WSK M-150

Opis poszczególnych elementów i części zastosowanych w danym modelu/wersji
Odpowiedz
siwer
Posty: 61
Rejestracja: 2010-11-19, 20:23
GG: 0
Moje maszyny: wsk 175 dudek
wsk m150
wsk lelek
Lokalizacja: Rzeszów
Kontaktowanie:

Re: WSK M-150

Post autor: siwer » 2017-01-12, 04:13

Dla mnie też 1 szt :)

mm8255
Posty: 128
Rejestracja: 2013-12-11, 04:10
GG: 0
Moje maszyny: shl m11
Lokalizacja: wroclaw
Kontaktowanie:

Re: WSK M-150

Post autor: mm8255 » 2017-01-12, 04:19

Czy jest ktoś w posiadaniu części do WSK z1 lub z2 bordo w oryginalnej farbie - wahacz, amortyzatory tył, osłona łańcucha? dobrze zapłacę za części - mogę też wymienić się za moje + dopłata - mam ale do malowania a ja potrzebuje w oryginalnej farbie.

mm8255
Posty: 128
Rejestracja: 2013-12-11, 04:10
GG: 0
Moje maszyny: shl m11
Lokalizacja: wroclaw
Kontaktowanie:

Re: WSK M-150

Post autor: mm8255 » 2017-01-13, 21:03

jakie uszczelniacze do lag wkładacie? Bo moje sa rozsypane i szukam jakie wymiary?

Awatar użytkownika
zubr9471
Posty: 1128
Rejestracja: 2011-05-01, 15:38
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125, 175
WFM
Junak
Romet
Jawa 250
SHL 175, 150

H-D
Lokalizacja: Kalisz
Kontaktowanie:

Re: WSK M-150

Post autor: zubr9471 » 2017-02-03, 13:35

Dla chętnych jest aukcja w alegro blokator. Została mi już tylko 1 sztuka. W przypadku jeszcze jakiegoś zainteresowania jeszcze dorobie. Przypominam o blokatorze do bębna drugiego typu, który też moge dorobić.

s06tuner
Posty: 51
Rejestracja: 2016-01-17, 19:48
GG: 0
Moje maszyny: wsk m150, wfm m06, jawa 353 1959r, jawa 354 1957r,tula 200
Lokalizacja: wilkszyn
Kontaktowanie:

Re: WSK M-150

Post autor: s06tuner » 2017-03-11, 21:30

cześć panie i panowie - też mam m-150 z tym żę w trakcie renowacji - jako ciekawostke dodam że mam silnik z czterema biegami (nie piszcie że jakiś inny silnik mam - wiem co jest co ;) mam s-06 nie w2) - szukam kogoś kto ma taką w okolicy wrocławia, środy śląskiej lub dalej na dolnym śląsku bo jeszcze długa droga żeby pośmigać na niej a chciał bym we współpracy z kimś sprawdzić jak chodzi taka skrzynia i jak to jeździ. kwestia dogadania. jeśli ktoś jest z rejonu prosił bym o odzew

Awatar użytkownika
Łukasz7979
Posty: 8
Rejestracja: 2017-06-01, 00:40
GG: 0
Moje maszyny: WSK M-150 rok 1960 numer ramy 160704
Kontaktowanie:

Re: WSK M-150

Post autor: Łukasz7979 » 2017-06-04, 20:39

Niedawno kupiłem WSK M-150. Motor na chodzie, ale silnik często gaśnie na niskich obrotach. Chcę wymienić gaźnik i zastanawiam się czy jest to taki sam gaźnik jak w wsk 125 - gaźnik B20. Czy może ktoś zna ten temat? Pozdrawiam

halcik
Posty: 1632
Rejestracja: 2015-11-30, 09:25
GG: 0
Moje maszyny: WSK KOS 85 i inne
MZ ES 250/2 i inne
WFM OSA M52 i M50
Lokalizacja: Kutno
Kontaktowanie:

Re: WSK M-150

Post autor: halcik » 2017-06-04, 20:53

Katalog części ewentualnie instrukcja odpowie na Twoje pytania, jeśli oczywiście masz. Ja bym obstawiał, że różnił się dyszami

Awatar użytkownika
Łukasz7979
Posty: 8
Rejestracja: 2017-06-01, 00:40
GG: 0
Moje maszyny: WSK M-150 rok 1960 numer ramy 160704
Kontaktowanie:

Re: WSK M-150

Post autor: Łukasz7979 » 2017-06-04, 21:09

Oczywiście chodziło mi o gaźnik G20. Czy ktoś próbował produktów made in Taiwan ?
Zastanawia mnie również pusta puszka filtra powietrza. Czy nie powinno tam być jakiegoś wkładu?

Pozdrawiam

Awatar użytkownika
Łukasz7979
Posty: 8
Rejestracja: 2017-06-01, 00:40
GG: 0
Moje maszyny: WSK M-150 rok 1960 numer ramy 160704
Kontaktowanie:

Re: WSK M-150

Post autor: Łukasz7979 » 2017-06-04, 21:14

halcik,

w książce o SHL Jerzego Pancewicza jest mowa o gaźniku G20 dla silnika 150 cm.

Awatar użytkownika
dąbek
Posty: 327
Rejestracja: 2013-06-19, 21:54
GG: 0
Moje maszyny: WFM M06 1958 r
JAWA 50 typ 20
Lokalizacja: Grudziądz
Kontaktowanie:

Re: WSK M-150

Post autor: dąbek » 2017-06-04, 22:08

s06tuner pisze:
2017-03-11, 21:30
ji - jako ciekawostke dodam że mam silnik z czterema biegami (nie piszcie że jakiś inny silnik mam - wiem co jest co ;) mam s-06 nie w2) -
Rozumiem, że to jakaś twoja przeróbka :?:

halcik
Posty: 1632
Rejestracja: 2015-11-30, 09:25
GG: 0
Moje maszyny: WSK KOS 85 i inne
MZ ES 250/2 i inne
WFM OSA M52 i M50
Lokalizacja: Kutno
Kontaktowanie:

Re: WSK M-150

Post autor: halcik » 2017-06-04, 23:21

Wiem, że chodzi Ci o G20. Temat jest mi znany, powiedzmy. Bo mam osę M50, czyli również jest to G20 dla pojemności 150. Wiem też, że rozwiercone cylindry na 175 na gaźniku G20 mają już za ubogą mieszankę i tendencję do zacierania. Sam w ten temat się jeszcze nie wbijałem bo aktualnie jeżdżę M52 z silnikiem 175 i gaźnikiem pegaza.

Awatar użytkownika
Łukasz7979
Posty: 8
Rejestracja: 2017-06-01, 00:40
GG: 0
Moje maszyny: WSK M-150 rok 1960 numer ramy 160704
Kontaktowanie:

Re: WSK M-150

Post autor: Łukasz7979 » 2017-06-04, 23:30

Liczenie WSK M-150

Poszperałem w internecie i znalazłem następujące numery ram WSK M-150. Jestem ciekaw ile ich jeszcze zostało.
Jeśli waszego motocykla tu nie ma to proszę o dopisanie się. Mój motorek to rama nr 160704.
119668
125433
126241
127230
129157
160704
181449
185082
186415
187419

SHLnik
Posty: 185
Rejestracja: 2010-07-25, 15:35
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125
Lokalizacja: lubelskie
Kontaktowanie:

Re: WSK M-150

Post autor: SHLnik » 2017-06-06, 11:51

Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

halcik
Posty: 1632
Rejestracja: 2015-11-30, 09:25
GG: 0
Moje maszyny: WSK KOS 85 i inne
MZ ES 250/2 i inne
WFM OSA M52 i M50
Lokalizacja: Kutno
Kontaktowanie:

Re: WSK M-150

Post autor: halcik » 2017-06-06, 12:15

Przyda się

Awatar użytkownika
Łukasz7979
Posty: 8
Rejestracja: 2017-06-01, 00:40
GG: 0
Moje maszyny: WSK M-150 rok 1960 numer ramy 160704
Kontaktowanie:

Re: WSK M-150

Post autor: Łukasz7979 » 2017-06-06, 16:44

SHLink

Schemat bardzo dobry. Zwłaszcza cenne są skany katalogu części gaźnika.
Obejrzałem kilka filmów na youtube o regulacji gaźnika G20 - okazało się, że mam wkręcone śruby regulacyjne o innym kształcie niż oryginalne (dwie śruby jak od dawki powietrza).

