WSK M-150

Opis poszczególnych elementów i części zastosowanych w danym modelu/wersji
s06tuner
Posty: 65
Rejestracja: 2016-01-17, 19:48
GG: 0
Moje maszyny: wsk m150, wfm m06, jawa 353 1959r, jawa 354 1957r,tula 200
Lokalizacja: wilkszyn
Kontaktowanie:

Re: WSK M-150

Post autor: s06tuner » 2017-06-11, 23:43

halcik pisze:
2017-06-11, 23:09
S06tuner, jeśli chodzi o gaźnik to iglica podniesiona do góry powoduje niestabilna pracą silnika w wyższych partiach obrotów dla pojemnośći 175. Piszesz ze masz 150, więc skąd twoje doświadczenie? Jeśli chodzi o zmianę gaźnika na 22 to też słaby pomysł. Przecież wszyscy chyba wiedzą, że to gaźnik ma być najwęższym miejscem na dolocie powietrza. Sam sobie robisz krzywdę. Na gaźniku masz spadek prędkości przeplywu. Rownanie bernoulliego się kłania i doświadczenie z innych gaźników.
doświadczenie i wiedze (być może nie zawsze właściwą ;) ) zbierm od lat ,miałem i dalej mam więcej motocykli niż tylko wsk 150.
.myśle że nie kazałem nikomu podnosić iglicy do góry (sprawdzałem czytając poprzednie moje posty)

napisałeś kolego że ,,Przecież wszyscy chyba wiedzą, że to gaźnik ma być najwęższym miejscem na dolocie powietrza,, - no dokładnie - ja też jestem w tej grupi i też to wiem ;) a skąt wiesz jaką mam średnice kanału dolotowego skoro zwracasz mi uwagę?
a jeśli zrobie zdięcia i Ci wyśle i okaże się że mam z kwasówki wytoczony kołnierz na króćcu, kanał pedantycznie wyprofilowany i powiększony na około 21,8 (gaźnik ma może małe ułamki milimetra więcej bo niema dokładnie 22mm ale zrobiłem płynne fazki i nie ma żadnych progów) to co wtedy? podai maila wyśle fotki a ty będziesz mógł publicznie napisać jeśli kłamie i faktycznie mam to tak źle zrobione ;)

miałem za małolata etz 251 z gaźnikiem 30mm a teraz mam np stare jawy z lat pięćdziesiątych jedna 250 z gaźnikiem 24mm a druga 350 też z gaźnikiem 24mm (fabrycznie oryginalne wszystkie trzy rozwiązania) żadna jawa mi się nie zatarła pomimo małej średnicy gaźnika. z pośród kilkudziesięciu motocykli które miałem zatarła mi się tylko ta etz bo ktoś zużył mi mieszanke z kanistra, odkupił benzynę ale nie nalał oleju a ja o tym nie wiedziałem i pojechałem pośmigać........

myśle że szkoda zaśmiecać forum sprzeczkami, lepiej pomagajmy sobie jak umiemy

halcik
Posty: 1735
Rejestracja: 2015-11-30, 09:25
GG: 0
Moje maszyny: WSK KOS 85 i inne
MZ ES 250/2 i inne
WFM OSA M52 i M50
Lokalizacja: Kutno
Kontaktowanie:

Re: WSK M-150

Post autor: halcik » 2017-06-12, 00:21

Dlatego napisałem,że nawet podniesienie iglicy nie pomagało gaźników g20 i pojemności 175. Ja spotkałem się że ściana, choć sam gaźnik w innym moto sprawował się bez zastrzeżeń. Znowu zbyt szybki przepływ tworzy ruch turbulentny i źle wpływa na przepływ ogółem (większe opory). Również opisałem swoje przygody, u mnie to nie szło, u znajomego również, ale dyszy nie powiekszałem. Gaźnik oryginalny od 150. Grzebałeś coś w dyszach?

s06tuner
Posty: 65
Rejestracja: 2016-01-17, 19:48
GG: 0
Moje maszyny: wsk m150, wfm m06, jawa 353 1959r, jawa 354 1957r,tula 200
Lokalizacja: wilkszyn
Kontaktowanie:

Re: WSK M-150

Post autor: s06tuner » 2017-06-12, 00:46

jest jakaś tam proporcja masowa powietrz do paliwa której teraz nie pamiętam, sprawdzałem i w 4 gaźnikach 22mm są fabrycznie takie same dysze (dwa czeskie i dwa niemieckie) nic w nich narazie nie zmieniałem bo to ustale doświadczalnie na podstawie prób i błędów - a puki co rame mam nie gotową i brak czasu, kupiłem niedawno kosa za 250zł bez silnika ale w oryginale z myślą o testowaniu w nim s06 bo składam od jakiegoś czasu dwa - jeden 100% oryginał a drugi ,,pousprawniany,, ale nie wiejski tuning tylko rzetelne korekty fabrycznych błędów - zmodernizowana głowica, cylinder, kartery, sprzęgło, wał (cżęściowo aluminiowe przeciwwagi) skrzynia 4b (jak będzie satysfakcjionująco działać to biore się za 5b)gażnik itd tylko czasu brak

a s06 175 ma taką wade że ma małe czasy otwarcia okien a po rozpiłowaniu z 57mm na 61,5 te czasy jeszcze się skracają bo każde okno (kanał) nie leży w poziomie tylko idzie pod kontem i zebranie dużej gubości materiału przesówa krawędzie okien - i w efekcie mamy dołowe czasy rozrządu i spora zamały gaźnik który potęguje dołową charakterystyke - znam pare osób które obwiniały za to zapłon lub regulacjie gaźnika - bo,,miała być moc jak w shl 175 a tu coś go boli na wyższych obrotach,,

dlatego polecam szlif na tłok od mz ts lub tak jak ja dorobić tłok na zamówienie - to nie jest takie drogie - pisałem o tym wcześniej

halcik
Posty: 1735
Rejestracja: 2015-11-30, 09:25
GG: 0
Moje maszyny: WSK KOS 85 i inne
MZ ES 250/2 i inne
WFM OSA M52 i M50
Lokalizacja: Kutno
Kontaktowanie:

Re: WSK M-150

Post autor: halcik » 2017-06-12, 00:58

Fazy rozrządu, sprawdzę i będę pilował jak trzeba, w sumie o tym nie pomyślałem, a teraz np silnik od 150 od osy leży i czeka :)

Awatar użytkownika
125 arek
Posty: 529
Rejestracja: 2007-06-12, 20:53
GG: 6055683
Moje maszyny: M 06 B1
Lokalizacja: marcinkowice
Kontaktowanie:

Re: WSK M-150

Post autor: 125 arek » 2017-06-12, 22:48

Napisz coś więcej o swoim patencie skrzyni chętnie zastosuje taką w s32
Ekipa Południe®

s06tuner
Posty: 65
Rejestracja: 2016-01-17, 19:48
GG: 0
Moje maszyny: wsk m150, wfm m06, jawa 353 1959r, jawa 354 1957r,tula 200
Lokalizacja: wilkszyn
Kontaktowanie:

Re: WSK M-150

Post autor: s06tuner » 2017-06-13, 19:07

tak jak wcześniej pisałem ten silnik jeszcze nie jeździł - leży od miesięcy na stole w garażu bo zacząłem budowe domu i niemam czasu a ramie dużo brakuje żeby można było robić testy (chce ją zrobić na gotowo bo wiem że jak tylko ją podpicuje i wsadze silnik to już tak zostanie) jak zrobie chociaż kilkaset kilometrów bez awarii kół zębatych to dam znać jak to funkcjonuje i może jakiś film na youtuba wrzucę. niema co chwalić dnia przed zachodem słońca i niema co wydawać kase i przerabiać kolejne silniki skoro niewiadomo jak to się sprawdzi. zmiany nie są nieodwracalne (tzn sfrezowanego aluminium już nie będzie ale wystarczyło by wsadzić typowe łożyska i oryginalną skrzynie z aparatem aby powrócić do pierwotnego rozwiązania)

sbanys
Posty: 977
Rejestracja: 2013-12-29, 20:10
GG: 0
Moje maszyny: WSK M06B,WSK M06B1,WSK M150,WSK M06-64,
WSK M06L,WSK M06Z2
Lokalizacja: Wolbrom
Kontaktowanie:

Re: WSK M-150

Post autor: sbanys » 2017-06-16, 19:49

Kolejna porcja tabliczek
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
kuchar
Posty: 128
Rejestracja: 2014-01-08, 18:52
GG: 0
Moje maszyny: wueski, jawa, romet
Lokalizacja: LKR
Kontaktowanie:

Re: WSK M-150

Post autor: kuchar » 2017-06-16, 21:17

Czy dobrze odczytuję na ostatnim zdjęciu, S0130519 ? Poza moją to chyba druga M150 z numerem ramy zaczynającym się cyframi 130 :) i nawet bliski numer z moją

Awatar użytkownika
PrzemM
Posty: 50
Rejestracja: 2015-01-11, 21:28
GG: 0
Moje maszyny: WSK M-150
WSK M06 1957r
WSK Kobuz
WSK Dudek
Junak M10
Lokalizacja: Trawniki
Kontaktowanie:

Re: WSK M-150

Post autor: PrzemM » 2017-06-17, 23:48

Witam.
Mam pytanie odnośnie uszczelniaczy na wale w S06. Trafiłem w lewym karterze uszczelniacz 20x35x7 w pierścieniu. Czy zamiast tego można wrzucić 20x47x7 czy lepiej zostawić pierścień? Jest to fabryczny patent czy czyjaś wydumka? Póki co nie wybijałem starego uszczelniacza bo nie chcę niczego skopać.

Obrazek

Obrazek

halcik
Posty: 1735
Rejestracja: 2015-11-30, 09:25
GG: 0
Moje maszyny: WSK KOS 85 i inne
MZ ES 250/2 i inne
WFM OSA M52 i M50
Lokalizacja: Kutno
Kontaktowanie:

Re: WSK M-150

Post autor: halcik » 2017-06-18, 00:44

Ktoś na forum SHL pisał dlaczego powinno się zostawiać ten pierścień, były też głosy osób które wstawiały tam po prostu większy simmering. Jak miałbym zgadywać to napisałbym, że fabrycznie chodziło o wykonanie z brakiem luzu osiowego, czego simmering mógłby nie zapewnić. Z drugiej strony tego problemu już mieć nie będziesz, ma zostać tak jak jest.

Awatar użytkownika
PrzemM
Posty: 50
Rejestracja: 2015-01-11, 21:28
GG: 0
Moje maszyny: WSK M-150
WSK M06 1957r
WSK Kobuz
WSK Dudek
Junak M10
Lokalizacja: Trawniki
Kontaktowanie:

Re: WSK M-150

Post autor: PrzemM » 2017-06-18, 01:37

Dzięki. W poniedziałek wybiję uszczelniacz i zobaczymy co jest w środku. Ciekaw jestem czy ten pierścień to jedna całość a na zewnątrz jest oring czy są to dwie podkładki sklejone gumą.
Z drugiej strony gdyby to był patent jakiegoś druciarza z lat PRLu (bo mój silnik od dawna nie był użytkowany) to szczerza mówiąc byłbym zaskoczony tak profesjonalnym wykonaniem.

halcik
Posty: 1735
Rejestracja: 2015-11-30, 09:25
GG: 0
Moje maszyny: WSK KOS 85 i inne
MZ ES 250/2 i inne
WFM OSA M52 i M50
Lokalizacja: Kutno
Kontaktowanie:

Re: WSK M-150

Post autor: halcik » 2017-06-18, 08:38

Jest to pierścień metalowy, na zewnątrz oring, a od środka simmering. Z drugiej strony podobny pierścień ma jeszcze kanały smarujace

Awatar użytkownika
125 arek
Posty: 529
Rejestracja: 2007-06-12, 20:53
GG: 6055683
Moje maszyny: M 06 B1
Lokalizacja: marcinkowice
Kontaktowanie:

Re: WSK M-150

Post autor: 125 arek » 2017-06-18, 14:44

Ja dałem simmering a to wywaliłem jest ok
Ekipa Południe®

sbanys
Posty: 977
Rejestracja: 2013-12-29, 20:10
GG: 0
Moje maszyny: WSK M06B,WSK M06B1,WSK M150,WSK M06-64,
WSK M06L,WSK M06Z2
Lokalizacja: Wolbrom
Kontaktowanie:

Re: WSK M-150

Post autor: sbanys » 2017-07-03, 21:16

Kolejny egzemplarz.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
PrzemM
Posty: 50
Rejestracja: 2015-01-11, 21:28
GG: 0
Moje maszyny: WSK M-150
WSK M06 1957r
WSK Kobuz
WSK Dudek
Junak M10
Lokalizacja: Trawniki
Kontaktowanie:

Re: WSK M-150

Post autor: PrzemM » 2017-08-02, 23:09

Pierwsze odpalenie :)
https://youtu.be/L1PWcsAs-UY

lala177
Posty: 15
Rejestracja: 2014-09-23, 18:55
GG: 0
Moje maszyny: WSK M-150
Lokalizacja: Świdnik
Kontaktowanie:

Re: WSK M-150

Post autor: lala177 » 2017-09-10, 21:33

Znalazłem zdjęcia takiego klina - załączam
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

sbanys
Posty: 977
Rejestracja: 2013-12-29, 20:10
GG: 0
Moje maszyny: WSK M06B,WSK M06B1,WSK M150,WSK M06-64,
WSK M06L,WSK M06Z2
Lokalizacja: Wolbrom
Kontaktowanie:

Re: WSK M-150

Post autor: sbanys » 2017-09-10, 22:11

To współczesna produkcja.

mm8255
Posty: 131
Rejestracja: 2013-12-11, 04:10
GG: 0
Moje maszyny: shl m11
Lokalizacja: wroclaw
Kontaktowanie:

Re: WSK M-150

Post autor: mm8255 » 2017-09-11, 00:50

huj nie idzie kupić 150tki

s06tuner
Posty: 65
Rejestracja: 2016-01-17, 19:48
GG: 0
Moje maszyny: wsk m150, wfm m06, jawa 353 1959r, jawa 354 1957r,tula 200
Lokalizacja: wilkszyn
Kontaktowanie:

Re: WSK M-150

Post autor: s06tuner » 2017-09-20, 21:39

,,idzie,, tylko trzeba być cierpliwym i szukać, ja długo szukałem chyba ponad 3 miesiące. znalezienie całej w pięknym stanie i w 100 procętach oryginalnej jest niełatwe i zwykle kosztowne. na portalach typu allegro sporo ludzi śledzi aukcjie i ciekawe perełki szybko znikają , taniej można coś znaleźć na np oldtimerach itd. chandlarze mają zwykle podpicowane maszyny i części w mało przystępnych cenach ale zdarzają się sprzedawcy którzy mają tone gratów z lat młodości i chcą to wyprzedać nie znając cen rynkowych. jakiś czas temu kupiłem zestaw do 150'tki cylinder jeszce ze śladami honowania, tłok od niego i głowica za 150pln a później cały silnik s06 nominalny za 280pln - tylko trzeba polazić i popatrzeć

lala177
Posty: 15
Rejestracja: 2014-09-23, 18:55
GG: 0
Moje maszyny: WSK M-150
Lokalizacja: Świdnik
Kontaktowanie:

Re: WSK M-150

Post autor: lala177 » 2017-10-02, 21:19

i jeszcze jeden bęben inny od dwóch poprzednich

Odpowiedz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość