Strona 2 z 6

Re: Poradnik rejestracji pojazdu zabytkowego

: 2014-01-01, 18:28
autor: motonita
Wiesz z r cos piszczy ale nie wiesz co gdzie i dlaczego:)

poczytaj o tym dokładniej:)

Re: Poradnik rejestracji pojazdu zabytkowego

: 2014-01-02, 12:48
autor: daroohd
Ja właśnie walczę z biała kartą.
Na razie wpisuje co wiem reszta zagadka hi hi .

Re: Poradnik rejestracji pojazdu zabytkowego

: 2014-01-08, 21:13
autor: daroohd
Witam Biała karta opracowana
potrzebuje pomocy dodatkowe wkładki na zdjecia formatu A4.
jak ktoś ma proszę na maila
daroohd@wp.pl

dzięki pozdrawiam.

Re: Poradnik rejestracji pojazdu zabytkowego

: 2014-01-09, 20:21
autor: daroohd
Witam wklejam link do białej karty i załącznika
http://www.nid.pl/pl/Dla_specjalistow/B ... _techniki/.
Moja już prawie opracowana tylko fotki druk i małe poprawki.

Re: Poradnik rejestracji pojazdu zabytkowego

: 2014-01-22, 16:03
autor: daroohd
Witam Kartę mam już gotową w przyszłym tygodniu wizyta u konserwatora we wniosku jest info o rzeczoznawcy ale na stronie NID nie dzwoniłem tam o podstawę prawna i powiedziano mi iż nie musi być jeśli jest karta poprawnie wykonana i konserwator nie ma zastrzeżeń.

Re: Poradnik rejestracji pojazdu zabytkowego

: 2014-02-20, 20:57
autor: rafalgb
Przeglądam wiele i coraz więcej ludzie się chwalą np. ze motor nie jest zarejestrowany jako zabytek a mowie tu o moto np z 1940 roku. Na chwile obecną chyba jest parę minusów zarejestrowanego moto na zabytek o których chyba nikt nie pisze np przy sprzedażny lub wyjeździe zabytku za granice?

Re: Poradnik rejestracji pojazdu zabytkowego

: 2014-02-20, 21:18
autor: Wilq
W przypadku wpisania motocykla do ewidencji zabytków nie ma żadnych problemów przy sprzedaży. Odnośnie wyjazdu za granicę przepisy nie są restrykcyjne. Dokładnie nie pamiętam warunków, ale jeśli pojazd ma poniżej 50 lat oraz jego wartość jest poniżej 30 tysięcy złotych, można jechać za granicę bez zgody konserwatora zabytków. W innych przypadkach zgoda jest wymagana. Piszę z pamięci, więc te informacje warto zweryfikować w odpowiedniej ustawie ;)

Re: Poradnik rejestracji pojazdu zabytkowego

: 2014-02-20, 23:36
autor: iron_bird
Zarejestrowałem właśnie drugą maszynkę na żółte blachy. Koszty wyglądają następująco :
druk białej karty + zdjęcia + wysyłka około 40zł
następnie przegląd w przypadku motoru to 183zł
opłaty w WK to 131zł
no i oczywiście oc - w PZU przy pełnych zniżkach płacę 90zł za 175tkę jak i 125tkę.
Jak widać, z oc zmieściłem się w 450zł. Dodam, iż poza umową k-s nie miałem żadnych dokumentów do moto. Podczas rejestracji w WK wystarczyło napisać oświadczenie o braku dowodu oraz tablicy, druk dostałem od urzędniczki.

Re: Poradnik rejestracji pojazdu zabytkowego

: 2014-02-21, 17:24
autor: daroohd
Witam ja za oc zapłaciłem w Warcie za cały rok 40 zł coś te PZU cie wydoiło.

Re: Poradnik rejestracji pojazdu zabytkowego

: 2014-02-22, 12:46
autor: daroohd
W przyszłym tygodniu wybieram się do Konserwatora
Biała karta już gotowa
dzięki za pomoc dla osób.


Maniekk
motonita
Savier

Zapytanie opłatę można zrobić u konserwatora czy przelew na konto.

Re: Poradnik rejestracji pojazdu zabytkowego

: 2014-02-22, 13:35
autor: iron_bird
Ja tam nic nie płaciłem :D

Re: Poradnik rejestracji pojazdu zabytkowego

: 2014-02-22, 14:00
autor: daroohd
Witam znalazłem na necie ze decyzja kosztuje 17 zł ..

Re: Poradnik rejestracji pojazdu zabytkowego

: 2014-02-24, 02:13
autor: motonita
rafalgb pisze: Na chwile obecną chyba jest parę minusów zarejestrowanego moto na zabytek o których chyba nikt nie pisze np przy sprzedażny lub wyjeździe zabytku za granice?
tak czy sie na zoltych białych fioletowych tablicach.... motor samochód samolot mixer tapczan sokowirówka... kazde urzadzenie wykonane rek człowieka majace powyzej 40 lat wymaga zgody konserwatora zabytków przy wywozie za granice !!!

Re: Poradnik rejestracji pojazdu zabytkowego

: 2014-02-24, 02:18
autor: motonita
daroohd pisze:Witam ja za oc zapłaciłem w Warcie za cały rok 40 zł coś te PZU cie wydoiło.
ciebie tez;p
iron_bird pisze:Zarejestrowałem właśnie drugą maszynkę na żółte blachy. Koszty wyglądają następująco :
druk białej karty + zdjęcia + wysyłka około 40zł
następnie przegląd w przypadku motoru to 183zł
opłaty w WK to 131zł
no i oczywiście oc - w PZU przy pełnych zniżkach płacę 90zł za 175tkę jak i 125tkę.
Jak widać, z oc zmieściłem się w 450zł. Dodam, iż poza umową k-s nie miałem żadnych dokumentów do moto. Podczas rejestracji w WK wystarczyło napisać oświadczenie o braku dowodu oraz tablicy, druk dostałem od urzędniczki.
i bardzo dobrze:) trzeba bylo Pani urzedniczce jeszcze czekolade dac ze tak ci poszła na reke :)

da sie? :)

p.s: za duzo płacisz za to oc;p ja płace 30 zł;p
Wilq pisze:W przypadku wpisania motocykla do ewidencji zabytków nie ma żadnych problemów przy sprzedaży. Odnośnie wyjazdu za granicę przepisy nie są restrykcyjne. Dokładnie nie pamiętam warunków, ale jeśli pojazd ma poniżej 50 lat oraz jego wartość jest poniżej 30 tysięcy złotych, można jechać za granicę bez zgody konserwatora zabytków. W innych przypadkach zgoda jest wymagana. Piszę z pamięci, więc te informacje warto zweryfikować w odpowiedniej ustawie ;)
kazdy zabytek musi miec zgode... dostaje sie ja na 3 lata za 40 zł (znaczki kartki tusz do pieczatki)... problemu nie ma...

ze sprzedaza musi byc zgoda (i bardzo dobrze!!!!)
rafalgb pisze: Na chwile obecną chyba jest parę minusów zarejestrowanego moto na zabytek o których chyba nikt nie pisze np przy sprzedażny lub wyjeździe zabytku za granice?

tak czy sie na zoltych białych fioletowych tablicach.... motor samochód samolot mixer tapczan sokowirówka... kazde urzadzenie wykonane rek człowieka majace powyzej 40 lat wymaga zgody konserwatora zabytków przy wywozie za granice !!!

Re: Poradnik rejestracji pojazdu zabytkowego

: 2015-01-25, 22:23
autor: ozi
ktoś mipodpowie czybiała karta z tej strony będzie aktualna?

http://www.oldtimery.com/index.php?opti ... =45&t=2727

Re: Poradnik rejestracji pojazdu zabytkowego

: 2015-01-26, 01:16
autor: motonita
totalna głupota że jak klikam w link to mnie wywala z forum... no bezsens...

a wzór ten... ale jak bym miał go pisać tak od zera to bym sie załamał....
lepiej pracowac na wzorcach do WSK.... podstawiasz tylko dane i....

Re: Poradnik rejestracji pojazdu zabytkowego

: 2015-01-26, 20:58
autor: ozi
nie znalazłem niestety innego :/ tak wogóle to według mnie temat powinien zostać podwieszony, kiedyś go czytałem a wczoraj znaleść nie mogłem.

Czy WSK z gaźnikiem pseudoDellortho, CDI i brakiem szparunków przejdzie u konserwatora? :mrgreen: Ile teraz trzeba mieć % oryginalności, to sie jakoś liczy?

Re: Poradnik rejestracji pojazdu zabytkowego

: 2015-01-28, 08:49
autor: motonita
ja bym ci tego nie puścił.... nie rob wiochy, ja wiem że szpanowanie zołtym kolorem jest fajne na wsi....

ale to jak ja bym na wawelu zamontował wielką satelite...... bo strazniki chcą eurosport

Re: Poradnik rejestracji pojazdu zabytkowego

: 2015-01-28, 21:22
autor: ozi
co? nie przejdzie? brakuje błotnika i linka gazu i hamulca za długa, do zamontowania też guma rączki gazu. Nawet cewke od CDI schowałem pod zapłon by było jak w ori. Ja chcę tym dużo jeździć a nie co chwila na poboczu przerwę ustawiać na zapłonie

Re: Poradnik rejestracji pojazdu zabytkowego

: 2015-01-28, 21:52
autor: iron_bird
Możesz przecież przesłać aktualny stan a po dokończeniu remontu dosłać zdjęcia już skończonego sprzętu. Z tym, że musiałbyś napisać w karcie co zamierzasz zmienić w przyszłości.