Prostownik

Awatar użytkownika
ŻbiKu
Posty: 1624
Rejestracja: 2007-01-02, 22:10
GG: 0
Moje maszyny: WSK 175 KOBUZ CUSTOM 82`,
YAMAHA YZF 1000R THUNDERACE
Lokalizacja: Zielona Góra
Kontaktowanie:

Post autor: ŻbiKu » 2007-03-05, 23:49

Tak czekałem i czekałem kiedy Andi się odezwiesz w temacie ;)

A co myślisz o regulatorze MZ na 6V?

fotki agmotu 2 rodzajów regulatorów MZ:

Obrazek

Obrazek

Któryś z nich nadawałby się? Myślę, że powinien spełniać swoją funkcję a koszt tego czarnego to 23zł :)

Dowiedziałem się również, że można na tych AQ jeździć normalnie bez żadnych modyfikacji tylko żywotność się nieco skróci ale w celu "zminimalizowania tętnieć na aq" można wpiąć przynajmniej jeden kondzior najlepiej ponad 30V 3000uF lub więcej na prądzie już wyprostowanym.

Awatar użytkownika
marianek_spox
Posty: 218
Rejestracja: 2007-01-04, 02:10
GG: 0
Moje maszyny: SHL M11W
WSK M06B3
WSK M06-Z2
Jawa 353
WFM M06
Komar
Lokalizacja: Myszków/Kraków-DS14kapitol
Kontaktowanie:

Post autor: marianek_spox » 2007-03-05, 23:59

Na polmocie pisali też o dławikach. W sumie uczyłem się o tym w szkole ,ale niewiele pamiętam ;P Wreszcie jakieś konkrety z tymi regulatorami. Szukałem pomocy przy budowie odpowiedniego regulatora ,jednak z moim elektronicznym doświadczeniem (prawie brak) to jest jak gadanie o dupie maryni.... Nie wiem tylko czy te regulatory nie są przeznaczone do typowych (n-fazowych) prądnic. Miło że temat się rozwija ,jednak nie mogę pomóc jak pisałem wcześniej. Myślę że należałoby się zgłosić z tym do chłopaków z elektroda.pl ,oni mogą bezinteresownie pomóc. Jednak znając życie jeśli ktoś znajdzie złoty środek na jakąkolwiek przypadłość niechętnie się dzieli... Wiem na pewno że maksymalny koszt materiałów elektronicznych potrzebnych do skonstruowania takiego reglera nie przekroczyłby 40zł na świetnej jakości elementach.
Pozdrawiam Marian

Ekipa Południe

Awatar użytkownika
ŻbiKu
Posty: 1624
Rejestracja: 2007-01-02, 22:10
GG: 0
Moje maszyny: WSK 175 KOBUZ CUSTOM 82`,
YAMAHA YZF 1000R THUNDERACE
Lokalizacja: Zielona Góra
Kontaktowanie:

Post autor: ŻbiKu » 2007-03-06, 00:09

Co do dławików to żaden z tej listy się nie nadaje:
http://www.laro.com.pl/index.php5?action=sklep&g=dlawik

Kolega RoNiN na Polmocie, który udzielił się w temacie pisał że można zastosować dławik albo kondziora, lub oczywiście...regulator..tylko jaki :)

andi
Posty: 376
Rejestracja: 2007-01-22, 14:03
GG: 0
Lokalizacja: Wołczyn
Kontaktowanie:

Post autor: andi » 2007-03-06, 09:02

Wiedziałem że będę musiał zacząć wszystko od początku, dlatego też ociągałem się by zabrać głos w tym temacie , będę pisał prostym językiem by nie uruchamiać lawiny pytań .
Na początek trochę teorii , mamy w uproszczeniu dwa podstawowe rodzaje alternatorów tj z wirnikiem na magnesy stałe( samowzbudne) i z wirnikiem w których pole magnetyczne jest wzbudzane poprzez cewkę( obcowzbudne) następny podział alternatorów jest na jednofazowe i trójfazowe .
Do pierwszej grupy (czyli do samowzbudnych jednofazowych) możemy zaliczyć nasze alternatory od WSK, skuterów i większości tz. japonii . Spełniają one wszystkie warunki alternatorów samowzbudnych , a więc mają wirnik na magnesy stałe (magneto) oraz generują prąd zmienny .
A więc zwykła cewka świetlna w WSK 125 jest alternatorem jednofazowym .
Teraz wracamy do regulatorów .
Te przedstawione powyżej regulatory od mz. jawy, malucha poloneza itd. nie nadają się do alternatorów samowzbudnych dlatego że nie mają czego wzbudzać , pole jest stałe wywołane przez magnesy .
regulator do alternatorów samowzbudnych działa w ten sposób że po przekroczeniu granicznego napięcia ładowania (np 14,4 Volta) powoduje zwarcie pomiędzy biegunem dodatnim i ujemnym alternatora a co za tym idzie spadek napięcia .
Inna możliwość regulowania takiego alternatora nie istnieje ( bynajmniej na razie) i z tym musicie się pogodzić .
przedstawiłem powyżej regulator który jest jedyną alternatywą , nie da się zastosować nic innego od znanych innych pojazdów .
Jak zauważyliście ma on cztery zaciski , dwoma prąd dochodzi z alternatora i dwoma odchodzi do akumulatora .
Istnieją wersje takich regulatorów (skuter) które za jednym razem regulują napięcie ładowania oraz napięcie( z osobnej cewki) podawane na oświetlenie jest to zrobione by zabezpieczyć żarówki przed spaleniem .

