Strona 3 z 5

Re: Rejestracja jako UNIKAT od A do Z

: 2014-10-29, 18:26
autor: piter
tak pytam, bo chcę ją na przyszły sezon dać na zabytek, a nigdzie jeszcze się nie orientowałem jak, gdzie i za ile, po prostu nie jestem z tymi przepisami na bieżąco :-)

Re: Rejestracja jako UNIKAT od A do Z

: 2014-10-29, 18:37
autor: motonita

Re: Rejestracja jako UNIKAT od A do Z

: 2014-10-29, 18:49
autor: piter
dzięki, z taką lekturą to bez kłopotu ogarnę całą procedurę :-)

Re: Rejestracja jako UNIKAT od A do Z

: 2014-10-29, 18:51
autor: motonita
powodzenia w boju:)

Re: Rejestracja jako UNIKAT od A do Z

: 2014-11-02, 00:26
autor: Pablo821
Witam. Mam pytanie. Czy jeżeli moja WSKa z 1962 roku ma zmieniony silnik na nowszy, bo z 1983 roku, może być zarejestrowana jako pojazd unikatowy?

Re: Rejestracja jako UNIKAT od A do Z

: 2014-11-02, 07:33
autor: motonita
silnik jest czescia wymienna

Re: Rejestracja jako UNIKAT od A do Z

: 2014-11-02, 11:34
autor: Pablo821
Widzisz i w tym wątku zrozumiałeś pytanie ;-) Dzięki za odpowiedź. Pozdrawiam

Re: Rejestracja jako UNIKAT od A do Z

: 2014-11-02, 12:13
autor: motonita
raczje czesto rozumie pytania.... niestety może ty nie rozumiesz odpowiedzi

Re: Rejestracja jako UNIKAT od A do Z

: 2015-03-18, 13:48
autor: Strulkhas
Dzisiaj rozpocząłem walkę z WK w Prudniku. Mam Kosa 1983 r, umowa kupna-sprzedaży jest, dowód rejestracyjny jest na nim duża pieczątka UNIEWAŻNIONO i mała wymeldowano dnia, tablice zdane. Po dyskusji z każdym w WK poprosiłem o pisemna odmowę rejestracji i oczywiście mają na to 30 dni i zobaczymy...Nawiasem mówiąc jak na złość same baby tam pracują nie da się nic zrobić. Dzwoniłem do innego WK gadałem z gościem i powiedział, że jak wyjaśnię sprawę u siebie i znajdę kogoś to problemu mi nie będzie robił. Powiedział mi również że jest pojazd posiadający ten sam VIN co wyrejestrowana WSK,a teoretycznie to niemożliwe, ogółem spoko chłop... Dzwoniłem do rzeczoznawcy z nysy w razie co powiedział, że na unikat nie ma szans bo unikat to auto papieża za zabytek ponad 400 PLN. Więc jak się nie uda Chyba wybiorę się do Wrocka mam koło 100 km w jedną stronę ;]

Re: Rejestracja jako UNIKAT od A do Z

: 2015-03-18, 15:21
autor: Charlotta
Strulkhas pisze:Dzisiaj rozpocząłem walkę z WK w Prudniku. Mam Kosa 1983 r, umowa kupna-sprzedaży jest, dowód rejestracyjny jest na nim duża pieczątka UNIEWAŻNIONO i mała wymeldowano dnia, tablice zdane. Po dyskusji z każdym w WK poprosiłem o pisemna odmowę rejestracji i oczywiście mają na to 30 dni i zobaczymy...Nawiasem mówiąc jak na złość same baby tam pracują nie da się nic zrobić. Dzwoniłem do innego WK gadałem z gościem i powiedział, że jak wyjaśnię sprawę u siebie i znajdę kogoś to problemu mi nie będzie robił. Powiedział mi również że jest pojazd posiadający ten sam VIN co wyrejestrowana WSK,a teoretycznie to niemożliwe, ogółem spoko chłop... Dzwoniłem do rzeczoznawcy z nysy w razie co powiedział, że na unikat nie ma szans bo unikat to auto papieża za zabytek ponad 400 PLN. Więc jak się nie uda Chyba wybiorę się do Wrocka mam koło 100 km w jedną stronę ;]
1. Co wydział to inna interpretacja przepisów. Niech Ci jakiś krewny z innego powiatu zarejestruje Wueskę.
2. Mam Rometa o identycznym numerze vin jak ciągnik z drugiego końca Polski.
3. Jest wielu rzeczoznawców i na pewno znajdziesz takiego znającego przepisy i temat :-) Wueska jak najbardziej jest unikatem :-P

Re: Rejestracja jako UNIKAT od A do Z

: 2015-03-19, 13:11
autor: motonita
jak by mi rzeczoznawca powiedział ze wsk to nie zabytek (kolekcioner) to ja bym powiedział ze on nie rzeczoznawca

Re: Rejestracja jako UNIKAT od A do Z

: 2015-03-19, 13:51
autor: dariuszlab
UWAGA!!!!!!

Z własnego doświadczenia wiem że mając pojazd zarejestrowany jako unikat nie jesteśmy zwolnieni z płacenia OC wiem bo właśnie ściga mnie fundusz za brak OC więc przestrzegam i ostrzegam i upominam uważajcie na to. Na szczęście nie naliczyli ki odsetek.

Re: Rejestracja jako UNIKAT od A do Z

: 2015-03-19, 13:57
autor: daroohd
ja w swojej B3 mam w adnotacji wpis ZABYTKOWY. to muszę mieć te oc czy nie mam do 1 czerwca.

Re: Rejestracja jako UNIKAT od A do Z

: 2015-03-19, 14:23
autor: motonita
dariusz lab to ze cie sciga to wcale nie znaczy ze masz płacic :) stawa o ubezpieczeniach zwalnia cie z tego obowiazku

Re: Rejestracja jako UNIKAT od A do Z

: 2015-03-19, 15:03
autor: motonita
i zadne adnotacje nie stanowia... stanowia dokumenty i dane

Re: Rejestracja jako UNIKAT od A do Z

: 2015-06-03, 20:23
autor: wsk.waldo
Witam,
a jeśli wsk'a posiada tylko dowód kasacji? Czy jest możliwość rejestracji na unikat?

Czy mając fakturę na ramę wsk'i ze złomu mogę iść ją zarejestrować?

(nie na temat) co mi grozi jeśli wymienię siedzenie w motorze bez pozwolenia gdy motocykl jest zarejestrowany na zabytek?

Re: Rejestracja jako UNIKAT od A do Z

: 2015-06-03, 21:17
autor: Charlotta
W moim WK nie zarejestrują na unikat motocykl zezłomowany/skasowany. Zapytaj w swoim, bo co urząd to inna interpretacja przepisów.

Re: Rejestracja jako UNIKAT od A do Z

: 2015-06-03, 22:02
autor: Texas Ranger
Co do siedzenia, to myślę, że grozi Ci kara śmierci poprzez ścięcie głowy toporem...
A tak poważnie, to jeśli zmienisz siedzenie na oryginalne, albo odnowione zgodnie z oryginałem, to nic Ci nie grozi. Nie popadajmy w jakąś paranoję z tymi żółtymi tablicami.

Re: Rejestracja jako UNIKAT od A do Z

: 2015-06-03, 22:13
autor: wsk.waldo
A jeśli robię remont silnika to też muszę mieć pozwolenie? Pytam ponieważ rozważam nad rejestracją takową a się nie znam. Inni mi odradzają.

Re: Rejestracja jako UNIKAT od A do Z

: 2015-06-03, 22:35
autor: Texas Ranger
A ja bym wręcz zalecał rejestrację na "żółte". Co prawda, moim zdaniem pojazd zabytkowy najładniej wygląda na czarnych tablicach, ale "żółte" są (teoretycznie) wyróżnikiem, że pojazd jest oryginalny i należy do pasjonata zabytkowej motoryzacji.
Jeśli chcesz zrobić remont silnika, to przecież żaden pracownik urzędu konserwatorskiego nie będzie zaglądał do środka silnika i nie zarzuci Ci, że zmieniłeś łożyska z FŁT na FAG lub SKF. Obowiązkiem właściciela jest przecież dbanie o stan pojazdu zabytkowego, więc remont wpisuje się w ten nakaz, pod warunkiem, że nie zmieniasz konstrukcji pojazdu. Wątpliwe może być np. założenie zapłonu CDI, ale powiedzmy sobie szczerze:
1. wpis do rejestru następuje na podstawie dokumentacji na której jest bodajże 4 zdjęcia (na których nie widać szczegółów, ani tego co jest pod osłonami bocznymi, czy też deklami silnika)
2. nie słyszałem o jakiejkolwiek kontroli ze strony konserwatora w odniesieniu do pojazdów zabytkowych; co więcej emitują czasami w telewizji reportaż o zburzeniu zabytkowego budynku i co? I nic, winnego nie ma.
Poza tym masz przegląd wieczysty i nie wydajesz 60 zł co roku.
Są co prawda ograniczenia w wywozie pojazdów zabytkowych za granicę, ale kto znów tak często wyjeżdża na WSK poza granice, a jeśli jest taka okazja, to zawsze może załatwić zgodę konserwatora na taki wyjazd.
Z tych względów jestem za rejestracją na zabytek.