Poradnik rejestracji pojazdu zabytkowego

Awatar użytkownika
motonita
Posty: 286
Rejestracja: 2007-05-05, 22:39
GG: 2971759
Moje maszyny: WSK M06B3 GIL, WSK M06B3 KOS, i 12 innych jednośladów
Lokalizacja: Stalowa Wola
Kontaktowanie:

Re: Poradnik rejestracji pojazdu zabytkowego

Post autor: motonita » 2015-02-03, 15:10

miazga... niestety juz nie:) sprawa załatwiona:)
Jak mnie pokur... ze klikam w dowolny link na tym forum a on nie otwiera sie w nowym oknie....

Texas Ranger
Posty: 1444
Rejestracja: 2014-06-30, 12:40
GG: 0
Moje maszyny: szukam WSK Lelek
Lokalizacja: Chrzęsne
Kontaktowanie:

Re: Poradnik rejestracji pojazdu zabytkowego

Post autor: Texas Ranger » 2015-02-03, 22:27

Daroohd przejrzałem pismo które wrzuciłeś i uważam, że na podstawie wskazanych przepisów konserwator nie ma prawa żądać dołączenia złożenia karty ewidencyjnej sporządzonej przez rzeczoznawcę. Przepisy z Kodeksu postępowania administracyjnego (kpa) nie mają tutaj zbyt dużego znaczenia, gdyż dotyczą kwestii proceduralnych. Z kolei paragraf 14 ust. 1 rozporządzenia MKiDN w sprawie prowadzenia rejestru zabytków, krajowej, wojewódzkiej i gminnej ewidencji zabytków (...), mówi o tym, że konserwator zabytków włącza kartę ewidencyjną zabytku do wojewódzkiej ewidencji zabytków po sprawdzeniu, czy dane zawarte w karcie ewidencyjnej zabytku są wyczerpujące i zgodne ze stanem faktycznym, a także czy dokumentacja fotograficzna zabytku umożliwia jego identyfikację. Ja w tym przepisie nie widzę nigdzie możliwości dla konserwatora do żądania złożenia karty ewidencyjnej zabytku sporządzonej przez uprawnionego rzeczoznawcę. Powiem więcej, jeśli konserwator ma jakieś wątpliwości, to na podstawie tego przepisu sam powinien sobie wszystko posprawdzać. Ponadto, należy zwrócić uwagę na paragraf 13 tegoż rozporządzenia, zgodnie z którym kartę ewidencyjną zabytku sporządza się w 2 egzemplarzach, z których jeden jest włączany do wojewódzkiej ewidencji zabytków, a drugi do krajowej ewidencji zabytków. Jest to przepis mówiący o sposobie sporządzania karty ewidencyjnej, ale brak jest mowy, o tym że taką kartę sporządza rzeczoznawca.

Awatar użytkownika
Charlotta
Posty: 463
Rejestracja: 2013-11-22, 19:12
GG: 0
Moje maszyny: Osa M50, Osa M52, Shl M11
Lokalizacja: Kursko
Kontaktowanie:

Re: Poradnik rejestracji pojazdu zabytkowego

Post autor: Charlotta » 2015-02-03, 22:51

Zgadzam się z kolegą! Konserwator powinien sam powoływać rzeczoznawcę, przez urząd. Ja jestem cięta na urzędników i bardzo denerwują mnie prawne buble. U mnie też sobie życzą opinii rzeczoznawcy. Czasami mnie korci, żeby któryś ze swoich motocykli zgłosić do rejestru zabytków i pociągnąć temat aż do wyroku NSA. Byłoby wtedy orzeczenie, mam nadzieję, wiążące dla wszystkich Konserwatorów w kraju. Niestety muszę uzgadniać z nimi projekty, więc nie chcę konfliktu, bo umrę z głodu :-/

Awatar użytkownika
daroohd
Posty: 2305
Rejestracja: 2013-06-03, 18:58
GG: 0
Moje maszyny: Wsk Lelek.
Lokalizacja: Skała

Re: Poradnik rejestracji pojazdu zabytkowego

Post autor: daroohd » 2015-02-04, 08:40

Powiem tak prawo nic nie mówi a oni swoje, zapłaciłem już za ta opinie bo stanęło by na tym ze mi nie wpiszą, bo nie muszą itd, rozmawiałem długo i nie wyszło. Jak zrobię lelka to w wakacje będę załatwiał znowu zobaczę czy się uda.

Texas Ranger
Posty: 1444
Rejestracja: 2014-06-30, 12:40
GG: 0
Moje maszyny: szukam WSK Lelek
Lokalizacja: Chrzęsne
Kontaktowanie:

Re: Poradnik rejestracji pojazdu zabytkowego

Post autor: Texas Ranger » 2015-02-04, 11:33

Myślę, że w wakacje też będę przerabiał temat, więc dam znać co i jak. Jeździć w razie czego mam czym, więc nastawiał się na batalię, w razie czego, tak jak sugeruje Charlotta pociągnę temat aż do wyroku NSA.

Awatar użytkownika
metzek
Posty: 473
Rejestracja: 2012-05-31, 17:22
GG: 0
Moje maszyny: New B3 85' S2,S1,S1EX,lelek,Kos,itpTriumph T140
Kontaktowanie:

Re: Poradnik rejestracji pojazdu zabytkowego

Post autor: metzek » 2015-02-15, 20:20

Witam, dzisiaj kupiłem S2 zarejestrowaną na zabytek. Jak to jest z przerejestrowaniem ? poprzedni właściciel musi gdzieś to zgłaszać ?
Opinie wykonywał jakiś niezorientowany rzeczoznawca- motocykl miał zmienioną lampę, przednią oponę, i zamontowane kierunkowskazy i motocykl uznał jako w 100% oryginalny. Jeśli będę chciał wymienić/zdemontować te elementy muszę to zgłaszać ?
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
motonita
Posty: 286
Rejestracja: 2007-05-05, 22:39
GG: 2971759
Moje maszyny: WSK M06B3 GIL, WSK M06B3 KOS, i 12 innych jednośladów
Lokalizacja: Stalowa Wola
Kontaktowanie:

Re: Poradnik rejestracji pojazdu zabytkowego

Post autor: motonita » 2015-02-16, 02:33

ty do swojego konserwatora w formie " dzien dobry kupiłem" a on.. do swojego...

przerejestrowanie normalnie...

a rzeczoznawcy fo fachujowcy sa.... sie znaja jak kase brac...
Jak mnie pokur... ze klikam w dowolny link na tym forum a on nie otwiera sie w nowym oknie....

Awatar użytkownika
metzek
Posty: 473
Rejestracja: 2012-05-31, 17:22
GG: 0
Moje maszyny: New B3 85' S2,S1,S1EX,lelek,Kos,itpTriumph T140
Kontaktowanie:

Re: Poradnik rejestracji pojazdu zabytkowego

Post autor: metzek » 2015-02-16, 08:31

motonita pisze:ty do swojego konserwatora w formie " dzien dobry kupiłem" a on.. do swojego...

przerejestrowanie normalnie...

a rzeczoznawcy fo fachujowcy sa.... sie znaja jak kase brac...
Ok, dzięki, czyli mogę dokonać zmiany na oryginał i nikt się nie doczepi ?

Awatar użytkownika
motonita
Posty: 286
Rejestracja: 2007-05-05, 22:39
GG: 2971759
Moje maszyny: WSK M06B3 GIL, WSK M06B3 KOS, i 12 innych jednośladów
Lokalizacja: Stalowa Wola
Kontaktowanie:

Re: Poradnik rejestracji pojazdu zabytkowego

Post autor: motonita » 2015-02-16, 11:57

no co ty...... wujek... ja juz widziałem zabytki na zołtych ktre sie do jazdy nadawac nigdy nie beda.... i co?

a tu dążenie do oryginalu....


chwała ci za to
Jak mnie pokur... ze klikam w dowolny link na tym forum a on nie otwiera sie w nowym oknie....

Awatar użytkownika
metzek
Posty: 473
Rejestracja: 2012-05-31, 17:22
GG: 0
Moje maszyny: New B3 85' S2,S1,S1EX,lelek,Kos,itpTriumph T140
Kontaktowanie:

Re: Poradnik rejestracji pojazdu zabytkowego

Post autor: metzek » 2015-02-16, 15:48

OK, dzięki za pomoc.

Awatar użytkownika
Śniegu
Posty: 93
Rejestracja: 2015-03-09, 20:16
GG: 0
Moje maszyny: wsk trójka
WSK x2 remont
Lokalizacja: solca mala
Kontaktowanie:

Re: Poradnik rejestracji pojazdu zabytkowego

Post autor: Śniegu » 2015-12-03, 21:00

A prawda to że w każdej chwili ktoś może do mnie przyjechać sprawdzić jak dbam o motocykl zarejestrowany na zabytek?

Texas Ranger
Posty: 1444
Rejestracja: 2014-06-30, 12:40
GG: 0
Moje maszyny: szukam WSK Lelek
Lokalizacja: Chrzęsne
Kontaktowanie:

Re: Poradnik rejestracji pojazdu zabytkowego

Post autor: Texas Ranger » 2015-12-03, 22:42

Urzędnik/konserwator może zrobić tylko to na co mu pozwala przepis, a ja o takim nie słyszałem, ale też specjalnie nie szukałem.

Awatar użytkownika
Śniegu
Posty: 93
Rejestracja: 2015-03-09, 20:16
GG: 0
Moje maszyny: wsk trójka
WSK x2 remont
Lokalizacja: solca mala
Kontaktowanie:

Re: Poradnik rejestracji pojazdu zabytkowego

Post autor: Śniegu » 2015-12-04, 10:33

Znajomy ciągle mi to powtarza że tak jest. Gdzieś na forum wyczytał.

Texas Ranger
Posty: 1444
Rejestracja: 2014-06-30, 12:40
GG: 0
Moje maszyny: szukam WSK Lelek
Lokalizacja: Chrzęsne
Kontaktowanie:

Re: Poradnik rejestracji pojazdu zabytkowego

Post autor: Texas Ranger » 2015-12-04, 16:21

Źródłem prawa jest m. in. ustawa i rozporządzenie, a nie forum. Urzędnik nie powie Ci, że to, czy tamto bo tak jest napisane na forum. Musi zawsze opierać się na przepisach.
W takim razie niech ten kolega powie, który to przepis.

Awatar użytkownika
motonita
Posty: 286
Rejestracja: 2007-05-05, 22:39
GG: 2971759
Moje maszyny: WSK M06B3 GIL, WSK M06B3 KOS, i 12 innych jednośladów
Lokalizacja: Stalowa Wola
Kontaktowanie:

Re: Poradnik rejestracji pojazdu zabytkowego

Post autor: motonita » 2015-12-06, 00:42

jest przepis zgodnie z ustawa o ochronie zabytków że konserwator zobowiązany jest do trzymania pieczy nad zabytkami.... czy wpisanymi czy nie....

i owszem ma prawo sprawdzić jak sie pojazd ma.... ale musi zadzwonic, umówic sie etc.... to wczale nie jest takie straszne jak oczy bazyliszka... po za tym prócz celowych działań nie spotkałem by konserwa jakakolwiek kogokolwiek odwiedzała....
Jak mnie pokur... ze klikam w dowolny link na tym forum a on nie otwiera sie w nowym oknie....

Texas Ranger
Posty: 1444
Rejestracja: 2014-06-30, 12:40
GG: 0
Moje maszyny: szukam WSK Lelek
Lokalizacja: Chrzęsne
Kontaktowanie:

Re: Poradnik rejestracji pojazdu zabytkowego

Post autor: Texas Ranger » 2015-12-06, 19:01

To jest tzw. przepis blankietowy, bo nic z niego nie wynika. Przepis musi ściśle określać, co urzędnik może zrobić, tzn. czy może np. dokonywać oględzin pojazdu.

maq
Posty: 74
Rejestracja: 2018-05-16, 18:48
GG: 0
Moje maszyny: na razie brak, szukam wsk 125
Kontaktowanie:

Wady żółtych blach

Post autor: maq » 2018-06-07, 19:08

Czołem,

Czy w praktyce naprawa motocykla zarejestrowanego jako zabytkowy jest jakoś utrudniona?
Czy ktoś się faktycznie może czepić? Jak to wygląda?

Jakie są największe wady żółtych tablic? Poradniki i przepisy mniej więcej znam - pytam o stronę praktyczną.

halcik
Posty: 2232
Rejestracja: 2015-11-30, 09:25
GG: 0
Moje maszyny: WSK KOS 85 i inne
MZ ES 250/2 i inne
WFM OSA M52 i M50
Lokalizacja: Kutno
Kontaktowanie:

Re: Wady żółtych blach

Post autor: halcik » 2018-06-07, 19:39

Szkoda że temat nie nosi tytułu zalety. Napisze z przekorą, wad nie znam

maq
Posty: 74
Rejestracja: 2018-05-16, 18:48
GG: 0
Moje maszyny: na razie brak, szukam wsk 125
Kontaktowanie:

Re: Wady żółtych blach

Post autor: maq » 2018-06-07, 19:44

He he, zalety chyba znam, choć nie wiem czy wszystkie.
Naturę i geny mam jednak polskie, więc nie bardzo wierzę w istnienie rzeczy pozbawionych wad.

Weźmy przykład: bała karta zawiera szczegółową dokumentację foto. Co w sytuacji, gdy znajdę na złomie piękny bak z oryginalnym lakierem oraz szparunkami i zechcę go zamontować zamiast baku odrestaurowanego? Pewnie formalnie muszę pytać konserwatora o zgodę?

halcik
Posty: 2232
Rejestracja: 2015-11-30, 09:25
GG: 0
Moje maszyny: WSK KOS 85 i inne
MZ ES 250/2 i inne
WFM OSA M52 i M50
Lokalizacja: Kutno
Kontaktowanie:

Re: Wady żółtych blach

Post autor: halcik » 2018-06-07, 20:18

A masz zamiar pomalować na różowo? Jak zmienisz z pomarańczy w pomarańcze lub z czarnego na czarny to gdzie widzisz problem? Z drugiej strony, myślisz że dla konserwatora wsk ma jakąś wartość skoro on się opiekuje i troszczy budynkami i obrazami, których ceny idą w miliony

Odpowiedz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości