Strona 1 z 30

Rejestracja

: 2007-01-15, 18:27
autor: Sławek
Mam pytanie nie posiadam żadnych dokumentów do mojej wsk-i a dowiedziałem się że mogę ją zarejestrować na zabytek?? Mógł by ktoś opisać całą procedure rejestracji zabytków??

: 2007-01-15, 19:02
autor: ŻbiKu
http://forum.motocyklistow.pl/REJESTRAC ... 57584.html

poza tym poszukaj w goglach bo była gdzieś jeszcze jakaś dobra strona.

: 2007-01-15, 19:36
autor: Bercik
Z zarejestrowaniem na zabytek jest dużo latania i załatwiania mając już papiery! Gdy nic nie masz jest jeszcze gorej o ile w ogóle da się cos zrobić.

Po pierwsze pojazd musi zostać uznany za godny do wpisania go do rejestru zabytków. Taką decyzję podejmują Wojewódzcy Konserwatorzy Zabytków na wniosek właściciela pojazdu, gdy przekazują jeden z wypełnionych i dostarczonych egzemplarzy KARTY EWIDENCYJNEJ ZABYTKÓW RUCHOMYCH TECHNIKI do Ośrodka Dokumentacji Zabytków w Warszawie.

Aby pojazd uzyskał pozytywną opinię macierzystego Konserwatora Zabytków, musi spełnić następujące warunki:
- ten egzemplarz musi mieć wiek co najmniej 25 lat, a model nie jest produkowany od 15 lat;
- powinien mieć prawie wszystkie oryginalne części (w tym podstawowe podzespoły).
Taki pojazd powinien być opisany we wniosku (Karcie Ewidencyjne)j, zgodnie ze znajdującymi się tam rubrykami.

Drugim istotnym etapem jest wykonanie badania pojazdu zabytkowego co do zgodności z obowiązującymi warunkami technicznymi. Aby dokonać takiego przeglądu w Okręgowej Stacji Kontroli Pojazdów (lub doświadczalnej stacji Instytutu Transportu Samochodowego w Warszawie) należy przedstawić uzyskany wpis do rejestru lub ewidencji zabytków oraz przygotować OPIS TECHNICZNY POJAZDU ZABYTKOWEGO


Zresztą odsyłam do lektury http://weteranszos.pl/index.php?s=read_news&nwsid=25 tam jest chyba wszystko wyjaśnione ;-)

: 2007-01-15, 20:33
autor: ŻbiKu
jeśli pojazd będzie miał odchylenia od oryginału to zawsze rzeczoznawcy co nie co więcej floty można dać... ale nie każdy na to pójdzie (ale myśle, że większość).

Poza tym gdy masz moto bez kwitów, to możesz go zezłomować a potem odkupić i wtedy już masz papier i z tym możesz już iść do rzeczoznawcy (Berek chyba o tym pisał na padniętym forum). Myśle, że jest to szybsze rozwiązanie niż bieganie po sądach i udawadnianie, żeby ci własność przyznali.

: 2007-01-15, 20:39
autor: Inżynier
A takie zezłomowanie uda się z każdym motorem?? :)

: 2007-01-15, 21:11
autor: ŻbiKu
a czemu miałoby się nie udać? Złomujesz i odkupujesz :) Tylko najlepiej przewinać jeszcze gadke z typkiem ze złomowiska, żeby potem cudów na kiju nie było.

: 2007-01-15, 21:19
autor: Inżynier
Mógłby mi ktoś dokładnie to opisać? :-D Bo chyba z tego skorzystam.
Czyli tak: Mam jakiś tam motor nie mam papierów (nic do niego nie mam) idę na złom, złomuje, odkupuje i już mogę papiery wyrabiać?? :mrgreen: Ile takie coś kosztuje?? I gdzie potem po papiery się udać? :-)

: 2007-01-15, 21:24
autor: Firewall
Z tego, co wiem to dostajesz od niego ( złomu ) papierek na podstawie którego wyrabiają Ci nowy dowód ;-)

Można jeszcze pokombinować, jeśli ktoś ma tablice udać się do WK i zapytać czy jest możliwość wyrobienia nowego dowodu, bo poprzedni przykładowo zginął, więc pojazd będzie nadal figurował w ewidencji pojazdów ;-)

: 2007-01-16, 10:27
autor: marjan.m
1- licencjonowany skup złomu musi zutylizować rocznie 90% przyjętych pojazdów więc najpierw pogadaj z właścicielem, czy ma wolny limit. Do tego dochodzi koszt rzeczoznawcy, przeglądu pierwszego lub wieczystego.
2- można jeszcze Sądowonie ustanowić prawo własności z powództwa cywilnego, koszt podobny.

: 2007-01-18, 12:44
autor: Berek
A więc tak.pisałem o tym na poprzednim forum.Z tym złomem to nie jest tak hop do przodu.
Najpierw złomujemy pojazd i tu jest sprawa oczywista i bezproblemowa.Dalej robia się schody.
Żaden złom nie powinien wprowadzać na rynek wtórny pojazdów.Tak jak pisał Marian.musza złomować.Mają swoją ewidencję itd.Do tego potrzebna jest opinia rzeczoznawcy że motor jest zabytkowy lub inne takie.Wtedy dopiero uzyskujemy odpowiedni kwit i zaczynamy dalej zabawe.Opiszę to dokładnie jak dokopie się do tych artykułów na podstawie których pisałem o tym na poprzednim forum bo pamięc mam bardzo dobrą ale i bardzo krótką.
Plus z metody złomowania jest taki że nie musimy posiadac numerów ramy.po prostu będa nieczytelne.o silniku nie wspomnę:)

: 2007-01-19, 14:40
autor: Gaceczkos
Moim zdaniem rejestrowanie WSK na zabytek jest bez sensu (koszt rejestracji może przekroczyć wartość motocykla). Nie tyczy się to oczywiście Wuesek z bardzo krótkich serii. Jednak w przypadku Kobuza nie warto się męczyć. WSK-i są na tyle tanie i ogólnodostępne, że można kupić motocykl z dokumentami (albo samą ramę, która będzie tańszym rozwiązaniem - jest teraz taka na Allegro) za ok 500 zl i wtedy odchodzi wielomiesięczna męczarnia mająca na celu przywrócenie pojazdu do ruchu.

: 2007-05-16, 17:20
autor: Lars
Mam takie pytanie jaki byłby koszt zarejestrowanie wsk?, jak to wygląda i ile to w całości wychodzi?

: 2007-05-17, 19:13
autor: hades10
1)kupujesz pojazd (zakładamy, że masz papiery do niego)
2)jedziesz do urzędu skarbowego i zgłaszasz popełnienie zakupu, wbiją pieczątkę na umowie kupna-sprzedaży
3)idziesz ze sobą/opiekunem do urzędu miasta/starostwa powiatowego do wydziału spraw obywatelskich, referat rejestracji pojazdów
4)ze sobą weź: dowód osobisty, dowód rejestracyjny, blachy, umowę kupna-sprzedaży, gotówkę
5)szybko podpisujecie wnioski, załączniki, popełniacie wpłaty za blachy (około 150PLN)
6)otrzymujesz świeżutki dowód rejestracyjny i blachy.
7)idziesz do ubezpieczyciela po OC

: 2007-05-17, 21:43
autor: ŻbiKu
hades10 pisze:2)jedziesz do urzędu skarbowego i zgłaszasz popełnienie zakupu, wbiją pieczątkę na umowie kupna-sprzedaży
Jeśli wartość zakupionego pojazdu nie przekracza bądz nie jest równa 1000zł ten punkt można pominąć, taka tranzakcja nie podchodzi pod podatek :)

: 2007-05-18, 11:06
autor: hades10
co kraj to obyczaj, co urząd to inna interpretacja. warto o pieczątkę z US dowiedzieć się, czy jest wymagana.

: 2007-05-18, 16:47
autor: Lars
Ok. Dzięki. Musze jeszcze z kąś wyczasnąć papiery, albo coś bo mam motur ale bez papierów.

: 2007-05-18, 18:09
autor: stanley
moze wie ktos z Was jak zarejestrowac motocykl "wycofany z ruchu" (dowod mam z takim wpisem) czy wystarczy tylko zrobic rozszerzony przeglad i prosto do wydzialu komunikacji???

: 2007-05-18, 21:49
autor: ŻbiKu
Jeśli motocykl został wyrejestrowany (wycofany) przed 1998r to istnieje możliwośc jego powtórnej rejestracji, o której często urzędnicy nie wiedzą. A 1998r. jest ważny ponieważw tym roku weszła ustawa w świetle której pojazdów wycofanych przywrócić nie można oprócz ciągników i przyczep rolniczych. Zalecam się dowiedzieć i wykłócić o swoje w Wydziale Komunikacji (gładko raczej nie pójdzie) jak coś będą stękać to od razu wal do kierownika tego wydziału, podajesz argumenty że jest wycofany przed 98r. wspominasz o ustawie i nie ma bata muszą się zgodzić, pytasz od razu jaki to ma być przegląd. Następnie lecisz na przegląd, po OC (jeśli twój wydział wymaga) i z powrotem do WK na rejestrację pojazdu. Tak to wygląda w teorii.

: 2007-05-18, 22:55
autor: Gaceczkos
Prawdopodobnie w czerwcu czeka mnie rejestracja Sporta 2. Dowiadywałem sie już co i jak w tej sprawie. Wiem na pewno, ze jesli wartość motocykla nie przekracza 1000 zł, do Urzędu skarbowego nie trzeba sie w ogóle fatygować, bo od około roku Wydziały Komunikacji nie wymagają takich wizyt i zbędnych pieczątek. I tak nie płacilo sie podatku za umowy do 1000 zl, więc nie wiem dlaczego dopiero niedawno z tego zrezygnowano... Koszt zarejestrowania motocykla, razem z OC i przeglądem powinien oscylować w granichach 300 - 350 zł. Świeższe informacje na ten temat będę mieć, mam nadzieję, za miesiąc. Życzę powodzenia wszystkim, którzy mają zamiar bądź już rejestrują swoje maszyny.

: 2007-05-18, 23:51
autor: ŻbiKu
co do kosztów rejestracji u mnie było tak:

przegląd: 64zł
OC w PZU za rok przy 15% zniżki: 150zł (zapłaciłem na razie za pół) + 37zł NW
w Wydziale Komunikacji przerejestrowanie itd: 114zł.

Motocykl był wcześniej zarejestrowany i OC regularnie opłacane przez poprzedniego właściciela.[/list]