Problem z numerem ramy

Odpowiedz
elkura
Posty: 12
Rejestracja: 2014-02-01, 19:59
GG: 0
Moje maszyny: wskM06B3,dwie sztuki KOS,Rometa2375,Pegaza
Lokalizacja: Koło
Kontaktowanie:

Problem z numerem ramy

Post autor: elkura » 2015-03-09, 21:43

Witam mam taki problem,kupiłem WSK kolesiowi zabrali wcześniej dowód rej.wszystko jest ok nr. silnika zgodny z dowodem ,tylko ostatnia cyfra na ramie jest inna a pani w rejestracji kazała mi napisać do Świdnika czy był z takimi nr. motocykl jak tak to żeby podali resztę danych i co ja mam z tym zrobić? Poprzedni właściciel twierdzi że ma go od nowości.

Piter7391
Posty: 147
Rejestracja: 2013-05-26, 12:29
GG: 0
Moje maszyny: Wsk Kos 125
Wsk M06 B3 x2
Garbuska
KawasakiLTD 750 AME
Lokalizacja: Radom
Kontaktowanie:

Re: Problem z numerem ramy

Post autor: Piter7391 » 2015-03-09, 21:49

Prawdopodobnie błąd kogoś z WK, i przez lata nikt się nie dopatrzył, pójdź do WK jeszcze raz i nic nie wspominaj że ostatnia cyferka na ramie się różni i tyle. Ludzie rejestrują same papiery bez ram i nikt tego nie sprawdza, a ta cyferka bardzo się różni, czy może zamiast 3 jest osiem albo na odwrót?

elkura
Posty: 12
Rejestracja: 2014-02-01, 19:59
GG: 0
Moje maszyny: wskM06B3,dwie sztuki KOS,Rometa2375,Pegaza
Lokalizacja: Koło
Kontaktowanie:

Re: Problem z numerem ramy

Post autor: elkura » 2015-03-09, 22:10

Jest o a powinna być 7, nie wiem jak to przeskoczyć bo w WK już temat dobrze znają gość od którego kupiłem się pomylił,wiedział że jest błąd w nr. tylko coś się mu porąbało i myślał o nr. silnika ,a WK okazało się że na ramie.A mury Świdnika mi przecież nie odpiszą.

Piter7391
Posty: 147
Rejestracja: 2013-05-26, 12:29
GG: 0
Moje maszyny: Wsk Kos 125
Wsk M06 B3 x2
Garbuska
KawasakiLTD 750 AME
Lokalizacja: Radom
Kontaktowanie:

Re: Problem z numerem ramy

Post autor: Piter7391 » 2015-03-11, 19:15

Napisz jeszcze w tym temacie, może wypowie się ktoś konkretniej, a jak nie to trzeba będzie zarejestrować taki motor w innym WK gdzie nic nie wiedzą, lub nabić numery na nowo.
http://www.wueska.pl/viewtopic.php?f=93 ... 42#p590742

BizonekM06
Posty: 176
Rejestracja: 2012-05-03, 12:17
GG: 0
Moje maszyny: Kiedyś były i WSK :)
Kontaktowanie:

Re: Problem z numerem ramy

Post autor: BizonekM06 » 2015-03-11, 19:52

Ręce opadają normalnie, lalunia z WK najwyraźniej jest totalnym laikiem, sama niech sobie do Świdnika napisze,
ale to w tym kraju nie dziwi, jak się czasami słyszy że co WK to inna interpretacja prawa :shock:
Pomijam już fachowość niektórych porad, typu przebicie numerów albo rejestrację w innym WK - gdzie nie znają sprawy :lol:
Miałem kilka lat temu identyczny problem z zakupioną MZ ETZ 250, jedna cyferka z numeru ramy nie zgadzała się z zapisem w dowodzie rejestracyjnym. Rozwiązanie problemu przy rejestracji pojazdu na mnie, było banalnie proste i to pani z WK mi je podała.
Udałem się z zakupionym motocyklem do stacji diagnostycznej, gdzie zrobiłem tak zwany pełny przegląd techniczny,
wraz z odczytem numerów ramy i określeniem parametrów technicznych "motóra". Pan diagnosta obejrzał pole numerowe ramy, porównał zgodność cyferek z tabliczką znamionową i nie stwierdził by cokolwiek przy polu numerowym było kombinowane.
Wystawił stosowne zaświadczenie z badania technicznego, w którym podał faktyczny numer ramy i potwierdził urzędowo że nie stwierdza ingerencji osób trzecich.
Z takim kwitem od diagnosty, normalnie WK zarejestrował MZ na mnie, wpisując do nowego dowodu rejestracyjnego, właściwy
- poprawiony numer ramy. Takie zaświadczenie jest troszkę droższe od normalnego przeglądu ale problem rozwiązuje, kilka lat temu kosztowało troszkę ponad 100zł.
Ja do zakładów MZ, w byłym DDR, pisać nie musiałem ;-)

Awatar użytkownika
xavier24
Posty: 162
Rejestracja: 2012-07-29, 18:49
GG: 0
Moje maszyny: WFM M06
M21W2
M06 B1
KOBUZ
MZ ES 250/1
Romet Pony
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Re: Problem z numerem ramy

Post autor: xavier24 » 2015-03-12, 07:36

BizonekM06 pisze: Udałem się z zakupionym motocyklem do stacji diagnostycznej, gdzie zrobiłem tak zwany pełny przegląd techniczny,
wraz z odczytem numerów ramy i określeniem parametrów technicznych "motóra".
Dokładnie. Tylko diagnosta Ci to wyprostuje. Napisze co trzeba na kartce A4 i do WK.
Osobiście sam się uparłem na pierdołę, Typ/model było w dowodzie "wsk 175" a diagnosta poprawił na "WSK M21W2".
W wydziale nie mieli żadnych zastrzeżeń.
Pozdrawiam

Awatar użytkownika
zainak
Posty: 78
Rejestracja: 2013-10-13, 17:24
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125, 175, Junak
Lokalizacja: Gorzów Wlkp./Przysieka
Kontaktowanie:

Re: Problem z numerem ramy

Post autor: zainak » 2015-03-12, 09:57

A co jeśli i tak muszę mieć papier od rzeczoznawcy ( brak dowodu i jedna cyfra nieprawidłowa ) , on w opinii opisuje prawidłowość numerów.
Rozumiem że już przegląd rozszerzony mnie nie dotyczy ?

Awatar użytkownika
MajkelCIN
Posty: 455
Rejestracja: 2013-06-27, 10:19
GG: 0
Moje maszyny: WSK 59' XJr 1300 01'
Gnom 5.?
Lokalizacja: Cinowo
Kontaktowanie:

Re: Problem z numerem ramy

Post autor: MajkelCIN » 2015-03-12, 11:28

Papierek prostujący u diagnosty ok 60zł kosztuje.

BizonekM06
Posty: 176
Rejestracja: 2012-05-03, 12:17
GG: 0
Moje maszyny: Kiedyś były i WSK :)
Kontaktowanie:

Re: Problem z numerem ramy

Post autor: BizonekM06 » 2015-03-12, 11:49

zainak pisze:A co jeśli i tak muszę mieć papier od rzeczoznawcy ( brak dowodu i jedna cyfra nieprawidłowa ) , on w opinii opisuje prawidłowość numerów.
Rozumiem że już przegląd rozszerzony mnie nie dotyczy ?
A niby dlaczego nie dotyczy ? :shock:
Opinia rzeczoznawcy to dokument o innym przeznaczeniu prawnym, to nie jest poświadczenie odbytego badania technicznego
i nie dopuszcza pojazdu do ruchu po drogach publicznych. Poza tym do stwierdzenia czy pole numerowe jest prawidłowe i zgodne z tabliczką znamionowa oraz czy nikt przy nim nie kombinował jest właśnie diagnosta.
Jeśli pojazd nie posiada dowodu rejestracyjnego lub ma taki, starego typu gdzie nie było wpisanych wszystkich parametrów technicznych to przy rejestracji, WK wymaga zaświadczenia o pełnym przeglądzie. Jest to konieczne do uzupełnienia danych o pojeździe, które są potrzebne w CEPiK i nowym dowodzie rejestracyjnym.
Już kilka razy rejestrowałem motorki ze starym dokumentem, np. komarki z zieloną tablicą, posiadające tak zwane zgłoszenie do rejestru, które kiedyś było dowodem rejestracyjnym. Taki stary dokument jest ważny ale jeśli motorek przerejestrowujesz na siebie, to konieczne jest zrobienie pełnego przeglądu.
Zwykłe - tańsze badanie techniczne, tylko w przypadku obecnie zarejestrowanego pojazdu, jeśli był zatrzymany dowód rejestracyjny przez służby mundurowe lub jeśli został zagubiony. Wtedy wystarczy zaświadczenie o danych pojazdu, które wydaje WK.
A tak poza konkursem, uważam że do wyjaśnienia wszelkich zawiłości związanych z rejestracją konkretnego przypadku,
najwłaściwszą osobą jet kompetentny urzędnik WK w swoim regionie.
Bierze się w garść posiadane papiery, idzie do okienka i niech mówią na miejscu co będą wymagać ;-)
W tym kraju, co WK to inna interpretacja przepisów, niestety. Może kiedyś to znormalizują.

BizonekM06
Posty: 176
Rejestracja: 2012-05-03, 12:17
GG: 0
Moje maszyny: Kiedyś były i WSK :)
Kontaktowanie:

Re: Problem z numerem ramy

Post autor: BizonekM06 » 2015-03-12, 11:54

MajkelCIN pisze:Papierek prostujący u diagnosty ok 60zł kosztuje.
Wszystko zależy od tego, czego oczekujesz od diagnosty.
Jeśli masz nowego rodzaju dokument, z ważnym badaniem technicznym a potrzeba tylko sprostować jedną cyferkę,
być może cena będzie około 60zł, jednak w przypadku zaświadczenia z pełnym przeglądem i odczytem danych do rejestracji,
bulisz około 100zł. Ja tak płaciłem, diagnosta twierdził że na innej stacji będzie tyle samo bo ceny za przeglądy są ujednolicone
urzędowo.

Odpowiedz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości