Rejestracja jako UNIKAT od A do Z

piter
Posty: 221
Rejestracja: 2011-10-19, 11:51
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 M06B3
Lokalizacja: Ostrów Wlkp.
Kontaktowanie:

Re: Rejestracja jako UNIKAT od A do Z

Post autor: piter » 2014-10-29, 18:26

tak pytam, bo chcę ją na przyszły sezon dać na zabytek, a nigdzie jeszcze się nie orientowałem jak, gdzie i za ile, po prostu nie jestem z tymi przepisami na bieżąco :-)

Awatar użytkownika
motonita
Posty: 286
Rejestracja: 2007-05-05, 22:39
GG: 2971759
Moje maszyny: WSK M06B3 GIL, WSK M06B3 KOS, i 12 innych jednośladów
Lokalizacja: Stalowa Wola
Kontaktowanie:

Re: Rejestracja jako UNIKAT od A do Z

Post autor: motonita » 2014-10-29, 18:37

Jak mnie pokur... ze klikam w dowolny link na tym forum a on nie otwiera sie w nowym oknie....

piter
Posty: 221
Rejestracja: 2011-10-19, 11:51
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 M06B3
Lokalizacja: Ostrów Wlkp.
Kontaktowanie:

Re: Rejestracja jako UNIKAT od A do Z

Post autor: piter » 2014-10-29, 18:49

dzięki, z taką lekturą to bez kłopotu ogarnę całą procedurę :-)

Awatar użytkownika
motonita
Posty: 286
Rejestracja: 2007-05-05, 22:39
GG: 2971759
Moje maszyny: WSK M06B3 GIL, WSK M06B3 KOS, i 12 innych jednośladów
Lokalizacja: Stalowa Wola
Kontaktowanie:

Re: Rejestracja jako UNIKAT od A do Z

Post autor: motonita » 2014-10-29, 18:51

powodzenia w boju:)
Jak mnie pokur... ze klikam w dowolny link na tym forum a on nie otwiera sie w nowym oknie....

Pablo821
Posty: 9
Rejestracja: 2014-09-26, 22:23
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 1981
Lokalizacja: Ostrów Maz
Kontaktowanie:

Re: Rejestracja jako UNIKAT od A do Z

Post autor: Pablo821 » 2014-11-02, 00:26

Witam. Mam pytanie. Czy jeżeli moja WSKa z 1962 roku ma zmieniony silnik na nowszy, bo z 1983 roku, może być zarejestrowana jako pojazd unikatowy?

Awatar użytkownika
motonita
Posty: 286
Rejestracja: 2007-05-05, 22:39
GG: 2971759
Moje maszyny: WSK M06B3 GIL, WSK M06B3 KOS, i 12 innych jednośladów
Lokalizacja: Stalowa Wola
Kontaktowanie:

Re: Rejestracja jako UNIKAT od A do Z

Post autor: motonita » 2014-11-02, 07:33

silnik jest czescia wymienna
Jak mnie pokur... ze klikam w dowolny link na tym forum a on nie otwiera sie w nowym oknie....

Pablo821
Posty: 9
Rejestracja: 2014-09-26, 22:23
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 1981
Lokalizacja: Ostrów Maz
Kontaktowanie:

Re: Rejestracja jako UNIKAT od A do Z

Post autor: Pablo821 » 2014-11-02, 11:34

Widzisz i w tym wątku zrozumiałeś pytanie ;-) Dzięki za odpowiedź. Pozdrawiam

Awatar użytkownika
motonita
Posty: 286
Rejestracja: 2007-05-05, 22:39
GG: 2971759
Moje maszyny: WSK M06B3 GIL, WSK M06B3 KOS, i 12 innych jednośladów
Lokalizacja: Stalowa Wola
Kontaktowanie:

Re: Rejestracja jako UNIKAT od A do Z

Post autor: motonita » 2014-11-02, 12:13

raczje czesto rozumie pytania.... niestety może ty nie rozumiesz odpowiedzi
Jak mnie pokur... ze klikam w dowolny link na tym forum a on nie otwiera sie w nowym oknie....

Strulkhas
Posty: 8
Rejestracja: 2014-11-24, 00:40
GG: 0
Moje maszyny: wsk125
Lokalizacja: Prudnik
Kontaktowanie:

Re: Rejestracja jako UNIKAT od A do Z

Post autor: Strulkhas » 2015-03-18, 13:48

Dzisiaj rozpocząłem walkę z WK w Prudniku. Mam Kosa 1983 r, umowa kupna-sprzedaży jest, dowód rejestracyjny jest na nim duża pieczątka UNIEWAŻNIONO i mała wymeldowano dnia, tablice zdane. Po dyskusji z każdym w WK poprosiłem o pisemna odmowę rejestracji i oczywiście mają na to 30 dni i zobaczymy...Nawiasem mówiąc jak na złość same baby tam pracują nie da się nic zrobić. Dzwoniłem do innego WK gadałem z gościem i powiedział, że jak wyjaśnię sprawę u siebie i znajdę kogoś to problemu mi nie będzie robił. Powiedział mi również że jest pojazd posiadający ten sam VIN co wyrejestrowana WSK,a teoretycznie to niemożliwe, ogółem spoko chłop... Dzwoniłem do rzeczoznawcy z nysy w razie co powiedział, że na unikat nie ma szans bo unikat to auto papieża za zabytek ponad 400 PLN. Więc jak się nie uda Chyba wybiorę się do Wrocka mam koło 100 km w jedną stronę ;]

Awatar użytkownika
Charlotta
Posty: 463
Rejestracja: 2013-11-22, 19:12
GG: 0
Moje maszyny: Osa M50, Osa M52, Shl M11
Lokalizacja: Kursko
Kontaktowanie:

Re: Rejestracja jako UNIKAT od A do Z

Post autor: Charlotta » 2015-03-18, 15:21

Strulkhas pisze:Dzisiaj rozpocząłem walkę z WK w Prudniku. Mam Kosa 1983 r, umowa kupna-sprzedaży jest, dowód rejestracyjny jest na nim duża pieczątka UNIEWAŻNIONO i mała wymeldowano dnia, tablice zdane. Po dyskusji z każdym w WK poprosiłem o pisemna odmowę rejestracji i oczywiście mają na to 30 dni i zobaczymy...Nawiasem mówiąc jak na złość same baby tam pracują nie da się nic zrobić. Dzwoniłem do innego WK gadałem z gościem i powiedział, że jak wyjaśnię sprawę u siebie i znajdę kogoś to problemu mi nie będzie robił. Powiedział mi również że jest pojazd posiadający ten sam VIN co wyrejestrowana WSK,a teoretycznie to niemożliwe, ogółem spoko chłop... Dzwoniłem do rzeczoznawcy z nysy w razie co powiedział, że na unikat nie ma szans bo unikat to auto papieża za zabytek ponad 400 PLN. Więc jak się nie uda Chyba wybiorę się do Wrocka mam koło 100 km w jedną stronę ;]
1. Co wydział to inna interpretacja przepisów. Niech Ci jakiś krewny z innego powiatu zarejestruje Wueskę.
2. Mam Rometa o identycznym numerze vin jak ciągnik z drugiego końca Polski.
3. Jest wielu rzeczoznawców i na pewno znajdziesz takiego znającego przepisy i temat :-) Wueska jak najbardziej jest unikatem :-P

Awatar użytkownika
motonita
Posty: 286
Rejestracja: 2007-05-05, 22:39
GG: 2971759
Moje maszyny: WSK M06B3 GIL, WSK M06B3 KOS, i 12 innych jednośladów
Lokalizacja: Stalowa Wola
Kontaktowanie:

Re: Rejestracja jako UNIKAT od A do Z

Post autor: motonita » 2015-03-19, 13:11

jak by mi rzeczoznawca powiedział ze wsk to nie zabytek (kolekcioner) to ja bym powiedział ze on nie rzeczoznawca
Jak mnie pokur... ze klikam w dowolny link na tym forum a on nie otwiera sie w nowym oknie....

dariuszlab
Posty: 156
Rejestracja: 2012-12-04, 19:09
GG: 0
Moje maszyny: WSK DUDEK x2
WSK BĄK
WSK 175 x2
WSK125 x2


ROMET OGAR 200
Lokalizacja: Łowicz
Kontaktowanie:

Re: Rejestracja jako UNIKAT od A do Z

Post autor: dariuszlab » 2015-03-19, 13:51

UWAGA!!!!!!

Z własnego doświadczenia wiem że mając pojazd zarejestrowany jako unikat nie jesteśmy zwolnieni z płacenia OC wiem bo właśnie ściga mnie fundusz za brak OC więc przestrzegam i ostrzegam i upominam uważajcie na to. Na szczęście nie naliczyli ki odsetek.

Awatar użytkownika
daroohd
Posty: 2305
Rejestracja: 2013-06-03, 18:58
GG: 0
Moje maszyny: Wsk Lelek.
Lokalizacja: Skała

Re: Rejestracja jako UNIKAT od A do Z

Post autor: daroohd » 2015-03-19, 13:57

ja w swojej B3 mam w adnotacji wpis ZABYTKOWY. to muszę mieć te oc czy nie mam do 1 czerwca.

Awatar użytkownika
motonita
Posty: 286
Rejestracja: 2007-05-05, 22:39
GG: 2971759
Moje maszyny: WSK M06B3 GIL, WSK M06B3 KOS, i 12 innych jednośladów
Lokalizacja: Stalowa Wola
Kontaktowanie:

Re: Rejestracja jako UNIKAT od A do Z

Post autor: motonita » 2015-03-19, 14:23

dariusz lab to ze cie sciga to wcale nie znaczy ze masz płacic :) stawa o ubezpieczeniach zwalnia cie z tego obowiazku
Jak mnie pokur... ze klikam w dowolny link na tym forum a on nie otwiera sie w nowym oknie....

