WSK M21W1 125

Opis poszczególnych elementów i części zastosowanych w danym modelu/wersji
Awatar użytkownika
bing17
Posty: 362
Rejestracja: 2007-02-16, 21:59
Moje maszyny: FSO 125p, CZ 516, Junak M10, Romet KadetM780,110
Lokalizacja: Łódź-Ruda.
Kontaktowanie:

WSK M21W1 125

Post autor: bing17 » 2007-07-02, 20:59

Napisze coś o W1 i całym motocyklu na podstawie książki H.Załęskiego. Ciężar całego motocykla wynosił 107KG, wg. książki v max wynosił 90km/h. Rama miała troche inne wymiary niż B3 i W2, długość 2025mm, rozstaw osi taki sam jak w B3 i W2 czyli 1320mm, szerokość taka jak w W2 czyli 625mm, wysokość 1000mm, reszta jak w innych WSK. Silnik miał pojemność 123,4 ccm, średnica cylindra 54mm, skok 54mm, stopień sprężania 7,5 moc max. 9KM przy 6000 obr. gaźnik GM24U3, zapłon bateryjny, sprzęgło 4 tarczowe, przełożenie wał sprzęgło 35:15, przełożenie skrzynia koło tylne 49:15. To tyle ode mnie, zdjęć nie posiadam, to co napisałem jest przepisane z książki H.Załęskiego, wydanie 1973r. wg. mnie najfajniejsza książka o WSK.
Warto dodać, że silników "W1" było kilka typów które są opisane w skrócie w tym temacie: viewtopic.php?f=62&t=3595

Ponieżej zdjęcie M21W1:
M21W1 11.jpg
Charakterystyka silnika W1 oraz W2 i S01-z3:
w1char.jpg
charakterystykaw1.jpg
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
Maciek
Posty: 561
Rejestracja: 2007-01-15, 21:00
GG: 8665055
Moje maszyny: Dudek Sport
Kobuz
Kos
M06B3
WFM, SHL, Komarki ,itd
Lokalizacja: Łowicz
Kontaktowanie:

Post autor: Maciek » 2007-07-02, 22:39

Foteczki do tematu z aukcji na allegro:
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
Gaceczkos
Posty: 203
Rejestracja: 2007-01-01, 23:28
GG: 0
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Post autor: Gaceczkos » 2007-07-03, 10:34

WSK z silnikiem W1 było kilka. Jedną z najciekawszych była M19 Kos. Wyżej opisaliście M21W1. Poniżej zamieszczam zdjęcia silnika W1-J, stosowanego w M19. Silnik ten oparty jest na bazie silnika W2A, znanego z SHL M11W. Różni się on korbowodem, cylindrem, króćcem wraz z podpórką, gaźnikiem, głowicą i oczywiście tłokiem, sworzniem i pierścieniami. Uwagę zwraca także nadlew do pełnej osłony łańcucha. Okno wydechowe jest skierowane pod kątem, a nie jak w W2A na wprost. Krótki opis tego silnika jest w książce "Polskie Motocykle 1946 - 1985"
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
WSK - Wrócisz Szybciej Koleją

Awatar użytkownika
Romano
Posty: 198
Rejestracja: 2007-01-02, 19:04
GG: 0
Lokalizacja: Poddębice
Kontaktowanie:

Post autor: Romano » 2007-07-04, 08:03

Gacek ten silnik jest w twoim posiadaniu? No Maćku piękne fotki nam zapodałeś :zdrowko: To bardzo rzadki i bardzo ciekawy model silnika szkoda że była ich naprawdę znikoma ilość.

Awatar użytkownika
Gaceczkos
Posty: 203
Rejestracja: 2007-01-01, 23:28
GG: 0
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Post autor: Gaceczkos » 2007-07-05, 10:50

Tak się jakoś złożyło :-D Niestety silnik ten nie posiada głowicy, co jest problematyczną sprawą. Poza tym brakuje kilku drobiazgów, ale przy głowicy to mały pikuś.
WSK - Wrócisz Szybciej Koleją

Fenix
Posty: 494
Rejestracja: 2007-01-30, 20:17
GG: 0
Moje maszyny: WSK KOBUZ
Lokalizacja: Kielce
Kontaktowanie:

Re: WSK z silnikiem W1

Post autor: Fenix » 2008-03-25, 00:12

Ten silnik na dolnych fotkach KoSzu to silnik Gazeli (albo sam cylinder z Gazeli).
A wracając do silnika W1 ==> to była bardzo mała seria (nie wszedł jednak do produkcji seryjnej). Z jednego ze zdjęć Maćka widać że było ich co najmniej 51 sztuk, bo taki numer ma przedstawiany silnik. Nie pamiętam już gdzie czytałem (chyba w Horyzontach Techniki z lat 70-tych), obydwa silniki W2 i W1 miały wspólną, bliźniaczą dolną partię (skrzynia, sprzęgło, rozrusznik, kartery itd) a różniły się jedynie średnicą tłoka. Nawet gaźnik był taki sam. To tyle, co wiem o W1...
e-kiosk FENIXa ==> http://fenix.nextpress.pl" target="_blank