Bardziej dociekliwych kolegów odsyłam do strony z alternatorami Dawnego LUKASA stosowanych w naszych WSK 175 i produkowanych do dziś ale już dużo mocniejszych .
tu ==> http://www.sparxelectrical.com/acatalog ... ators.html

edit.
Xabingo pisze:andi, bardzo proszę powiedz mi gdzie można kupić regulator za 50zł.
Ja osobiście tańszego niż 80zł nie widziałem.
można kupić nawet za mniej niż 50 zł, jednak nie podam źródła , wysil się trochę i poszukaj sam .
Można zrobić taki regulator osobiście lub przy pomocy kolegi elektronika koszty podzespołów bazowych nie przekroczą 15 zł .
Mam gdzieś schematy takich regulatorów dla chętnych mogę go wkleić do tematu, ale najpierw muszę je odnaleźć .

Awatar użytkownika
lukiszka
Posty: 131
Rejestracja: 2007-01-03, 00:13
GG: 0
Lokalizacja: Gdańsk/Niestępowo
Kontaktowanie:

Post autor: lukiszka » 2007-03-07, 23:08

Ja jestem zainteresowany dlatego proszę Andi jak by Ci to nie sprawiło problemu to pokaż ten schemat regulatora.
Garaż: wsk 175 Kobuz

andi
Posty: 376
Rejestracja: 2007-01-22, 14:03
GG: 0
Lokalizacja: Wołczyn
Kontaktowanie:

Post autor: andi » 2007-03-08, 06:57

lukiszka pisze:Ja jestem zainteresowany dlatego proszę Andi jak by Ci to nie sprawiło problemu to pokaż ten schemat regulatora.
odsyłam Cię do tej strony ==> http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic375019-0.html
dlatego ze schemat nie jest moją własnością intelektualną a ja szanuję święte prawo własności .

Awatar użytkownika
lukiszka
Posty: 131
Rejestracja: 2007-01-03, 00:13
GG: 0
Lokalizacja: Gdańsk/Niestępowo
Kontaktowanie:

Post autor: lukiszka » 2007-03-08, 20:58

Dzięki Andi, tylko szkoda, że podają miksturę na regulator napięcia na 12V a ja mam 6V :-/
Garaż: wsk 175 Kobuz

andi
Posty: 376
Rejestracja: 2007-01-22, 14:03
GG: 0
Lokalizacja: Wołczyn
Kontaktowanie:

Post autor: andi » 2007-03-09, 08:39

Staram się wam wbić ( przepraszam za wyrażenie) do głowy od pewnego czasu że instalacja 6 Volt jest do niczego , wszystkie parametry i zdrowy rozsądek na to wskazują .
Ale widzę że moje argumenty do Ciebie nie trafiają .
Zapomnij o instalacji 6 Volt jeżeli chcesz coś "usprawniać" , przecież właściwie masz taką samą prądnicę jak w 12Voltowej instalce, tylko podłączenie poszczególnych cewek jest inne .
Lutownica i trochę chęci i już będziesz miał 12Volt .

Xabingo

Post autor: Xabingo » 2007-03-09, 19:22

andi, zgadzam się 12V jest dużo lepsza!

Awatar użytkownika
Wojtek
Posty: 944
Rejestracja: 2007-01-12, 18:22
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Post autor: Wojtek » 2007-03-09, 21:08

To świetnie że się zgadzasz. Przekonałeś wszystkich.
Czy przerobienie prądnicy z 6 na 12V nie wpłynie na jej moc?
Tak mi się zdaje że cewki ładowania akumulatora należy połączyć szeregowo podczas kiedy początkowo są równolegle. Czy to wystarczy? Nie przyglądałem się pod tym kątem prądnicy i już się przymierzałem do kupna nowej ale nie jestem przywiązany do oryginału aż tak bardzo żeby później wracać do niewidocznych sześciu woltów także najprawdopodobniej przerobią tą którą mam. Mam tylko tą jedną wątpliwość co do mocy.
Bynajmniej i przynajmniej to dwa słowa o kompletnie różnym znaczeniu. Nie używa się ich zamiennie!!!!!!!!!

Awatar użytkownika
luk@sz
Posty: 181
Rejestracja: 2007-01-03, 17:03
Lokalizacja: Golinka
Kontaktowanie:

Post autor: luk@sz » 2007-03-21, 22:48

moze mi ktos napisac jaki ma byc ten mostek prostowniczy do wsk 175?? :?:

Awatar użytkownika
irek
Posty: 569
Rejestracja: 2007-01-03, 17:20
GG: 7348413
Moje maszyny: Komar, WSK 175
Lokalizacja: Paszczyna
Kontaktowanie:

Post autor: irek » 2007-03-21, 23:31

Jeśli dobrze zrozumiałem i o to Ci chodzi to masz tu link do strony Fenixa http://wsk-fenix.republika.pl/wsk.prostownik.html

Tu masz co nie co opisane. Można kupić gotowy w sklepie motoryzacyjnym, ale to koszt 20 paru złotych, lub za kilka złotych samemu stworzyć. A o tym juz Fenix napisał.

Awatar użytkownika
ŻbiKu
Posty: 1624
Rejestracja: 2007-01-02, 22:10
GG: 0
Moje maszyny: WSK 175 KOBUZ CUSTOM 82`,
YAMAHA YZF 1000R THUNDERACE
Lokalizacja: Zielona Góra
Kontaktowanie:

Post autor: ŻbiKu » 2007-03-21, 23:50

A kto by płacił w motoryzacyjnym tyle kasy? U nas mostek kosztuje 30zł

a w elektronicznym sam zobacz ile ;D

http://www.laro.com.pl/index.php5?action=sklep&t=893
;) Za taką cene to bierz i się nie zastanawiaj.

Awatar użytkownika
luk@sz
Posty: 181
Rejestracja: 2007-01-03, 17:03
Lokalizacja: Golinka
Kontaktowanie:

Post autor: luk@sz » 2007-03-22, 21:08

czy ten mostek który podał żbiku nadaje sie do wsk 175 (pradnica 12V 50 W) :?: :?: :?:

Awatar użytkownika
irek
Posty: 569
Rejestracja: 2007-01-03, 17:20
GG: 7348413
Moje maszyny: Komar, WSK 175
Lokalizacja: Paszczyna
Kontaktowanie:

Post autor: irek » 2007-03-22, 22:15

Nie jestem za dobry w prądach ale moim zdaniem tak.

Awatar użytkownika
ŻbiKu
Posty: 1624
Rejestracja: 2007-01-02, 22:10
GG: 0
Moje maszyny: WSK 175 KOBUZ CUSTOM 82`,
YAMAHA YZF 1000R THUNDERACE
Lokalizacja: Zielona Góra
Kontaktowanie:

Post autor: ŻbiKu » 2007-03-22, 22:36

nadaje sie nadaje na 6V jak i na 12V. Jest to zwykły mostek Greatza (4diody prostownicze) zatopione w "zbrojeniu". Wszystko masz w temacie napisane kilkanaście postów wcześniej, Fenix zreszta kupił to samo i jezdzi. Nie ma akurat przy tym co dyskutować.

Awatar użytkownika
lukiszka
Posty: 131
Rejestracja: 2007-01-03, 00:13
GG: 0
Lokalizacja: Gdańsk/Niestępowo
Kontaktowanie:

Post autor: lukiszka » 2007-03-22, 22:56

Nadaje się, jest dobry ale moim zdaniem za drogi ja bym go dlatego nie kupował.

Ps. W sumie to żartowałem z tą ceną, ale taniej wyjdzie jakieś diody wydłubać z radia TV, lub zepsutego zasilacza od kompa.
Garaż: wsk 175 Kobuz

Awatar użytkownika
miklek
Posty: 70
Rejestracja: 2007-01-29, 23:56
GG: 0
Lokalizacja: Toruń
Kontaktowanie:

Post autor: miklek » 2007-03-22, 23:13

nadaje sie ja mam podobny u siebie zamontowany i działa poprawnie :)

Awatar użytkownika
Markiz
Posty: 148
Rejestracja: 2007-01-02, 23:18
GG: 1155265
Moje maszyny: Romet 50 T-1
Lokalizacja: Konstantynów Łódzki
Kontaktowanie:

Post autor: Markiz » 2007-03-23, 00:25

Mam chyba na zbyciu taki mostek - lezy i sie kurzy...
Moja była Wiesia :( http://markiz.fotosik.pl/albumy/130934.html
Obecnie Romet 50 T-1

andi
Posty: 376
Rejestracja: 2007-01-22, 14:03
GG: 0
Lokalizacja: Wołczyn
Kontaktowanie:

Post autor: andi » 2007-03-23, 07:44

Dla kolegów którzy mają wsk 125 i 6Voltowe ładowanie proponuję taką część pochodzącą od simsona , jest to jednopołówkowy prostownik ze stabilizatorem napięcia +przerywacz kierunkowskazów w jednym tz. elba .
modułek ten załatwia nam za razem problem prostownika oraz regulatora napięcia no i dodatkowo kierunkowskazy .
Na 12 V też można toto kupić .

Odpowiedz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość