też bym chciał mieć taki zapłon na bezstykowym.
A tak bardziej na poważnie to odnalazłem temat przy googlowaniu.
Czujnik to już indywidualny wybór podobnie jak cały moduł.
Ja tam nie mam nic przeciwko stosowaniu czujników halla podobnych do tych co siedzą w wentylatorkach.
Wszystko trzeba robić z głową, zbadać i samemu się przekonać.
Jak ja lubię czytać takie tematy, gdzie ktoś coś napisze, że coś gdzieś czytał o czymś i że to nie będzie działało.
No pewnie, że nie będzie do czasu do kiedy się tego dobrze nie zrobi.
Szukam, śledzę tego typu tematy. Jednak jak widzę, to tylko ambitnie się zaczynają i po jakimś czasie gasną.
Mówiąc w skrócie to własne TCI odmieniło mi zupełnie życie.
Podpowiem tak:
Warto poznać dokładnie układ zapłonowy. Wiedzieć za co on odpowiada i co się dzieje gdy zaczyna się psuć.
Przed pomysłem wymiany na coś innego dobrze jest przestudiować dokładnie dany typ zapłonu.
Jak sam nie jesteś w stanie zrobić takiego cuda to nie próbuj na siłę tego roić tylko zaopatrz się w to co już jest zrobione i działa. Pozorna oszczędność, że niby taniej wyjdzie samemu zrobić jak się okazuje nie jest taniej.
Przy obecnych cenach chińskich gotowców CDI nie opłaca się nic robić
.
Z doświadczenia powiem, że to jest droga zabawa, jednak na swój sposób mnie to kręci i sobie eksperymentuje.
Jednak nie od dziś się tym bawię i nadal szukam odpowiedniej wiedzy.
Nie widzę sensu dalej brnąć w platynki i robić do tego TCI. Obecnie podstawą jest układ bezstykowy układ zapłonowy.
Nawet statyczne wyprzedzenie zapłonu w takim układzie daje sporo dobrego i jest od razu odczuwalne.