Awatar użytkownika
motonita
Posty: 286
Rejestracja: 2007-05-05, 22:39
GG: 2971759
Moje maszyny: WSK M06B3 GIL, WSK M06B3 KOS, i 12 innych jednośladów
Lokalizacja: Stalowa Wola
Kontaktowanie:

Re: Rejestracja jako UNIKAT od A do Z

Post autor: motonita » 2015-03-19, 15:03

i zadne adnotacje nie stanowia... stanowia dokumenty i dane
Jak mnie pokur... ze klikam w dowolny link na tym forum a on nie otwiera sie w nowym oknie....

Awatar użytkownika
wsk.waldo
Posty: 100
Rejestracja: 2015-05-23, 17:52
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 M06 B3 1978
JAWA 50
Lokalizacja: Tomaszów Mazowiecki
Kontaktowanie:

Re: Rejestracja jako UNIKAT od A do Z

Post autor: wsk.waldo » 2015-06-03, 20:23

Witam,
a jeśli wsk'a posiada tylko dowód kasacji? Czy jest możliwość rejestracji na unikat?

Czy mając fakturę na ramę wsk'i ze złomu mogę iść ją zarejestrować?

(nie na temat) co mi grozi jeśli wymienię siedzenie w motorze bez pozwolenia gdy motocykl jest zarejestrowany na zabytek?

Awatar użytkownika
Charlotta
Posty: 463
Rejestracja: 2013-11-22, 19:12
GG: 0
Moje maszyny: Osa M50, Osa M52, Shl M11
Lokalizacja: Kursko
Kontaktowanie:

Re: Rejestracja jako UNIKAT od A do Z

Post autor: Charlotta » 2015-06-03, 21:17

W moim WK nie zarejestrują na unikat motocykl zezłomowany/skasowany. Zapytaj w swoim, bo co urząd to inna interpretacja przepisów.

Texas Ranger
Posty: 1444
Rejestracja: 2014-06-30, 12:40
GG: 0
Moje maszyny: szukam WSK Lelek
Lokalizacja: Chrzęsne
Kontaktowanie:

Re: Rejestracja jako UNIKAT od A do Z

Post autor: Texas Ranger » 2015-06-03, 22:02

Co do siedzenia, to myślę, że grozi Ci kara śmierci poprzez ścięcie głowy toporem...
A tak poważnie, to jeśli zmienisz siedzenie na oryginalne, albo odnowione zgodnie z oryginałem, to nic Ci nie grozi. Nie popadajmy w jakąś paranoję z tymi żółtymi tablicami.

Awatar użytkownika
wsk.waldo
Posty: 100
Rejestracja: 2015-05-23, 17:52
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 M06 B3 1978
JAWA 50
Lokalizacja: Tomaszów Mazowiecki
Kontaktowanie:

Re: Rejestracja jako UNIKAT od A do Z

Post autor: wsk.waldo » 2015-06-03, 22:13

A jeśli robię remont silnika to też muszę mieć pozwolenie? Pytam ponieważ rozważam nad rejestracją takową a się nie znam. Inni mi odradzają.

Texas Ranger
Posty: 1444
Rejestracja: 2014-06-30, 12:40
GG: 0
Moje maszyny: szukam WSK Lelek
Lokalizacja: Chrzęsne
Kontaktowanie:

Re: Rejestracja jako UNIKAT od A do Z

Post autor: Texas Ranger » 2015-06-03, 22:35

A ja bym wręcz zalecał rejestrację na "żółte". Co prawda, moim zdaniem pojazd zabytkowy najładniej wygląda na czarnych tablicach, ale "żółte" są (teoretycznie) wyróżnikiem, że pojazd jest oryginalny i należy do pasjonata zabytkowej motoryzacji.
Jeśli chcesz zrobić remont silnika, to przecież żaden pracownik urzędu konserwatorskiego nie będzie zaglądał do środka silnika i nie zarzuci Ci, że zmieniłeś łożyska z FŁT na FAG lub SKF. Obowiązkiem właściciela jest przecież dbanie o stan pojazdu zabytkowego, więc remont wpisuje się w ten nakaz, pod warunkiem, że nie zmieniasz konstrukcji pojazdu. Wątpliwe może być np. założenie zapłonu CDI, ale powiedzmy sobie szczerze:
1. wpis do rejestru następuje na podstawie dokumentacji na której jest bodajże 4 zdjęcia (na których nie widać szczegółów, ani tego co jest pod osłonami bocznymi, czy też deklami silnika)
2. nie słyszałem o jakiejkolwiek kontroli ze strony konserwatora w odniesieniu do pojazdów zabytkowych; co więcej emitują czasami w telewizji reportaż o zburzeniu zabytkowego budynku i co? I nic, winnego nie ma.
Poza tym masz przegląd wieczysty i nie wydajesz 60 zł co roku.
Są co prawda ograniczenia w wywozie pojazdów zabytkowych za granicę, ale kto znów tak często wyjeżdża na WSK poza granice, a jeśli jest taka okazja, to zawsze może załatwić zgodę konserwatora na taki wyjazd.
Z tych względów jestem za rejestracją na zabytek.

Odpowiedz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość