowy 1960
Nr silnika 9524
Nr ramy So 125433
Czyli co ciekawe pierwsza WSK 150 o oznaczeniu Z chyba że ktoś walną sie przy wpisywaniu do książeczki albo ostatnie wersje tak już miały
Niestety tabliczka nzamionowa jest mocno wytarta dlatego jedynie po dokumentach i zgodności wszystkich numerów mogę stwierdzić ze to jest właśnie 150 i to chyba jedna z ostatnich patrząc na numer ramy.
Co do tematu głowicy do tej pory wszystkie głowice z nacięciami które widziałem były tylko i wyłącznie w WSK ale to nie musi być zasadą bo były wymienne i jak to było w WSK pchali to co aktualnie było w magazynie.

Niestety ale brakuje mi oryginalnego wkładu do lampy przedniej i czerwonych manetek.Oraz prawego dekla oryginalnego czyli bez sygnatury(potrzebuje 2 sztuki)
Jak by ktoś miał na górkę to chętnie odkupie ew za coś wymienię

Re: WSK M-150

: 2011-08-27, 13:23
autor: kamil9712
jakie wymiary ma tłok i od czego można by go dopasować ?? przymierzam się do szlifa :-)

Re: WSK M-150

: 2011-10-13, 19:05
autor: Junak
POLL pisze:Marka WSK
Model M06Z-150
Rok budowy 1960
Nr silnika 9524
Nr ramy So 125433
Czyli co ciekawe pierwsza WSK 150 o oznaczeniu Z chyba że ktoś walną sie przy wpisywaniu do książeczki albo ostatnie wersje tak już miały
Niestety tabliczka nzamionowa jest mocno wytarta dlatego jedynie po dokumentach i zgodności wszystkich numerów mogę stwierdzić ze to jest właśnie 150 i to chyba jedna z ostatnich patrząc na numer ramy.

Dlaczego uważasz ze w twojej M150 nr ramy jest jednym z ostatnich ? Widziałem M150 z numerem ramy zaczynającym się od S0 186XXX , Silnik 23XXX więc jak już to bym powiedział że jest jedną z pierwszych .

Mógłbyś wrzucić zdjęcia swojej 150tki ?

Re: WSK M-150

: 2011-12-04, 01:03
autor: kamilkocyla
Witam

Bardzo chętnie nawiążę kontakt z osobami posiadającymi wsk m06-150. Jestem w trakcie remontu owego motocykla i potrzebuję wszelkich informacji na jego temat. Piszcie jak coś na mojego maila kamilkocyla@gmail.com Bardzo chętnie się spotkam. Przesyłam również zdjęcie mojej 150. Kupiłem ją na allegro w stanie takim jak widać na zdjęciu, ktoś wykazał się nie lada fantazją. Obecnie motorek jest w stanie remontu. Pozdrawiam

Re: WSK M-150

: 2011-12-04, 09:42
autor: jarek
Witaj
proponuję zapoznać się z publikacją dostępną tu: viewtopic.php?f=123&t=10338
a następnie zadawanie pytań na które nie znalazłeś odpowiedzi a na pewno pomożemy :D
pozdro

Re: WSK M-150

: 2011-12-04, 12:27
autor: kamilkocyla
Dzięki jarek za podanie linka do instrukcji. Już myślałem, że do zetek nie było żadnej literatury. pozdrawiam

pomocy w identyfikacji WSK M-150

: 2011-12-22, 19:17
autor: Sylwester1989
panowie kupiłem Wsk 150 z roku 1960
jest w miare kompletna ale wygląda jak wrak
prosił bym o zweryfikowanie czy to orginał
nr. ramy jest to S0100213

Bo nie wiem czy opłaca mi się pchać w nią pieniądze jeśli to jakaś przeróbka
I tak poza konkursem
mam wsk 175 z 73r
nr ramy to S01600900
z wyglądu jak zwykła M21W2 ale na górze korbowodu jest łożysko igiełkowe i mnie to bardzo dziwi bo nigdy nie widziałem czegoś takiego w wsk
A co by było ciekawiej ma jeszcze plomby na silniku.
Z góry dziękuje za wszelkie informacje
i pozdrawiam wszystkich posiadaczy wsk

Re: WSK M-150

: 2011-12-22, 21:57
autor: Kermit
Zdjęcia zdjęcia zdjęcia. Głównie tego wynalazku łożyska w główce korbowodu.

Re: WSK M-150

: 2011-12-26, 14:58
autor: motonita
Mam bardzo bliski kontakt z takowa, jak cos to pisz na gg

Re: WSK M-150

: 2014-04-01, 21:55
autor: misiek1985
Witam tez nie dawno nabyłem wsk m150 prawie kompletna szkło lustro ramkę nabyłem a tu fotki http://bikepics.com/members/scorpion2185/60m06z150ccm/ i tak na dzień dzisiejszy ona wygląda puki co nie ruszam jej plan mam taki żeby ja uruchomić skompletować itd a potem to najprawdopodobniej remoncik :)

Re: WSK M-150

: 2014-04-01, 23:34
autor: Junak
Sylwester1989 pisze:mam wsk 175 z 73r nr ramy to S01600900


Numer ramy nie wskazuje na rok 73 ! Bardziej na 76
Masz tłoczony wachacz i prosta kierownicę ?


SORY COŚ MI SIĘ POJ ...

Re: WSK M-150

: 2014-04-02, 13:45
autor: sbanys
Junak pisze:
Sylwester1989 pisze:mam wsk 175 z 73r nr ramy to S01600900


Numer ramy nie wskazuje na rok 73 ! Bardziej na 76
Masz tłoczony wachacz i prosta kierownicę ?
Junak popatrz kiedy był pisany ten post prawie 3 lata temu.

misiek1985 - moim zdaniem szkło i ramkę co sobie dokupiłeś to nie jest od tego modelu. Jeśli sie przyjrzysz dokładnie to ramka i szkło sa pozaokrąglane, ostatnie zdjęcie ramka oryginał. Jak wrócę do domu to zrobię fotki mojej lampy. Tylna lampka jest nie od tego modelu tylko od junaka lub modelu WSK M06 B1, stopka kierowcy z lewej strony powinna być jak ta z prawej.

Re: WSK M-150

: 2014-04-17, 18:23
autor: sbanys
Aby kontynuować dalszy wątek wrzucam zdjęcia WSK M150 wygrzebane z otchłań internetu.