s06tuner
Posty: 51
Rejestracja: 2016-01-17, 19:48
GG: 0
Moje maszyny: wsk m150, wfm m06, jawa 353 1959r, jawa 354 1957r,tula 200
Lokalizacja: wilkszyn
Kontaktowanie:

Re: WSK M-150

Post autor: s06tuner » 2017-06-10, 23:32

halcik pisze:
2017-06-04, 23:21
Wiem też, że rozwiercone cylindry na 175 na gaźniku G20 mają już za ubogą mieszankę i tendencję do zacierania. Sam w ten temat się jeszcze nie wbijałem bo aktualnie jeżdżę M52 z silnikiem 175 i gaźnikiem pegaza.
bardzo wiele osób uważa że mniejszy gaźnik w większym silniku powoduje zacieranie - niestety ktoś kiedyś wymyślił i rozpowszechnił taki farmazon i do dziś dnia jest on w obiegu :-/

jeśli źle ustawimy poziom paliwa w komoże pływakowej(zbyt niski), źle ustawimy iglice , źle powkręcamy śruby nastawcze lub wsadzimy zbyt małą dysze to owszem uzyskamy zbyt ubogą mieszanke
natomiast prawidłowo działający gaźnik od silnika np 125ccm nie popsuje się automatycznie po zamontowaniu go do 150ccm lub odwrotnie - dalej będzie dostarczał mieszanke o takim samym składzie bo o tym decyduje wielkość dysz i przekrój gardzieli (głównie)

w starej cz150 widziałem gaźniki ijkov 18mm - tak wypuszczała to fabryka wiele lat lemu,
mam też motocykl herkules z silnikiem sachs i tam 50ccm ma gaźnik o gardzieli 10mm a stare jawki pancerki miały przy tej samej pojemności gaźnik 17mm (a wfm 125 wychodziły z gaźnikami 16mm czyli mniej niż w jawce 50)

od przekroju gardzieli zależy ilość mieszanki paliwowo powietrznej która może przez nią przepłynąć w jednostce czasu - więc im większy przekrój tym więcej owsa silnik dostanie - ale mieszanka ta musi pezepływać z jakomś optymalną prętkością . dobiera się to do zakładanej charakterystyki silnika - czyli mamy widełki ,,od... do...,, i jeśli silnik ma mieć maksymalną moc i wysokie obroty dajemy gaźnik o przekroju w górnych granicach, a jeśli ma to być np pojazd turystyczny dajemy mniejszy przekrój co powoduje większe opory przepływu, spadek mocy, ale za to odpowiednia prędkość przepływu jest w niższym zakresie obrotów i występuje w szerszym paśmie co daje elastyczniejszą charakterystyke, mniejsze spalanie itd itp
czyli silnik s06 175 na sprawnym gaźniku od wsk125 będzie pracował, ale nie uzyska mocy takiej jak na gaźniku 24 lub 26mm - będzie miał bardziej ,,dołową charakterystykę,, (wynika to też z kilku innych poważnych zmian w czasach rozrządu ale to już inna kwestja i itak się rozpisałem)

dodam tylko że ja do s06 150ccm mam gaźnik 22mm (taki kompromis - bez fajerwerków i mega przerubek, ale korzystnie powinno to wpłynąć na charakterystyke silnika) mam 2 takie BVF i 2 ijkov

Awatar użytkownika
Łukasz7979
Posty: 8
Rejestracja: 2017-06-01, 00:40
GG: 0
Moje maszyny: WSK M-150 rok 1960 numer ramy 160704
Kontaktowanie:

Re: WSK M-150

Post autor: Łukasz7979 » 2017-06-10, 23:56

Gaźnik już wyremontowany i wyregulowany.

Czas na skrzynię biegów.

Korzystając z doświadczenia forumowiczów chciałbym się dowiedzieć czy części do skrzyni biegów pasują od silnika WFM S32, S34 niezależnie od pojemności ? 150 cm, 175 cm ? Czy tryby biegów pasują od wsk 125 cm? Dziś słyszałem taką opinię od posiadacza SHL 150 cm "Wszystkie tryby biegów pasują od wsk 125 oprócz koła zdawczego".
Podobno wałek pośredni występuje w wersji starszej i nowszej. Nowsza ma frezowanie i biegi nie wyskakują.

Proszę o wasze doświadczenie ze skrzynią biegów?
Czy kupować części na www.skuterdebica.hg.pl ?
Czy lepiej kupić cały silnik np. wfm s32 175 z kompletną skrzynią biegów - 200 zł.

Obecnie moja wsk ma tylko bieg 1 i 3. Nóżka zmiany biegów pracuje bardzo luźno, a biegi wchodzą twardo. Trudno znaleźć luz.
Kolega od SHL 150 stwierdził, że to na pewno kulka się pop..... Co myślicie?

ps. Pozdrawiam wszystkich uczestników dzisiejszego zlotu skuterów OSA w Murowanej Goślinie!!! :papa:

s06tuner
Posty: 51
Rejestracja: 2016-01-17, 19:48
GG: 0
Moje maszyny: wsk m150, wfm m06, jawa 353 1959r, jawa 354 1957r,tula 200
Lokalizacja: wilkszyn
Kontaktowanie:

Re: WSK M-150

Post autor: s06tuner » 2017-06-11, 22:50

dąbek pisze:
2017-06-04, 22:08
s06tuner pisze:
2017-03-11, 21:30
ji - jako ciekawostke dodam że mam silnik z czterema biegami (nie piszcie że jakiś inny silnik mam - wiem co jest co ;) mam s-06 nie w2) -
Rozumiem, że to jakaś twoja przeróbka :?:
bardziej usprawnienie,

konstrukcyjnie podobnie jest - dalej jeden wodzik robi robote (w jawach, mz 4b, wsk 175 itd itp są dwa wodziki) nie będe się rozpisywał co to nie ja bo moto jeszcze nie jeździ ( po pracy jem obiad i lece na budowe a wracam po 22 więc tylko niedziela wolna a z racji posiadania żony i dwójki dzieci niema opcji w garażu siedzieć), dodam tylko że seryjne przełożenie całkowite (wał/sprzęgło, skrzynia, silnik/koło) wynosi w przypadku shl 150 z tym samym silnikiem
1 - 22,75
2 - 11,56
3 - 7,77
a u mnie z moich żmudnych przemyśleń i kalkulacji ma być około tak
1 - 20,41625
2 - 12,11202
3 - 8,61724
4 - 6,71428

halcik
Posty: 1632
Rejestracja: 2015-11-30, 09:25
GG: 0
Moje maszyny: WSK KOS 85 i inne
MZ ES 250/2 i inne
WFM OSA M52 i M50
Lokalizacja: Kutno
Kontaktowanie:

Re: WSK M-150

Post autor: halcik » 2017-06-11, 23:09

S06tuner, jeśli chodzi o gaźnik to iglica podniesiona do góry powoduje niestabilna pracą silnika w wyższych partiach obrotów dla pojemnośći 175. Piszesz ze masz 150, więc skąd twoje doświadczenie? Jeśli chodzi o zmianę gaźnika na 22 to też słaby pomysł. Przecież wszyscy chyba wiedzą, że to gaźnik ma być najwęższym miejscem na dolocie powietrza. Sam sobie robisz krzywdę. Na gaźniku masz spadek prędkości przeplywu. Rownanie bernoulliego się kłania i doświadczenie z innych gaźników.
Skrzynie w 125, 150 i 175 rodziny s różniły się w latach. Najlepiej mieć komplet. S06, S34 miały inne przełożenie na sprzęgle rekompensowane skrzynia. Czego byś nie zrobił na pewno będzie śmigać :)
Jak winna byłaby kulka to biegi by wypadały. Jak wajcha luźno lata to może sprężyna jest wyrobiona? Luz zawsze ciężko wyczuć. Trzeba się przyzwyczaić i bedzoe wskakiwał.
Czym byłeś na zlocie? Byłeś może sportem lub b3 stylizowaną na gila, czy jeszcze czymś innym?

s06tuner
Posty: 51
Rejestracja: 2016-01-17, 19:48
GG: 0
Moje maszyny: wsk m150, wfm m06, jawa 353 1959r, jawa 354 1957r,tula 200
Lokalizacja: wilkszyn
Kontaktowanie:

Re: WSK M-150

Post autor: s06tuner » 2017-06-11, 23:27

przepraszam że wrzucam post pod postem, ale nie ogarnąłem jak zacytować dwie wypowiedzi w jednym poście,
mało siedze na kompie, więcej w garażu
Łukasz7979 pisze:
2017-06-10, 23:56
Korzystając z doświadczenia forumowiczów chciałbym się dowiedzieć czy części do skrzyni biegów pasują od silnika WFM S32, S34 niezależnie od pojemności ? 150 cm, 175 cm ? Czy tryby biegów pasują od wsk 125 cm? Dziś słyszałem taką opinię od posiadacza SHL 150 cm "Wszystkie tryby biegów pasują od wsk 125 oprócz koła zdawczego".
Podobno wałek pośredni występuje w wersji starszej i nowszej. Nowsza ma frezowanie i biegi nie wyskakują.

Proszę o wasze doświadczenie ze skrzynią biegów?
Czy kupować części na www.skuterdebica.hg.pl ?
Czy lepiej kupić cały silnik np. wfm s32 175 z kompletną skrzynią biegów - 200 zł.

Obecnie moja wsk ma tylko bieg 1 i 3. Nóżka zmiany biegów pracuje bardzo luźno, a biegi wchodzą twardo. Trudno znaleźć luz.
Kolega od SHL 150 stwierdził, że to na pewno kulka się pop..... Co myślicie?
polecam używane oryginalne części niż współczesne nieznanej jakości i o nieznanej tolerancji wymiarów.

masz racje że są dwa typy wałków , jedne normalne a drugie lepsze z wybraniami materiału utrudniającymi,,wyskakiwanie biegu,,
najlepiej po rozbiórce zweryfikuj które tryby są w stanie użytecznym a które sę wytarte lub wyszczerbione - dokładnie je zwymiaruj i dokup takie same (średnica wewnętrzna jest ważna bo podobne tryby występowały w starych wfm, wsk 125 shl 125 shl 150 shl 175 itd itp, policz liczbe zębóe i ewentualnie liczbe ,,kłów,, które wchodzą w drugie koło lub odwrotnie)
być może to wina sprężyny w aparacie ale najlepiej rozebrać i zweryfikować
mam 5 skrzyn s06 a tylko 4 silniki więc może coś wynajde w razie potrzeby

niby do s06 z s32 dużo gratów przełożyć się da, ale to nie tak że wszystko jest takie same - s32 ma wyższy moment i moc więc dostał inne przełożenia w skrzynce przekładniowej - innym modułem są wykonane zęby na kołach - są masywniejsze, i jest ich inna ilość więc jedno koło z s32 a drugie z s06 nie będzie razem współpracować, trzeba by całą kompletną skrzynie przełożyć - do zrobienia - tylko są tam jakieś różnice w wymiarach i troche inne zdystansowanie trzeba zrobić

następnie skoro zmieniamy skrzynie to na 99,9% trzeba zmienić sprzęgło (przynajmniej w silnikach którymi dysponuje tak jest) - bo wałek w s32 ma inne zakończenie - pod zabierak sprzegła od s32 (porównywałem to u siebie na 5 zabierakach od s01 i s06 oraz na dwuch od s32 - i jest jakoś tak dziwnie że moge założyć zabierak od s32 na wałek od s06 ale nie założe zabieraka od s06 na wałek s32. czyli razem ze skrzyniom wrzucasz sprzęgło - i tu dalej efekt domina - s06 ma 3 tarcze cierne a s32 ma 4, po złożeniu na prube wydaje mi się że nie do końca grała pokrywa sprzęgła i podpasowałem pokrywe od s32 bo jest głębsza i pasująca właśnie do takiego sprzęgła (niestety z zewnątrz jest inna i żuca się to w oko jeśli ktoś chce mieć moto wyglądające jak oryginał)
kolejny kawałek domina to przełożenie sprzęgła - s06 ma 13/30 zębów a s32 17/34 czyli w 150 jest przełożenie około 2,30769 a w 175 jest 2,00
czyli po wsadzeniu dłuższej przekładni na sprzęgle i dłuższej na skrzyni do słabszego silnika uzyskamy spadek dynamiki (która itak nie powala) poprostu będziemy męczyć silnik a moment na tylnym kole będzie mniejszy niż normalnie z racji dłuższych biegów
Ostatnio zmieniony 2017-06-12, 00:18 przez s06tuner, łącznie zmieniany 3 razy.

Odpowiedz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość