Rejestracja na zabytek a orginalnosc czesci motocykla.

Awatar użytkownika
iron_bird
Posty: 629
Rejestracja: 2011-09-29, 20:25
GG: 9680903
Moje maszyny: M06B3 83r
M21W2 Kobuz 76r
Lokalizacja: Zagórów - PSL
Kontaktowanie:

Rejestracja na zabytek a orginalnosc czesci motocykla.

Post autor: iron_bird » 2011-12-29, 20:59

Otoz zamierzam zarejestrowac swoja m06b3 z 83r jako pojazd zabytkowy. Mam pytanie, ile procentowo musi byc orginalnych czesci motocykla zebym mogl go zarejestrowac jako zabytek? Zamierzam dodac oba lusterka, oraz kierunkowskazy, a tych w m06b3 nie bylo orginalnie. Kolejna rzecz to czy chromowany tlumik oraz kopka, zmieniacz biegow i chamulec nozny liczy sie jako ingerencja w ogrinalnosc motocykla?

Awatar użytkownika
Savier
Administrator
Posty: 6351
Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
GG: 0
Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75
Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: Rejestracja na zabytek a orginalnosc czesci motocykla.

Post autor: Savier » 2011-12-29, 21:00

Chłopie, nikt nie jest tam aż tak dokładny :). Nie przejmuj się, dawaj śmiało. Kierunki planujesz montować od Kobuza/Dudka?

Awatar użytkownika
rafalgb
Posty: 479
Rejestracja: 2011-02-16, 05:20
GG: 6822956
Moje maszyny: wsk175
wsk125
junak m10
XTZ 750
Lokalizacja: 64-980 trzcianka
Kontaktowanie:

Re: Rejestracja na zabytek a orginalnosc czesci motocykla.

Post autor: rafalgb » 2011-12-29, 21:09

powiem tak nie wiem jak u was u mnie to troche za drogo wychodzi i zrezygnowalem ale duzo stracisz ci co robia opis @rzeczoznawcy" kompletnie nie ma ja o tym pojęcia malo tego najważniejszy problem to ze jak przyjdzie ci do glowy sprzedac moto to bedziesz musial prosic o pozwolenie twojego konserwatora zabytkow w ratuszu. juz nie wspomne o sprzedaniu wywiezieniu wyjechaniu za granice. malo tego rzeczoznawcy wolaja za ksiazke wiecej niz moto jest warte;) powodzenia. no ale fajnie miec zółtą tablice.
WSK 175 CDI POWER
Wysłane z mojego Laptopa :)

Awatar użytkownika
iron_bird
Posty: 629
Rejestracja: 2011-09-29, 20:25
GG: 9680903
Moje maszyny: M06B3 83r
M21W2 Kobuz 76r
Lokalizacja: Zagórów - PSL
Kontaktowanie:

Re: Rejestracja na zabytek a orginalnosc czesci motocykla.

Post autor: iron_bird » 2011-12-29, 21:21

Savier pisze:Chłopie, nikt nie jest tam aż tak dokładny :). Nie przejmuj się, dawaj śmiało. Kierunki planujesz montować od Kobuza/Dudka?
juz jamenduro rozwial moje watpliwosci paroma zdjeciami w topicu od remontu :) tak, wlasnie w takie kierunki celuje, ale jeszcze sie nie rozgladalem nigdzie czy je idzie dostac.

rafalgb pisze:powiem tak nie wiem jak u was u mnie to troche za drogo wychodzi i zrezygnowalem ale duzo stracisz ci co robia opis @rzeczoznawcy" kompletnie nie ma ja o tym pojęcia malo tego najważniejszy problem to ze jak przyjdzie ci do glowy sprzedac moto to bedziesz musial prosic o pozwolenie twojego konserwatora zabytkow w ratuszu. juz nie wspomne o sprzedaniu wywiezieniu wyjechaniu za granice. malo tego rzeczoznawcy wolaja za ksiazke wiecej niz moto jest warte;) powodzenia. no ale fajnie miec zółtą tablice.
Moja wiesia to pamiatka po dziadku, nie dosc ze ma dozywocie u mnie to bedzie traktowana lepiej od panny ;) A zolte blachy to wiadomo, rarytas :)

Awatar użytkownika
Maniekk
Posty: 327
Rejestracja: 2007-08-08, 12:57
GG: 2028919
Lokalizacja: ŚWIDNIK
Kontaktowanie:

Re: Rejestracja na zabytek a orginalnosc czesci motocykla.

Post autor: Maniekk » 2011-12-29, 22:30

Kolego rejestracja na zabytek to wcale nie jest tak kosztowna sprawa jak się może wydawać. Pierwsza sprawa którą poruszyliście to wiek pojazdu zabytkowego. Pojazd uznawany jest za uniaktowy od 25 lat, a zabytkowy od 40 lat. Czyli od 40 żółte tablice a od 25 białe. Jest jednak pewien szkopuł w tym, najprawdopodobniej o tym jakie tablice będą ci przyznane decyduje rzeczoznawca. Bo sam widziałem fiaty 125p na żółtych tablicach "te nowsze" nie te najstarsze i one na pewno nie miały 40 lat. Sądzę że żółte tablice dostaje się za białą karte zabytku którą daje się u konserwatora. Co do kosztów wykonania białej karty u rzeczoznawcy PZM to rzeczywiście w Lublinie jak ja to robiłem to było chyba około 600zł. Białą kartę wykonałem sam a nawet nie mam średniego wykształcenia, to nic trudnego mam nawet wzory w domu, mogę pomóc ze wszystkim jeśli ktoś będzie chciał. Co do opini rzeczoznawcy PZM przy rejestracji na zabytek to w Lublinie okazało się że nie jest potrzebna, więc w moim przypadku 300zł wydałem za dużo :( trudno czlowiek sie uczy na błędach. Biała karta sama w sobie robi za opinię rzeczoznawcy, bo w tym wypadku (zabytka) jest już oceniany eksponat narodowy a nie środek lokomocji patrząc ze strony użytkowej :) Dalej co chciałeś wiedzieć to o tym procencie oryginalności. U mnie konserwator jak oglądał motocykl bo się z nim umówiłem w Świdniku i przyjechał to tak nie bardzo znał się na tym, procent jaki jest wymagany to podobno 75 % tej informacji sam nie sprawdzałem. Ale jeśli chodzi o tłumik, kopniak, zmieniacz biegów, i hamulec to nie powinno być problemu z tym byleby to jakoś wyglądało a nie jakieś tuningowe, bo to będzie się rzucać w oczy mocno, kierunkowskazy i lusterka do zdjęć do białej karty możesz przecież zdjąć. Przy oddawaniu białej karty do konserwatora on prosi o spotkanie w celu zobaczenia jego oczyma tego co pokazałeś na zdjęcia, on musi ustalić czy to rzeczywiście istnieje tak jak pokazałeś. Po tej wizycie zamontujesz co zechcesz i będziesz jeździł. A co do sprzedaży to trzeba mieć pozwolenie konserwatora i do wyjazdu za granice też trzeba to uzyskać, a da się to zrobić bez problemu :) Jak coś to służę pomocą.
LIVE TO RIDE - RIDE TO LIVE

Awatar użytkownika
rafalgb
Posty: 479
Rejestracja: 2011-02-16, 05:20
GG: 6822956
Moje maszyny: wsk175
wsk125
junak m10
XTZ 750
Lokalizacja: 64-980 trzcianka
Kontaktowanie:

Re: Rejestracja na zabytek a orginalnosc czesci motocykla.

