Rejestracja na zabytek a orginalnosc czesci motocykla.

Awatar użytkownika
Alien
Posty: 1981
Rejestracja: 2007-03-13, 00:06
GG: 0
Moje maszyny: M21W2 '72, Romet Komar typ 100, Kobuz '82
Lokalizacja: Słomniki/Kraków
Kontaktowanie:

Re: Rejestracja na zabytek a orginalnosc czesci motocykla.

Post autor: Alien » 2012-01-01, 23:50

Mądrze prawisz kolego motonita, niepotrzebnie zacząłeś tylko wywód od
wybaczcie nie czytałem tego tematu ale:
:D
Kolega jakiś czas temu rejestrował Granade na unikat i faktycznie kosztowało go to ~200zł. Efekt - na okres remontu kiedy autko stało nie musiał płacić za OC.

Druga sprawa. iron_bird - jeśli chcesz zrobić żółta blachę, a później zamontować kierunki to niech Ci ręka zwiędnie...Nie o to w tym chodzi! A później na ulicy widzimy golfa II z gazem na zabytkowej blasze.

Johnny
Posty: 634
Rejestracja: 2011-05-26, 17:46
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 B1
WSK 125 B3
WSK 125 B3 Bąk
JAWA TS 350
Lokalizacja: Gliwice
Kontaktowanie:

Re: Rejestracja na zabytek a orginalnosc czesci motocykla.

Post autor: Johnny » 2012-01-02, 00:15

Zanim znowu rozpęta się dyskusja na temat faktów i mitów, legend, baśni oraz innych przekazów ustnych na temat rejestracji na żółte blachy polecam lekturę następujących opracowań:

http://oldtimery.com/index.php?option=c ... Itemid=714

http://oldtimery.com/index.php?option=c ... Itemid=714

http://oldtimery.com/index.php?option=c ... Itemid=714

http://oldtimery.com/index.php?option=c ... Itemid=714

http://oldtimery.com/index.php?option=c ... Itemid=714

Może artykuły te nie wyczerpują tematu całkowicie ale dobrze byłoby je znać zanim się zacznie dyskusję :)
Ponadto na sieci są opracowania dotyczące zasad sporządzania niezbędnej dokumentacji.

Awatar użytkownika
motonita
Posty: 286
Rejestracja: 2007-05-05, 22:39
GG: 2971759
Moje maszyny: WSK M06B3 GIL, WSK M06B3 KOS, i 12 innych jednośladów
Lokalizacja: Stalowa Wola
Kontaktowanie:

Re: Rejestracja na zabytek a orginalnosc czesci motocykla.

Post autor: motonita » 2012-01-02, 00:30

Blizsze pytania na GG...

wybaczcie ale niebede pomagał ludziom ktorzy montuja jakies zapłony dziwne kierunki czy wszystko chromuja.... moim zdanie to nie zabytki tylko zwykłe kundle...

jak dobrze ze chłopaki z oldtimerów to fajna i wmiare dobra ekipa:) hehe
Jak mnie pokur... ze klikam w dowolny link na tym forum a on nie otwiera sie w nowym oknie....

Awatar użytkownika
iron_bird
Posty: 629
Rejestracja: 2011-09-29, 20:25
GG: 9680903
Moje maszyny: M06B3 83r
M21W2 Kobuz 76r
Lokalizacja: Zagórów - PSL
Kontaktowanie:

Re: Rejestracja na zabytek a orginalnosc czesci motocykla.

Post autor: iron_bird » 2012-01-02, 00:40

motonita pisze: A co do montowania kierunkow w wuesce to uwazam ze jest to tylko i wyłacznie wiesniaczenie sprzetu.. i z gory jak masz takie podejscie to nie traktuj wski jako zabytek tylko jako złom podlegajacy expresji tworczej...
Ja motocykl odnawiam po to zeby nim jezdzic a nie zeby stal w garazu i sie na niego patrzec. Jadac na zlot powiedzmy w dalsza trase ok 200km bedziesz za kazdym razem wystawial reke jak bedziesz chcial skrecic? O samym bezpieczenstwie jazdy nie wspomne. A fabrycznie montowane kierunki w innych modelach to nie jest jak ty to nazywasz 'wiesniaczenie' tak? Obrazasz mnie mowiac ze traktuje ja jako 'zlom podlegajacy ekspresji tworczej'.
motonita pisze: konserwtorowi sie nie daje w łape jezeli faktycznie masz zabytek i o niego dbasz... wtedy zadnego prooblemu niema!! korupcji nie opieramy i nie uczymy debili zeby chcieli od nas za wszystko co jest ich zasranym obowiazkiem w łape...
kolegoo ty całkowicie mylisz pojecia i twoja fantazja jest szalona.... ty chcesz miec zolta tablice tylkoo i wyłacznie dla szpanu!! a to nie o to chodzi... z tego co opisujesz tutaj to zwiesniaczyłes swoja wueske całkowicie, i ty mowisz ze o nia dbasz?
Na zolte tablice chce zarejestrowac bo po pierwsze na przestrzeni paru(nastu) lat wyjde na plus z kosztami z uwagi na jednorazowy przeglad. A po drugie nie bede musial miec ciaglosci oc, po co placic oc za caly rok jak motor bedzie stal w garazu od listopada do maja w garazu, hmm? Faktycznie, 'dla szpanu'. Obrazac i jezdzic po kims tylko dlatego ze nie jest ortodoksyjnym fanem 100% orginalnego motocykla jest bardzo latwo... Co do przekupstwa masz jak najbardziej racje, ale co z tego skoro trafisz na jakiegos postrzelonego rzeczoznawce ktoremu cos sie nie bedzie podobac? Kolejna rzecza jest to, ze moja wiesia zostala odkupiona od wujka z wojska, zatem nigdy tez nie byla rejestrowana, mam komplet dokumentow potrzebnych do rejestracji i w przypadku rejestracji na zabytek zaoszczedzam kolejne 500zl jako oplate recyklingowa.

Awatar użytkownika
motonita
Posty: 286
Rejestracja: 2007-05-05, 22:39
GG: 2971759
Moje maszyny: WSK M06B3 GIL, WSK M06B3 KOS, i 12 innych jednośladów
Lokalizacja: Stalowa Wola
Kontaktowanie:

Re: Rejestracja na zabytek a orginalnosc czesci motocykla.

Post autor: motonita » 2012-01-02, 00:53

iron_bird pisze:
Ja motocykl odnawiam po to zeby nim jezdzic a nie zeby stal w garazu i sie na niego patrzec. Jadac na zlot powiedzmy w dalsza trase ok 200km bedziesz za kazdym razem wystawial reke jak bedziesz chcial skrecic? O samym bezpieczenstwie jazdy nie wspomne. A fabrycznie montowane kierunki w innych modelach to nie jest jak ty to nazywasz 'wiesniaczenie' tak? Obrazasz mnie mowiac ze traktuje ja jako 'zlom podlegajacy ekspresji tworczej'.
A co Ty kolego myslisz ze ja to mam pojazdy zeby sie przy nich ... ja nimi tez jezdze i to nie tylko po 200 km dziennie... czasem i wiecej... i tak jak trzeba to wystawiam reke bo moje bezpieczenstwo nie zalezy od tego czy machne reka czy włacze kierunek... zawsze ale to zawsze zasada ograniczonego zaufania zwłaszcza na jednosladzie... w fabryce montowali kierunki tylko do odpowiednich modeli!!!!! i wtedy to jest orginał bo zostało to zamontowane w fabryce!!! Co do obrazania bron Boże nie obrazam ciie tylko mowie swoje własne zdanie i jak widze inni mysla podobnie.... piszesz ze zalozyłes filtr stozkowy bo tow przerddzewiał... a co trudno było sie wysilic i kupic orginalny? jak to dla ciebie jest problem to..... a jak mi powiesz ze na stozkowym lepiej chodzi to cie smiechem zabije ...
iron_bird pisze: Na zolte tablice chce zarejestrowac bo po pierwsze na przestrzeni paru(nastu) lat wyjde na plus z kosztami z uwagi na jednorazowy przeglad. A po drugie nie bede musial miec ciaglosci oc, po co placic oc za caly rok jak motor bedzie stal w garazu od listopada do maja w garazu, hmm? Faktycznie, 'dla szpanu'. Obrazac i jezdzic po kims tylko dlatego ze nie jest ortodoksyjnym fanem 100% orginalnego motocykla jest bardzo latwo...
zolte nie sa po to bys kolego miał tylko oszczednosci, chodz owszem jest to niewatpliwy plus tego.
Kolejna rzecza kolego jest dalszy brak twojej niekompetencji niewiedzy w sprawie ubezpieczen.... ustawa mowi ze przy ubezpieczeniach krotkoterminowych nie masz kolego zadnych dodatkowych znizek... wiec realnie rzecz ujmujac jezeli ubezpieczasz na 1 miesiac w roku to sie opłaci ale jezeli juz ubezpieczasz na 2 miesiace to jest to bardzo podobny koszt jak bys ubezpieczał na cały rok posiaajac pełne znizki!!!!
i jak juz pisałem nie obrazam cie... ale przez takich własnie jak ty jezdza zdezelowane golfogazy na zoltych bo ktos nie jest ortodoxem... to tak samo jak bys chciał pomalowac zamek krolewski w wawie na seledynowo... wzor i wszystko to samo tylko kolor troche inny... zabytek to zabytek... forma tresc i wogole .... jak niechcesz płacic OC zrob sobie kolekcjionera....
Jak mnie pokur... ze klikam w dowolny link na tym forum a on nie otwiera sie w nowym oknie....

Awatar użytkownika
Savier
Administrator
Posty: 6351
Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
GG: 0
Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75
Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: Rejestracja na zabytek a orginalnosc czesci motocykla.

Post autor: Savier » 2012-01-02, 15:13

:hah:







Sprzedam simmery ZMD. Używane, nowe, w papierkach.

Motonita, ponawiam pytania z moich poprzednich postów :). B3 jeździłbym rzadko, a jest w pełni oryginalna (przerywacz na miejscu :hyhy: ), bo do "roboty" mam inną maszynę.

Awatar użytkownika
motonita
Posty: 286
Rejestracja: 2007-05-05, 22:39
GG: 2971759
Moje maszyny: WSK M06B3 GIL, WSK M06B3 KOS, i 12 innych jednośladów
Lokalizacja: Stalowa Wola
Kontaktowanie:

Re: Rejestracja na zabytek a orginalnosc czesci motocykla.

Post autor: motonita » 2012-01-02, 15:23

zapraszam na gg
Jak mnie pokur... ze klikam w dowolny link na tym forum a on nie otwiera sie w nowym oknie....

Awatar użytkownika
AudioBas
Administrator
Posty: 4115
Rejestracja: 2011-03-15, 19:07
GG: 3615115
Moje maszyny: www.WSK.AudioBas.pl
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Re: Rejestracja na zabytek a orginalnosc czesci motocykla.

Post autor: AudioBas » 2012-01-03, 19:02

motonita pisze:Blizsze pytania na GG...

wybaczcie ale niebede pomagał ludziom ktorzy montuja jakies zapłony dziwne kierunki czy wszystko chromuja.... moim zdanie to nie zabytki tylko zwykłe kundle...

jak dobrze ze chłopaki z oldtimerów to fajna i wmiare dobra ekipa:) hehe
Kolego poniosło Cię i to bardzo...!
Rozumiem, że do silnika też lejesz LUX 10 i to z PRLu, żeby nie "skundlić" Twojego wypasionego ZABYTKU!?
Powietrze (do oryginalnej łatanej z 4 razy dętki) też pompujesz kompresorem, który ma zbiornik nabity powietrzem z lat 80?
No i nie wspomnę o paliwie, przecież 95 oktanów nie można lać musi być to paliwo ze starych zapasów - po co "kundlić" super wyczesany zabytek.

Jak dla mnie to możesz w ogóle chłopakom nie pomagać, ale proszę nie obrażaj innych userów.

zapłony dziwne - co widzisz w tym złego? To, że motorek będzie palił mi na muśnięcie i zamiast rozpier... się platynek będę miał czujnik? No i, że będę miał światła, które dają jakieś pole widzenia jadąc w nocy??


Tak więc przyczep sobie tą super żółtą blachę na zardzewiałe śruby (przecież do ocynku też profanacja oddać) z PRLu (najlepiej śrubokrętem oryginalnym dorzuconym do motocykla) i się tym ciesz, ale nie rzucaj się do innych...
Profesjonalne zapłony CDI WSK i nie tylko... KLIKNIJ :super:
Uważaj na podróby! ---> ZOBACZ

Awatar użytkownika
Dario.G
Posty: 294
Rejestracja: 2011-01-01, 15:18
Moje maszyny: Wsk Lelek 1976
Wsk Sport S1 1975
WSK Kobuz 1977
9 innych
Lokalizacja: Kotlin
Kontaktowanie:

Re: Rejestracja na zabytek a orginalnosc czesci motocykla.

Post autor: Dario.G » 2012-01-03, 19:52

jak niechcesz płacic OC zrob sobie kolekcjionera....
Mozesz rozwinac mysl?
"I zesłał Ich Pan na Ziemię, by siali zamęt oraz zniszczenie..."

Awatar użytkownika
kwasyl
Posty: 44
Rejestracja: 2011-05-12, 00:42
GG: 4835379
Moje maszyny: WSK 125 1981 rok
WSK 175
1981 rok
MZ TS 250/1
1980 rok
Lokalizacja: Szkocja
Kontaktowanie:

Re: Rejestracja na zabytek a orginalnosc czesci motocykla.

Post autor: kwasyl » 2012-01-03, 21:02

AudioBas pisze:
motonita pisze:Blizsze pytania na GG...

wybaczcie ale niebede pomagał ludziom ktorzy montuja jakies zapłony dziwne kierunki czy wszystko chromuja.... moim zdanie to nie zabytki tylko zwykłe kundle...

jak dobrze ze chłopaki z oldtimerów to fajna i wmiare dobra ekipa:) hehe
Kolego poniosło Cię i to bardzo...!
Rozumiem, że do silnika też lejesz LUX 10 i to z PRLu, żeby nie "skundlić" Twojego wypasionego ZABYTKU!?
Powietrze (do oryginalnej łatanej z 4 razy dętki) też pompujesz kompresorem, który ma zbiornik nabity powietrzem z lat 80?
No i nie wspomnę o paliwie, przecież 95 oktanów nie można lać musi być to paliwo ze starych zapasów - po co "kundlić" super wyczesany zabytek.

Jak dla mnie to możesz w ogóle chłopakom nie pomagać, ale proszę nie obrażaj innych userów.

zapłony dziwne - co widzisz w tym złego? To, że motorek będzie palił mi na muśnięcie i zamiast rozpier... się platynek będę miał czujnik? No i, że będę miał światła, które dają jakieś pole widzenia jadąc w nocy??


Tak więc przyczep sobie tą super żółtą blachę na zardzewiałe śruby (przecież do ocynku też profanacja oddać) z PRLu (najlepiej śrubokrętem oryginalnym dorzuconym do motocykla) i się tym ciesz, ale nie rzucaj się do innych...

nie mów za wszystkich użytkowników (userow) bo jest tu wiele osób którzy popierają myślenie Motonity!!! bo to nie chodzi o to aby zrobic lepiej jak fabryka tylko trzeba robić tak jak wyjechało z fabryki. bo jak narazie wiecej jest osob na tym forum co potrzebują pomocy i rady!!!!
A to chyba chodzi o to aby sobie pomagać a nie być złośliwym!!!

Awatar użytkownika
Savier
Administrator
Posty: 6351
Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
GG: 0
Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75
Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: Rejestracja na zabytek a orginalnosc czesci motocykla.

Post autor: Savier » 2012-01-03, 21:26

A kto tutaj jest złośliwy, hmm?

Sorry gregory - wueska jest tania, łatwa w obsłudze, części są super dostępne, do tego w miarę ekonomiczna. Jak dla mnie nadal ma walory użytkowe. A zabytek to IMHO taka maszyna, którą wozi się na lawecie i nie jeździ z reguły, bo jest wybitnie niewygodna czy słaba (np. SHL M04). Full ori też jest spoko, ale dzisiaj mozemy sobie pozwolić na przeróbki (z możliwością powrotu do oryginału ;)

Awatar użytkownika
rafalgb
Posty: 479
Rejestracja: 2011-02-16, 05:20
GG: 6822956
Moje maszyny: wsk175
wsk125
junak m10
XTZ 750
Lokalizacja: 64-980 trzcianka
Kontaktowanie:

Re: Rejestracja na zabytek a orginalnosc czesci motocykla.

Post autor: rafalgb » 2012-01-03, 21:36

AudioBas pisze:
motonita pisze:Blizsze pytania na GG...

wybaczcie ale niebede pomagał ludziom ktorzy montuja jakies zapłony dziwne kierunki czy wszystko chromuja.... moim zdanie to nie zabytki tylko zwykłe kundle...

jak dobrze ze chłopaki z oldtimerów to fajna i wmiare dobra ekipa:) hehe
Kolego poniosło Cię i to bardzo...!
Rozumiem, że do silnika też lejesz LUX 10 i to z PRLu, żeby nie "skundlić" Twojego wypasionego ZABYTKU!?
Powietrze (do oryginalnej łatanej z 4 razy dętki) też pompujesz kompresorem, który ma zbiornik nabity powietrzem z lat 80?
No i nie wspomnę o paliwie, przecież 95 oktanów nie można lać musi być to paliwo ze starych zapasów - po co "kundlić" super wyczesany zabytek.

Jak dla mnie to możesz w ogóle chłopakom nie pomagać, ale proszę nie obrażaj innych userów.

zapłony dziwne - co widzisz w tym złego? To, że motorek będzie palił mi na muśnięcie i zamiast rozpier... się platynek będę miał czujnik? No i, że będę miał światła, które dają jakieś pole widzenia jadąc w nocy??


Tak więc przyczep sobie tą super żółtą blachę na zardzewiałe śruby (przecież do ocynku też profanacja oddać) z PRLu (najlepiej śrubokrętem oryginalnym dorzuconym do motocykla) i się tym ciesz, ale nie rzucaj się do innych...
audio
nic nic nie wniosłeś do tematu i nie mów za wszystkich!!! nie obrażaj prawdziwych pasjonatów gosc rejestruje zabytki to chętnie poczytam coś konkretnego i mam nadzieje ze nie opuści tego forum pozdr. Motonita :)
WSK 175 CDI POWER
Wysłane z mojego Laptopa :)

Kermit

Re: Rejestracja na zabytek a orginalnosc czesci motocykla.

Post autor: Kermit » 2012-01-03, 21:37

Czy to jest zabytek to jest raczej pojęcie względne, także nie ma się nad czym rozwodzić. Motonita pomoże temu komu chce i nikt go nie zmusi do wyznawania swoich idei.

A na koniec dodam
PRECZ Z CDI!!!!!! :P

Awatar użytkownika
Savier
Administrator
Posty: 6351
Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
GG: 0
Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75
Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: Rejestracja na zabytek a orginalnosc czesci motocykla.

Post autor: Savier » 2012-01-03, 21:54

HAIL PRZERYWACZ :hurra:

Awatar użytkownika
Łukasz S.
Posty: 892
Rejestracja: 2011-12-13, 18:31
GG: 0
Moje maszyny: wełeski
Lokalizacja: Rzeszów
Kontaktowanie:

Re: Rejestracja na zabytek a orginalnosc czesci motocykla.

Post autor: Łukasz S. » 2012-01-03, 21:56

I tym miłym akcentem może zakończymy dyskusje? Można się kłócić w nieskończoność
Spis WSeK dwuramowych 1955-1971.

---------->OCYNK<----------

M06-64

Nagłośnienie

BAFOMET

Awatar użytkownika
AudioBas
Administrator
Posty: 4115
Rejestracja: 2011-03-15, 19:07
GG: 3615115
Moje maszyny: www.WSK.AudioBas.pl
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Re: Rejestracja na zabytek a orginalnosc czesci motocykla.

Post autor: AudioBas » 2012-01-03, 21:57

W którym miejscu odnosiłem się za wszystkich??
Bo nie za bardzo sobie przypominam??

Nie chcę ciągnąć głupiej gadki bo to bez sensu.
Dlatego czytajcie ze zrozumieniem wypowiedzi innych.
Motonita pomoże temu komu chce i nikt go nie zmusi do wyznawania swoich idei.
Ależ oczywiście. Czy ja go zmuszam do czegoś? Lub coś nakazuję?
Zwracam mu uwagę, że pisanie tekstów, że ktoś kundli WSKę zakładając CDI lub chromując dużo części jest trochę nie na miejscu...
Profesjonalne zapłony CDI WSK i nie tylko... KLIKNIJ :super:
Uważaj na podróby! ---> ZOBACZ

Johnny
Posty: 634
Rejestracja: 2011-05-26, 17:46
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 B1
WSK 125 B3
WSK 125 B3 Bąk
JAWA TS 350
Lokalizacja: Gliwice
Kontaktowanie:

Re: Rejestracja na zabytek a orginalnosc czesci motocykla.

Post autor: Johnny » 2012-01-03, 22:09

AudioBas pisze: ktoś kundli WSKę zakładając CDI lub chromując dużo części
Tylko dzięki temu za parę lat nie będzie już w ogóle można dojść czy koła w lelku były malowane czy chromowane, jaki był zapłon w fabryce zakładany i czy uchwyty lampy w Bąku mają być chromowane czy nie :)

Awatar użytkownika
maillois
Posty: 5
Rejestracja: 2011-11-24, 21:23
GG: 0
Moje maszyny: WSK m06 b1
WSK m06 b3
WSK m06 64
Lokalizacja: Szerzyny
Kontaktowanie:

Re: Rejestracja na zabytek a orginalnosc czesci motocykla.

Post autor: maillois » 2012-01-03, 22:38

nie czy talem calego tematu ale zaciekawilo mnie to
motonita pisze:wybaczcie nie czytałem tego tematu ale:

!!!!!!!!!!!!!!! koszt rejestracji na zolte to tylko 100-200 zł wiecej niz zwykłego przerejestrowania!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

wiele rzeczy jakie tu pisze to głupoty!
kolega niedawno rejestrowal K-750 na zabytek i płacił coś koło 2 tyś... najdroższy był rzeczoznawca który go dość sporo skroił za zrobienie zdjęć i cały opis motocykla. tak, że te 100-200 zł to może więcej chcieli w starostwie za same papiery i tablice:P
silnik, dwa koła i mina wesoła... :D

Kermit

Re: Rejestracja na zabytek a orginalnosc czesci motocykla.

Post autor: Kermit » 2012-01-03, 22:55

To teraz może jednak przeczytaj ten temat a dowiesz się, że rzeczoznawca nie jest wcale potrzebny do tego, żeby zarejestrować pojazd jako zabytkowy.

Awatar użytkownika
Dario.G
Posty: 294
Rejestracja: 2011-01-01, 15:18
Moje maszyny: Wsk Lelek 1976
Wsk Sport S1 1975
WSK Kobuz 1977
9 innych
Lokalizacja: Kotlin
Kontaktowanie:

Re: Rejestracja na zabytek a orginalnosc czesci motocykla.

Post autor: Dario.G » 2012-01-03, 23:01

Sorry gregory - wueska jest tania, łatwa w obsłudze, części są super dostępne, do tego w miarę ekonomiczna.
Savier,wiec jak motocykl tani i latwy w obsludze to na miano zabytka nie zasluguje???

Czesci moze i dostepne, ale jakies wspolczesne gnioty, oryginalow coraz mniej, a 99% uzywanych czesci to zlom nie nadajacy sie do niczego. Nie popieram montowania CDI czy prucia karterow lub blotnikow oraz montazu dodatkowych owiewek czy licznikow. Co do dolozenia wiecej chromu niz w fabryce: nie mam nic przeciwko, podobnie jak nie mam nic przeciwko Tzw tuningowi z epoki.

Ponawiam pytanie na wypadek gdyby w calym tym zgielku gdzies przepadlo:
jak niechcesz płacic OC zrob sobie kolekcjionera....
Motonita jest jakis sposob na to by nie placic OC, mimo nie posiadania zoltych blach?
"I zesłał Ich Pan na Ziemię, by siali zamęt oraz zniszczenie..."

Odpowiedz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 20 gości