WSK 125 '79 Wyskakujący trzeci bieg

Awatar użytkownika
DarekWiechu25
Posty: 20
Rejestracja: 2015-03-28, 14:06
GG: 0
Moje maszyny: WSK 175 M21W2 1972r.
WSK 125 M06B3 1979r.
Lokalizacja: POLSKA, WELKOPOLSKIE
Kontaktowanie:

WSK 125 '79 Wyskakujący trzeci bieg

Post autor: DarekWiechu25 » 2018-07-25, 13:33

Na wstępie chciałbym wszystkich przeprosić jeśli mój post nie jest pisany w odpowiednim Temacie.

Witam. Już nie mam pomysłów, a siły powoli też mnie opuszczają więc pomyślałem, że znajdzie się Ktoś życzliwy i powie mi albo zasugeruje, albo nawet przyśle zdjęcie łącznie z wymiarami. Jak ma wyglądać prawidłowo złożona skrzynia biegów
u WSK 125. Składałem już parę motocykli z czego z jakieś dwie trójki.. Było to co prawda z jakieś 10 lat temu ale pamiętam co nieco ale to co się teraz mi wyrabia przy tej , to już przekracza moje najśmielsze oczekiwania. Rozbierałem silnik już tyle razy, sprawdzałem wszystkie wałki i tryby. Na pozór jest wszystko dobrze ale cały czas wyskakuje mi trójka...

Mam dziwne wrażenie że może być coś jeszcze nie tak bo ma straszne drgania... pominąwszy fakt że gdy stoi na nóżkach i odkręci się jej manetkę skacze po chodniku jak zła (dokładniej, cofa się) to również nie jest zbyt przyjemne w trakcie jazdy bo po dłuższym czasie mam wrażenie że tyłek mi odpadnie od tych drgań. Powoduje to także odkręcanie się nakrętek z ramy...
Dodam, że silnik jest skręcony solidnie, a do ramy jest przykręcony również stabilnie na podkładce płaskiej i sprężynowej pod nakrętkami.

Awatar użytkownika
zubr9471
Posty: 1136
Rejestracja: 2011-05-01, 15:38
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125, 175
WFM
Junak
Romet
Jawa 250
SHL 175, 150

H-D
Lokalizacja: Kalisz
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 '79 Wyskakujący trzeci bieg

Post autor: zubr9471 » 2018-07-30, 08:42

Drgania pochodzą z niewyważonego magneta (np. skrzywionego), lub źle wyważonego wału korbowego. Wyskakiwanie biegu jest spowodowane zużyciem kłów sprzęgających kół zębatych.

Awatar użytkownika
CrazyMario
Posty: 274
Rejestracja: 2013-04-26, 22:43
GG: 7935765
Moje maszyny: M06-64
Lokalizacja: Stolno
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 '79 Wyskakujący trzeci bieg

Post autor: CrazyMario » 2018-07-30, 09:34

zubr9471 pisze:
2018-07-30, 08:42
Drgania pochodzą z niewyważonego magneta (np. skrzywionego), lub źle wyważonego wału korbowego. Wyskakiwanie biegu jest spowodowane zużyciem kłów sprzęgających kół zębatych.
ooo Jednak żyjesz !!!!!

MotoPRLmaniak
Posty: 154
Rejestracja: 2018-01-27, 23:12
GG: 0
Moje maszyny: Dużo klasyków
Lokalizacja: Malopolska
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 '79 Wyskakujący trzeci bieg

Post autor: MotoPRLmaniak » 2018-08-23, 00:33

Czy dałeś podkładki do skrzyni?Między wałek zdawczy pod wałek zdawczy z wytoczeniem.Możesz też mieć luz na aparacie zmiany biegów lub słabą sprężynkę.Co do wibracji to tak jak kolega żubr napisał.Ja obstawiam krzywy i niewyważony wał.Krzywe nagneto raczej nie bo miałem masę komarów i trójek z krzywymi nagnetami i nie było problemu z tym.Możesz mieć też słabo dokręcony silnik lub brak tulejek w karterach wlele ludzi o nich zapomina.

helmutt1
Posty: 101
Rejestracja: 2017-09-12, 11:39
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125, wczesniej ETZ 250
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 '79 Wyskakujący trzeci bieg

Post autor: helmutt1 » 2018-08-23, 20:05

Poruszałem ten temat już wcześniej http://www.wueska.pl/viewtopic.php?f=64&t=28196. Bieg jakby mniej zaczął mi wyskakiwać ale z drganiami dalej jest lipa. Powstawiałem z allegro obciążniki kierownicy, zmieniłem magneto na proste i nic to nie pomaga. Najbardziej mnie dziwi to że jak odstawiałem motor 15 lat temu nie było tych objawów.

Awatar użytkownika
jjaworskyy
Moderator
Posty: 1103
Rejestracja: 2011-09-25, 20:51
GG: 0
Moje maszyny: M06B3
KoBuz
Lokalizacja: Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 '79 Wyskakujący trzeci bieg

Post autor: jjaworskyy » 2018-08-23, 20:11

helmutt1 pisze:
2018-08-23, 20:05
Poruszałem ten temat już wcześniej http://www.wueska.pl/viewtopic.php?f=64&t=28196. Bieg jakby mniej zaczął mi wyskakiwać ale z drganiami dalej jest lipa. Powstawiałem z allegro obciążniki kierownicy, zmieniłem magneto na proste i nic to nie pomaga. Najbardziej mnie dziwi to że jak odstawiałem motor 15 lat temu nie było tych objawów.
Miałem ten sam problem, do 50 km/h wszystko okej, powyżej drgania były takie, że nie było nic widać w lusterku plus do tego nie czułem rąk. Oddałem silnik do remontu, zrobił mi wał, dał nowe blachy. Dzisiaj zrobiłem 300 km i problem znikł.

helmutt1
Posty: 101
Rejestracja: 2017-09-12, 11:39
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125, wczesniej ETZ 250
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 '79 Wyskakujący trzeci bieg

Post autor: helmutt1 » 2018-08-23, 20:26

Czyli to pewnie wał. Kurka wodna szybko się rozbił bo motor ma dopiero 6700 km.

auriol77
Posty: 536
Rejestracja: 2012-04-17, 19:45
GG: 0
Moje maszyny: swidnik
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 '79 Wyskakujący trzeci bieg

Post autor: auriol77 » 2018-08-24, 09:48

Drgania we wsk,shl,junaku zawsze będą z racji na sztywny montaż silnika w ramie. Można to troche poprawić przez montaż ciężarków na końcach kierownicy. Jest dużo przyjemniej. No i podstawa to dobrze złożony silnik bez użycia siły z wałem wycentrowanym możłiwie blisko 0,01-0,03

Ba-jednocylindrowe silniki mają to do siebie,że kultura pracy jest gorsza. W moim KTM LC4 z wałkiem wyrównoważającym też to występuje.

helmutt1
Posty: 101
Rejestracja: 2017-09-12, 11:39
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125, wczesniej ETZ 250
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 '79 Wyskakujący trzeci bieg

Post autor: helmutt1 » 2018-08-25, 21:04

Montaż ciężarków na kierownicy nic mi nie dał. A czy ktoś może napisać ile kosztuje wyważanie wału?

sylwekseat
Posty: 181
Rejestracja: 2018-01-29, 18:11
GG: 0
Moje maszyny: Wsk 125
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 '79 Wyskakujący trzeci bieg

Post autor: sylwekseat » 2018-08-25, 21:19

Samo wywazanie a raczej centrowanie nie powinno byc drogie tylko ze wiaze sie z calkowitym rozebraniem silnika a to juz sa koszty uszczelki lozyska simeringi i co tam jeszcze wyjdzie

helmutt1
Posty: 101
Rejestracja: 2017-09-12, 11:39
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125, wczesniej ETZ 250
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 '79 Wyskakujący trzeci bieg

Post autor: helmutt1 » 2018-08-25, 21:33

Silnik rok temu rozkręcałem także nie ma z tym problemu. A poda ktoś jakąś sumę?

halcik
Posty: 1661
Rejestracja: 2015-11-30, 09:25
GG: 0
Moje maszyny: WSK KOS 85 i inne
MZ ES 250/2 i inne
WFM OSA M52 i M50
Lokalizacja: Kutno
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 '79 Wyskakujący trzeci bieg

Post autor: halcik » 2018-08-25, 21:34

Centrowanie pełnego wału nic Ci nie da, a wynika że masz właśnie taki wał. Myślę że z 50 złotych.

helmutt1
Posty: 101
Rejestracja: 2017-09-12, 11:39
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125, wczesniej ETZ 250
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 '79 Wyskakujący trzeci bieg

Post autor: helmutt1 » 2018-08-25, 22:27

jjaworki pisal ze pomaga. nie mam już innych pomysłów

Awatar użytkownika
jjaworskyy
Moderator
Posty: 1103
Rejestracja: 2011-09-25, 20:51
GG: 0
Moje maszyny: M06B3
KoBuz
Lokalizacja: Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 '79 Wyskakujący trzeci bieg

Post autor: jjaworskyy » 2018-08-25, 22:54

helmutt1 pisze:
2018-08-25, 22:27
jjaworki pisal ze pomaga. nie mam już innych pomysłów
U mnie jest ori wał na korbie Duells

helmutt1
Posty: 101
Rejestracja: 2017-09-12, 11:39
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125, wczesniej ETZ 250
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 '79 Wyskakujący trzeci bieg

Post autor: helmutt1 » 2018-08-25, 23:07

Czyli co polecacie? Wał oryginał - przebieg 6900

halcik
Posty: 1661
Rejestracja: 2015-11-30, 09:25
GG: 0
Moje maszyny: WSK KOS 85 i inne
MZ ES 250/2 i inne
WFM OSA M52 i M50
Lokalizacja: Kutno
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 '79 Wyskakujący trzeci bieg

Post autor: halcik » 2018-08-25, 23:12

Jeśli oryginalny, a nie współczesny pełny to jasne że cenerować. Moja opinia tyczy się pełnych wałów które ważą ponad 3 kg

helmutt1
Posty: 101
Rejestracja: 2017-09-12, 11:39
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125, wczesniej ETZ 250
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 '79 Wyskakujący trzeci bieg

Post autor: helmutt1 » 2018-08-25, 23:26

Oryginalny. Od początku były z nim problemy. Motor odpaliłem gdy miał 1600 km przebiegu. Poszedł w odstawkę do stodoły ze względu na ciągłe problemy z wałem w 81 roku. A czy ktoś z forum się tym zajmuje?

Awatar użytkownika
zubr9471
Posty: 1136
Rejestracja: 2011-05-01, 15:38
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125, 175
WFM
Junak
Romet
Jawa 250
SHL 175, 150

H-D
Lokalizacja: Kalisz
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 '79 Wyskakujący trzeci bieg

Post autor: zubr9471 » 2018-08-26, 09:00

Znaczy że wał jest spiepszony fabrycznie. Wymień wał na inny.
P.S. Napisz po ludzku co z tym silnikiem było co to znaczy problemy z wałem.

helmutt1
Posty: 101
Rejestracja: 2017-09-12, 11:39
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125, wczesniej ETZ 250
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 '79 Wyskakujący trzeci bieg

Post autor: helmutt1 » 2018-08-26, 13:03

Nie wiem co się z nim działo 40 lat temu, tylko tyle że poszedł pod ścianę. Teraz rok temu doprowadziłem silnik do porządku ale widze że są drgania i chciałbym je zlikwidować bo po przejechaniu 50 km ręce trzęsą mi się przez 2 godziny.

MotoPRLmaniak
Posty: 154
Rejestracja: 2018-01-27, 23:12
GG: 0
Moje maszyny: Dużo klasyków
Lokalizacja: Malopolska
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 '79 Wyskakujący trzeci bieg

Post autor: MotoPRLmaniak » 2018-08-30, 15:26

Kup współczesny wał z blachami na korbie duells one są już wycentrowane, wyważone.Orginału bał bym się kupować większośc z nich to szroty (krzywe czopy, rozbite otwory na klin, sklepane i słabe gwinty jak i stożki pod magneto i zębatkę.Problem tyczy też czopów na których w 80% łożyska wchodzą bez użycia siły).

Odpowiedz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość