Rejestracja na zabytek a orginalnosc czesci motocykla.

Awatar użytkownika
jarek
Posty: 305
Rejestracja: 2007-01-07, 20:05
GG: 7482920
Moje maszyny: WSK M06-64
Lokalizacja: Oława/Wrocław
Kontaktowanie:

Re: Rejestracja na zabytek a orginalnosc czesci motocykla.

Post autor: jarek » 2012-01-03, 23:08

Tak wg. ustawy o ubezpieczeniach, pojazd powyżej 40-go "roku życia" jest uznawany za pojazd historyczny i ciągłość ubezpieczeń OC nie jest wymagana jeśli pojazd nie znajduje się w ruchu, czyli garażujemy :D. Definicja pojazdu historycznego jest ściśle związana z wiekiem pojazdu i niema nic wspólnego w omawianej tu rejestracji na zabytek

Awatar użytkownika
maillois
Posty: 5
Rejestracja: 2011-11-24, 21:23
GG: 0
Moje maszyny: WSK m06 b1
WSK m06 b3
WSK m06 64
Lokalizacja: Szerzyny
Kontaktowanie:

Re: Rejestracja na zabytek a orginalnosc czesci motocykla.

Post autor: maillois » 2012-01-03, 23:17

Kermit pisze:To teraz może jednak przeczytaj ten temat a dowiesz się, że rzeczoznawca nie jest wcale potrzebny do tego, żeby zarejestrować pojazd jako zabytkowy.
na razie nie chce mi się czytać tego bo nie mam takiej potrzeby i nie bede rejestrował nic na zabytek. zresztą kumpel już po czasie dowiedział się, że mógł zrobić sobie taki opis sam i zaoszczedzić kupe kasy.. no ale mądry polak po...
silnik, dwa koła i mina wesoła... :D

Awatar użytkownika
Alien
Posty: 1981
Rejestracja: 2007-03-13, 00:06
GG: 0
Moje maszyny: M21W2 '72, Romet Komar typ 100, Kobuz '82
Lokalizacja: Słomniki/Kraków
Kontaktowanie:

Re: Rejestracja na zabytek a orginalnosc czesci motocykla.

Post autor: Alien » 2012-01-04, 00:30

maillois pisze:na razie nie chce mi się czytać tego bo nie mam takiej potrzeby
A mi się nie chce czytać takich bzdur, które pisze ktoś komu nie nie chciało się przeczytać całego tematu w którym wszystko jest wyjaśnione. Jak jesteś taki przemęczony to się połóż, a nie nie klep w klawiaturę.

Awatar użytkownika
maillois
Posty: 5
Rejestracja: 2011-11-24, 21:23
GG: 0
Moje maszyny: WSK m06 b1
WSK m06 b3
WSK m06 64
Lokalizacja: Szerzyny
Kontaktowanie:

Re: Rejestracja na zabytek a orginalnosc czesci motocykla.

Post autor: maillois » 2012-01-04, 00:36

no i co sie mądrzysz?? kazuje Ci to ktoś czytać??
silnik, dwa koła i mina wesoła... :D

Johnny
Posty: 634
Rejestracja: 2011-05-26, 17:46
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 B1
WSK 125 B3
WSK 125 B3 Bąk
JAWA TS 350
Lokalizacja: Gliwice
Kontaktowanie:

Re: Rejestracja na zabytek a orginalnosc czesci motocykla.

Post autor: Johnny » 2012-01-04, 00:42

maillois pisze:no i co sie mądrzysz?? kazuje Ci to ktoś czytać??
Faktycznie trudno nie przeczytać :!: Wpierd... się między wódkę i zakąskę swoimi postami, które jak na razie nic nie wnoszą i jeszcze masz pretensje, że ktoś czyta.

Wyobraź sobie, że jest coś takiego jak "Nieprzeczytane posty" klikam i widzę, że ktoś coś napisał, wchodzę a tu mądrości ......