Post autor: rafalgb » 2011-12-30, 00:18

Maniekk pisze:Kolego rejestracja na zabytek to wcale nie jest tak kosztowna sprawa jak się może wydawać. Pierwsza sprawa którą poruszyliście to wiek pojazdu zabytkowego. Pojazd uznawany jest za uniaktowy od 25 lat, a zabytkowy od 40 lat. Czyli od 40 żółte tablice a od 25 białe. Jest jednak pewien szkopuł w tym, najprawdopodobniej o tym jakie tablice będą ci przyznane decyduje rzeczoznawca. Bo sam widziałem fiaty 125p na żółtych tablicach "te nowsze" nie te najstarsze i one na pewno nie miały 40 lat. Sądzę że żółte tablice dostaje się za białą karte zabytku którą daje się u konserwatora. Co do kosztów wykonania białej karty u rzeczoznawcy PZM to rzeczywiście w Lublinie jak ja to robiłem to było chyba około 600zł. Białą kartę wykonałem sam a nawet nie mam średniego wykształcenia, to nic trudnego mam nawet wzory w domu, mogę pomóc ze wszystkim jeśli ktoś będzie chciał. Co do opini rzeczoznawcy PZM przy rejestracji na zabytek to w Lublinie okazało się że nie jest potrzebna, więc w moim przypadku 300zł wydałem za dużo :( trudno czlowiek sie uczy na błędach. Biała karta sama w sobie robi za opinię rzeczoznawcy, bo w tym wypadku (zabytka) jest już oceniany eksponat narodowy a nie środek lokomocji patrząc ze strony użytkowej :) Dalej co chciałeś wiedzieć to o tym procencie oryginalności. U mnie konserwator jak oglądał motocykl bo się z nim umówiłem w Świdniku i przyjechał to tak nie bardzo znał się na tym, procent jaki jest wymagany to podobno 75 % tej informacji sam nie sprawdzałem. Ale jeśli chodzi o tłumik, kopniak, zmieniacz biegów, i hamulec to nie powinno być problemu z tym byleby to jakoś wyglądało a nie jakieś tuningowe, bo to będzie się rzucać w oczy mocno, kierunkowskazy i lusterka do zdjęć do białej karty możesz przecież zdjąć. Przy oddawaniu białej karty do konserwatora on prosi o spotkanie w celu zobaczenia jego oczyma tego co pokazałeś na zdjęcia, on musi ustalić czy to rzeczywiście istnieje tak jak pokazałeś. Po tej wizycie zamontujesz co zechcesz i będziesz jeździł. A co do sprzedaży to trzeba mieć pozwolenie konserwatora i do wyjazdu za granice też trzeba to uzyskać, a da się to zrobić bez problemu :) Jak coś to służę pomocą.
na wszystko co nie jest na zdjeciach i co utrfalil konserwator - wszystkie zmiany remonty konserwacje!!!! musza byc ustalane z konserwatorem zabytków w ratuszu!!!
WSK 175 CDI POWER
Wysłane z mojego Laptopa :)

Awatar użytkownika
iron_bird
Posty: 629
Rejestracja: 2011-09-29, 20:25
GG: 9680903
Moje maszyny: M06B3 83r
M21W2 Kobuz 76r
Lokalizacja: Zagórów - PSL
Kontaktowanie:

Re: Rejestracja na zabytek a orginalnosc czesci motocykla.

Post autor: iron_bird » 2011-12-30, 00:57

Maniekk pisze:Kolego rejestracja na zabytek to wcale nie jest tak kosztowna sprawa jak się może wydawać. Pierwsza sprawa którą poruszyliście to wiek pojazdu zabytkowego. Pojazd uznawany jest za uniaktowy od 25 lat, a zabytkowy od 40 lat. Czyli od 40 żółte tablice a od 25 białe. Jest jednak pewien szkopuł w tym, najprawdopodobniej o tym jakie tablice będą ci przyznane decyduje rzeczoznawca. Bo sam widziałem fiaty 125p na żółtych tablicach "te nowsze" nie te najstarsze i one na pewno nie miały 40 lat. Sądzę że żółte tablice dostaje się za białą karte zabytku którą daje się u konserwatora. Co do kosztów wykonania białej karty u rzeczoznawcy PZM to rzeczywiście w Lublinie jak ja to robiłem to było chyba około 600zł. Białą kartę wykonałem sam a nawet nie mam średniego wykształcenia, to nic trudnego mam nawet wzory w domu, mogę pomóc ze wszystkim jeśli ktoś będzie chciał. Co do opini rzeczoznawcy PZM przy rejestracji na zabytek to w Lublinie okazało się że nie jest potrzebna, więc w moim przypadku 300zł wydałem za dużo :( trudno czlowiek sie uczy na błędach. Biała karta sama w sobie robi za opinię rzeczoznawcy, bo w tym wypadku (zabytka) jest już oceniany eksponat narodowy a nie środek lokomocji patrząc ze strony użytkowej :) Dalej co chciałeś wiedzieć to o tym procencie oryginalności. U mnie konserwator jak oglądał motocykl bo się z nim umówiłem w Świdniku i przyjechał to tak nie bardzo znał się na tym, procent jaki jest wymagany to podobno 75 % tej informacji sam nie sprawdzałem. Ale jeśli chodzi o tłumik, kopniak, zmieniacz biegów, i hamulec to nie powinno być problemu z tym byleby to jakoś wyglądało a nie jakieś tuningowe, bo to będzie się rzucać w oczy mocno, kierunkowskazy i lusterka do zdjęć do białej karty możesz przecież zdjąć. Przy oddawaniu białej karty do konserwatora on prosi o spotkanie w celu zobaczenia jego oczyma tego co pokazałeś na zdjęcia, on musi ustalić czy to rzeczywiście istnieje tak jak pokazałeś. Po tej wizycie zamontujesz co zechcesz i będziesz jeździł. A co do sprzedaży to trzeba mieć pozwolenie konserwatora i do wyjazdu za granice też trzeba to uzyskać, a da się to zrobić bez problemu :) Jak coś to służę pomocą.
Dzieki za wyczerpujaca odpowiedz. Myslalem ze kazdy pojazd co ma 25lat sie lapie na zolte tablice. Pewnie trzeba bedzie konserwatorowi dac w lape zeby wydal ta biala karte. Czyli widze to tak : zlozyc calkowicie moto bez zadnych przerobek(praktycznie wszystko jest w orginale, zmienilem tylko filtr powietrza na stozkowy bo orginal mam zjedzony na wylot), wykonac zdjecia i zrobic biala karte -> udac sie do konserwatora zabytkow czy przyjmie karte, jak nie to w lape dac :D -> jak juz ma sie wpis do rejestru zabytkow od konserwatora to zrobic przeglad -> zalatwic sprawy papierkowe w WK -> koniec? Jesli zle mysle to mnie poprawcie :)

Junak
Posty: 313
Rejestracja: 2009-06-29, 13:13
GG: 1339321
Lokalizacja: Łańcut
Kontaktowanie:

Re: Rejestracja na zabytek a orginalnosc czesci motocykla.

Post autor: Junak » 2011-12-30, 01:33

Z tymi pochromowanymi częściami nie powinno być problemu ,tym bardziej że w niektórych modelach te części były oryginalnie chromowane !

Savier pisze: Kierunki planujesz montować od Kobuza/Dudka?
Kurde jak tak każdy będzie montował te bańki do wszystkich motorów to niedługo te kierunki będą droższe od całego motoru !
Kupie części do Hondy CB 500 FOUR z lat 70 lub całą Honde !!! rafal.junak@gmail.com

Awatar użytkownika
Savier
Administrator
Posty: 6351
Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
GG: 0
Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75
Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: Rejestracja na zabytek a orginalnosc czesci motocykla.

Post autor: Savier » 2011-12-30, 01:39

A kto powiedzał, że mówię o bańkach? :D

Junak
Posty: 313
Rejestracja: 2009-06-29, 13:13
GG: 1339321
Lokalizacja: Łańcut
Kontaktowanie:

Re: Rejestracja na zabytek a orginalnosc czesci motocykla.

Post autor: Junak » 2011-12-30, 02:20

Tak mi się skojarzyło bo mało komu się podobają te nowsze kierunki . Zresztą te nowsze z czasem też nabiorą ceny bo coraz więcej ludzi montuje kierunki nawet tak gdzie ich nie powinno być ...
Kupie części do Hondy CB 500 FOUR z lat 70 lub całą Honde !!! rafal.junak@gmail.com

Awatar użytkownika
Maniekk
Posty: 327
Rejestracja: 2007-08-08, 12:57
GG: 2028919
Lokalizacja: ŚWIDNIK
Kontaktowanie:

Re: Rejestracja na zabytek a orginalnosc czesci motocykla.

Post autor: Maniekk » 2011-12-30, 10:06

To znaczy jak będziesz miał błędy w białej karcie jakieś to ci ją zwróci konserwator do poprawki, ale w łape nie próbuj dawać bo się prędzej ośmieszysz to nie są mietki ze stacji diagnostycznych tylko urzędnicy. Ja swoją chyba 3 razy poprawiałem.
LIVE TO RIDE - RIDE TO LIVE

Awatar użytkownika
motonita
Posty: 286
Rejestracja: 2007-05-05, 22:39
GG: 2971759
Moje maszyny: WSK M06B3 GIL, WSK M06B3 KOS, i 12 innych jednośladów
Lokalizacja: Stalowa Wola
Kontaktowanie:

Re: Rejestracja na zabytek a orginalnosc czesci motocykla.

Post autor: motonita » 2011-12-31, 21:56

wybaczcie nie czytałem tego tematu ale:

!!!!!!!!!!!!!!! koszt rejestracji na zolte to tylko 100-200 zł wiecej niz zwykłego przerejestrowania!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

wiele rzeczy jakie tu pisze to głupoty!
Jak mnie pokur... ze klikam w dowolny link na tym forum a on nie otwiera sie w nowym oknie....

Awatar użytkownika
WSK
Posty: 423
Rejestracja: 2009-02-21, 12:47
GG: 9912702
Moje maszyny: Kilka..
Lokalizacja: Łąki
Kontaktowanie:

Re: Rejestracja na zabytek a orginalnosc czesci motocykla.

Post autor: WSK » 2012-01-01, 21:14

motonita pisze:wybaczcie nie czytałem tego tematu ale:

!!!!!!!!!!!!!!! koszt rejestracji na zolte to tylko 100-200 zł wiecej niz zwykłego przerejestrowania!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

wiele rzeczy jakie tu pisze to głupoty!

Tak więc racz nas oświecić i opisz proces rejestracji na żółte tablice przy takim koszcie :cool:
MoTór nie umiera nigdy!- MoTór jest wieczny!
"make love, not war"

Awatar użytkownika
Łukasz S.
Posty: 892
Rejestracja: 2011-12-13, 18:31
GG: 0
Moje maszyny: wełeski
Lokalizacja: Rzeszów
Kontaktowanie:

Re: Rejestracja na zabytek a orginalnosc czesci motocykla.

Post autor: Łukasz S. » 2012-01-01, 21:31

Dobrze prawi, motonita, uświadom ich, bo ładują kase w błoto :mad: :)
Spis WSeK dwuramowych 1955-1971.

---------->OCYNK<----------

M06-64

Nagłośnienie

BAFOMET

Awatar użytkownika
Maniekk
Posty: 327
Rejestracja: 2007-08-08, 12:57
GG: 2028919
Lokalizacja: ŚWIDNIK
Kontaktowanie:

Re: Rejestracja na zabytek a orginalnosc czesci motocykla.

Post autor: Maniekk » 2012-01-01, 22:39

To przeczytaj człowieku temat, albo sam coś zarejestruj to poznasz cały ten proces na własnej skórze i się wypowiesz. Ja napisałem dokładnie to co przeżyłem autentycznie jak rejestrowałem, napiasłem co trzeba zrobić i co ile kosztuje. A zasilanie państwa polskiego w zabytki techniczne jak motocykle uważam za bardzo szczytne postępowanie. Nie wiem, nie chcecie to nie rejestrujcie dla mnie to nie problem.
LIVE TO RIDE - RIDE TO LIVE

Awatar użytkownika
rafalgb
Posty: 479
Rejestracja: 2011-02-16, 05:20
GG: 6822956
Moje maszyny: wsk175
wsk125
junak m10
XTZ 750
Lokalizacja: 64-980 trzcianka
Kontaktowanie:

Re: Rejestracja na zabytek a orginalnosc czesci motocykla.

Post autor: rafalgb » 2012-01-01, 22:57

motonita pisze:wybaczcie nie czytałem tego tematu ale:

!!!!!!!!!!!!!!! koszt rejestracji na zolte to tylko 100-200 zł wiecej niz zwykłego przerejestrowania!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

wiele rzeczy jakie tu pisze to głupoty!
to tylko tyle masz do powiedzenia żadnych konkretów oświeć po co wywalać kasę bo do mądrowania sie jest wielu ;)
WSK 175 CDI POWER
Wysłane z mojego Laptopa :)

Awatar użytkownika
Savier
Administrator
Posty: 6351
Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
GG: 0
Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75
Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: Rejestracja na zabytek a orginalnosc czesci motocykla.

Post autor: Savier » 2012-01-01, 23:06

O kurde...
Wybawco! W takim razie czekam na info nt. rejestracji na zabytek. Za 400zł z chęcią zarejestrowałbym moją M06B3.

Awatar użytkownika
motonita
Posty: 286
Rejestracja: 2007-05-05, 22:39
GG: 2971759
Moje maszyny: WSK M06B3 GIL, WSK M06B3 KOS, i 12 innych jednośladów
Lokalizacja: Stalowa Wola
Kontaktowanie:

Re: Rejestracja na zabytek a orginalnosc czesci motocykla.

Post autor: motonita » 2012-01-01, 23:29

iron_bird pisze:Otoz zamierzam zarejestrowac swoja m06b3 z 83r jako pojazd zabytkowy. Mam pytanie, ile procentowo musi byc orginalnych czesci motocykla zebym mogl go zarejestrowac jako zabytek? Zamierzam dodac oba lusterka, oraz kierunkowskazy, a tych w m06b3 nie bylo orginalnie. Kolejna rzecz to czy chromowany tlumik oraz kopka, zmieniacz biegow i chamulec nozny liczy sie jako ingerencja w ogrinalnosc motocykla?
Stopien orginalności czesci tyczy sie tylko pojazdów kolekconerskich nie zabytkowych... Wynika to z wielu rzeczy... raz jak masz samochod z lat 20 tych to znalezienie orginalnych czesci graniczy z cudem zwlaszcza w modelech niskoseryjnych. Nasze prawo nie jest tak restrykcyjne jak prawo niemieckie czy innych krajów UE gdzie masz podane klasyfikacje procentowe wzgledem rocznika.....

A co do montowania kierunkow w wuesce to uwazam ze jest to tylko i wyłacznie wiesniaczenie sprzetu.. i z gory jak masz takie podejscie to nie traktuj wski jako zabytek tylko jako złom podlegajacy expresji tworczej...
rafalgb pisze:powiem tak nie wiem jak u was u mnie to troche za drogo wychodzi i zrezygnowalem ale duzo stracisz ci co robia opis @rzeczoznawcy" kompletnie nie ma ja o tym pojęcia malo tego najważniejszy problem to ze jak przyjdzie ci do glowy sprzedac moto to bedziesz musial prosic o pozwolenie twojego konserwatora zabytkow w ratuszu. juz nie wspomne o sprzedaniu wywiezieniu wyjechaniu za granice. malo tego rzeczoznawcy wolaja za ksiazke wiecej niz moto jest warte;) powodzenia. no ale fajnie miec zółtą tablice.
i tu juz mylisz troszeczke kolego, przy pojezdzie zabytkowym nie masz obowiazku składania jakich kowiek expertyz rzeczoznawców, kazdy urzednik ktory od ciebie tego wymaga popełnia przestepstwo w formie naduzycia lub nawet jezeli wskarze ci w tym momencie adres do rzeczoznawcy probe wyłudzenia...
przy sprzedazy zabytka jest tez bardzo prosto, jezeli sprzedajesz zabytek obywatelowi polskiemu masz tylko obowiazek zglosic ten fakt u konserwatora zabytków tyle.... sprzedac za granice sa schody ale nie po to sie robi cos zeby to zaraz sprzedawac chyba ze jestes handlarzyk...
Maniekk pisze:Kolego rejestracja na zabytek to wcale nie jest tak kosztowna sprawa jak się może wydawać. Pierwsza sprawa którą poruszyliście to wiek pojazdu zabytkowego. Pojazd uznawany jest za uniaktowy od 25 lat, a zabytkowy od 40 lat. Czyli od 40 żółte tablice a od 25 białe. Jest jednak pewien szkopuł w tym, najprawdopodobniej o tym jakie tablice będą ci przyznane decyduje rzeczoznawca. Bo sam widziałem fiaty 125p na żółtych tablicach "te nowsze" nie te najstarsze i one na pewno nie miały 40 lat. Sądzę że żółte tablice dostaje się za białą karte zabytku którą daje się u konserwatora. .
Totalne głupoty... mylisz całkowicie pojecia mieszasz i tworzysz bajki jakich wogole niema.... musisz pierw zrozumiec czym jest pojazd zabytkowy czym unikatowy i co ma do tego wiek 25 lub 40 lat...

za pojazd unikatowy (kolekcionerski lub historyczny) uznaje sie pojazd majacy conajmniej 25 lat i bedacy w ilus tam % orginalny
pojazd zabytkowy to pojazd wpisany do ewidencji pojazdow zabytkowych !! (lub inwentarz muzealny lub kilka innych nieprzydatnych dla nas wyjatkow)
powiedz mi z kad wymysliłes jakas głupia liczne 40 lat?!
co prawda w ustawie o ubezpieczeniach obowiazkowych jest przepis ze dla ubezpieczen poojazd majacy powyzej 40 lat niebedacy w ruchy traktowany jest jako zabytek i nie musi posiadac CIAGŁOSCI ubezpieczenie OC...

ale pisanie ze ktos decyduje czy zolte czy białe czy cos jest naprawde tworzeniem legend!! polska jest panstwem prawa (z załozenia) i kazde czynnosci cywilno prawne (a taka jest rejestracja pojazdu) odbywaja sie wedle z gory zalozonych regol a nie wedle jakiegos widzimisie....
Maniekk pisze:Co do kosztów wykonania białej karty u rzeczoznawcy PZM to rzeczywiście w Lublinie jak ja to robiłem to było chyba około 600zł. Białą kartę wykonałem sam a nawet nie mam średniego wykształcenia, to nic trudnego mam nawet wzory w domu, mogę pomóc ze wszystkim jeśli ktoś będzie chciał. Co do opini rzeczoznawcy PZM przy rejestracji na zabytek to w Lublinie okazało się że nie jest potrzebna, więc w moim przypadku 300zł wydałem za dużo :( trudno czlowiek sie uczy na błędach. Biała karta sama w sobie robi za opinię rzeczoznawcy, bo w tym wypadku (zabytka) jest już oceniany eksponat narodowy a nie środek lokomocji patrząc ze strony użytkowej :) Dalej co chciałeś wiedzieć to o tym procencie oryginalności. U mnie konserwator jak oglądał motocykl bo się z nim umówiłem w Świdniku i przyjechał to tak nie bardzo znał się na tym, procent jaki jest wymagany to podobno 75 % tej informacji sam nie sprawdzałem. Ale jeśli chodzi o tłumik, kopniak, zmieniacz biegów, i hamulec to nie powinno być problemu z tym byleby to jakoś wyglądało a nie jakieś tuningowe, bo to będzie się rzucać w oczy mocno, kierunkowskazy i lusterka do zdjęć do białej karty możesz przecież zdjąć. Przy oddawaniu białej karty do konserwatora on prosi o spotkanie w celu zobaczenia jego oczyma tego co pokazałeś na zdjęcia, on musi ustalić czy to rzeczywiście istnieje tak jak pokazałeś. Po tej wizycie zamontujesz co zechcesz i będziesz jeździł. A co do sprzedaży to trzeba mieć pozwolenie konserwatora i do wyjazdu za granice też trzeba to uzyskać, a da się to zrobić bez problemu :) Jak coś to służę pomocą.
Co do odwiedzin konserwatorow to w roznych rejonach polski bywa roznie... bo na to pozwalaja przepisy,
Biała karte zrobiłes sam I CHWALA CI ZA TO to nie jest trudne mozna zrobic to samemu i to nie kosztuje duzo, kazdy człowiek ktory skonczył gimnazjum powinien to umiec zrobic.... to ze ci konserwator powiedział o 75% to juz jego nie znajomosc przepisów tak jak wczesniej wspomniałem....

o wyjezdzie z kraaju czy sprzedazy masz racje:)
rafalgb pisze:
na wszystko co nie jest na zdjeciach i co utrfalil konserwator - wszystkie zmiany remonty konserwacje!!!! musza byc ustalane z konserwatorem zabytków w ratuszu!!!
zgodnie z przepisami tak, z tym ze nie kazdy konserwator siedzi w ratuszu:)
ale racje masz sa sankcje i uregulowania prawne co do utrzymywania zabytka w okreslonej formie, jednak nie wiaze sie to ze strachem napraw bierzacych ... zeby zaraz ktos nie wyskoczył z durnym tekstem ze srubki mi niewolno odkrecic...
iron_bird pisze:
Dzieki za wyczerpujaca odpowiedz. Myslalem ze kazdy pojazd co ma 25lat sie lapie na zolte tablice. Pewnie trzeba bedzie konserwatorowi dac w lape zeby wydal ta biala karte. Czyli widze to tak : zlozyc calkowicie moto bez zadnych przerobek(praktycznie wszystko jest w orginale, zmienilem tylko filtr powietrza na stozkowy bo orginal mam zjedzony na wylot), wykonac zdjecia i zrobic biala karte -> udac sie do konserwatora zabytkow czy przyjmie karte, jak nie to w lape dac :D -> jak juz ma sie wpis do rejestru zabytkow od konserwatora to zrobic przeglad -> zalatwic sprawy papierkowe w WK -> koniec? Jesli zle mysle to mnie poprawcie :)
konserwtorowi sie nie daje w łape jezeli faktycznie masz zabytek i o niego dbasz... wtedy zadnego prooblemu niema!! korupcji nie opieramy i nie uczymy debili zeby chcieli od nas za wszystko co jest ich zasranym obowiazkiem w łape...
kolegoo ty całkowicie mylisz pojecia i twoja fantazja jest szalona.... ty chcesz miec zolta tablice tylkoo i wyłacznie dla szpanu!! a to nie o to chodzi... z tego co opisujesz tutaj to zwiesniaczyłes swoja wueske całkowicie, i ty mowisz ze o nia dbasz?
Maniekk pisze:To przeczytaj człowieku temat, albo sam coś zarejestruj to poznasz cały ten proces na własnej skórze i się wypowiesz. Ja napisałem dokładnie to co przeżyłem autentycznie jak rejestrowałem, napiasłem co trzeba zrobić i co ile kosztuje. A zasilanie państwa polskiego w zabytki techniczne jak motocykle uważam za bardzo szczytne postępowanie. Nie wiem, nie chcecie to nie rejestrujcie dla mnie to nie problem.
kolego uwierz mi ze to przechodziłem juz 5 razy i w tym roku przejde minimum kolejne 5 razy...
wiec dokładnie wiem co jak gdzie kiedy po co na co i dlaczego.... zaczynajac zabawe pierw zaczełem od poznania podstaw prawnych startujac od ustaw z 67 roku wraz z wszystkimi nowelizacjami... do tego doszlo prawo cywilne dotyczace odwołan, ubezpieczen, kompetencji urzednikow, mozliwosci odwołan i tak dlalej.... miałem pewna stacje diagnostyczna pozbawic uprawnien bo chcieli odemnie cos wyłudzic ... ale panowie szybko przeprosili z tym ze to temat na inny czas....

ja nikomu nie jestem wrog, bo na forum syreniarzy juz nie jednemu pomogłem .... jestem wrobiem zmian, tiuningooof upienkszen i tym pudobnych kundleń....

masz pytania pisz jak bede wiedział odpowiem napewno....

p.s: ja nie madrkuje na wszystko co napisałem mam podstawy prawne dziekuje
Jak mnie pokur... ze klikam w dowolny link na tym forum a on nie otwiera sie w nowym oknie....

Awatar użytkownika
Savier
Administrator
Posty: 6351
Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
GG: 0
Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75
Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: Rejestracja na zabytek a orginalnosc czesci motocykla.

Post autor: Savier » 2012-01-01, 23:35

Mógłbyś podać ustawy i cytaty, które będą niezbędne do zarejestrowania na zabytek w kosztach podanych przez Ciebie?
Prośba ode mnie, byłaby szansa, żebyś wypisał po kolei w punktach taką rejestrację na zabytek wueski?
Z góry dzięki za pomoc! jestem tym wszystkim mile zaskoczony.

Awatar użytkownika
Maniekk
Posty: 327
Rejestracja: 2007-08-08, 12:57
GG: 2028919
Lokalizacja: ŚWIDNIK
Kontaktowanie:

Re: Rejestracja na zabytek a orginalnosc czesci motocykla.

Post autor: Maniekk » 2012-01-01, 23:38

Ja mówiłem od razu że te 75% to nie jest sprawdzona informacja czemu mi wytykasz :)
Tylko raz rejestrowałem motocykl na zabytek, raz na unikat, no napisałem tak jak wiem, też moge pomóc jakby ktoś chciał, a to co napisałem jak to wyglądalo w moim przypadku to cała prawda, tak ze mną było.
LIVE TO RIDE - RIDE TO LIVE

Odpowiedz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 19 gości