Strona 1 z 2

zawór paliwa

: 2008-06-08, 09:40
autor: malutki22_12
Witam ja w swojej WS-ce często zapominałem zakręcać kranik, ale to już przeszłość. Otóż założyłem sobie zawór elektryczny, przy tym jest nie dużo roboty bo tylko wystarczy wyprowadzić jeden kabelek w którym będzie prąd gdy kluczyk w stacyjce jest włączony. A póżniej wystarczy tylko podłączyć przewody paliwowe i to wszystko. Z kąd wziąść taki zawór. Otóż w instalacjach gazowych w samochodach są takie zawory żeby odciąć dopływ bęzyny gdy samochód chodzi na gazie. A ten zawór działa na takiej zasadzie że gdy dostaje prąd to się otwiera. A w przypadku gdy mamy rozładowany akumulator to jest tam taka dzwigenka którą można otworzyć ręcznie. Zawór działa też na 6v i nie pochłania dużo prądu. Ja u siebie tak zrobiłem i jest OK. PPLECAM!!! Co o tym sądzicie???

Re: zawór paliwa

: 2008-06-08, 09:57
autor: MarioM06
Moim zdaniem podłączanie jakichkolwiek dodatkowych odbiorników prądu do instalacji mojej B3 nie jest dobrym pomysłem, może dla tego, że mam migacze podpięte. :-( . Pierwsze musiałbym trochę więcej prądu skądś wziąć.
Ale sam pomysł jest super :) , pozbyć się co chwile cieknącego kranika.

Re: zawór paliwa

: 2008-06-08, 11:20
autor: Kermit
Jak dla mnie bardzo dobry pomysł. Taki zawór pewnie dużo prądu nie ciągnie. Te nasze kraniki ciągle ciekną i przy przekręcaniu ręce śmierdzą benzyną a z takim zaworem tylko wsiadasz i jedziesz

Re: zawór paliwa

: 2008-06-08, 11:44
autor: MarioM06
malutki22_12 a masz możliwość zmierzyć ile prądu ciągnie taki zaworek???
Amperomierzem oczywiście.

Re: zawór paliwa

: 2008-06-08, 12:31
autor: rutkowski
fajny pomysł
a ile kosztuje taki zaworek ?
pomysł mnie zafascynował można to wykożystac równiez w innych moto

Re: zawór paliwa

: 2008-06-08, 13:54
autor: ŻbiKu
Pamiętaj, im więcej elektroniki tym gorzej. Po jakiego grzyba ci zawór elektroniczny? Skoro coś ci cieknie z gaźnika jak masz odkręcony kranik a silnik nie jest w ruchu to wymień zaworek iglicowy, ten którym pływak odcina dostęp paliwa do gaźnika. Po zostawieniu odkręconego kranika nic nie ma prawa cieknąć ani do cylindra ani na zewnątrz. A jeśli komuś z was cieknie z kranu to trzeba wymienić uszczelkę albo cały kranik jak jest już szajsem na maxa.

Re: zawór paliwa

: 2008-06-08, 14:36
autor: MarioM06
To nie jest nic skomplikowanego taki elektromagnetyczny zaworek, stosowane są w samochodach, motocyklach, pralkach automatycznych i wielu innych urządzeniach. I są przy tym niezawodne, mogą pracować kilkadziesiąt lat bez jakiejkolwiek obsługi. Więc jest o czym pomyśleć.
WSK-owe kraniki nie są zbyt trwałe- wiem z doświadczenia. Miałem oryginalny kranik, jeszcze taki starszego typu i po prostu miałem z nim same problemy bo niczym się go nie dało uszczelnić. W końcu wymieniłem go na jakiś kranik z komara, ale on też się cały czas poci, nie żeby przeciekał ale cały czas jest tłusty, jest to denerwujące.
Myślę że to nie tylko ja mam takie doświadczenia.
Pomysł z tym elektro-zaworkiem jest bardzo dobry. Można by go podpiąć pod kabelek przy klaksonie, tam jest już prąd zaraz po włożeniu kluczyka. Pozostaje tylko pytanie czy nie będzie pobierał on za dużo prądu.

Re: zawór paliwa

: 2008-06-08, 14:40
autor: malutki22_12
Na moim zaworku pisze 12V 8W ale przy 6V mi działa bez problemu i na liczniku mam zamontowane kontrolki i z tym zaworkiem nie przygasają. To czyli że jest dobrze.

Re: zawór paliwa

: 2008-06-08, 15:03
autor: MarioM06
To daje jakieś 0,33A przy 6V. Dość dużo jak ma to być cały czas włączone.
Jak się mylę to niech ktoś mnie poprawi.

Re: zawór paliwa

: 2008-06-08, 15:20
autor: ŻbiKu
Mario czasami pewne rzeczy trzeba wymienić na nowe... Ja kranik od razu wymieniłem na nowy po kupnie Kobuza i jakoś od ponad 6tyś km nic mu nie cieknie ani nie poci, raz tylko dokręcałem lekko blaszkę dociskającą.

Dla mnie pomysł jest zupełnie zbędny, swój zapał skierujcie w miejsca Wiesi, które na prawdę proszą się o poprawienie.

Re: zawór paliwa

: 2008-06-08, 17:55
autor: regis440
jeżeli zmieniać, to może na coś takiego ?? http://moto.allegro.pl/item373510929_ke ... _16mm.html" target="_blank

czyli kranik sterowany podcisnieniem, coś co jest stosowane w motocyklach

elektrozawór w wsk to nienajlepszy pomysł

Re: zawór paliwa

: 2008-06-08, 18:06
autor: MarioM06
Też o czymś takim pomyślałem, a nawet mam taki w piwnicy ze skutera, ale jak tu przelać gaźnik jak taki kranik otworzy się dopiero gdy silnik będzie się kręcił?? Zły pomysł.

Re: zawór paliwa

: 2008-06-08, 18:14
autor: regis440
MarioM06 pisze:jak tu przelać gaźnik jak taki kranik otworzy się dopiero gdy silnik będzie się kręcił??
no otworzy sie jak bedzie podcisnienie w dolocie, czyli już przy kopnieciu, co nie zmienia faktu, że z przelaniem mogłby być problem, chyba że nie zamyka sie od razu po zaniku podciśnienia, czyli wystarczyło by kopnać raz, kranik by sie otworzył na chwile wystarczajaca na przelanie, nie miałem niestety takiego kranika na dluzsza chwilę wiec to tylko takie teoretyzowanie

co nie zmienia faktu że podczas przelewania paprzemy sobie ręce w benzynie i tak

Re: zawór paliwa

: 2008-06-08, 18:27
autor: Wojtek
Mario, jeśli ten zawór pobiera faktycznie 8W to prąd płynący przez niego wynosi 1,33A przy 6V i dwukrotnie mniej przy 12V. 8W to całkiem sporo jak na tak małą moc prądnicy.

Sam pomysł uważam za dobry jednak moc tego zaworu jest zbyt duża.

Re: zawór paliwa

: 2008-06-08, 18:35
autor: MarioM06
Sory z elektry tylko troche kumam, ale 8W 12V wychodząc ze wzoru na moc- opór cewki zawowu ok 18 om czy tak? Teraz z prawa ohma przy 6V 18 om wyjdzie 0,33A. Taki mój tok myślenia. Opór cewki się nie zmienia!?

Re: zawór paliwa

: 2008-06-08, 18:56
autor: regis440
Mariom06 ma racje, jezeli zmniejszysz napiecie o polowe to moc spadnie 4krotnie, przy zasilaniu z 6V pobor bedzie wynosil 2W

Re: zawór paliwa

: 2008-06-08, 19:57
autor: Wojtek
Zmieniam treść posta bo faktycznie nie miałem racji. Wyszedłem z błędnego założenia że rozpatrujemy tak jakby dwa różne zawory jeden o napięciu nominalnym 12V a drugi 6V. Mario od początku miał rację.

Re: zawór paliwa

: 2008-06-08, 22:51
autor: regis440
Wojtek pisze:Moc tego zaworu nie spada zależnie od napięcia. Jest ona stała i jak mówi malutki22_12 wynosi ona 8W.
Wzór na moc: P=U*I. I=P/U 8:6=1,33 Dla 12V obliczenia są te same. Prąd o połowę mniejszy.
To jest jedna z zalet zasilania 12V. Przez każdy odbiornik płynie dwa razy mniejszy prąd.


nie, nie nie i jeszcze raz nie

stały jest opór, jezeli moc miałaby być stała to jakbyś podlaczył żarówke 230V do akumulatora 6V to powinna swiecić tak samo jasni, bo to jak jasno świeci zależy od mocy wydzielonej na żarniku

dla 12V
P=U^2/R -> R = U^2/P -> R = 144/8 =18

po podlaczeniu do 6V

P=U^2/R = 36/18 = 2W

EDIT
w trakcie jak pisalem posta, Wojtek zmienil zdanie :), zostawiam obliczenia, moze komus sie przydadza :)

Re: zawór paliwa

: 2008-06-09, 00:44
autor: ŻbiKu
Odnośnie podciśnieniowych kraników to istnieją również takie, które można przełączyć na normalny tryb, np. w celu przelania gaźnika. Kolega w GS500 taki ma.

Re: zawór paliwa

: 2008-06-09, 07:50
autor: MarioM06