Strona 1 z 4

Silnik z piętrowym układem tłoków.

: 2009-05-31, 17:11
autor: Marq21
witam dziś byłem na rajdzie lubelskim i tam zobaczyłem bardzo ciekawa wsk, był to prototyp wyposażony w silnik zpiętrowym układem tłoków jak wyjaśnił właściciel tego motocykla a co ciekawsze powiedział ze przerobienie zwykłego silnika wcale niejest takie bardzo skomplikowane .Czy ktoś może posiada schemat takiego silnika bo bardzo mnie ciekawi jak to działa zamieszczam foto tego silnika

Re: silnik z piętrowym układem tłoków

: 2009-05-31, 17:26
autor: 175mirek
OT: w którym miejscu był ten rajd?

Re: silnik z piętrowym układem tłoków

: 2009-05-31, 17:29
autor: Stary

Re: silnik z piętrowym układem tłoków

: 2009-06-01, 07:28
autor: Marq21
rajd był przy ulicy Zembrzyckiej na torze gokartowym

Re: silnik z piętrowym układem tłoków

: 2009-06-01, 17:47
autor: 175mirek
To ja siedziałem nad zalewem zemborzyckim na zawodach rybackich :P

Re: silnik z piętrowym układem tłoków

: 2009-06-01, 18:49
autor: Wojtek
Nie rozumiem tego silnika. Umie mi ktoś wyjaśnić jak to działa?

Re: silnik z piętrowym układem tłoków

: 2009-06-01, 19:38
autor: rykun
Chyba tylko sam konstruktor wie jak to działa. Co znajduje się w drugim cylindrze?

Re: silnik z piętrowym układem tłoków

: 2009-06-01, 19:45
autor: ŻbiKu
a automobiliście jest o nim artykuł jak nie zapomne to wrzucę dziś czy jutro :)

Re: silnik z piętrowym układem tłoków

: 2009-06-01, 19:56
autor: adasiek185
Czyżby w cylindrze był tłok?

Re: silnik z piętrowym układem tłoków

: 2009-06-01, 20:10
autor: Wojtek
Chyba prędzej kulka która odbija się pomiędzy tłokiem dolnym i głowicą :)

Re: silnik z piętrowym układem tłoków

: 2009-06-01, 20:14
autor: adasiek185
A to od dzisiaj w cylindrach są kulki nie tłoki :) podejrzewam dwa tłoki na jednym korbowodzie. Lub coś takiego. Bo to jakiś dziwny piętrowy układ

Re: silnik z piętrowym układem tłoków

: 2009-06-01, 20:28
autor: 175mirek
Jaką głowicą?tam nie ma głowicy.Moim zdaniem jest to tak:silnik z normalnej m21w2 powędrował do warsztatu,zdjęto tylko głowice i zamiast niej założono odwrotnie cylinder o tym samym rozmiarze,w obu cylindrach są tłoki które są połączone tuleją i odgrodzone czymś przypominającym głowice tylko dużo cieńsze i mniejsze,pomiędzy głowicą a tuleją są uszczelniacze które nie dopuszczają do wypychania kompresji na drugi tłok.Tłoki chodzą na jednym wale.Komore korbową zastępuje to coś na samej górze konstrukcji.Ma za zadanie utrzymać ciśnienie i wypchnąć nim tradycyjnie mieszanke na tłok.Tłoki działają tak jak w jawie tylko są inaczej położone.Jeden jest u dołu i nabiera mieszanke a w tym czasie na drugim następuje wybuch i tak w koło jeden w dół drugi w góre.Gaźnik ma rozdzielony króciec który podaje paliwo na oba cylindry.Są 2 świece w tej przegrodzie między cylindrami,cewka zapewne od malucha bo musi być na 2 świece lecz na 1 przerywacz zapłonowy.Wał nie jest obciążony na dolnym tłoku tylko ten górny z chwilą wybuchu szarpie za korbowód i jest deczko nie bardzo.

Re: silnik z piętrowym układem tłoków

: 2009-06-01, 20:31
autor: wujcio
jest tu gdzieś na forum wrzucony skan z tej gazety ale jakiś rewolucyjnych opisów nie ma...
z tego co pamiętam to są dwa tłoki połączone jakimś sworzniem i oddzielone czymś w rodzaju podkładki uszczelniającej z otworem (pomiędzy cylindrami w których ten sworzeń się przesuwa)
Szkoda ze nie ma dokładnego opisu i jakiś schematów...

Re: silnik z piętrowym układem tłoków

: 2009-06-01, 20:32
autor: mateusz 46
ciekawa teoria
ale czy ktoś wie jak to naprawde działa
moze ktoś ma kontakt z tym konstruktorem tego silnika może ma jakieś schematy i fotki silnika w środku??

Re: silnik z piętrowym układem tłoków

: 2009-06-01, 20:43
autor: 175mirek
Działa to na 90% tak jak ja napisałem wyżej.Wrzuce jutro rysunek jakiś

Re: silnik z piętrowym układem tłoków

: 2009-06-01, 21:04
autor: Marq21
mnie to najbardziej zastanawia ze świece są wmontowane w połowie tego cylindra i to są 2 świece jak te tłoki chodzą :-/

Re: silnik z piętrowym układem tłoków

: 2009-06-01, 21:22
autor: wueskajarka
"W historii jednośladów pięknie zapisał się Krzysztof Komenda, który zaprojektował i zbudował dwusuwowy silnik w układzie piętrowym. Do istniejącego w motocyklu silnika dospawał drugi cylinder, odwrócony głowicą do dołu i przy zastosowaniu odpowiedniej tulei połączył ze sobą oba tłoki. Tłoki mają jeden wspólny wał korbowy. Z układem pracy co 180 stopni obrotu wału korbowego. Przy pełnym obrocie wał korbowy wykonuje dwa cykle pracy. Pojemność wynosiła około 350 ccm.
Silnik powstał dzięki takim fachowcom, jak Jerzy Misztal, który całość pospawał tak precyzyjnie, że może on pracować tak równomiernie i cicho, jakby zrobiono go w renomowanej fabryce. Reszty na frezarce dokonał Marek Wojtan. Teleskopy oraz ramę sprezentowali Kazimierz Kołodziejczyk i Stanisław Jakubowski, były kierowca doświadczalny, a blok silnika Jarosław Gromada. To dzięki tym pasjonatom powstała oryginalna konstrukcja, której z pewnością mogą pozazdrościć wielkie wytwórnie motocykli."
Więcej : http://www.dziennikwschodni.pl/apps/pbc ... N/76295463

Źródło : dziennikwschodni.pl

Re: silnik z piętrowym układem tłoków

: 2009-06-01, 21:57
autor: piotrek7533
Ciekawa jak taka 350 się zbiera i ile pali.Szacun dla ludzi którzy to stworzyli :D

Re: silnik z piętrowym układem tłoków

: 2009-06-02, 10:31
autor: wielki94
stałem obok niej :D:D:D chciałbym zobaczyć jaką ma kompresje

Re: silnik z piętrowym układem tłoków

: 2009-06-02, 17:28
autor: Korpek
Namalowałem szybko rysunek tech.
Obrazek
zielone to sworzeń łączący oba denka tłoków, żółte to głowica :) Jestem ciekawy jak konstruktor silnika rozwiązał uszczelnienie sworznia??