Awatar użytkownika
Alien
Posty: 1981
Rejestracja: 2007-03-13, 00:06
GG: 0
Moje maszyny: M21W2 '72, Romet Komar typ 100, Kobuz '82
Lokalizacja: Słomniki/Kraków
Kontaktowanie:

Re: Rejestracja na zabytek a orginalnosc czesci motocykla.

Post autor: Alien » 2012-01-04, 00:43

Poza postem jarka cała strona do wypier****** i koniec, nawet szkoda odpowiadać.

Awatar użytkownika
motonita
Posty: 286
Rejestracja: 2007-05-05, 22:39
GG: 2971759
Moje maszyny: WSK M06B3 GIL, WSK M06B3 KOS, i 12 innych jednośladów
Lokalizacja: Stalowa Wola
Kontaktowanie:

Re: Rejestracja na zabytek a orginalnosc czesci motocykla.

Post autor: motonita » 2012-01-04, 01:04

AudioBas pisze: Kolego poniosło Cię i to bardzo...!...
Gdzie?
AudioBas pisze:Rozumiem, że do silnika też lejesz LUX 10 i to z PRLu, żeby nie "skundlić" Twojego wypasionego ZABYTKU!?
Powietrze (do oryginalnej łatanej z 4 razy dętki) też pompujesz kompresorem, który ma zbiornik nabity powietrzem z lat 80?
No i nie wspomnę o paliwie, przecież 95 oktanów nie można lać musi być to paliwo ze starych zapasów - po co "kundlić" super wyczesany zabytek.
Kolego piszesz troche głupoty - na temat powietrza w dentkach nie bede sie wypowiadal bo to nie ma sensu... pamietaj kolego ze nawet w kolekcionerach czesci uzytkowe nie sa liczone jako minus w stanie % do orginału... jak wstawisz nowe łożyska nowu łancuch itd to nie jest to ujma na orgiinale pod warunkiem ze jest to ten sam rodzaj czesci... do silnika leje olej 2T poniewaz on chroni duzo bardziej moj silnik niz mixol z prlu co powzwoli owiele dłuzej przetrwac bez remontu(utrzymac nalezyty stan) zas do skrzyni... masz racje luxa... Co do paliwa... to tez zgadles ze moja WSK nie zawsze jezdzi na 95... wbrew pozorom mozna kupic benzyne mniej oktanową jeszcze... (ale chyba tylko na ukrainie)
AudioBas pisze:
Jak dla mnie to możesz w ogóle chłopakom nie pomagać, ale proszę nie obrażaj innych userów.

zapłony dziwne - co widzisz w tym złego? To, że motorek będzie palił mi na muśnięcie i zamiast rozpier... się platynek będę miał czujnik? No i, że będę miał światła, które dają jakieś pole widzenia jadąc w nocy??


Tak więc przyczep sobie tą super żółtą blachę na zardzewiałe śruby (przecież do ocynku też profanacja oddać) z PRLu (najlepiej śrubokrętem oryginalnym dorzuconym do motocykla) i się tym ciesz, ale nie rzucaj się do innych...
Nikogo nie obrażam...Widze w zapłonach coś dziwnego... takie nie wychodziły w seryjnych WSK... Moj motorek tez pali na muśniecie i nigdy niemiałem problemu z przerywaczem... ja umie dobrze ustawic zapłon by mi ich nie podpalalo no ale skoro ktos ma problem... wątku ze swiatłami nierozumie no ale ok...
Ja się do nikogo nie rzucam... ja wyrazam moje zdanie...
Dario.G pisze: Mozesz rozwinac mysl?
Polazd kolekcionerski (białe tablice) po naszemu mowiac pojazd ktoremu rzeczoznawca (tego sie nieda pominąć) zrobił expertyze ze ten pojazd jest pojazdem kolekcionerskim. i tu warunki sa takie ze musi byc minimum 25 lat model nie produkowany od 15 lat i 75%orginalnosci...

to tak w tabletce:) wtedy niemusisz miec OC jak niejezdzisz... jak na droge wyjezdzasz musisz zrobic OC i przeglad...
kwasyl pisze:

nie mów za wszystkich użytkowników (userow) bo jest tu wiele osób którzy popierają myślenie Motonity!!! bo to nie chodzi o to aby zrobic lepiej jak fabryka tylko trzeba robić tak jak wyjechało z fabryki. bo jak narazie wiecej jest osob na tym forum co potrzebują pomocy i rady!!!!
A to chyba chodzi o to aby sobie pomagać a nie być złośliwym!!!
Dzieki za zrozumienie
Savier pisze:A kto tutaj jest złośliwy, hmm?

Sorry gregory - wueska jest tania, łatwa w obsłudze, części są super dostępne, do tego w miarę ekonomiczna. Jak dla mnie nadal ma walory użytkowe. A zabytek to IMHO taka maszyna, którą wozi się na lawecie i nie jeździ z reguły, bo jest wybitnie niewygodna czy słaba (np. SHL M04). Full ori też jest spoko, ale dzisiaj mozemy sobie pozwolić na przeróbki (z możliwością powrotu do oryginału ;)
Ja złosliwy staram sie niebyc... chodz moze zdaniem niektorych jestem...
Dla mnie WSK równiez ma bardzo dobre walory użytkowe... z tym ze jak jej uzywasz np "na codzien" to zolte tablice oraz niepłacalnosc OC jest ci niepotrzebna... No i własnie zabytki wozi sie na lawecie ewentualnie co 5 niedziela słoneczna jedzie sie do kościoła z predkoscia 50 na godzie:) Wiec jezeli ktoś chce przerabiac ok niech to robi... to jest jego rzecz i moze z nim zrobic co mu sie tylko podoba, ale niech nie rejestruje tego na zolte tylko po to by czerpac z tego przywileje.... Wspomnielismy ze zabytki mało co jezdza, robią znikome przebiegi roczne lub wogole ich nierobia.... wiec tak naprawde robienie przegladu nie ma tu sensu poniewaz wiekszosc diagnostow wogole nie wie jak podejsc do zabytka... (np szukaja pasów bezpieczenstwa w starszych trabantach czy syrenach) lecz jezeli uzywasz clasykka na codzien i robisz nim wieksze przebiegi ... to uwierz mi ze sens robienia przegladu jest ... wiadomo lepiej raz dac 300 i po 3 latach sie zwroci ... no ale ilu jest kierowcow co ma smykałke do interesu a zadnego pojecia mechanicznego? przeglad ma na celu - chodz moze sie wydawac inaczej - sprawdzenie czy nic sie nie rozpadnie nie rozleci czy wogole taki samochod sie nadaje do jazdy a nie wyciagniecie 100 co roku... wiec jezeli kazdy zacznie składaki i klekoty na zolte robic to stanie sie podobnie jak z motorowerami ze wprowadza przeglady... tu nikomu nie chodzi o komarki pyrkajace 30 lecz o przerobki skuterów jezdzace po 100 bez hamulców.... my jako naród potrafimy omijac przepisy na wszystkie mozliwe sposoby tylko po to by było nam wygodniej, niestety ciezko jest na czasem dac cos z siebie... po co lepiej marudzic....


rafalgb - dzieki:) forum nie zamierzam opuszczac:) ja poprostu mowie co mysle
AudioBas pisze: Nie chcę ciągnąć głupiej gadki bo to bez sensu.
Dlatego czytajcie ze zrozumieniem wypowiedzi innych.
no ty kolego moje tez:) ostaraj sie zrozumiec co mam na mysli:) nie obrazac sie ze powiedziałem kilka sów krytyki:)
Johnny pisze:

Tylko dzięki temu za parę lat nie będzie już w ogóle można dojść czy koła w lelku były malowane czy chromowane, jaki był zapłon w fabryce zakładany i czy uchwyty lampy w Bąku mają być chromowane czy nie :)
Masz kolego racje:) forma i sens zabytku jest po to by moc zatrzymac piekno minionej epoki, by moc wspominac wygladd, mysl techniczna klmat itp... orginalnosc to bardzo wazna rzecz... naprawde ciezko jest teraz znalesc wske w ktorej wszystko jest fabryczne.... a zabytek powinien pokazywac jaka jest prawda... jak juz wczesniej pisałem mozna tez ZAMEK KROLEWSKI w warszawie pomalowac na seledynowo... tak naprawde w zaden sposonb niebedzie zmian konstrukcyjnych... ale czy to bedzie orginał? zastanowmy sie jaki ktos miał cel wprowadzajac pojecie pojazdu zabytkowego... czy pomoc w utrzymaniu i nie tylko kolekcionerom majacym zabytek (czy kilka zabytków) czy obciecie kosztów ludziom posiadajacym kundla zlozonego z 5 roznych plus 10 dodatkow od siebie aby bylo prosciej i taniej....
maillois pisze:kolega niedawno rejestrowal K-750 na zabytek i płacił coś koło 2 tyś... najdroższy był rzeczoznawca który go dość sporo skroił za zrobienie zdjęć i cały opis motocykla. tak, że te 100-200 zł to może więcej chcieli w starostwie za same papiery i tablice:P
i dlatego ucze sie na błedach innych:)
Dario.G pisze:
Czesci moze i dostepne, ale jakies wspolczesne gnioty, oryginalow coraz mniej, a 99% uzywanych czesci to zlom nie nadajacy sie do niczego. Nie popieram montowania CDI czy prucia karterow lub blotnikow oraz montazu dodatkowych owiewek czy licznikow. Co do dolozenia wiecej chromu niz w fabryce: nie mam nic przeciwko, podobnie jak nie mam nic przeciwko Tzw tuningowi z epoki.

Ponawiam pytanie na wypadek gdyby w calym tym zgielku gdzies przepadlo:?
Dodatkowe chromy to takie ubarwianie histori... Jak za czasów była wybawcza i tylko wybawcza mateczka rosija :)
(ok juz nie rozwijam sie w tym)

Zas co do tiuningu z epoki... mam jeden pojazd ktory: ma nie orginany tłumik i kilka detali ...
jednak tworzac biała karte opisalem te zmiany bardzo dokładnie... tłumik wykonany w latach 70/80tych ze stalo nierdzewnej, klamki drzwi równiez, osłona kratek tez nierdzewka, korek od płynu hamulcowego mosiezny itd... specjalnie przy remoncie zostawiłem te elementy zeby moc pokazac jak w latach 70 tych ludzie tworzyli ... dokładnie opisałem na białej karcie zmiany oraz techniki dokonania tych zmian...

jarek pisze:Tak wg. ustawy o ubezpieczeniach, pojazd powyżej 40-go "roku życia" jest uznawany za pojazd historyczny i ciągłość ubezpieczeń OC nie jest wymagana jeśli pojazd nie znajduje się w ruchu, czyli garażujemy . Definicja pojazdu historycznego jest ściśle związana z wiekiem pojazdu i niema nic wspólnego w omawianej tu rejestracji na zabytek
racje ma polać mu mixolu...

konczac... uwazam moim skromnym zdaniem ze pojecie pojazdu zabytkowego zostało wprowadzone nie po to by wykorzystywac i naciagac je tylko i wyłacznie ku swojej korzysci... ale po to by pomoc prawdziwym milosnikom, dac mozliwosci i chronic ich... nie naciagajmy przepisów bo ktos sie zezłosci i wprowadzi zmiany... przez ktore prawdziwi miłosnicy będą cierpiec....
Jak mnie pokur... ze klikam w dowolny link na tym forum a on nie otwiera sie w nowym oknie....

Awatar użytkownika
lucas2208
Posty: 46
Rejestracja: 2011-06-26, 14:58
GG: 0
Moje maszyny: wsk 125
WSK GIL
WSK 84R
Lokalizacja: tuszyma
Kontaktowanie:

Re: Rejestracja na zabytek a orginalnosc czesci motocykla.

Post autor: lucas2208 » 2012-01-06, 10:07

a po co rejestrowac na zabytek ja mam uciety dowód umowe z poprzednim właścicielem i rejestrujesz na pojazd unikatowy kasa w kieszeni tylko rzeczoznawca potem po tablice .... no chyba ze ktos chce zołte blaszki to ok

Awatar użytkownika
WSK
Posty: 423
Rejestracja: 2009-02-21, 12:47
GG: 9912702
Moje maszyny: Kilka..
Lokalizacja: Łąki
Kontaktowanie:

Re: Rejestracja na zabytek a orginalnosc czesci motocykla.

Post autor: WSK » 2012-01-06, 11:43

lucas2208 pisze:a po co rejestrowac na zabytek ja mam uciety dowód umowe z poprzednim właścicielem i rejestrujesz na pojazd unikatowy kasa w kieszeni tylko rzeczoznawca potem po tablice .... no chyba ze ktos chce zołte blaszki to ok
lucas2208 pisze:uciety dowód umowe z poprzednim właścicielem
Wtedy przecież rejestrujesz normalnie.... bez żadnych rzeczoznawców, rzeczoznawca w takim przypadku to wymysł WK, już się z tym spotkałem.

Jeżeli pojazd został wyrejestrowany przed rokiem 1997, normalnie możemy go ponownie zarejestrować!, ile razy będzie to jeszcze wałkowane....
MoTór nie umiera nigdy!- MoTór jest wieczny!
"make love, not war"

Awatar użytkownika
motonita
Posty: 286
Rejestracja: 2007-05-05, 22:39
GG: 2971759
Moje maszyny: WSK M06B3 GIL, WSK M06B3 KOS, i 12 innych jednośladów
Lokalizacja: Stalowa Wola
Kontaktowanie:

Re: Rejestracja na zabytek a orginalnosc czesci motocykla.

Post autor: motonita » 2012-01-06, 12:30

no niekoniecznie, przed rokiem 1997 były dwa rodzaje wyrejestrowania, albo czasowe albo stałe, jezeli masz wyrejestrowanie stałe np z powodu złomowania bez rzeczoznawcy sie nie obejdzie...

jezeli masz wyrejestrowanie czasowe to zalezy naprawde od dobrej woli pracownika WK poniewaz w przepisach pisze dokładnie:

art 79 pkt 4
pojazd wyrejestrowany nie podlega ponownej rejestracji z wyjatkiem:
1) odzyskanego po kradzieży
2) zabytkowego
3) majacego co najmniej 25 lat, którego model nie jest produkowany od 15 lat
4) ciągnika i przyczepy rolniczej
Jak mnie pokur... ze klikam w dowolny link na tym forum a on nie otwiera sie w nowym oknie....

Awatar użytkownika
konter
Posty: 154
Rejestracja: 2009-06-19, 03:07
GG: 1155228
Moje maszyny: B1 '69
B3 '77
Lokalizacja: Węgrów, Piastów
Kontaktowanie:

Re: Rejestracja na zabytek a orginalnosc czesci motocykla.

Post autor: konter » 2012-01-06, 15:43

motonita pisze:no niekoniecznie, przed rokiem 1997 były dwa rodzaje wyrejestrowania, albo czasowe albo stałe, jezeli masz wyrejestrowanie stałe np z powodu złomowania bez rzeczoznawcy sie nie obejdzie...

jezeli masz wyrejestrowanie czasowe to zalezy naprawde od dobrej woli pracownika WK poniewaz w przepisach pisze dokładnie:

art 79 pkt 4
pojazd wyrejestrowany nie podlega ponownej rejestracji z wyjatkiem:
1) odzyskanego po kradzieży
2) zabytkowego
3) majacego co najmniej 25 lat, którego model nie jest produkowany od 15 lat
4) ciągnika i przyczepy rolniczej
W takim razie polecam lekturę orzeczenia NSA w podobnej sprawie. http://www.orzeczenia-nsa.pl/wyrok/ii-s ... a1387.html

Ulubiony mój fragment:
Odnosząc powyższe uwagi do rozpoznawanej sprawy należy stwierdzić, że ustawa z dnia 20 czerwca 1997 r. Prawo o ruchu drogowym nie zawiera przepisu przejściowego, który by nakazywał stosowanie przewidzianego w art. 74 ust. 4 tej ustawy zakazu powtórnej rejestracji pojazdu wyrejestrowanego na wniosek jego właściciela, w stosunku do właścicieli pojazdów wyrejestrowanych pod rządami ustawy z dnia l lutego 1983 r. Prawo o ruchu drogowym, która nie zawierała unormowań w przedmiocie zakazu powtórnej rejestracji pojazdu wyrejestrowanego na wniosek właściciela tego pojazdu. Zatem stosowanie przez organy orzekające wobec skarżącego wynikającego z art. 74 ust. 4 ustawy z dnia 20 czerwca 1997 r. zakazu powtórnej rejestracji motocykla wycofanego z ruchu na jego wniosek, stanowi naruszenie nabytego przez niego prawa do powtórnej rejestracji pojazdu, co z kolei powoduje naruszenie konstytucyjnej zasady nieretroakcyjności.
moja M06B1 obecnie i przed remontem

Awatar użytkownika
AudioBas
Administrator
Posty: 4114
Rejestracja: 2011-03-15, 19:07
GG: 3615115
Moje maszyny: www.WSK.AudioBas.pl
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Re: Rejestracja na zabytek a orginalnosc czesci motocykla.

Post autor: AudioBas » 2012-01-06, 15:47

konter nie chce mi się czytać tego wszystkiego.
Możesz w skrócie napisać?
Odmówili kolesiowi zarejestrowania wyrejestrowanego motocykla i on złożył odwołanie tak?
I co uznali mu to?
Profesjonalne zapłony CDI WSK i nie tylko... KLIKNIJ :super:
Uważaj na podróby! ---> ZOBACZ

Awatar użytkownika
motonita
Posty: 286
Rejestracja: 2007-05-05, 22:39
GG: 2971759
Moje maszyny: WSK M06B3 GIL, WSK M06B3 KOS, i 12 innych jednośladów
Lokalizacja: Stalowa Wola
Kontaktowanie:

Re: Rejestracja na zabytek a orginalnosc czesci motocykla.

Post autor: motonita » 2012-01-06, 16:38

o widzisz kolego i to jest rzeczowe:) super:)
Jak mnie pokur... ze klikam w dowolny link na tym forum a on nie otwiera sie w nowym oknie....

Awatar użytkownika
konter
Posty: 154
Rejestracja: 2009-06-19, 03:07
GG: 1155228
Moje maszyny: B1 '69
B3 '77
Lokalizacja: Węgrów, Piastów
Kontaktowanie:

Re: Rejestracja na zabytek a orginalnosc czesci motocykla.

Post autor: konter » 2012-01-07, 09:46

Audio - dokładnie :)

:edit:

ostatnio przy rejestracji B1 tez pogadałem o zarejestrowaniu wyrejestrowanego GILA. Mowy nie było. Wystarczy, że sypnąłem kilkoma art. a od razu zmienił się ton naczelnika - "Proszę po przeglądzie przyjść - coś się załatwi" :)
moja M06B1 obecnie i przed remontem

Awatar użytkownika
WSK
Posty: 423
Rejestracja: 2009-02-21, 12:47
GG: 9912702
Moje maszyny: Kilka..
Lokalizacja: Łąki
Kontaktowanie:

Re: Rejestracja na zabytek a orginalnosc czesci motocykla.

Post autor: WSK » 2012-01-08, 16:40

Temat ponownej rejestracji pojazdu wyrejestrowanego jest chyba najpopularniejszym tematem w kategorii rejestracji na forum, wystarczy poczytać istniejące już tematy aby być obeznanym w tym wszystkim a nie opierać się na "dobrej woli pracownika WK",

Lex retro non agit-Prawo nie działa wstecz- Podstawowa zasada prawna

pzdr. ;)
MoTór nie umiera nigdy!- MoTór jest wieczny!
"make love, not war"

Awatar użytkownika
konter
Posty: 154
Rejestracja: 2009-06-19, 03:07
GG: 1155228
Moje maszyny: B1 '69
B3 '77
Lokalizacja: Węgrów, Piastów
Kontaktowanie:

Re: Rejestracja na zabytek a orginalnosc czesci motocykla.

Post autor: konter » 2012-01-08, 17:21

WSK pisze:Temat ponownej rejestracji pojazdu wyrejestrowanego jest chyba najpopularniejszym tematem w kategorii rejestracji na forum, wystarczy poczytać istniejące już tematy aby być obeznanym w tym wszystkim a nie opierać się na "dobrej woli pracownika WK",

Lex retro non agit-Prawo nie działa wstecz- Podstawowa zasada prawna

pzdr. ;)

WSK przyznam, że nie zrozumiałem - wyjaśnij mi proszę, czy uważasz, że to WK ma rację, czy my? W sensie chcący zarejestrować ponownie wyrejestrowany motocukl. Nie to żebym się czepiał. Po prostu chciałbym uniknąć nieporozumień i błędnej interpretacji twojej wypowiedzi ;)
moja M06B1 obecnie i przed remontem

Awatar użytkownika
WSK
Posty: 423
Rejestracja: 2009-02-21, 12:47
GG: 9912702
Moje maszyny: Kilka..
Lokalizacja: Łąki
Kontaktowanie:

Re: Rejestracja na zabytek a orginalnosc czesci motocykla.

Post autor: WSK » 2012-01-08, 17:28

konter pisze:
WSK pisze:Temat ponownej rejestracji pojazdu wyrejestrowanego jest chyba najpopularniejszym tematem w kategorii rejestracji na forum, wystarczy poczytać istniejące już tematy aby być obeznanym w tym wszystkim a nie opierać się na "dobrej woli pracownika WK",

Lex retro non agit-Prawo nie działa wstecz- Podstawowa zasada prawna

pzdr. ;)

WSK przyznam, że nie zrozumiałem - wyjaśnij mi proszę, czy uważasz, że to WK ma rację, czy my? W sensie chcący zarejestrować ponownie wyrejestrowany motocukl. Nie to żebym się czepiał. Po prostu chciałbym uniknąć nieporozumień i błędnej interpretacji twojej wypowiedzi ;)
Rację mamy oczywiście my- wysuwając stosowne argumenty w takich sprawach i wytykając urzędnikom ich niekompetencję i nieznajomość przepisów oraz podstawowych pojęć z zakresu dziedziny prawa.
MoTór nie umiera nigdy!- MoTór jest wieczny!
"make love, not war"

Awatar użytkownika
konter
Posty: 154
Rejestracja: 2009-06-19, 03:07
GG: 1155228
Moje maszyny: B1 '69
B3 '77
Lokalizacja: Węgrów, Piastów
Kontaktowanie:

Re: Rejestracja na zabytek a orginalnosc czesci motocykla.

Post autor: konter » 2012-01-08, 17:34

WSK pisze:
Rację mamy oczywiście my- wysuwając stosowne argumenty w takich sprawach i wytykając urzędnikom ich niekompetencję i nieznajomość przepisów oraz podstawowych pojęć z zakresu dziedziny prawa.
dziękuję ;) tak jak przewidywałem - wolałem się jednak upewnić ;)

// Pozwoliłem sobie usunąć większą część cytowanego tekstu, bo raził w oczy jak gołodupiec przed kościołem w styczniu.
moja M06B1 obecnie i przed remontem

bynio1991
Posty: 1
Rejestracja: 2012-07-08, 18:20
GG: 0
Moje maszyny: narazie brak
Lokalizacja: Zielona Góra
Kontaktowanie:

Re: Rejestracja na zabytek a orginalnosc czesci motocykla.

Post autor: bynio1991 » 2012-07-09, 10:20

Witam,
To mój pierwszy post na tym forum. Mam na oku WSK 125 z roku 1974 (niestety ale więcej informacji z tabliczki nie przeczytałem :/ bak pomarańczowy z taką sakiewką), ogólnie motor w złym stanie, 300zł za Nią. Jednakże problem jest z papierami, aktualny właściciel ich nie posiada, doszedłem jednak do starszego Pana który ją wyrejestrowywał, jednakże powiedział mi, że jak go wyrejestrowywał to tabliczkę i dowód zabrał WK a jakieś pokwitowanie czy coś musiał złożyć do PZU żeby OC nie płacić. Dzwoniłem dzisiaj do WK i przedstawiono mi sprawę tak, że mam się dowiedzieć numer rejestracyjny (wątpię, żeby tamten Pan go pamiętał) ewentualnie numer ramy (ale on raczej nic nie pomoże). Zapytałem o możliwość rejestracji na zabytek, Pani odpowiedziała mi, że potrzebuję zaświadczenie od Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków, chciałem się do Niego dodzwonić - niestety mają uszkodzoną linię telefoniczną.
Całą WSK chcę zrobić na oryginał (będę musiał poszukać dokładnych info co i jak ma wyglądać), z tymże dodatkowo planuję chromowane felgi i odręcznie napisane kilka sentencji na lakierze. Rozumiem, że można stosować dzisiejsze zamienniki ?

Możecie mi chociaż tak ogólnie naświetlić sprawę jak najlepiej zarejestrować tą WSK bo mam niezły mętlik w głowie (poczytałem trochę forum). Przegląd jest wieczysty, a OC to tylko kiedy chcę. Prawdopodobnie mogę załatwić sobie drugie papiery, aczkolwiek chyba żółte tablicę na dłuższą metę bardziej się opłacają ?

Pozdrawiam
Paweł

Awatar użytkownika
iron_bird
Posty: 629
Rejestracja: 2011-09-29, 20:25
GG: 9680903
Moje maszyny: M06B3 83r
M21W2 Kobuz 76r
Lokalizacja: Zagórów - PSL
Kontaktowanie:

Re: Rejestracja na zabytek a orginalnosc czesci motocykla.

Post autor: iron_bird » 2012-07-09, 17:27

viewtopic.php?f=71&t=10605&start=140#p507923 Czytaj od tego postu, praktycznie całość rejestracji na zabytek jest opisana. Przykładową białą kartę znajdziesz na forum, Maniekk swoją udostępnił. W twoim przypadku wystarczy że będziesz mieć spisaną umowę kupna-sprzedaży żeby zacząć zabawę w rejestracje na motocykl zabytkowy, tylko pytanie teraz z kim. Jeśli pierwszy własciciel ją wyrejestrował i sprzedał 'za flaszkę' następnym osobom i kolejni właściciele nie rejestrowali maszyny to wystarczy że spiszesz umowę k-s z osobą która ją wyrejestrowała. Oczywiście żółte blachy to wisienka na torcie po solidnym, kompletnym remoncie moto :) plusem jest jednorazowy(bezterminowy) przegląd motocykla.

Odpowiedz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości