Cichy silnik WSk 125

Odpowiedz
Awatar użytkownika
artur2885
Posty: 55
Rejestracja: 2014-08-15, 11:08
GG: 10133320
Moje maszyny: WSK 125 B3 1985 r.
Yamaha Virago 535
Lokalizacja: Ciechanowiec
Kontaktowanie:

Re: Cichy silnik WSk 125

Post autor: artur2885 » 2017-09-25, 20:12

a co to za specyfik , nie ma problemu przy ponownym rozplawianiu?

sbanys
Posty: 1149
Rejestracja: 2013-12-29, 20:10
GG: 0
Moje maszyny: WSK M06B,WSK M06B1,WSK M150,WSK M06-64,
WSK M06L,WSK M06Z2
Lokalizacja: Wolbrom
Kontaktowanie:

Re: Cichy silnik WSk 125

Post autor: sbanys » 2017-09-25, 20:16

Trzyma jak diabli. Jak masz narzedzia do rozpoławiania silnika to nie będzie problemu. Prędzej uszczelka zostanie rozerwana na pół. Potem delikatnie jakims skrobaczkiem czy żyletką zdzierasz.

Awatar użytkownika
artur2885
Posty: 55
Rejestracja: 2014-08-15, 11:08
GG: 10133320
Moje maszyny: WSK 125 B3 1985 r.
Yamaha Virago 535
Lokalizacja: Ciechanowiec
Kontaktowanie:

Re: Cichy silnik WSk 125

Post autor: artur2885 » 2017-09-25, 20:24

są opinie że jak są łądne przylgnie to sama dobra uszczelka wystarczy , inni smarują towotem wy doradzacie to coś sam już nie wiem
mam też wyciek tz, saczy się tam gdzie jest ten pimpek od spodu co trzyma automat zmiany biegów to tym reinzosilem można to uszcelnić?

Awatar użytkownika
artur2885
Posty: 55
Rejestracja: 2014-08-15, 11:08
GG: 10133320
Moje maszyny: WSK 125 B3 1985 r.
Yamaha Virago 535
Lokalizacja: Ciechanowiec
Kontaktowanie:

Re: Cichy silnik WSk 125

Post autor: artur2885 » 2017-11-19, 09:57

Witam kolegów mam prośbę o pomoc , a mianowicie mam zakupiony nowy wał ZMD do 125 piątki latem zabieram się za jego wymianę i cały remont silnika i przy wymianie tego nowego wału chciałbym go przed zamontowaniem sprawdzić pod względem czy jest wycentrowany bo mogło się coś rozcentrować przy wysyłce , czujnik zegarowy bym zakupił ale nie mam przyrządu kłowego a takie są bardzo drogie czy mogę zrobić go we własnym zakrasie ?Czy to urządzenie musi trzymac scisłe wymiary których w garazu nie da się osiągnąć , myslę o pospawaniu podstawy i zamontowaniu w niej 2 łozysk na stronę tak żeby czop lezał na dwóch łozyskach , co o tym sądzą koledzy mechanicy od WSK ?

halcik
Posty: 2230
Rejestracja: 2015-11-30, 09:25
GG: 0
Moje maszyny: WSK KOS 85 i inne
MZ ES 250/2 i inne
WFM OSA M52 i M50
Lokalizacja: Kutno
Kontaktowanie:

Re: Cichy silnik WSk 125

Post autor: halcik » 2017-11-19, 11:17

Nie da rady, wał czasami ma nieosiowo zrobione otwory centrujace, więc podpieranie wału od dołu nie da ci obrazu tego co chcesz sprawdzić.

Awatar użytkownika
artur2885
Posty: 55
Rejestracja: 2014-08-15, 11:08
GG: 10133320
Moje maszyny: WSK 125 B3 1985 r.
Yamaha Virago 535
Lokalizacja: Ciechanowiec
Kontaktowanie:

Re: Cichy silnik WSk 125

Post autor: artur2885 » 2017-11-19, 11:21

ok otwory moga być nie centrowo ale jak go chcę podeprzeć łożyskami wał by lezał na łozyskach

Awatar użytkownika
artur2885
Posty: 55
Rejestracja: 2014-08-15, 11:08
GG: 10133320
Moje maszyny: WSK 125 B3 1985 r.
Yamaha Virago 535
Lokalizacja: Ciechanowiec
Kontaktowanie:

Re: Cichy silnik WSk 125

Post autor: artur2885 » 2017-11-19, 11:24


franq87
Posty: 1096
Rejestracja: 2012-11-05, 20:52
GG: 0
Moje maszyny: KILKA ŚWIDNIKÓW, RESZTA NIEWAŻNA
Kontaktowanie:

Re: Cichy silnik WSk 125

Post autor: franq87 » 2017-11-19, 11:42

Moze tak byc, ale wtedy musisz użyć dwóch zegarow, po jednym na czop i obserwować wychylenia.

Awatar użytkownika
artur2885
Posty: 55
Rejestracja: 2014-08-15, 11:08
GG: 10133320
Moje maszyny: WSK 125 B3 1985 r.
Yamaha Virago 535
Lokalizacja: Ciechanowiec
Kontaktowanie:

Re: Cichy silnik WSk 125

Post autor: artur2885 » 2017-11-19, 11:59

dzięki franq to już cos na początek

franq87
Posty: 1096
Rejestracja: 2012-11-05, 20:52
GG: 0
Moje maszyny: KILKA ŚWIDNIKÓW, RESZTA NIEWAŻNA
Kontaktowanie:

Re: Cichy silnik WSk 125

Post autor: franq87 » 2017-11-19, 15:11

Bardziej profesjonalny przyrząd można wykonać z kawałka ceownika np 120x80 ,dwóch złomowycch korbowodów z dzielonym łbem od silnika czterowuwowego bez stopek, dwóch kłów tokarskich montowanych w główki korbowodow. Jeden korowód montowany do ceownika na stałe, drugi w frezowane w ceowniku wzdlużne otwory dla regulacji szerokości.

Awatar użytkownika
artur2885
Posty: 55
Rejestracja: 2014-08-15, 11:08
GG: 10133320
Moje maszyny: WSK 125 B3 1985 r.
Yamaha Virago 535
Lokalizacja: Ciechanowiec
Kontaktowanie:

Re: Cichy silnik WSk 125

Post autor: artur2885 » 2017-11-19, 17:28

dlaczego przy takim rozwiązaniu przy podparciu wału łożyskami muszę zastosować dla wskazniki zegarowe nie mogę zmierzyć jednym wskaznikiem na jednym czopie a potem na drugim ?

franq87
Posty: 1096
Rejestracja: 2012-11-05, 20:52
GG: 0
Moje maszyny: KILKA ŚWIDNIKÓW, RESZTA NIEWAŻNA
Kontaktowanie:

Re: Cichy silnik WSk 125

Post autor: franq87 » 2017-11-19, 17:57

Bo odchyłka lewego czopa może być widziana na prawym. Wał zamontowany w kłach nie ma takiej możliwości .

Awatar użytkownika
artur2885
Posty: 55
Rejestracja: 2014-08-15, 11:08
GG: 10133320
Moje maszyny: WSK 125 B3 1985 r.
Yamaha Virago 535
Lokalizacja: Ciechanowiec
Kontaktowanie:

Re: Cichy silnik WSk 125

Post autor: artur2885 » 2017-11-19, 18:13

czyli lepiej kombinować z tymi kłami

Awatar użytkownika
artur2885
Posty: 55
Rejestracja: 2014-08-15, 11:08
GG: 10133320
Moje maszyny: WSK 125 B3 1985 r.
Yamaha Virago 535
Lokalizacja: Ciechanowiec
Kontaktowanie:

Re: Cichy silnik WSk 125

Post autor: artur2885 » 2017-12-10, 14:48

W jaki sposób zmienić wagę układu korbowego , bo rozumiem że powinno to być wyważone na zero ale jak regulować tą wage ? wiercic otwory w korbowodzię? czy zalać ołowiem sworzeń tłoka nie mam pojecia jak to się robi przy 125

franq87
Posty: 1096
Rejestracja: 2012-11-05, 20:52
GG: 0
Moje maszyny: KILKA ŚWIDNIKÓW, RESZTA NIEWAŻNA
Kontaktowanie:

Re: Cichy silnik WSk 125

Post autor: franq87 » 2017-12-10, 22:14

To nie może być wyważone na zero.

Awatar użytkownika
artur2885
Posty: 55
Rejestracja: 2014-08-15, 11:08
GG: 10133320
Moje maszyny: WSK 125 B3 1985 r.
Yamaha Virago 535
Lokalizacja: Ciechanowiec
Kontaktowanie:

Re: Cichy silnik WSk 125

Post autor: artur2885 » 2017-12-11, 20:54

więc na ile powinno być wyważone , sądziłem że ze sworzniem tłokiem pierscieniami powinno być wyważone na 0

franq87
Posty: 1096
Rejestracja: 2012-11-05, 20:52
GG: 0
Moje maszyny: KILKA ŚWIDNIKÓW, RESZTA NIEWAŻNA
Kontaktowanie:

Re: Cichy silnik WSk 125

Post autor: franq87 » 2017-12-12, 00:30

Oj nie chce mi się tłumaczyć, poczytaj trochę lektury o wyważaniu układów korbowych ,może na początek Tomasza Sałka. Na skróty idąc wał korbowy z korbowodem bez sworznia i tłoka powinien mieć ok 5gram niedowagi po stronie korbowodu.

Awatar użytkownika
artur2885
Posty: 55
Rejestracja: 2014-08-15, 11:08
GG: 10133320
Moje maszyny: WSK 125 B3 1985 r.
Yamaha Virago 535
Lokalizacja: Ciechanowiec
Kontaktowanie:

Re: Cichy silnik WSk 125

Post autor: artur2885 » 2018-03-24, 11:54

Teraz z innej beczki , z racji tego że przyszedł czas na wymianę łańcuszka sprzęgłowego to chciałbym zapytać jaki polecacie , słyszałem ze najdroższe współcześnie to favorit czytałem jednak że są nie warte swej ceny i padają dość szybko po 500 km , szajs po 16 zł to wiadomo , niektórzy chwalą sobie okinoi , czy jakoś tak w końcu to ,,Japonia'' a może jednak szukać mega drogiego oryginału z epoki , jakiś doświadczenia ? Na jakich łańcuszkach sprzęgłowych jeździcie ?

franq87
Posty: 1096
Rejestracja: 2012-11-05, 20:52
GG: 0
Moje maszyny: KILKA ŚWIDNIKÓW, RESZTA NIEWAŻNA
Kontaktowanie:

Re: Cichy silnik WSk 125

Post autor: franq87 » 2018-03-24, 21:46

Favorit jest dobry, ale ktoś wpadł na pomysł i sprzedaje podróbki. Oryginalny favorit ma takie otwory w sworzniach po zakuciu jakby nakiełki, podróba jest zaklepana chyba młotkiem. Okinoi to chińczyk, miałem w zyciu może ze trzy sztuki to nie mam opinii.

Awatar użytkownika
czankete
Posty: 1292
Rejestracja: 2013-09-26, 10:08
GG: 0
Moje maszyny: WSK, WFM, SHL i inne
Lokalizacja: Köpingebro - Sweden
Kontaktowanie:

Re: Cichy silnik WSk 125

Post autor: czankete » 2018-03-25, 09:43

...zakup dedykowanych do WSK łańcuszków sprzęgłowych o nazwie Okinoi lub podobnych to porażka na starcie - po założeniu założeniu takowego jest najczęściej sporo luźniejszy niż ten, który był do tej pory zamontowany. Dotyczy to zarówno silników 125 jak i 175. Skoro jest nowy i nie wyciągnięty to oznacza jedno - nie został wyprodukowany zgodnie z odpowiednimi wymiarami. Dodam jeszcze, że przymiarki były robione bez zmiany zębatki i kosza jak i z nowymi oryginalnymi czy współczesnymi wyrobami. Zatem na 100% coś jest nie tak z tymi łańcuszkami. Jak taki Okinoi jest trwały i jak wygląda po krótszej lub dłuższej eksploatacji tego nie wiem, ponieważ nie było sensu ich nawet zakładać na stałe i testować - szkoda marnować uszczelek pod pokrywę :P

...alternatywą dla oryginału ze względu na dostępność i cenę faktycznie jest tylko favorit. Montuję go do już od dłuższego czasu w WSK i nie ma z nimi problemu. Składam też teraz trzy silniki Jawa 223 i w każdym z nich zamontowałem właśnie współczesnego favorita - podobnie jak w WSK brak zastrzeżeń. Ze swoich spostrzeżeń dodam jeszcze tyle, że podróbka favorita z reguły nie posiada sygnowania "cz" widocznego na ogniwkach, a jeżeli nawet ma to jest ono wykonane niechlujnie w porównaniu do oryginału ;-)

Odpowiedz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość