Silnik na dotarciu

kamilux

Silnik na dotarciu

Post autor: kamilux » 2007-07-09, 14:18

Właśnie wymieniłem cylinder, tłok, pierścienie. Kupiłem olej Orlen 2T i nie wiem jaka powinna być mieszanka paliwa z tym olejem jeżeli silnik jest na dotarciu... szukałem podobnego tematu ale nie mogłem znaleźć.. pomóżcie... czekam...

Awatar użytkownika
Firewall
Posty: 225
Rejestracja: 2007-01-02, 18:38
GG: 0
Lokalizacja: Tychy
Kontaktowanie:

Post autor: Firewall » 2007-07-09, 14:21

1:25

Awatar użytkownika
Stary
Posty: 1195
Rejestracja: 2007-01-04, 12:45
GG: 3029753
Moje maszyny: Wigry 3 + Gnom.
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Post autor: Stary » 2007-07-09, 17:10

1:25 jest bezpieczne. W instrukcji obsługi do wsk M06Z2 (stare dzieje :P) zaleca się 1:20.

Awatar użytkownika
marcin300
Posty: 56
Rejestracja: 2007-02-01, 19:29
Lokalizacja: Głosków
Kontaktowanie:

Post autor: marcin300 » 2007-07-09, 18:05

Też uważam że 1:25 ja na przykład leje olej mobil 1 racing 2T mniejsze osadzanie sie tego gówna w głowicy (tak słyszałem)

Awatar użytkownika
Stary
Posty: 1195
Rejestracja: 2007-01-04, 12:45
GG: 3029753
Moje maszyny: Wigry 3 + Gnom.
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Post autor: Stary » 2007-07-09, 21:30

Ja do dotartego slinika leje 1:30 - tak jak pisze w instrukcji. Poza tym Castrol i Orlen (a Mobil to to samo) mają fajną właściwość - usuwają nagar i spalają się w sumie praktycznie bez osadzania gówna (jeśli silnik jest dobrze ustawiony i nie powstają skutki uboczne spalania). Kiedyś natarłem cylinder zakopcony nagarem (kanał wydechowy) castrolem i na drugi dzień ku mojemu zdziwieniu nagar odszedł calusieńki :) Cylinder ten jest dziś w mojej M06-B1 :)

Awatar użytkownika
ŻbiKu
Posty: 1624
Rejestracja: 2007-01-02, 22:10
GG: 0
Moje maszyny: WSK 175 KOBUZ CUSTOM 82`,
YAMAHA YZF 1000R THUNDERACE
Lokalizacja: Zielona Góra
Kontaktowanie:

Post autor: ŻbiKu » 2007-07-10, 02:05

Mój łobuz dostaje mieszankę 1:20 na dotarcie (docierał się cały układ tłokowo-korbowy), 1:20 również wg. książki :> Leje Orlen 2T Semisynthetik. jeszcze mi się nie przytrafiło by się zacierał. Teraz już koniec docierania, (przebieg ponad 1100km), zmiana mieszanki na 1:30, regulacje gaźnika i wio :)

Awatar użytkownika
Stary
Posty: 1195
Rejestracja: 2007-01-04, 12:45
GG: 3029753
Moje maszyny: Wigry 3 + Gnom.
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Post autor: Stary » 2007-07-10, 09:02

No ... czyli kochajmy instrukcję obsługi :)

Tralalala .... lece modlić się nad M06-64 :P

majeszczak5
Posty: 13
Rejestracja: 2007-03-26, 16:10
GG: 0
Lokalizacja: Lublin
Kontaktowanie:

Post autor: majeszczak5 » 2007-07-10, 11:15

ja ostatnio zrobiłem kapitalny remont w swojej wsk 125 i nie wiem jak mam docierac
dawac jej w p***e czy tez spokojnie i ile ją docierac tzn. ile km ?? z góry dzieki za odpowiedzi

Awatar użytkownika
ŻbiKu
Posty: 1624
Rejestracja: 2007-01-02, 22:10
GG: 0
Moje maszyny: WSK 175 KOBUZ CUSTOM 82`,
YAMAHA YZF 1000R THUNDERACE
Lokalizacja: Zielona Góra
Kontaktowanie:

Post autor: ŻbiKu » 2007-07-10, 11:30

Nie możesz jej dawać "po garze" bo sie zatrze ;D Z kolei za mocno mulić też nie można. Ja przez pierwsze 300km jeździłem bardzo spokojnie, potem zaczynałem stopniowo wkręcać go na obroty (nie mam tu na myśli jakiś szaleńtw itd). Na dłuższych odcinkach w czasie jazdy na biegu przelotowym (w Twoim przypadku bieg "3") co 100-200m przymykaj przepustnice na 1-2 sek. W Gaźniku podnieś mu o 1 ząbek iglicę przynajmniej na te pierwsze 500km, grunt żeby na dotarcie miał bogatszą mieszankę, nawet jeśli będzie przez to troszeczkę zamulony. Nie wozić pasażerów ani ciężkiego bagażu.

Grunt żeby nie zapominać o tych kilku i innych czynnościach i jeździć normalnie, oczywiście bez żyłowania silnika, nie ma co za mocno przesadzać z ostrożnością przy docieraniu (słowa z książki).

Awatar użytkownika
Firewall
Posty: 225
Rejestracja: 2007-01-02, 18:38
GG: 0
Lokalizacja: Tychy
Kontaktowanie:

Post autor: Firewall » 2007-07-10, 15:13

Przy docieraniu najważniejsze jest, żeby nie zamulić silnika, a z drugiej strony nie można odrazu dawać po manetce... Jak docierałem swoją WSK-ę to jeździłem w miarę normalnie, tzn. nie muliłem silnika na trójce przy 40 km/h, ale i nie szalałem ;-)

Awatar użytkownika
RaPi
Posty: 121
Rejestracja: 2007-01-03, 18:40
GG: 0
Moje maszyny: ze Świdnika
Lokalizacja: Lublin
Kontaktowanie:

Post autor: RaPi » 2007-07-10, 22:31

myślę za na współczesnych olejach można robić mieszankę 1:40 bo maja duzo leprze własności niż mixol taki jak był 30 lat temu,
w "dzisiejszych" 2T producenci zalecają 1:30 na dotarcie a jak wiadomo te silniki są wyżyłowane.
Na dobrym oleju nie da się zatrzeć wsk, prędzej popękają pierścienie lub coś się urwie (kto jak kto ale szrot team ma ten temat przerobiony :-) )
I nie polecam osobiście tego czerwonego oleju z orlenu

Awatar użytkownika
ŻbiKu
Posty: 1624
Rejestracja: 2007-01-02, 22:10
GG: 0
Moje maszyny: WSK 175 KOBUZ CUSTOM 82`,
YAMAHA YZF 1000R THUNDERACE
Lokalizacja: Zielona Góra
Kontaktowanie:

Post autor: ŻbiKu » 2007-07-11, 01:06

RaPi pisze:I nie polecam osobiście tego czerwonego oleju z orlenu
Mógłbyś tą myśl rozwinąć?? Używam ten olej już od 1100km...
Jeśli masz jakieś konkretne argumenty to je przedstaw, zmienię wtedy olej na jakiś inny półsyntetyczny, jeśli ten ma szkodzić silnikowi.

Awatar użytkownika
RaPi
Posty: 121
Rejestracja: 2007-01-03, 18:40
GG: 0
Moje maszyny: ze Świdnika
Lokalizacja: Lublin
Kontaktowanie:

Post autor: RaPi » 2007-07-11, 09:52

właściwie olej orlenu moze byc do wsk, jest niewiele droższy od mixolu a o wiele leprzy, jakościowo jednak odbiega od np. mobila. Widziałem wiele sprzętów zatartych na oleju orlenu dlatego go nie polecam.

Awatar użytkownika
Markiz
Posty: 148
Rejestracja: 2007-01-02, 23:18
GG: 1155265
Moje maszyny: Romet 50 T-1
Lokalizacja: Konstantynów Łódzki
Kontaktowanie:

Post autor: Markiz » 2007-07-11, 21:16

Mechanik który mi składał silnik - najlepszy w naszym mieście - polecił mi właśnie ten czerwony olej 2T Orlenu. Dodał też, że jezeli chciałbym jeszcze polepszyć właśności smarne mieszanki to można go mieszać pół na pół z Midlandem. Wtedy to już w ogóle będzie extra! :)
Moja była Wiesia :( http://markiz.fotosik.pl/albumy/130934.html
Obecnie Romet 50 T-1

Awatar użytkownika
luk@sz
Posty: 181
Rejestracja: 2007-01-03, 17:03
Lokalizacja: Golinka
Kontaktowanie:

Post autor: luk@sz » 2007-07-11, 21:20

ja polecam olej stihla zweitaktmotorenol ten czerwony ja na nim jezdze i jest ok ;-)

Awatar użytkownika
ŻbiKu
Posty: 1624
Rejestracja: 2007-01-02, 22:10
GG: 0
Moje maszyny: WSK 175 KOBUZ CUSTOM 82`,
YAMAHA YZF 1000R THUNDERACE
Lokalizacja: Zielona Góra
Kontaktowanie:

Post autor: ŻbiKu » 2007-07-11, 22:43

Midland syntetyczny to bardzo dobry olej ale i tez drogi (0,6l 18zł), swojego czasu lałem do simsona ale odkąd nie zawsze jest w sklepie zaprzestałem kupować, ponieważ zawsze najlepiej lać cały czas ten olej, a orlenowskiego nie brakuje na stacji ;)

Awatar użytkownika
RaPi
Posty: 121
Rejestracja: 2007-01-03, 18:40
GG: 0
Moje maszyny: ze Świdnika
Lokalizacja: Lublin
Kontaktowanie:

Post autor: RaPi » 2007-07-12, 10:45

nie popadajmy w skrajności, olej stihla to pełen syntetyk który rozpuszcza nagar na tłoku i jeśli ktoś wcześniej jeździł na mineralnym silnik może sie zatrzeć (zalepić), później dam wam zdjęcia zalepionego tłoka. Ja nie polecam oleju orlenu bo widziałem co robił z współczesnymi silnikami ale do wsk napewno będzie dobry

Awatar użytkownika
Firewall
Posty: 225
Rejestracja: 2007-01-02, 18:38
GG: 0
Lokalizacja: Tychy
Kontaktowanie:

Post autor: Firewall » 2007-07-12, 13:56

Powiem tak, jak Cię stać na dobry olej to lej nawet Mobila do WSK-i, a jak nie to lej czewony z Orlenu bo i tak jest w cenie Mixolu 8-)

Awatar użytkownika
Markiz
Posty: 148
Rejestracja: 2007-01-02, 23:18
GG: 1155265
Moje maszyny: Romet 50 T-1
Lokalizacja: Konstantynów Łódzki
Kontaktowanie:

Post autor: Markiz » 2007-07-12, 16:58

I to jest słuszne podsumowanie dyskusji :D
Moja była Wiesia :( http://markiz.fotosik.pl/albumy/130934.html
Obecnie Romet 50 T-1

Awatar użytkownika
RaPi
Posty: 121
Rejestracja: 2007-01-03, 18:40
GG: 0
Moje maszyny: ze Świdnika
Lokalizacja: Lublin
Kontaktowanie:

Post autor: RaPi » 2007-07-14, 17:57

Jako ciekawostkę podsyłam zdjęcie tłoka po zmianie oleju z mineralnego na syntetyczny:

Odpowiedz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 11 gości