Awatar użytkownika
ŻbiKu
Posty: 1624
Rejestracja: 2007-01-02, 22:10
GG: 0
Moje maszyny: WSK 175 KOBUZ CUSTOM 82`,
YAMAHA YZF 1000R THUNDERACE
Lokalizacja: Zielona Góra
Kontaktowanie:

Re: WSK z silnikiem W1

Post autor: ŻbiKu » 2008-03-25, 01:44

1. Nie miały takiego samego gaźnika, spójrz na fotki (króciec ssący od W1!).
2. Kartery nie były takie same, przecież średnica tuleji W1 była węższa.
3. Nie wiem, co miałeś na mysli pisząc "silnik od Gazeli". Gazele montowane miały silniki W2B, chociaż z tego co mi wiadomo (źródła niesprawdzone), pierwsze egzemplarze miały właśnie montowany silnik W2A z iskrownikiem. Słyszałem to od kilku starszych osób. Pisząc "silnik od Gazeli" miałeś na myśli, że montowali W2A z nowszymi cylindrami (tymi od WSK175?), bo taki właśnie ma cylinder jeden z tych 2 silników na fotkach KoSzu. ;-)
4. Następna różnicą jest odlana "osłona łańcucha".

Fenix
Posty: 494
Rejestracja: 2007-01-30, 20:17
GG: 0
Moje maszyny: WSK KOBUZ
Lokalizacja: Kielce
Kontaktowanie:

Re: WSK z silnikiem W1

Post autor: Fenix » 2008-03-25, 16:33

Pisałem z pamięci te dane, więc może się rąbnąłem gdzieś. Ja widziałem trochę inne zdjęcia silnika W1, na którym wyraźnie był widoczny gaźnik Pegaz (zresztą w opisie słownym - o ile dobrze pamięta - też podawano, że jest Pegaz, tyle że taki jak miała to M11W czyli średnica 24 mm). Kartery w rzeczy samej są nieco inne, bo mają wyjście na osłonę gumową. Poza tym osłonami - to jednak są bliżniacze do silnika WSK 175.
Ja też się spotkałem z ustnymi informacjami, że na początku produkcji do Gazeli wstawiano silniki, które zostały po SHL M11W (czyli W2A). Ale nie będę tu niczego osądzał, bo zbyt mało jest danych.
A silnik Gazeli jest na tym zdjęciu (to nie jest przecież silnik WSK 175):
Obrazek
e-kiosk FENIXa ==> http://fenix.nextpress.pl" target="_blank

Awatar użytkownika
ŻbiKu
Posty: 1624
Rejestracja: 2007-01-02, 22:10
GG: 0
Moje maszyny: WSK 175 KOBUZ CUSTOM 82`,
YAMAHA YZF 1000R THUNDERACE
Lokalizacja: Zielona Góra
Kontaktowanie:

Re: WSK z silnikiem W1

Post autor: ŻbiKu » 2008-03-25, 17:36

No faktycznie nieco inny cylinder miała gazela i króciec ssący. Tego nie wiedziałem. Prócz tego jeszcze koło zamachowe ale nie o tym temat.

Co do W1 wszystko jest możliwe, przecież to była seria przedprodukcyjna i na pewno sprawdzano różne warianty (w tym gaźniki), to już wiemy że stosowano 2 typy gaźników, PEGAZ i jakiś mocowany tak jak w WSK125 (fotka Gaceczkosa).
Kartery W1 nie mogą różnić się tylko wyjściem na osłonę, ale też miejscem gdzie zakładasz cylinder. Tuleja cylindra W! jest węższa od tuleji stosiedziemdziesiątki piątki, dlatego cylindra 175 nijak nie założysz do 125. Podobnie ma się sprawa w simsonach. Do 50cmm spokojnie założysz 60ccm, ale 70ccm już nie da rady, trzeba przerobić kartery.

Fenix
Posty: 494
Rejestracja: 2007-01-30, 20:17
GG: 0
Moje maszyny: WSK KOBUZ
Lokalizacja: Kielce
Kontaktowanie:

Re: WSK z silnikiem W1

Post autor: Fenix » 2008-03-25, 23:08

Prócz tego jeszcze koło zamachowe
Wueski też przez jakiś czas miały to koło zamachowe... Dopiero później zastąpiono je tą cholerną tulejką, którą tak trudno zdjąć z wału.
e-kiosk FENIXa ==> http://fenix.nextpress.pl" target="_blank

Awatar użytkownika
ŻbiKu
Posty: 1624
Rejestracja: 2007-01-02, 22:10
GG: 0
Moje maszyny: WSK 175 KOBUZ CUSTOM 82`,
YAMAHA YZF 1000R THUNDERACE
Lokalizacja: Zielona Góra
Kontaktowanie:

Re: WSK z silnikiem W1

Post autor: ŻbiKu » 2008-03-26, 08:30

Tulejka to porażka, w tym roku kosz sprzęgłowy zdystansować przez nią musiałem, ponieważ nie weszła na czop tyle ile powinna 8/

Posiada ktoś jakieś skany danych technicznych albo czegokolwiek o silniku W1??

Awatar użytkownika
KLINAR
Posty: 129
Rejestracja: 2007-06-10, 10:54
GG: 0
Lokalizacja: STG
Kontaktowanie:

Re: WSK z silnikiem W1

Post autor: KLINAR » 2008-03-26, 15:56

Warto tez dodac że zdjęcia podane przez Maćka i gaceczkosa mimo że przedstawiaja silnik W1 róznią sie bardzo istotna żecza a mianowicie pradnicą, jeden silnik wyglada na to że posiadał pradnice taka jak w silnikach 059 czy 060 a ten podany przez gaceczkosa widać że posiadał magneto czyli taka jak w W2A

A tak poza tematem Żbiku byc może założyłeś tulejke odwrotnie ;-) Ostatnio przy składaniu mojego Wiatra meczyłem sie z tym i za nic tulejka nie chciala wejsc nawet po opukaniu jej gumowym mlotkiem a kiedy odwrociłem ja weszła jak w masło.
Ostatnio zmieniony 2008-03-27, 07:11 przez KLINAR, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
ŻbiKu
Posty: 1624
Rejestracja: 2007-01-02, 22:10
GG: 0
Moje maszyny: WSK 175 KOBUZ CUSTOM 82`,
YAMAHA YZF 1000R THUNDERACE
Lokalizacja: Zielona Góra
Kontaktowanie:

Re: WSK z silnikiem W1

Post autor: ŻbiKu » 2008-03-26, 23:27

Nie założyłem odwrotnie nie jestem półkulą.

no_stress
Posty: 4
Rejestracja: 2010-01-25, 16:39
GG: 0
Moje maszyny: wsk, wfm, komar, junak
Lokalizacja: strz
Kontaktowanie:

Re: WSK M21W1 125

Post autor: no_stress » 2010-11-13, 19:36

Brakująca część układanki. Głowica w1.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
Sebastian440
Administrator
Posty: 1960
Rejestracja: 2007-01-02, 00:48
Moje maszyny: .
www.mr16bp.blogspot.com
Lokalizacja: Thorn Kupie polskie motocykle sportowe seba440t2@wp.pl
Kontaktowanie:

Re: WSK M21W1 125

Post autor: Sebastian440 » 2010-11-13, 20:47

Ładna głowica ale o jaki element układanki chodzi ? Jaka jest średnica komory?
Kupię polskie motocykle sportowe, kontakt: seba440t2@wp.pl
http://www.mr16bp.blogspot.com ®

z-tomek
Posty: 695
Rejestracja: 2008-07-29, 19:16
Moje maszyny: WSK M06 64
WSK M21W2
Lokalizacja: Sieradz
Kontaktowanie:

Re: WSK M21W1 125

Post autor: z-tomek » 2010-11-13, 22:22

Rozumiem że świeca w tej komorze nie jest centralna? Można fote komory tak na wprost?

Awatar użytkownika
kapitan zbik
Posty: 63
Rejestracja: 2008-01-14, 14:13
GG: 0
Moje maszyny: M21W2 Kobuz
Romet Ogar 200
Romet Pony 50-M-2
Jawa 638-0
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Re: WSK M21W1 125

Post autor: kapitan zbik » 2010-11-18, 23:40

sebastian440 pisze:Ładna głowica ale o jaki element układanki chodzi ?
zapewne o ten:
Gaceczkos pisze:Tak się jakoś złożyło :-D Niestety silnik ten nie posiada głowicy, co jest problematyczną sprawą. Poza tym brakuje kilku drobiazgów, ale przy głowicy to mały pikuś.

termin21

Re: WSK M21W1 125

Post autor: termin21 » 2011-04-23, 21:19

Mam cały taki silnik ,lecz za dużo mam tych silników i nie mogłem wygrzebać ,ale za jakiś czas dorzuce,przypadkowo trafiłem na temat , i zleciałem do arsenału zrobićfotke cylindra... Tyle ,ze ten silnik pochodził od motoru WSk MR16 poj 125 ,a nie od szosowej
Kopia DSCF7013.jpg
Kopia DSCF7014.jpg
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
Sebastian440
Administrator
Posty: 1960
Rejestracja: 2007-01-02, 00:48
Moje maszyny: .
www.mr16bp.blogspot.com
Lokalizacja: Thorn Kupie polskie motocykle sportowe seba440t2@wp.pl
Kontaktowanie:

Re: WSK M21W1 125

Post autor: Sebastian440 » 2011-04-23, 22:48

jaka jest średnica cylindra?
Kupię polskie motocykle sportowe, kontakt: seba440t2@wp.pl
http://www.mr16bp.blogspot.com ®

Awatar użytkownika
Brat
Posty: 874
Rejestracja: 2008-03-13, 23:50
Moje maszyny: Wsk m21w2 "Kobuz"
Lokalizacja: Jaworzno (Śląsk)
Kontaktowanie:

Re: WSK M21W1 125

Post autor: Brat » 2011-04-23, 23:01

Przecież to cylinder od Shl z odciętym daszkiem gaźnika.

Odpowiedz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości